Brawn GP po kwalifikacjach
Zespół Brawn GP nie mógł lepiej rozpocząć sezonu. W kwalifikacjach do jutrzejszego wyścigu w każdej sesji kierowcy tego teamu osiągali najlepsze czasy. Ostatecznie wygrał Jenson Button przed Rubensem Barrichello.„Osiągnąć pole position w debiucie to fantastyczne osiągnięcie, chciałbym podziękować Rossowi, Nickowi, i wszystkim w fabryce w Brackley. Ostatnie cztery miesiące były niesamowicie trudne, z sytuacji w której nie wiedzieliśmy czy w ogóle pojedziemy, doszliśmy do sytuacji w której startujemy z pierwszego pola – to niesamowite. Jutro jest oczywiście najważniejszy dzień tego weekendu, jest jeszcze dużo pracy do wykonania, aby odnieść sukces. Ale należy też pamiętać, jaką drogę przeszliśmy, trzeba się cieszyć również z tego momentu."
Rubens Barrichello
„To był wspaniały dzień, chciałbym podziękować całemu zespołowi, za tą niesamowitą robotę. Miałem nadzieję, iż uda mi się wywalczyć pole position, bolid spisywał się dobrze w dwóch pierwszych sesjach, ale w Q3 miałem trochę podsterowności, co zaburzyło mój ostatni przejazd. Jednakże, pierwszy rząd i nasze dwa bolidy – zespół dał nam taką wspaniałą szansę w jutrzejszym wyścigu. Mamy naprawdę dobry bolid, za który wszystkim należą się podziękowania, jestem po prostu zadowolony, iż znów mogę jeździć z przodu stawki.”
Ross Brawn
„Oglądanie naszych dwóch bolidów na czele tabel z czasami we wszystkich częściach kwalifikacji oznaczało wspaniały dzień dla teamu, dzień ten rozpoczął się od ogłoszenie partnerstwa z grupą Virgin. Warunki na torze były lepsze od wczorajszych, okazało się, iż opony lepiej pracują. Dodatkowo, zmiany które wykonaliśmy od wczoraj były bardzo pozytywne, bolidy były dobrze zbalansowane, co pozwoliło skupić się kierowcom na osiąganiu dobrych czasów. Pomimo tego, iż to wspaniałe osiągnięcie, a dwójka naszych kierowców ma wspaniałą szansę na dobry wyścig, praca została wykonana dopiero w połowie, teraz w pełni skupiamy się na osiągnięciu jak najlepszego rezultatu w wyścigu. Chciałbym podziękować Jensonowi, Rubensowi, a także całemu zespołowi, tak tutaj jak i w fabryce, za to, co udało się osiągnąć, jak również Mercedes-Benz za ich nieocenioną pomoc ciągu ostatnich kilku miesięcy.”
komentarze
1. loko
Brawo, przynajmniej nie jest nudno ze tylko ferrari i lareny.
2. Pawlakos
Ale tutaj można zobaczyć jak z dobrym bolidem można wywalczyc sobie pierwsze miejsca. w szczególności że poprzednie sezony tych kierowców nie byly tak udane
3. jeremi
Rewelacja, wygrajcie jutro, ale mistrzostwo dla Roberta !!!
4. BMWbmw
Nic mi innego nie pozostaje jak tylko pogratulować
5. F1.09
Jakoś nie przypadli mi do gustu.
A do tego mają te kontrowersyjne dyfuzory.
Jedno jest pewne: albo zdejmą dyfuzory, albo inni je założą.
6. atomic
są szybcy ale czy dadzą rade?jeden nie dojedzie - rubens
7. Ra-v
ja mam nadziej ze zadne nie dojedzie :P jak na ten weekend to juz sie wyszaleli pokazali co potrafia i mogli by sobie juz dac siana :D dyfuzorowcy jedni heh
8. Guilo
Gratulacje dla Brawn GP za kompletny i szybki bolid. Ja czekam na moment, kiedy BMW Sauber przygotuje taki bolid Robertowi - myślę, że wtedy nie będzie problemu z typowaniem zwycięzcy każdego Grand Prix ;-). Jeżeli FIA zadecyduje, że dyfuzory są zgodne z regulaminem to możliwe, że Robert będzie miał szybki i konkurencyjny bolid już w tym sezonie :D
9. dawid199422222
Ra-v zgadzam się wtedy kubek 1st!!!:-}
10. lewik
Kubica przed kwalifikacjami w jednym z wywiadów powiedział, że najlepszy czas kwalifikacji będzie wynosił 1:24.9 i ustanowi go Rubens Barrichello. Dziennikarze go wyśmiali. Pomylił się tylko o 0,1 s. Koleś jest genialny.
11. ferr
Jenson Button jest na pewno świetnym kierowcą i nie należy się dziwić że przy dobrym bolidzie wygrywa. Kubica nie ma szans na wyższe miejsce niż 3 jeśli mają tyle samo paliwa i oczywiście jeśli nie dojdzie do kraksy
12. norx
wspaniale by było gdyby Robek był 1 a BGP były za nim, ale uciesze się nawet jak będzie KUB na 3 miejscu
13. Mortiz
a moze pudło bedzie BRAWN GO i Kubek -FIA przekioie klasyfikacje za dyfuzory i Kubek nr.1 :)
14. Skoczek130
Brawo Brawn GP!!! Jednym słowem zdeklasowaliście wszystkich. O ile się nie mylę mieli ponad 0,6 sekundy nad trzecim Vettelem. Mam nadzieje, że z niezawodnościom jest równie dobrze, jak z osiągami. Wtedy nie ma innego scenariusza, jak dublet zespołu z Brackley. Jeszcze raz gratulacje!!! Geniusz Rossa Brawna jest po prostu bezapelacyjny!!!
15. fan massy
Według mnie bedzie walczył o mistrzowski tytoł "dublet w kwalifikacjach" ciekawe czy wygrają.
16. antos05
My fani Roberta dobrze wiemy........dyfuzor dla Roberta albo werdykt o nielegalnym dyfuzorze i wtedy RK idzie na majstra...bezapelacyjnie
17. ferr
Co wy macie z tym dyfuzorem. Pomimo że daję przewagę to moim zdaniem nawet jak zostanie zamontowany w BMW to nie muszą osiągać takich wyników jak Brawn GP bo np..aeordynamika może być na innym poziomie
18. daav
Jakiś miesiąs temu jak były testy <granat> napisał że "tempo Brawn GP to gówno nie tempo" I co teraz? Łyso ci?
19. Szyder25
Jest BDB. Jak dopasują Robertowi jeszcze dyfuzor to rakieta. Czy ktoś się orientuje czy założenie podwójnego dyfuzora po rozp. sezonu jest jeszcze dopuszczalne? Jeśli tak to przy dobrych ustawieniach wyliczyli że dyfuzorki dają 0,5 s na okrążeniu co spowodować może ( oczywiście przełożenie nie jest bezpośrednie) że Robi w tym sezonie może powalczyć o wysokie cele.
20. roofi121
BDB się spisują kierowcy Teamu Brown GP jak i cały zespół duże brawa za takie szybkie tempo pracy
21. Luxxx
Brawa należą się też Hondzie, bo teraz im pewnie łyso. Dawali miliardy dolarów na rozbudowę bolidów, które wygrywają akurat wtedy kiedy się wycofali.
22. komentator
Ciekawe jak z awaryjnością Brownów czy dadzą rade nie koniecznie jutro ale za tydzień jak samochód bedzie mial już jakiś przebieg
23. Kadet
Brawa dla Brawna, bo i bez dyfuzorka to wyśmienita konstrukcja, dlatego MSZ kierowcy BGP będą przez cały sezon mieszać szyki innym kandydatom do tytułów - i bardzo dobrze, będzie mniej monotonnie :) Wolałbym, by dyfuzor jednak był legalny, bo to da lepszą przyczepność Robertowi i będzie mógł spokojniej z KERSu skorzystać (ale limit wagi i tak powinni podnieść). Na dziś, a raczej jutro: 1. Rubens, 2. Jenson, 3,. Roberto :D
24. niza
brawa, brawa i jeszcze raz brawa. Czapki z głów przed Rossem Brawnem, koleś jest wielki i tyle! Z początku sądziłam, że mogą jechać na oparach ale wagi ich bolidów mówią, że jest zupełnie odwrotnie. Honda niech teraz sobie pluje w brodę, bo popełnili błąd życia, że zrezygnowali z F1, teraz by liderowali a tak już niedługo zapomni się o nich
25. kml666
do Kadet - KUBICA nie uzywa KERSu !! !! !!
26. darecky3
niza z calym szacunkiem ale nie sadze zeby honda zalapala sie nawet do q2 mimo super dyfuzora. pamietaj ze honda to rowniez i cienkie silniki marki honda, malo elastyczne i "wybuchowe". Na padoku jesli zapytasz co wybuchlo zaraz ci wszyscy powiedza" pewnie honda". Niestety to nie mit lecz prawda. Mercedes posiada bardzo elastyczny agregat, praktycznie 99.9% bezawaryjny i w zasadzie on zadecydowal o katapultowaniu nowego teamu do przodu. Na silnikach hondy z poprzedniego roku nie sadze zeby byli tam gdzie sa. pozdro
27. obi216
Brawo Jenson , brawo Rubens , brawo Brawn !.....He he he - jak to , życie bywa przewrotne ?! Jeszcze nie tak dawno Barrichello nazywano dziadkiem i odsyłano na emeryturę.....Tym bardziej się cieszę ..Brawo:)
28. obi216
Z pełnym szacunkiem @darecky3 - Williams nie ma silnika Mercedesa , a też jest bardzo wysoko. .....Może nie najważniejszą , ale niezmiernie istotną rzeczą przy obecnych osiągach , są niestety te dyfuzory ..........Chyba , że się mylę ;)
29. darecky3
lewik podaj zrodlo tego wywiadu bo nie wierze poki nie uslysze lub nie przeczytam, cos bajerujesz wiare. Luxxx o jakich miliardach ty gadasz? Wiesz jaka jest roznica pomiedzy milionem a miliardem? Ludzie co sie z wami dzieje?
30. darecky3
obi216 Ross podczas sezonu 2008 mowil glosno o rewolucji przepisow w f1 i o wlasnej rewolucji technicznej na rok 2009. Nie ukrywal ze maja pakiet aero ktory moze okazac sie bardziej wydajny niz przypuszcza. Kluczem do sukcesu aby mozna bylo wykorzystac jego potencjal jest koniecznosc rozpoczecia negocjacji z FIA i ponowne przyjrzenie sie sprawa zamrozenia rozwoju silnika. To sa slowa pana geniusza. Chyba wiadomo o co chodzi i kiedy sie okazalo ze honda poleci do zyda pan Ross zagral vabank i dostal to czego mu brakowalo.
31. darecky3
obi216 jeszcze tylko jedna mala uwaga, williams nie narzekal na silniki. Toyota zbudowala rowniez dobry agregat. Ich problemy w poprzednich sezonach dotyczyly pakietu aero a nie silnika. W tej kwesti nie ma co polemizowac bo wiedza o tym wszyscy. Byc moze BGB bylo by tam gdzie teraz jest nawet z silnikiem toyoty, ferrari nawet moze z BMW. Chodzi o to ze silnik hondy byl bardzo wrazliwy na zmiany tempa i przelozen. Pelna moc osiagal na wiele wyzszych obrotach niz u innych notowal zbyt wielkie straty na przelozeniach na wyzsze biegi gdzie inne silniki po osiagnieciu pelnej mocy przenosza je na wyzsze biegi jedynie ze strata 2% mocy. Honda notowala pomiedzy 4, 5,6,7 nawet do 12%. I to jest kwestia elastycznosci o czym mowia kierowcy. pozdro
32. LubięSutila
Jestem ciekawy, czy będzie coś jak Team Orders, czyli Button Odpala, a Barichello za wszelką cene zatrzymuje innych - no ale zobaczymy.
33. elah10
a może SzpakowskiGP
34. walerus
szacunek....
35. leo_
Darecky , ciekawe wiadomości posiadasz. Ja wiem, że silniki hondy strzelały ( były bardzo głośne), bo sam słyszałem na żywo w Hockenheim, jak byłem na treningach w lipcu 2008. Ale , że były kłopoty z elastycznością, to nie. Druga sprawa, Lewik dobrze mówi. Ja to samo słyszałem w którejś wypowiedzi Roberta przed kwalifikacjami na Pols Extr. 1.24.9 a jak poszukałem, to Robert miał w treningu 3 w 2008 (kiedy wygrał w tym treningu) 1.25.6. Różnica 0,7 sek, a podobna różnica wynikała z porównania czasów testów z 2008 z czasami w 2009 (Barcelona, chyba Bahrain). Po prostu wygląda na to, że teraz są bolidy szybsze o jakieś 0,5-0,7 sek. Była o tym dyskusja w WYNIKI GP Australii, 2 trening, Kontrowersyjne dyfuzory dają przewagę w Melbourne, np post: 2009-03-27 16:31:28 leo_ Po trzecie, ja myślę, że silnik silnikiem aero aerodynamiką, ale gdyby zwiększyć docisk przez przekonstruowanie dyfuzora to BMW będzie jakieś 0,5 sek szybsze, a myślę, że takie alternatywne rozwiązanie, BMW juz od jakiegoś czasu może mieć . W końcu sprawa dyfuzorów jest już od kilku miesięcy znana, a dobry zespół powinien byc na takie , nawet kontrowersyjne rozwiązania , przygotowany.
36. Kadet
Do kml666 - uprasza się czytać ze zrozumieniem - nie pisałem o tym GP, a o całym 2009 roku, gdzie tak z połowa torów będzie "sprzyjała" Robertowi z KERSem.
37. leo_
Mała też poprawka do 2009-03-28 21:38:43 leo_ . W Q2 w 2008, oczywiście Australia, Robert miał 1.25.31- teraz 1.25.15-wiec różnica tylko niecałe 0,2 sek. Różnica między najlepszymi wynikami w Q2 z 2008 i 2009 wynosi około 0,4 sek , na korzyść 2009. Z innych z kolei porównań najlepszych wyników między 2008 i 2009 (np. testy) wynikają jeszcze większe różnice około 0,5-0,7 sek - też na korzyść 2009. Generalnie więc, przynajmniej te najlepsze bolidy są teraz szybsze o te 0,2 do 0,7 sek na okrążeniu (też zależy pewnie od toru, jego długości, pogody , itp.)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz