komentarze
  • 39. karol
    • 2008-10-03 11:39:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dodam jeszcze,że te tabuny prawników znają się na przepisach chyba lepiej od nas,a wynik wyścigu po machnięciu biało-czarną flagą jest tylko nieoficjalny...

  • 40. karol
    • 2008-10-03 12:45:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sytuacja pierwsza:prawidłowa ocena sędziów,nie było wyjścia przed nos,nie było kontaktu,pozycje utrzymane,prawie czyni różnicę,oglądając trochę lat formułę nie takie walki na pit lane widziałem,bez kar oczywiście,massa nie jechał awaryjnym bolidem tylko z obcym elementemi nie został wypuszczony z wężem,tylko wąż został wyrwany,tu oczywiście na skutek błędu,zatrzymał się za boksamii nikogo nie blokował,gdyby zatrzymał się przed boksem innego teamu,oczywiście kara,ba twierdzę,że sam massa jak po chwilce zorientował się co jest grane,wiedział,że jest już poza obrębem boksu ferrarii i najbezpieczniej jak to było można w danej chwili opuścił aleję serwisową,aby nie blokować innych zespołowi oczywiście nie sprokurować kary,nieprecyzyjnie i antyferrarowsko oglądasz wyścigi,co do ostaniego nie wypowiadam się ,bo powiem uczciwie,po pierwszym SC wyścig oglądałem w wielkim zdenerwowaniu i chaotycznie,nie przyuważyłem tego,więc wg mnie emocje a nie chłodna analiza,ale wyścigi powinno się tak oglądać,no może komentarze potem trochę chłodniej wyrażać,co nie zawsze się udaje rozumię to,darecky3

  • 41. pz0
    • 2008-10-03 13:21:37
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Jeszcze doszedł serwis poza boksami.

  • 42. karol
    • 2008-10-03 13:43:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    serwis poza boksami doszedł oczywiście,ale ferrari do czasu wyścigu

  • 43. pz0
    • 2008-10-03 13:56:29
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ale spowodowanie kraksy Sutila przy powrocie na tor było ewidentne.

  • 44. karol
    • 2008-10-03 14:04:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie wiem,póżniej sobie poczytam jak na mnie pojechaliście,bo już nie mam czasu,narka chłopaki i dziewczaki;:)

  • 45. Hamilton_Mistrz
    • 2008-10-03 15:43:32
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam nadzieję że do końca sezonu raikkonen będzie dobrze wypadał na ścianę, massa dalej ciągnął węża mechanikom a kochany LEWIS zdobędzie mistrzostwo

  • 46. Master666
    • 2008-10-03 16:11:14
    • *.dolsat.pl

    No pewnie, przecież to jest wiadome, że Lewis Hamilton zostanie mistrzem wśród kierowców, a McLaren-Mercedes wśród konstruktorów.

  • 47. Senna_olk
    • 2008-10-03 16:37:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też tak sądzę :))

  • 48. Senna_olk
    • 2008-10-03 16:38:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Znaczy - McL wygra.

  • 49. pz0
    • 2008-10-03 18:14:22
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Jak sobie przypomnę te przedsezonowe nasze kalkulacje, to mnie śmiech bierze. Wszyscy niemal jednogłośnie stwierdziliśmy że na koniec sezonu będzie Ferrari, potem długo nic i dopiero McLaren na równi z BMW i Renault. Sam zresztą też tak myślałem. Na szczęście okazało się że mamy walkę do końca. Teraz na 3 GP przed końcem nie odważę się spekulować odnośnie klasyfikacji końcowej. Możliwe jest jeszcze wszystko, nawet dublet BMW, chociaż w to ja nie wierzę, ale przy sporym szczęściu niewykluczone. Kubica do lidera ma 20 punktów, BMW do lidera 15, to mniej kosmiczne zadanie.

  • 50. darecky3
    • 2008-10-03 19:35:54
    • *.range81-151.btcentralplus.com

    karol jazda z wezem to tak jakby samochod mial defekt, w tym przypadku do usuniecia, na pit lane blokowal 6 samochodow, tyle doliczylem sie z ujecia kamery a w momencie wyrwania weza powinien sie natychmiast zatrzymac, szarpniecie poczul bo widac to na ujeciach itd, karol kazdy wie swoje. Mnie wsio rawno, Massa, Hamilton czy Nakajima, niech wygra najlepszy. ja zwracam tylko uwage na konsekwentna prace FIA co widac. Za prawie kolizyjny wyjazd na pit lane juz dostal kare 10 tys dol, tutaj scenariusz sie powtorzyl i nastepna kara nie moze byc powtorzona. kara pieniezna jest jakby rodzajem ostrzezenia. Co tym razem sie nalezalo juz podalem wczesniej. pozdro

  • 51. Angulo
    • 2008-10-03 19:58:16
    • *.yeo.pl

    darecky3- wyjąłeś mi to z ust:)

  • 52. jarko dnb 85
    • 2008-10-03 20:09:33
    • *.toya.net.pl

    koletz to naprawde perelka na tym forum:)

  • 53. jarko dnb 85
    • 2008-10-03 20:12:25
    • *.toya.net.pl

    hot dog nie jestes na czasie!!!!terazu pana koletza troszke sie pozmienialo.teraz sprawa wyglada tak:1.Vettel 2.Vettel 3.Vettel.AMEN!zobaczymy jak bedzie po Fuji!:):):)pozdro!!

  • 54. Corvin
    • 2008-10-03 20:31:25
    • *.cable.ubr03.chwo.blueyonder.co.uk

    Moze jakies konkrety dlaczego nie lubicie Hamiltona ? Pomijam kwestie, ze F1 to sport, a nie konkurs na Przyjaznego Kierowce Roku. Chlopak ciezko pracuje i to pod presja McLarena i opinii publicznej na Wyspach. Massa ma zdecydowanie wieksze doswiadczenie i nie jedzie pod taka presja jak Hamilton, a to na pewno wplywa na sposob prowadzenia bolidu. Co do umiejetnosci obu kierowcow, to trzeba by przejrzec archiwalne wyscigi z 2004 i 2006 r. czyli drugi sezon Massy w F1 w Sauberze i pierwszy w Ferrari. Wtedy mozna porownywac ich umiejestnosci adekwatnie do sezonow i mozliwosci auta.

  • 55. Corvin
    • 2008-10-03 20:55:54
    • *.cable.ubr03.chwo.blueyonder.co.uk

    Patrzac na statystyki Massa ma za soba 2 sezony w Ferrari i 5 wygranych, a Hamilton w drugim sezonie juz 8. Dodatkowo Massa przychodzac do Ferrari mial za soba 3 sezony w Sauberze, a dla Hamiltona poprzedni sezon byl pierwszym w F1. Gdyby wiec umiejestnosci kierowcow oceniac w oparciu o statystyke, to Hamilton jest "lepszy". Mniej wazne jest, ktory z nich bedzie mistrzem w tym sezonie, wazniejsze aby obaj pozotsali w konkurencyjnych, czolowych teamach. Wtedy bedziemy mieli gwarancje emocjonujacych sezonow w F1.

  • 56. Corvin
    • 2008-10-03 21:07:56
    • *.cable.ubr03.chwo.blueyonder.co.uk

    Zgadzam sie z Dareckym - dokladnie tak !!! Stworzenie sytuacji niebezpiecznej dla innego kierowcy, poprzez zmuszenie go do hamowania lub innego naglego manewru jest karane. Nie znalazlem w regulaminie sprecyzowania czy dotyczy to tylko toru, a wiec mozna przypuszczac, ze i pit lane.

  • 57. karol
    • 2008-10-03 21:46:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Corvin,adekwatnie takich rzeczy się nie da porównać,dwie osoby ,trzy samochody,różne lata,ja tego sobie nie wyobrażam,komputery nasa klękną a nie zrobią analizy,to mogą być tylko wrażenia jakieś,kto lepszy ,kto gorszy,odnosnie presji,tu już lepiej,ale to tylko zdanie opiniujących w tym przypadku moje-na wyspach może mieć i pewnie ma ogromną presję,odnośnie mclarena-mclaren sam zapędza siebie w tzw.kozi róg

  • 58. karol
    • 2008-10-03 21:50:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zraz dokończę bo śmigam na gadulcu jednocześnie i się wyrwało nie to co trzeba

  • 59. karol
    • 2008-10-03 22:39:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mclaren zawsze chce walczyć o mistrza,drugi zespól w historii f1,szlachectwo zobowiązuje,itd,ale co im przyszło do głowy że za wszelką cenę musi to być debiutant,za wszelką,nie zdobyli w zeszłym,nie wiadomo w tym jak będzie,za rok zupełnie nic nie wiadomo,postawili dobro marki w imię hamiltona,a jak nić nie zdobędą,co wtedy?hamilton zdruzgotany,bo ktoś mu powiedział,że jeszcze nie jechałeś ale już jesteś najlepszy,ron ,chociaż to on jest sprawcą całej tej presji,umyje ręce i odejdzie,bo już o tym przebąkuje,a mclaren co?bez tytułow od lat,z niewiadomo jaką przyszłością?ron przeistoczył się w szefa hamiltona a nie mclarena i to na dłuższą metę jest dla zespołu bardzo,bardzo złe.

  • 60. karol
    • 2008-10-03 22:51:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    darecky3,sorki,dziś już nie odpiszę,choć wiem jak to ma wyglądać z mojej strony,za długo by było,rano muszę śmignąć do wawy,najważniejsze to kibicować,powodzenia wszystkim i sobie też i mojemu od 17 lat ferrari,tylko jeszcze nie w garażu:)

  • 61. Hamilton_Mistrz
    • 2008-10-04 08:23:55
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam nadzieję że to właśnie LEWIS zostanie mistrzem świata a Massa niech dalej ciągnie węża mechanikom bo to potrafi najlepiej, a Kubica jest za cienki - znowu go zęby zabolą albo nosem zachaczy o bandę

  • 62. Hamilton_Mistrz
    • 2008-10-04 08:30:25
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    karol McLaren bez tytułów od lat bo tytuły zgarnia FIA dla Ferrari

  • 63. pz0
    • 2008-10-04 11:11:35
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Poczekajmy jeszcze parę tygodni, okaże się kto lepszy. Że dziwne decyzje FIA są łagodne dla Ferrari to nie ma co dyskutować. Do następnego GP dałem sobie już spokój z komentowaniem tego, w następnym GP jak Massa nie wygra, to prawdopodobnie FIA znowu zastosuje jakieś cudowne zagrywki i znowu się wkurzę.

  • 64. Corvin
    • 2008-10-04 22:02:03
    • *.cable.ubr03.chwo.blueyonder.co.uk

    Karol - jesli pod wzgledem liczby tytulow to trzeci, Williams ma o jeden wiecej.

  • 65. leo_
    • 2008-10-05 17:02:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może FIA chce uatrakcyjnić walkę do samego końca sezonu, i stąd te sztuczki? A swoją drogą, to chyba nerwy i pech dopadły ferrari. Coś mi się wydaje, że tylko podobne błędy i niefart Mac Larena da zwycięstwo Ferrarce, a może i BMW??

  • 66. ptasior
    • 2008-10-05 21:58:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pz0 - czy Ty w każdym temacie o Ferrari musisz pisać, jakie to FIA jest niesprawiedliwe? Czy kary za ścięcie zakrętu przy wyprzedzaniu Vettela albo wjechanie w Kimiego uważasz za niesprawiedliwe? A to, że kara za ścięcie szykany w Belgii była zasłużona było już nieraz tutaj przerabiane. Jedyne co można zarzucić FIA to fakt, że Massa nie dostał kary za manewr w Singapurze, który spowodował, że Suttil się rozbił. Więc może powiesz mi, jakie "dziwne decyzje" miałeś na myśli??? No ale rozumiem Cię, fana Hamiltona musi boleć to, że ten przez swoje głupie i niepotrzebne zachowania na torze może drugi raz przegrać tytuł...

  • 67. Hamilton123
    • 2008-10-06 09:35:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Hamilton będzie pierwszy a Massa drugi i Kubica trzeci.

  • 68. pz0
    • 2008-10-06 10:04:56
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    ptasior - dobra, czepiłeś się SPA. Już mniejsza o to czy manewr był właściwy czy nie. Zwróć uwagę na to w jaki sposób FIA potraktowała apelację McLarena. Stwierdzili bez ogródek ''wyp..... mi z tym'' bez zastanawiania się nad słusznością kary i jej wysokością. Że kara zdecydowanie za wysoka to się zgodzili z tym niemal wszyscy kierowcy i eksperci. Co do słuszności przyznania kary to już opinie były podzielone. Przede wszystkim manewr Lewisa w najmniejszym stopniu nie wypaczył wyniku wyścigu. A jazda Kimiego z wydechem na włosach? Widziałeś z jaką siłą to się w końcu urwało. Były już naprawdę bardzo tragiczne przypadki że oderwane elementy bolidów zabijały widzów. Jest coś takiego jak przymusowy serwis, ale w przypadku liderującego Ferrari zapomniano o nim. Massa był w Singapurze serwisowany poza stanowiskiem serwisowym? O ile mi wiadomo to nie wolno. Taki delikwent musi dojechać sam do stanowiska, albo musi być zepchnięty. Nawet jak silnik zgaśnie na starcie to nie wolno go odpalać na torze. Musowo go zapchać do boksów i tam odpalić.za blokowanie przy wyjeździe pierwszym razem było właściwie gratis parę groszy kary), drugim razem przejazd przez boksy co i tak już nie zmieniało sytuacji Massy. Nie wiem czy zauważyłeś jak Massa z pełnym dostojeństwem wykonał przemarsz przez boksy ze szlauchem u boku? Fia nie zauważyła widocznie mogło umknąć. Nie wiem czy sobie przypominasz taką ekipę jak Spyker. O ile pamiętam jeździł tam Albers. Na GP Francji on też wypożyczył sobie węża od maszyny tankującej ale jakoś jemu nie pozwolono na kontynuowanie jazdy. W zeszłym sezonie mało cholera mnie nie wzięła na FIA za pobłażliwość wobec Hamiltona i też miałem o to pretensje. W tym roku sytuacja odwróciła się i FIA jest nadto pobłażliwa wobec Ferrari. To w zeszłym roku mogłem być tym poirytowany, a w tym już nie bo to dotyczy Ferrari? Gdyby te dziwne decyzje były skupione wokół Nicka, Roberta, Kowala, Rosberga, Fisico czy kogokolwiek innego, to też by mnie to drażniło i też bym komentował w podobnym stylu.

  • 69. walerus
    • 2008-10-06 12:17:23
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    będzie nudno już do końca....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo