BMW pracuje nad nowym dyfuzorem
Mario Theissen przyznał, iż jego zespół pracuje nad nowym dyfuzorem, podobnym do tych stosowanych w aktualnie najszybszych bolidach w stawce.„Dwa z trzech zespołów z dwustopniowym dyfuzorem są zdecydowanie szybsze. Najpierw jest Brawn, a potem Toyota” - stwierdza Theissen.
„Każdy pracuje nad swoją wersją. Nie możemy usiąść i czekać, aż spotka się Sąd Apelacyjny i podejmie decyzję. Musimy nad tym pracować, już wydajemy na to pieniądze. Im szybciej problem ten zostanie rozwiązany, tym lepiej. Ale nie można się spodziewać, że taka strata zostanie nadrobiona w kilka tygodni. To jasne, że zespoły, które już mają taki dyfuzor, także się rozwijają.”
komentarze
1. Lord_Darnok
Ciekawe czy Brawn GP, Toyoty i Williamsa tez szykuja zwykłe dyfurory? raczej nie wiec są pewni decyzji sadu
2. tolek99
Lepiej późno niż wcale...
3. Raven89
I bardzo dobrze.Jeśli dyfuzor sprawdzi się na torze,to BMW powinno włączyć się w walkę o najwyższe cele.Nie zgadzam się z opinią innych użytkowników,że do Brawn GP brakuje im jednej sekundy.Zwróćmy uwagę,że w Malezji tor był dość śliski - a więc zespoły bez tego fenomenalnego docisku,jaki zapewnia podwójny dyfuzor sporo traciły do Williamsa,Toyoty i Brawn GP.Myślę,że faktyczna strata BMW do teamu Jensona Buttona i Rubensa Barichello oscyluje wokół 0,4 - 05 sekundy na jednym okrążeniu.A skoro rozbudowany dyfuzor daje pół sekundy różnicy,to chyba nie muszę mówić,że BMW będzie w stanie walczyć o Pole Position? Bardzo podoba mi się,że team z Hinwil wygląda na bardziej stabilny i szybszy niż McLaren,czy Ferrari - to świadczy o tym,że dobrze odrobili pracę domową.Ich jedynym błędem jest to,ze nie wzięli pod uwagę,że jakiś zespół może być dużo szybszy.Nie skreślałbym też szans Roberta na mistrzostwo - przypominam,że rok temu Felipe Massa także nie miał na swoim koncie żadnych punktów po GP Malezji.Pozostaje wierzyć,że od GP Hiszpanii będzie już dobrze - liczę mocno,że nowy dyfuzor(bo raczej FIA ich nie zabroni) będzie się sprawdzał,a jeśli jeszcze uda im się odchudzić bolid Polaka i upchnąć do niego KERS,to nasz jedynak w F1 może szybko wrócić na czub.I tego mu życzę.
4. Novy
Mozliwe ze je maja juz gotowe.... ale moge sie zalozyc ze pozwola stosowac te dyfuzory bo nie beda chcieli zdyskwalifikować tych teamow ktore je uzywaly w pierwszych 2 wyscigach...
5. Raven89
Novy: zjem własne buty,jeśli nie zgodzą się na dyfuzory ;) Za dużo już jest zamieszania,żeby wywoływać kolejny skandal ;)
6. Raven89
Chociaż z drugiej strony to FIA: skoro mają w głowach tak idiotyczny pomysł,jak te same silniki dla F1 i WRC,to wszystkiego można się po nich spodziewać :D
7. masaj
Dwa razy dopuścili bolidy z niestandardowym dyfuzorem do walki więc też bym się zdziwił gdyby nagle zmienili zdanie - chyba, że druga strona ma jakieś asy w rękawie ale nie bardzo wiem co by to mogło być. A jeśli chodzi o BMW to wydaje mi się, że jakiś czas temu spotkałem się z jakąś wypowiedzią Theissena, że już wcześniej testowali jakiś niestandardowy dyfuzor.
8. Sister
Nawet mi się nie chce już komentować słów dr Theissena. Za duzo facet gada i obiecuje. Miało być inaczej w tym sezonie. Miała byc walka o mistrzostwo świata a nie walka o wejście do Q3...
9. Raven89
masaj: Tak jest,już go testowali.Dlatego liczę na to,że po prostu wkomponują go w F1.09 a Robert będzie mógł wrócić do walki.Jeśli w tym sezonie nie wygrają chociaż 2 wyścigów,to trzeba będzie przyznać rację Polakowi,który po GP Kanady prosił,żeby walczyli do końca,bo taka okazja może się nie powtórzyć.
10. Raven89
Sister: i byłaby walka o mistrza,gdyby nie Brawn,Toyota i Williams.Myślę,że za bardzo zaślepiła ich chęć pokonania McLarena i Ferrari.Co z tego,że teraz są przed nimi,skoro inni zrobili większy progres.Liczę,że już w GP Hiszpanii bolidy BMW będą duuużo szybsze.
11. rsobczuk
Tak naprawdę dyfuzory jeszcze mogą zostać uznane za nielegalne. Komisja spotyka się po to, żeby nie tylko rozpatrzeć jak dyfuzory są zbudowane. Wysłuchane zostaną zdania teamów Ferrari, MC oraz BMW oraz inżynierów tam pracujących. Być może nielegalne parametry zostaną dopiero dostrzeżone przez FIA i wcale nie uniknione, że owe dyfuzory nie będą legalne.
Swoją drogą myślę, że Ferrari, MC i BMW już mają w 80-90% gotowe bolidy z dyfuzorem. Jeżeli nie są jeszcze złożone do kupy to napewno są już części i bolidy są składane i będą testowane w tym tygodniu.
Zauważmy, że Ferrari milczało zupełnie o KERS - nie chwalili się nim wcale, a tu nagle w pierwszym wyścigu używają go.
Spokojnie... poczekajmy tydzień do narady FIA i kolejny tydzień do następnego wyścigu.
12. masaj
@Raven89 Problem w tym, że trudno ocenić co testowali tak naprawdę. Wydaje mi się, że odnośnie tych testów Mario wspominał o korzyści w okolicach 0,3 s jaką dawał ten zmieniony dyfuzor. Ale trudno ocenić co to było i czy był szczery.
13. niza
i tak to nie będzie takie hop siup. żeby włożyć ten podwójny dyfuzor, trzeba przebudować także inne elementy bolidu. Ja się modlę tylko o to, żeby ten nowy dyfuzor nie zrąbał ich bolidu jeszcze bardziej, ale mam nadzieję, że Marian wie co gada.
14. radzix
do roboty do roboty! najlepiej jakby go w Chinach juz zamontowali bo na pewno pracują nad nim od dawna
15. dziarmol@biss
Innymi słowy muszą zbudować nową konstrukcję, co w świetle ogólnego cięcia kosztów napawa optymizmem . W F1 siana mają jak lodu :-)
16. david9
Wczesniej jak w Barcelonie dyfuzora u BMW i innych zespołów niezobaczymy napewno. Do tego czasu raczej układ sił sie niezmieni. Problem polega na tym ze do tej pory Brawn GP może miec już znaczn przewage punktową nad reszta stawki a pozatym niesądze alby Brawn siedział z założonymi rekami i czekał az inne zespoły ich dogonią wieć walka io mistrzostwo bedzie napewno vardzo trudna ale nie niemozliwa. Co do tego ze Massa niezdobył punktów w Australii i Malezji a walcył o mistrzostwo to owszem tak było tylko ze bolid Massy był już wtdy dopracowany i bardzo szybki a BMW w tej chwili napewno sporo odstaje od Brawna troche takze od toyoty. Na chwile obecna niema co liczyc na walke o mistrzostwo. pozostaje tylko zbierac jak najwięcej punktów. Ja mam nadzieje ze BMW tym razem dopracuje bolid i juz niebedzie rozczarowania bo bądzmy szczerzy spodziewalismy sie znacznie więcej po nich na początku sezonu a tym czasem jest jak jest aleniewszystko stracone. Mysle ze Brawn, Toyota i Wiliams nieutrzymaja takiej formy przez cały sezon.
17. Skoczek130
Oby tylko Sąd nie zakazał stosowania dyfuzorów, gdyż źle to wpłynie na ich reputację. W Barcelonie powinniśmy poznac prawdziwe sły F1 w tym roku, więc mam nadzieje, ze w tym gronie oprócz oczywiście BMW Sauber będą te obecne. McL i Ferrari niech sobie wchają spaliny czołówki. Dominacji czerwonych i srebrnych strzał stop!!!
18. rsobczuk
David... tak naprawde nie ma kto zagrozić teraz wiliamsowi, brawnowi oraz toyocie. Zespoły same mogą sobie odbierać punkty między sobą lub ew. fartem jakiś zespół gorszy typu Ferrari ;) może wejść na podium.
19. Orlo
I jeszcze Nick Heidfeld dzięki swojej genialnej jeździe:D
20. Luckymag
O ile wiem to Brown GP konsultował z FIA nowe dyfuzory i uzyskał ich akceptację. Jeśli teraz sąd ich zabroni to będzie trudno odebrać Brown'owi punkty. Ale to niewiele pociesza BGP bo nie sądzę żeby oni mogli tak łatwo wyczarować nowy bolid bez powiększonego dyfuzora.
Brown mówił też podobno PRZY WSZYSTKICH temach jak nowe przepisy były jeszcze konsultowane o tej luce w przepisach. Podobno nikt go nie słuchał więc potem już nie uświadamiałich że ma zamiar tą lukę wykorzystać. Wielokotnie mówił że był zdziwiony że wszystkie teamy nad tym nie pracują.
21. Raven89
Orlo: Brawo - cenię sobie dobry sarkazm ;)
22. Raven89
Luckymag: Nie Brown GP tylko Brawn GP.Nawet jeśli zabronią dyfuzorów,to team Rossa nadal będzie jednym z najlepszych teamów - ten sezon będzie dla nich bardzo udany.
23. Żyleta
No i dobrze. Faktycznie w perspektywie walki o dobre miejsca przyda się taki dyfuzor w bmw. Ale prawda jest też taka, że nie jest to na dzisiaj główny czynnik powodujący przewagę BGP czy TOYOTY. Kubica tak naprawdę pokazał, że potrafi równie szybko jeździć bez KERS i bez DYFUZORA. Tacy kierowcy nadrabiają braki techniczne w bolidach umiejętnościami i gdyby bmw wypaliło z tym dyfuzorem to Baton i reszta będą oglądali plecy Kubicy ale też bmw musi włożyć serce i pokazać, że chcą żeby Polak był najlepszy. W zeszłym sezonie mogli tak zrobić!!!!!! i nie zrobili bo nie chodziło o krasnala tylko o Polaka ! Era Maclarena się skończyła - dobrze było bazować na kilkuset stronach dokumentacji technicznej skradzionej ferrari.A teraz? - niech pokazują cwaniaczki na co ich stać! Problem w tym, że laluś Ham nie jest kierowcą który potrafi rozbudować bolid i stoją w miejscu. Odwrotnie jest - tak uważam z Alonso i Renault. Tutaj kierowca może więcej niż zespół i dlatego są w tym miejscu gdzie są. Jesli Kubica będzie miał ze sobą zespół KERS i DYFUZOR - nie będzie na niego bata. Uważam, że razem z Alonso są najlepiej jeżdżącymi kierowcami i to ich razem widziałbym w jednym zespole (np. Red bul)!
24. szymontaz
Żyleta powiem tyle "zal" same bzdury
25. narya
@Żyleta - jeśli Kubica i Alonso byliby w jednym zespole, to kto według Ciebie będzie tam liderem - bo, chyba nie liczysz, że będzie to Robert ...? Przy takim kierowcy jak Nick, to Polak ma jeszcze szanse zaistnieć, ale przy Fernando, to będzie typowy numer dwa w zespole ...
26. Blaz
Tak naprawdę jestem bardzo ciekawy decyzji FIA bo tu jest mowa o cięciu kosztów a wiadomo ile będzie kosztować zespoły dorobienie tego elementu. To będzie główny argument dla zespołów nie posiadających tego cacka.
To, że sędziowie uznali takie rozwiązanie za legalne to jedna strona medalu. Druga jest taka ,że komisja może uznać to rozwiązanie za nielegalne. Najprościej było by zabronić dyfuzora stosowanego w BGP, Wiliamsie i Toyocie zostawić wywalczone punkty ze względu na lukę w regulaminie. Poza tym jeżeli by zabronili to stawka była by okropnie wyrównana i wtedy to będą wyścigi 5-6 bardzo równych zespołów. A wygrał by ten który potrafi mieć najlepszą strategię i najlepszych kierowców/ce(bo tak serio to każdy z teamów ma jednego SUPER EXTRA a drugiego tylko SUPER. Obiektywnie patrząc.
przy rozwiązaniu o którym mówię walka rozegrała by się pomiędzy paroma
według mojej opinii Ja stawiam na
Jansona, Roberta, Kimiego,Sebastiana V. powinien być jeszcze Fernando ale Renault mnie nie przekonuje jak do tej pory. Zresztą mogł bym dodać jeszcze paru ale po 2 GP to jeszcze nic nie wiadomo oprócz tego że Ross Brawn stworzył cudo. Za tydzień będziemy mądrzejsi.
Pozdro
27. simif1
Gdyby BMW Sauber zamontowało ten dyfuzor na GP Chin, to Kubica i Heidfeld walczyliby o czołowe miejsca.
28. Żyleta
Szymontaz - twojego pisania to wcale nie skomentuję bo nie ma czego, tylko na tyle Cibie stać?
Narya - myślę, że nie byłoby źle. Nie byłoby problemu z liderowaniem czyli tego z czym boryka się krasnal - Heidf.
Wręcz odwrotnie - rywalizacja między Alonso i Kubicą byłaby konstruktywna i zyskałby cały zespół. No faktycznie bycie nr1 w zeszłym sezonie w bmw dało dużo korzyści Kubicy - brawo! zwłaszcza w końcówce sezonu. Chyba nie to jest najważniejsze! Liderowanie samo wychodzi z czasem a na to składa się parę czynników - oddany zespół, dobry bolid i świetna jazda - na to trzeba sobie zasłużyć, a nie jęczeć, że jest się drugim. Barichello jęczał, że Schumi jest zawsze liderem i że jemu zespół poświęca wszystko. No to teraz ma okazję pokazać na ile go stać - jakoś znowu jest drugi. Za chwilę będzie jęczał, że to Button jest tym pierwszym. Tak więc moim zdaniem w zespole gdzie panują zdrowe układy liderowanie trzeba sobie wywalczyć i tyle - bo jeśli nie to wszystko weryfikuje jazda na torze i już.
29. celonardo
Zabronienie jest nie możliwe praktycznie ponieważ FIA o to chodziło aby stawkę wywrócić do góry nogami . Więc teraz by takiej decyzji nie ogłosili bo im to jest na rękę
30. krz08
z jednej strony jeśli uznają te dyfuzory to Kubica ma spore szanse jeśli będzie go używał że będzie najszybszy bo przecież w czasie GP Australii pokazał że potrafi walczyć z najlepszymi ale z drugiej strony jeśli ich nie uznają to Brown Toyota i Williams maja przechlapane
31. racer95
myślę, że FIA zaakceptuje nowe dyfuzory. A jeśli nie teraz, a bolidy z nimi są faktycznie sporo szybsze to powinni wprowadzić te części w sezonie 2010
32. gedzior
Wynik posiedzenia Sądu Apelacyjnego na 99% można przewidzieć. Przez dyfuzory zastosowane w bolidach trzech nie liczących się w zeszłym sezonie stajni, F1 zyskało na atrakcyjności. Wielcy herosi którzy od lat dominowali, teraz walczą o jakiekolwiek punkty. Taki zwrot akcji tchnął nowe życie w najbardziej prestiżowe wyścigi świata.
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie wspomniał o RedBull'u - bez tego genialnego dyfuzora i KERS młodziutki Vettel i Webber w kwalifikacjach GP Malezji najbardziej zagrażali dyfuzorom... Warto się im przyglądać, bo mają potencjał co chyba zauważył Żyleta w swoich wywodach SF ;)
33. fezuj
A gdyby się okazało że nielegalne!! zgadnijcie kto byłby zwycięzcą GP Malezji ....... nooo kto ???? ( o matko! koniec świata!!)
34. majkawiolka
pytanie brzmi: który zespół NIE pracuje nad nowym dyfuzorem?:P
35. pkas
Ta cała sytuacja z dyfuzorami to jakiś wielki pic na wodę fotomontaż. Dla mnie tego typu tłumaczenia to tylko próba usprawiedliwienia się Theissena i spółki w związku z tym że dali ciała i spaprali bolidy w specyfikacji 09. Gdyby to Ferrari było 1 sek. przed innymi, wszyscy by machnęli ręką ale że jest to Honda, Toyota czy Toro Rosso - to już musi być podejrzana sytuacja.. (oczywiście BMW, SF i McL dogonią o ile nie przegonią czołówkę ale na to potrzebny jest czas).
Nie zgadzam się również z opiniami niektórych, jakoby BMW skupiało się na rywalizacji z SF i McL i w tym wypadku im się udało. Bo niby co - Theissen dostał dokumentację techniczną Ferrari i McLarena i powiedział "chłopaki musimy zrobić lepszy bolid od nich"? Bzdura. Przecież nie miał danych żeby ocenić, na którym etapie będzie miał lepszy bolid od Dennisa czy Domenicaliego, a na którym nie. W tym roku konkurowały ze sobą wszystkie teamy a wygrały te, które najszybciej adoptują się do nowych warunków i mają najbardziej zdolnych inżynierów.
36. jantar321
RED BULL, jak już kiedyś pisałem, posiada aerodynamiczną konstrukcje auta, inna od innych ekip, dlatego i bez dyfuzora dają sobie świetnie rade, zobaczymy jak będzie z niezawodnością i trwałością ich samochodziku
37. pkas
oczywiście chodziło mnie o Red Bulla a nie STR
38. dziarmol@biss
@majkawiolka Brawn nie pracuje hehe
39. cayman
Jeśli chodzi o Red Bulla, to oni na temat nowych dyfuzorów zupełnie milczą. Możliwe, że zastosowanie tego typu dyfuzora w przypadku ich auta nie jest możliwe albo są problemy. A nie mają takiej siły przebicia jak Ferrari, BMw czy McL więc siedzą cicho
40. piotrek74
niech wprowadzają szybko ten pakiecik bo w tym roku muszą wcześniej odpuścić sezon .Bo była honda odpuściła 1/1(są efekty) a Bmw 1/2(bida ) .TO teraz kiedy BMW odpuści ????.
41. tomek1255
taaaaaa..... teraz to se mogą......
42. walerus
dokleić dyfuzor...;-)
43. pz0
Mam nadzieję że BMW nie zrobi na tyle lekkiego bolidu żeby tam jeszcze wepchnąć KERS. Ciągle nie widzę żadnej przewagi bolidów z KERS nad pozostałymi. W Malezji okazało się że nawet na tym torze bolid z KERS jest stosunkowo łatwy do objechania. KERSowcy muszą dużo wcześniej zaczynać dohamowanie nawet gdy mają podobną prędkość niż ci bez, bo inaczej ich wynosi i praktycznie nie mają możliwości obrony. Z kolei wcześniejsze dohamowanie to doskonała okazja do ataku. Kers nie wystarcza na dystans całego okrążenia więc dosyć często powinna się trafiać okazja do wyprzedzenia. KERSowcom z kolei nieco łatwiej jest kontrować lecz większość kontr nie przynosi rezultatu. To cudo to jakieś nieporozumienie, dobrze żeby jeszcze to wywalili z bolidu Nicka. Wygląda że Alonso też już ma go dość.
44. lipens
pz0 zgadzam się z Tobą. Webber robił z Hamiltonem co chciał i Nickowi nawet dobrał się do d.. Ten KERS to jedna wielka lipa, kasa wyrzucona w błoto. Jeżeli nic się z tym nie zmieni to nie sądzę aby Robert z tego korzystał nawet pomimo lzejszego bolidu :)
45. troopp
Nic tu nie piszę, i nic nie czytałem.
Jak było można odpuścić połowę sezonu poprzedniego?
Jak do cholery można było koncentrować się na niemieckim emerycie???
Kogo to interesowało, że ten matoł nie potrafił rozgrzać opon??
Co ten głąb mi teraz opowiada?? Nie wiedział o dyfuzorze??
Przecież podobno auto buduje od roku!!
46. kuzniecow
wydaje mi się że prawo nie działa wstecz tak więc jakby nawet zabronili dwustopniowych dyfuzorów to brawn nie straci punktów z malezji i australii
47. owadd
Ktoś tu powiedział że jeśli dyfuzory okażą się nielegalne to Brawn, Toyota i Williams mają przechlapane - dokładnie. Gra jest tak naprawdę o to kto będzie musiał znacznie przeprojektować swoje bolidy. Samo przykręcenie innego dyfuzora nie wystarczy - niezależnie czy jest to ten podwójny czy ten zwykły. Z jednej strony mamy dwa prywatne teamy i Toyote która ma nóż na gardle szefostwa koncernu, a z drugiej takie potęgi jak Ferrari, Mclaren czy chociaż Bmw. Wątpie aby chcieli dobić Williamsa (swoją drogę - coś jednak ich lat świetności zostało skoro potrafili zrobić tak dobry bolid), BGP i Toyote, więc pewnie wybiorą wariant pościgu wielkich za maluczkimi.
48. dziarmol@biss
@kuzniecow - masz rację że prawo nie działa wstecz , ale zwróć uwagę kiedy zostały złożone protesty?odnośnie dyfuzorów oczywiście.Tak więc mogą cofnąć wszystkie punkty (mało realne) raczej będzie tak jak pisze @owadd..
49. tt16
Kiedys czytalem, ze Theissen mowil ze uzyje dyfuzora najwczesniej w Chinach, a najpozniej w Barcelonie.
50. masaj
Wieszacie psy na KERSie, a Kubica w ostatnich wypowiedziach trochę żałuje, że nie może z niego korzystać. Z ostateczną oceną chyba lepiej zaczekać.
51. jar188
włąśnie, mnie te wypowedzi Roberta trochę dziwią,.bo oprócz tego co pisał już pz0 o KERSie, dodać jeszcze trzeba że przyczynia się on do większego zużycia tylnych opon. No chyba że Kubek radzi sobie lepiej z tym i innymi problemami od reszty kierowców, oby:)
52. jar188
włąśnie :)
53. masaj
Prozaicznie użycie niestandardowego dyfuzora powinna przyczynić się do lepszego wykorzystania dodatkowej mocy pochodzącej z KERSu.
54. atomic
masaj : i to jest wk....,że bmw nie zamontuje kubicy na któryś piątkowy trening kers .byli by pewni jak w przypadku szybkiego nicka.
55. masaj
@atomic Nick jest lżejszy o kilkanaście kilogramów, więc to zupełnie inny przypadek.
56. jzb
Robert potrzebuje i KERSu, i podwójnego konfusora:), i sprawnie działającej kontroli jakości w BMW (silnik), i szybko reagującego na sytuację RE (powinni go ściagnąc z toru tuż przed startem w Malezji, zaraz po tym, jak poinformował ich o usterce silnika). Bez tych zabawek i procedur nie będzie liczył się w walce o cokolwiek.
57. hot dog
2009-04-08 00:13:53 kuzniecow przyjmujac takie rozumowanie Macleren nie powinien stracic punktow po Australii Regulaminy FIA zadza sie swoimi prawami totez mozliwe sa rozwiazania pozwalajace zabrac punkty w przypadku uznania dyfuzorow za nielegalne.
58. kuzniecow
@hot dog chodzi mi o to że w momencie zmiany prawa nie działa ono wstecz a wprowadzanie stewardów w błąd już było wcześniej w regulaminie...
59. Niespokojny
2009-04-08 00:13:53 kuzniecow - po to były protesty dotyczące dyfuzorów przed GP Australii (sędziowie dopuścili,a zespoły odwołały sie od tej decyzji) i dodatkowo ( by właśnie formalności stała się zadość) zrobiło to również BMW w Malezji , by w przypadku uznania zakwestionowanych dyfuzorów za nielegalne, wyniki obydwu GP były zweryfikowane !!! - jakie tu widzisz działanie prawa wstecz???
60. kuzniecow
w sumie to Niespokojny ma racje .... fakt nie pomyślałem o tym
61. Niespokojny
Tu nawet nie chodzi o rację, a pomoc w zrozumieniu. Nikt nie jest nieomylny. Sam (o zgrozo!) często się mylę. Pozdrawiam. :-)
62. radzix
ja sie nie znam ale chyba latwiej bedzie dorobić dyfuzor do istniejacej konstrukcji , niz go usunać z obecnej ktora od poczatku byla robiona pod niego :O
63. Paweł Krzewina1
noi mi sie to podoba:)
64. Budyn_F1
Myslle ze powinny te dyfuzoty wejsc w F1.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz