komentarze
  • 7. Ra-v
    • 2009-03-28 11:47:03
    • *.adsl.inetia.pl

    ja mam nadziej ze zadne nie dojedzie :P jak na ten weekend to juz sie wyszaleli pokazali co potrafia i mogli by sobie juz dac siana :D dyfuzorowcy jedni heh

  • 8. Guilo
    • 2009-03-28 11:53:17
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Gratulacje dla Brawn GP za kompletny i szybki bolid. Ja czekam na moment, kiedy BMW Sauber przygotuje taki bolid Robertowi - myślę, że wtedy nie będzie problemu z typowaniem zwycięzcy każdego Grand Prix ;-). Jeżeli FIA zadecyduje, że dyfuzory są zgodne z regulaminem to możliwe, że Robert będzie miał szybki i konkurencyjny bolid już w tym sezonie :D

  • 9. dawid199422222
    • 2009-03-28 12:06:27
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Ra-v zgadzam się wtedy kubek 1st!!!:-}

  • 10. lewik
    • 2009-03-28 12:09:01
    • *.icpnet.pl

    Kubica przed kwalifikacjami w jednym z wywiadów powiedział, że najlepszy czas kwalifikacji będzie wynosił 1:24.9 i ustanowi go Rubens Barrichello. Dziennikarze go wyśmiali. Pomylił się tylko o 0,1 s. Koleś jest genialny.

  • 11. ferr
    • 2009-03-28 12:18:47
    • *.cdma.centertel.pl

    Jenson Button jest na pewno świetnym kierowcą i nie należy się dziwić że przy dobrym bolidzie wygrywa. Kubica nie ma szans na wyższe miejsce niż 3 jeśli mają tyle samo paliwa i oczywiście jeśli nie dojdzie do kraksy

  • 12. norx
    • 2009-03-28 12:38:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wspaniale by było gdyby Robek był 1 a BGP były za nim, ale uciesze się nawet jak będzie KUB na 3 miejscu

  • 13. Mortiz
    • 2009-03-28 12:45:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a moze pudło bedzie BRAWN GO i Kubek -FIA przekioie klasyfikacje za dyfuzory i Kubek nr.1 :)

  • 14. Skoczek130
    • 2009-03-28 13:32:41
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Brawo Brawn GP!!! Jednym słowem zdeklasowaliście wszystkich. O ile się nie mylę mieli ponad 0,6 sekundy nad trzecim Vettelem. Mam nadzieje, że z niezawodnościom jest równie dobrze, jak z osiągami. Wtedy nie ma innego scenariusza, jak dublet zespołu z Brackley. Jeszcze raz gratulacje!!! Geniusz Rossa Brawna jest po prostu bezapelacyjny!!!

  • 15. fan massy
    • 2009-03-28 13:41:16
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Według mnie bedzie walczył o mistrzowski tytoł "dublet w kwalifikacjach" ciekawe czy wygrają.

  • 16. antos05
    • 2009-03-28 14:05:08
    • *.chello.pl

    My fani Roberta dobrze wiemy........dyfuzor dla Roberta albo werdykt o nielegalnym dyfuzorze i wtedy RK idzie na majstra...bezapelacyjnie

  • 17. ferr
    • 2009-03-28 14:34:48
    • *.cdma.centertel.pl

    Co wy macie z tym dyfuzorem. Pomimo że daję przewagę to moim zdaniem nawet jak zostanie zamontowany w BMW to nie muszą osiągać takich wyników jak Brawn GP bo np..aeordynamika może być na innym poziomie

  • 18. daav
    • 2009-03-28 14:51:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakiś miesiąs temu jak były testy <granat> napisał że "tempo Brawn GP to gówno nie tempo" I co teraz? Łyso ci?

  • 19. Szyder25
    • 2009-03-28 15:37:24
    • *.230.88.240

    Jest BDB. Jak dopasują Robertowi jeszcze dyfuzor to rakieta. Czy ktoś się orientuje czy założenie podwójnego dyfuzora po rozp. sezonu jest jeszcze dopuszczalne? Jeśli tak to przy dobrych ustawieniach wyliczyli że dyfuzorki dają 0,5 s na okrążeniu co spowodować może ( oczywiście przełożenie nie jest bezpośrednie) że Robi w tym sezonie może powalczyć o wysokie cele.

  • 20. roofi121
    • 2009-03-28 15:42:35
    • *.gprs.plus.pl

    BDB się spisują kierowcy Teamu Brown GP jak i cały zespół duże brawa za takie szybkie tempo pracy

  • 21. Luxxx
    • 2009-03-28 15:54:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawa należą się też Hondzie, bo teraz im pewnie łyso. Dawali miliardy dolarów na rozbudowę bolidów, które wygrywają akurat wtedy kiedy się wycofali.

  • 22. komentator
    • 2009-03-28 15:57:38
    • *.251.157.165

    Ciekawe jak z awaryjnością Brownów czy dadzą rade nie koniecznie jutro ale za tydzień jak samochód bedzie mial już jakiś przebieg

  • 23. Kadet
    • 2009-03-28 16:05:50
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Brawa dla Brawna, bo i bez dyfuzorka to wyśmienita konstrukcja, dlatego MSZ kierowcy BGP będą przez cały sezon mieszać szyki innym kandydatom do tytułów - i bardzo dobrze, będzie mniej monotonnie :) Wolałbym, by dyfuzor jednak był legalny, bo to da lepszą przyczepność Robertowi i będzie mógł spokojniej z KERSu skorzystać (ale limit wagi i tak powinni podnieść). Na dziś, a raczej jutro: 1. Rubens, 2. Jenson, 3,. Roberto :D

  • 24. niza
    • 2009-03-28 16:29:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    brawa, brawa i jeszcze raz brawa. Czapki z głów przed Rossem Brawnem, koleś jest wielki i tyle! Z początku sądziłam, że mogą jechać na oparach ale wagi ich bolidów mówią, że jest zupełnie odwrotnie. Honda niech teraz sobie pluje w brodę, bo popełnili błąd życia, że zrezygnowali z F1, teraz by liderowali a tak już niedługo zapomni się o nich

  • 25. kml666
    • 2009-03-28 16:53:38
    • *.dslgb.com

    do Kadet - KUBICA nie uzywa KERSu !! !! !!

  • 26. darecky3
    • 2009-03-28 17:55:57
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    niza z calym szacunkiem ale nie sadze zeby honda zalapala sie nawet do q2 mimo super dyfuzora. pamietaj ze honda to rowniez i cienkie silniki marki honda, malo elastyczne i "wybuchowe". Na padoku jesli zapytasz co wybuchlo zaraz ci wszyscy powiedza" pewnie honda". Niestety to nie mit lecz prawda. Mercedes posiada bardzo elastyczny agregat, praktycznie 99.9% bezawaryjny i w zasadzie on zadecydowal o katapultowaniu nowego teamu do przodu. Na silnikach hondy z poprzedniego roku nie sadze zeby byli tam gdzie sa. pozdro

  • 27. obi216
    • 2009-03-28 17:58:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawo Jenson , brawo Rubens , brawo Brawn !.....He he he - jak to , życie bywa przewrotne ?! Jeszcze nie tak dawno Barrichello nazywano dziadkiem i odsyłano na emeryturę.....Tym bardziej się cieszę ..Brawo:)

  • 28. obi216
    • 2009-03-28 18:05:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z pełnym szacunkiem @darecky3 - Williams nie ma silnika Mercedesa , a też jest bardzo wysoko. .....Może nie najważniejszą , ale niezmiernie istotną rzeczą przy obecnych osiągach , są niestety te dyfuzory ..........Chyba , że się mylę ;)

  • 29. darecky3
    • 2009-03-28 18:07:06
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    lewik podaj zrodlo tego wywiadu bo nie wierze poki nie uslysze lub nie przeczytam, cos bajerujesz wiare. Luxxx o jakich miliardach ty gadasz? Wiesz jaka jest roznica pomiedzy milionem a miliardem? Ludzie co sie z wami dzieje?

  • 30. darecky3
    • 2009-03-28 18:13:48
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    obi216 Ross podczas sezonu 2008 mowil glosno o rewolucji przepisow w f1 i o wlasnej rewolucji technicznej na rok 2009. Nie ukrywal ze maja pakiet aero ktory moze okazac sie bardziej wydajny niz przypuszcza. Kluczem do sukcesu aby mozna bylo wykorzystac jego potencjal jest koniecznosc rozpoczecia negocjacji z FIA i ponowne przyjrzenie sie sprawa zamrozenia rozwoju silnika. To sa slowa pana geniusza. Chyba wiadomo o co chodzi i kiedy sie okazalo ze honda poleci do zyda pan Ross zagral vabank i dostal to czego mu brakowalo.

  • 31. darecky3
    • 2009-03-28 18:34:23
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    obi216 jeszcze tylko jedna mala uwaga, williams nie narzekal na silniki. Toyota zbudowala rowniez dobry agregat. Ich problemy w poprzednich sezonach dotyczyly pakietu aero a nie silnika. W tej kwesti nie ma co polemizowac bo wiedza o tym wszyscy. Byc moze BGB bylo by tam gdzie teraz jest nawet z silnikiem toyoty, ferrari nawet moze z BMW. Chodzi o to ze silnik hondy byl bardzo wrazliwy na zmiany tempa i przelozen. Pelna moc osiagal na wiele wyzszych obrotach niz u innych notowal zbyt wielkie straty na przelozeniach na wyzsze biegi gdzie inne silniki po osiagnieciu pelnej mocy przenosza je na wyzsze biegi jedynie ze strata 2% mocy. Honda notowala pomiedzy 4, 5,6,7 nawet do 12%. I to jest kwestia elastycznosci o czym mowia kierowcy. pozdro

  • 32. LubięSutila
    • 2009-03-28 20:19:58
    • *.159.246.94.artcom.pl

    Jestem ciekawy, czy będzie coś jak Team Orders, czyli Button Odpala, a Barichello za wszelką cene zatrzymuje innych - no ale zobaczymy.

  • 33. elah10
    • 2009-03-28 20:46:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a może SzpakowskiGP

  • 34. walerus
    • 2009-03-28 21:37:37
    • *.adsl.inetia.pl

    szacunek....

  • 35. leo_
    • 2009-03-28 21:38:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Darecky , ciekawe wiadomości posiadasz. Ja wiem, że silniki hondy strzelały ( były bardzo głośne), bo sam słyszałem na żywo w Hockenheim, jak byłem na treningach w lipcu 2008. Ale , że były kłopoty z elastycznością, to nie. Druga sprawa, Lewik dobrze mówi. Ja to samo słyszałem w którejś wypowiedzi Roberta przed kwalifikacjami na Pols Extr. 1.24.9 a jak poszukałem, to Robert miał w treningu 3 w 2008 (kiedy wygrał w tym treningu) 1.25.6. Różnica 0,7 sek, a podobna różnica wynikała z porównania czasów testów z 2008 z czasami w 2009 (Barcelona, chyba Bahrain). Po prostu wygląda na to, że teraz są bolidy szybsze o jakieś 0,5-0,7 sek. Była o tym dyskusja w WYNIKI GP Australii, 2 trening, Kontrowersyjne dyfuzory dają przewagę w Melbourne, np post: 2009-03-27 16:31:28 leo_ Po trzecie, ja myślę, że silnik silnikiem aero aerodynamiką, ale gdyby zwiększyć docisk przez przekonstruowanie dyfuzora to BMW będzie jakieś 0,5 sek szybsze, a myślę, że takie alternatywne rozwiązanie, BMW juz od jakiegoś czasu może mieć . W końcu sprawa dyfuzorów jest już od kilku miesięcy znana, a dobry zespół powinien byc na takie , nawet kontrowersyjne rozwiązania , przygotowany.

  • 36. Kadet
    • 2009-03-28 21:49:40
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Do kml666 - uprasza się czytać ze zrozumieniem - nie pisałem o tym GP, a o całym 2009 roku, gdzie tak z połowa torów będzie "sprzyjała" Robertowi z KERSem.

  • 37. leo_
    • 2009-03-28 22:19:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mała też poprawka do 2009-03-28 21:38:43 leo_ . W Q2 w 2008, oczywiście Australia, Robert miał 1.25.31- teraz 1.25.15-wiec różnica tylko niecałe 0,2 sek. Różnica między najlepszymi wynikami w Q2 z 2008 i 2009 wynosi około 0,4 sek , na korzyść 2009. Z innych z kolei porównań najlepszych wyników między 2008 i 2009 (np. testy) wynikają jeszcze większe różnice około 0,5-0,7 sek - też na korzyść 2009. Generalnie więc, przynajmniej te najlepsze bolidy są teraz szybsze o te 0,2 do 0,7 sek na okrążeniu (też zależy pewnie od toru, jego długości, pogody , itp.)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo