komentarze
  • 14. atomic
    • 2008-11-13 17:48:14
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do ślepych i głychych mam pytania : od którego kółka padał deszcz w końcówce wyścigu? ilu kierowców jadących również na suchych oponach wyprzedził timo od 68 /chyba kółka/ ilu kierowcom dał się wyprzedzić na ostanim okrążeniu? timo jechałł super przez cały wyścig ,również kółka kiedy zaczął padać deszcz po raz drugi /mimo iż jechał na suchych/dopiero na ostanim okrążeniu wszyscy go wyprzedzili.angulo i master : powiedziałem już ,że wygrał lepszy/wasz luis/ więc się odpierdolić proszę .jak obejrzycie /jeżeli będziecie mieli ochote/ analize komuterową wyścigu to może inaczej będziecie śpiewać. w tv pokazali tylko jak timo z powodu braku przyczepności oddaje pozycje innym ,ale nie pokazali jak zapierdalał ostatnie 4 kółka w deszczu mimo suchych opon.a doktor do roboty

  • 15. Marti
    • 2008-11-13 17:49:14
    • *.tpnet.pl

    "(...)Oczywiście potrzebuję konkurencyjny bolid i dobre strategie, aby wygrywać wyścigi(...)" a także inteligencji wyścigowej, gdyż w tej kwestii jest jeszcze wielkie pole do popisu. Mam nadzieję, że w przyszłym roku wszystkie "okoliczności" będa działały na korzyść Roberta, w przeciwnym razie bardzo marnie to widzę ;/

  • 16. atomic
    • 2008-11-13 17:54:25
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bussyboss : co cie tak ciekawi ? może to ,że robert w każdym deszowym wyścigu / włącznie z siverstone/pokazał jak jest szybki w tych warunkach .mnie od hungary 2006 to nie dziwi

  • 17. Master666
    • 2008-11-13 18:03:23
    • *.dolsat.pl

    atomic: Twoja frustracja jest spowodowana przegraną Massy. No cóż, jak napisałeś- wygrał najlepszy!

  • 18. Marti
    • 2008-11-13 18:06:56
    • *.tpnet.pl

    atomic, nie obwiniaj Glocka, że przyczynłl się do zdobycia majstra przez Hamiltona. Massa jest sam sobie winien przegranej, ponieważ gdyby na początku sezonu nie jeździł cajmerowato, miałby teraz tytuł w kieszeni.

  • 19. Francuz6
    • 2008-11-13 18:56:03
    • *.range86-169.btcentralplus.com

    ciekawy jestem czy jak bmw bedzie mialo najlepszy bolid z calej stawki to bedzie tak samo niezawodny dla Roberta i dla Nika...

  • 20. ptasior
    • 2008-11-13 19:05:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @atomic - a wg Ciebie ilu kierowców oprócz Glocka i Trullego jechało od 68 kółka na suchych oponach? Może coś przegapiłem ale nie pamiętam żadnego.

  • 21. ja2
    • 2008-11-13 19:54:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No zabrakło szczęścia pod koniec sezonu, ale w niektórych wyścigach Kubica miał szczęście.

  • 22. bussyboss
    • 2008-11-13 20:17:13
    • *.limes.com.pl

    @atomic otoz ciekawi mnie nie to dlaczego zasowal tak na ostatnich 4 kolkach...ciekawi mnie np to czemu zblizajac sie do Sutil'a majac przed soba pusty tor mial czasy na poziomie pierwszej 4ki a potem kiedy go doszedl poprostu nie mogl go wyprzedzic... przypominam ze bylo sucho... a po drugie drugi Stint tez byl suchy a mimo to Robert byl szybszy od Hamiltona (skoro bez problemu mogl utrzymac jego tempo) i to znowu byly bardzo dobre czasy

  • 23. F1fan9
    • 2008-11-13 21:32:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    być może Force India wymyśliło jakieś aero które nie pozwala kierowcą jadącym za ich bolidem na wyprzedzanie :P dziwna sprawa:/

  • 24. Kazik
    • 2008-11-14 00:14:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Inteligencja jest również potrzebna komuś kto potrafił prowadzić blog o nim gdy zadebiutował w F1.Teraz gdy w sumie jest na szczycie nagle ...brakuje mu inteligencji. Niestety trudno powstrzymać się od komentarza patrząc na przewrotność.

  • 25. dżeku
    • 2008-11-14 01:47:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Marti, chyba jesteś zbyt surowa w swojej opini, Robert jest na 4 miejscu, zdobywając w sezonie swoje pierwsze GP, rok po poważnym wypadku. Oczywiście nie wykorzystał całego potencjału jaki w nim drzemie, podobie jak pozostali kierowcy, ale jego jazda na torze jest dobra. Bardziej niepokojące są , jak to zgrabnie określiłaś, "okoliczności".

  • 26. shad2pl
    • 2008-11-14 01:54:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do Glocka, w pewnym stopniu popieram "atomica". Dla mnie to dziwne ze kierowca ktory na dwa okrazenia przed koncem wyscigu jest zdecydowanie najszybszy na torze (sporo szybszy od Hamiltona), nagle (tuz po stracie pozycji przez Hamiltona, moze to zbieg okolicznosci) traci ponad 10 sek na okrazeniu by pozniej oddawac pozycje jadac na prostej zdublowanym kierowcom. Przeciez tam nie wyskoczyla nagle ulewa, powoli zaczal pokrapiac deszcz. Tymczasem na ostatnim okrazeniu na prostej Glockowi wszyscy odjezdzali. Nie wiem czy w ogole medie daja przewage na na prostym odcinku ale nie sadze ze az tak duza. Druga sprawa to rozbierznosci w czasaach Trullego i Glocka, jakby Glock pozniej "zalapal" o oc chodzi :]

  • 27. atomic
    • 2008-11-14 08:36:01
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bussyboss: jak wszyscy wiedzą bmw prędkość max /pod koniec sezonu/ miało porównywalną z foce india /niektórzy z was twierdzą ,że nie jest to zbyt ważny element/ ale zawsze idealnie zestrajali bolid do krętych i wolnych sektorów,niestety tam nie da sie wyprzedzać /są oczywiście wyjątki/i mimo szybszego bolidu robert jeżdził za zawodnikami w słabszych maszynkach. na prostych bmw po prostu jest do bani i musi walczyć o obrone pozycji lub nie może podjąć manewru wyprzedzania bez ryzyka wyjechania poza tor. i dlatego według mnie v-max jest /była w ostatnich sezonach/ kluczową sprawą .jak będzie "jutro" zobaczymy. i walka z sutilem nie jest jedynym przykładem z sezonu kiedy bmw nie radzi sobie w wyścigu z teoretycznie słabszym przeciwnikiem.pozdro.

  • 28. pz0
    • 2008-11-14 11:46:41
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    shad2pl, atomic i reszta wietrzących kolejny spisek - moim zdaniem troszeczkę inaczej to wyglądało. Właśnie sprawdziłem czasy okrążeń Tak do 65 okrążenia Glock, Trulli i Hamilton mieli porównywalne czasy, różnice wynosiły najwyżej 0,3 sek, z tym że czasy Hamiltona były jednak ogólnie minimalnie lepsze, Trullego minimalnie gorsze. W Toyocie zaryzykowali i nie zmienili opon. Okazało się że ryzyko było nieopłacalne. Jaką przewagę dają opony mokre nad suchymi? Przypomnij sobie Silverstone jak Rubens w beznadziejnej Hondzie zmienił opony i był w stanie się oddublować, a nawet w ciągu sześciu czy siedmiu okrążeń wskoczyć na drugie miejsce. W Hondzie miał czasy lepsze nawet o 8-9 sekund niż Kimi w Ferrari. Po prostu facet był w stanie dosłownie zmiażdżyć konkurencję. Te gumy dają naprawdę potężną przewagę na mokrym. Co zrobił Nick na Spa w ciągu zaledwie dwóch okrążeń gdy jechał na deszczówkach? Glock powinien być szczęśliwy, że w ogóle dojechał do mety.

  • 29. lewusFIA
    • 2008-11-14 12:27:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli się ma do dyspozycji bolid jakim jeździł Kubica, to tak szczerze mówiąc należy przyznać rację Robertowi, bo jakież jest inne wyjście w drodze do max. najlepszego wyniku? McLaren, Ferrari są szybkie, mogą pozwolić sobie na kilka wpadek, jednak zawsze mają możliwość odrobienia strat dzięki właśnie lepszym bolidom. Robert wybrał jak najrówniejszą jazdę bez zbytniego ryzykanctwa i wybrał dobrze mając na uwadze możliwości bolidu. Uważam tak jak Kazik, że inteligencji nie traci się ot tak nagle, o co posądza Kubice Marti( chyba miałaś Marti na myśli krnąbrność Roberta a nie inteligencję ), bo tą akurat albo się ma albo nie, niezależnie od okoliczności. Generalnie napewno można się zgodzić z utratą formy fizycznej lub psychofizycznej ale nie inteligencji, uważam, że akurat jedno i drugie nie tyczy Roberta, zawiniły 'okoliczności', na które akurat Kubica wpływu nie miał i obawiam się, że przyszły sezon uraczy nas podobnymi 'okolicznościami' wszak to Nickowi mają one sprzyjać w zaplanowanej drodze po mistrza. Co do 'sprawy' Glocka, raczej trudno udowodnić, iż był on trzecim zawodnikiem McLarena, niemniej jest to argument skierowany do naiwnych lub widzących 'inaczej' z własnego wyboru.

  • 30. niza
    • 2008-11-14 13:19:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0 masz rację. miałam na ten temat nic nie pisać ale już nie mogę.... niektórzy winią Glocka za to, że dał się wyprzedzić Hamiltonowi, dla mnie to jest chore. pz0 dobrze napisał, miał chłopak szczęście, że udało mu się w ogóle utrzymać na tych oponach na deszczu. po to są przejściówki czy ekstremalne żeby ich używać jak jest mokra nawierzchnia. nie założyli mu ich więc nie był w stanie nic więcej zrobić....czy to takie trudne do pojęcia, że jak jest mokro to na oponach na suchą nawierzchnie fatalnie się jedzie

  • 31. Budyn_F1
    • 2008-11-14 15:54:37
    • *.199.253.213

    Mysle ze zespol nie zawiedzie Kubicy na ostatnich metrachw sezonie 2009.

  • 32. bussyboss
    • 2008-11-14 16:38:06
    • *.limes.com.pl

    @atomic Z tym ze tor nie sklada sie tylko z prostych wiec potencjalnie szans bylo duzo wiecej przy takim ustawieniu bolidu o jakim mowisz... bo jak wielu kierowcow udowodnilo prosta startowa to nie jedyne miejsce w ktorym mozna tam wyprzedzac (komentatorzy mowili tak duzo o tym tylko dlatego ze nieopodal byly usytuowane ich stanowiska i byl to jedyny fragment toru ktory wiedzieli) a wiec wydaje mi sie ze nie jest to takie oczywiste jak mowisz :)

  • 33. leo_
    • 2008-11-14 20:05:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja odnośnie Roberta i jego jazdy w ostatnich dwóch wyścigach. Wina jest , jak sugeruje Marti, po obu stronach. Jednak większą część winy ja przypisałbym zespołowi, albo może tym nieokreślonym czynnikom, o których mówi Robert i Theissen, a które spowodowały, że bolid nagle przestał się pod koniec sezonu dobrze prowadzić. Lub może inaczej: bolid nagle przestał być ustawialny. Ten fakt spowodował podjęcie przez Roberta i jego inżyniera/mechaników ryzykownych, i jak się okazało, nieudanych decyzji: w Chinach podjęli się niestandardowego sposobu ustawienia bolidu (jak opowiadał Robert), a w Brazylii nietrafionych decyzji odnośnie opon, na początku wyścigu (co wszyscy widzieliśmy). Moim zdaniem, właśnie tu winą możnaby ewentualnie obarczyć Roberta (raczej współwiną). Pozostaje tylko pytanie, czy nic nierobienie w takiej sytuacji, pomogłoby? Może tak, a może nie. Ja przede wszystkim cenię Roberta za odwagę w podejmowaniu ryzykownych takich decyzji, o których wyżej mówiłem. To jest zdobyte doświadczenie, które w przyszłości z pewnością będzie procentowało.

  • 34. dziarmol@biss
    • 2008-11-14 21:25:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-11-14 00:14:26 Kazik-No widzisz Kazik Robertowi najpierw odebrano "jaja" a teraz biorą się za "rozum"....(inteligencję) ale to takie polskie, nieprawdaż?

  • 35. lewusFIA
    • 2008-11-14 22:54:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witaj dziarmol, wychodzi na to, że w przyszłym sezonie będzie jeżdził pierwszy w historii F1 niepełnosprawny kierowca...

  • 36. Kazik
    • 2008-11-15 00:57:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam cichą nadzieję,że pomimo odpowiedniej wagi systemu KERS nawet "niepełnosprawni" spróbują powalczyć.heh.

  • 37. obi216
    • 2008-11-15 07:33:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    :-)......Pozdrawiam rzekomych "spiskomaniaków" z którymi zgadzam się w 100% :-) Właśnie - miejmy nadzieję , że powalczy. Że będzie miał WŁAŚCIWE wsparcie zespołu - bo o pełnym , nawet nie śmiem marzyć. W innym wypadku , nasze obawy mają bardzo duże uzasadnienie , gdyż ważący o 13 kg. mniej Nick , stanie się jakby automatycznie liderem. I to zdaje się tłumaczy nasze obawy o sezon 2009 , a nie iloraz inteligencji ! .....O który zresztą jestem spokojny.

  • 38. dziarmol@biss
    • 2008-11-15 09:22:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do przyszłego sezonu to o "niepełnosprawnego" :-) Roberta nie martwiłbym się zanadto (mam na myśli Jego formę) natomiast martwią te 'okoliczności" czy jak pisze @obi216 WŁAŚCIWE hehe wsparcie . Pewną wiedzę będziemy mieli już po pierwszych testach .Życzę wszystkim miłego weekendu

  • 39. jaros69
    • 2008-11-15 17:26:52
    • *.chello.pl

    Co do napięć czy jak kto woli trudnych sytuacji na linii BMW Kubica to już jest historia. Jestem przekonany że ani BMW ani Robert nie będą odpuszczać w seozonie 2009r. BMW i jego szefostwo z powodów wszystkim znanych - głośną krzyczą o walce o zwycięstwo w sezonie 2009r, a Robert jak zwykle zapatrzony w zwycięstwa. Mam wielką nadzieję, że pokaże się znów z jak najlepszej strony, a i bilidzik powinien być miodzio. Sam jestem sceptycznie nastawiony do "szumu" wokól problemów z KERS i jego wpływie ( jego ciężaru) na jazdę cięższych kierowców takich jak Robert. Zobaczymy za kilka miesięcy ( nie podoba mi się tak poźne rozpoczęcie sezonu F 1 i ilośc wyścigów )

  • 40. Kazik
    • 2008-11-15 22:50:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mark Webber,który posturą raczej przypomina Roberta też obawia się o KERS i jego efekty.Jest zdecydowanie za wcześnie aby mówić o tym teraz ale z dużą niecierpliwością należy oczekiwać pierwszych testów.

  • 41. nico64
    • 2008-11-16 14:28:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Witam wszystkich,nie będę się wdawał w dyskusję dlaczego Hamilton a nie ktoś inny bo odpowiedż jest prosta, bo on i jego zespół popełnili najmniej błędów,dosadnie?proszę bardzo ,nie wyjechał z wężem do tankowania z boksu i to wystarczy.Ale temat jest inny bo następny sezon i kto go zwycięży?.Powiem z innego punktu widzenia a raczej wywołam dyskusję bo ocenię to na podstawie znajomości i upodobań pewnych nacji ,więc porównam NIemców do Włochów ,ale zacznę od ich samych.Nikt tak jak włosi nie kochają wyścigów i samochodów,(Niemcy oczywiście kochają bardziej samochody ale te własne w garażu jako ich Bóstwo i sposób na pokazanie pozycji społecznej ,statystyczny niemiec widziałby chętniej samochód w łóżku zamiast kobiety ) więc włosi kochają inaczej:),nikt tak jak oni nie są hazardzistami i nikt tak jak oni nie są otwarci na nowości technologiczne no chyba że Francuzi. Wyścigi samochodowe i piłka nożna to ich duma narodowa i zrobią wszystko i za wszelkie pieniądze od zwykłego śmiertelnika do najbogatszego sponsora by tak zostało.Teraz Niemcy o ile ja ich znam to liczy się tam piłka nożna,gdyby nie Schumacher 99% z nich nie obejrzało by żadnego wyścigu F1 gdyby nie B.Becker podobna część z nich nie obejrzała by tenisa:)Według mnie niemiecki team nigdy nie wygra mistrzostw F1 ,bo są zbyt konserwatywni,parę przykładów proszę..podczas gdy włosi i francuzi w swoich autach montowali centralne zamki i el.szyby i co ważne el.wtrysk paliwa, to niemcy mieli korbki i gażniki wg.mnie są zbyt tępi by pójść za techniką ,u nich musi być tak jak w książce pisze,którą piszą włosi i francuzi i japończycy sami na nie wiele pomysłów wpadną poza tym dla nich musi się opłacać a dla włochów nie musi bo to fanatycy.Ja tak w skrócie skończyłem,zapraszam wszystkich którzy podejmą dalej pałeczkę lub mnie poprawią bo wiedzą coś więcej na temat japończyków,francuzów ,anglików itd..:)proszę o dalsze porównania na tle różnych nacji produkujących samochody i ich podejścia do sportów motorowych pozdrawiam.:)

  • 42. DEALER
    • 2008-11-17 23:24:28
    • *.chello.pl

    można poprosić o streszczenie??? LOL a całkiem poważnie to o ile wiem, właśnie w BMW 2002TTI jako jednym z pierwszych zaczęli montować wtrysk paliwa. To bosch opracował większość typów układów wtryskowych. Co mi po zamku centralnym, skoro w wykonaniu Francuzów pewnie i tak się zepsuje...... :)
    Myślę,że to generalizowanie, tym bardziej,że był sezon, kiedy niemiecki team niemal bez stażu w F1, skopał dupę włochom, konkretniej Ferrari a nazywał się Porsche ;)

  • 43. dziarmol@biss
    • 2008-11-27 19:23:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-11-17 23:24:28 DEALER- Jakie to szczęście że w sezonach 05 i 06 Renault wygrywając mistrzostwo nie montowało drzwi w bolidach a co za tym idzie centralnego zamka bo pewnie przegraliby z kretesem hehe

  • 44. Miyo-chan
    • 2008-11-27 21:33:10
    • *.50.128.222

    Końcówka faktycznie zbyt optymistyczna nie była i Team dał ciała, że się tak wyrażę. Mam nadzieję, że w nowym sezonie,forma będzie dopisywała tak jak na początku byłego sezonu ;] Głównie jeśli chodzi o Team, bo o Roberta nie ma co się martwić..mistrzem się urodził i tyle.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo