Ferrari niezadowolone z wybranych mieszanek
Włoska stajnia przyznała, że dobór mieszanek na niektóre wyścigi nie jest najlepszy.Podczas Grand Prix Singapuru zespoły otrzymają najbardziej miękkie mieszanki, natomiast w Japonii i Brazylii będą mogły skorzystać z miękkiej i średniej. Twarda i średnia mieszanka zostanie użyta w Chinach, Belgii i Włoszech.
Hirohide Hamashima, szef Bridgestone, odpiera zarzuty Ferrari:
„Ten wyścig może być bardzo gorący, jak widzieliśmy w zeszłym roku. Nasze informacje z tego ekscytującego finałowego wyścigu ostatniego sezonu pokazują nam, że ta zmiana będzie korzystna dla zespołów.” – wyjaśnia powody zmiany mieszanek opon na Grand Prix Brazylii.
Jednak szef inżynierii Renault, Pat Symonds, popiera zespół z Maranello:
„[Opony] wybrane na Hockenheim były zdecydowanie zbyt twarde. Także na Spa i Monza dalszy krok w stronę bardziej miękkich mieszanek byłby wystarczający.”
komentarze
1. Piotre_k
Tak się jakoś dziwnie składa, że wybrzydzają ci, którym się nie wiedzie...
2. walerus
dobra guma nie jest zła....
3. Qbus81
hehe... a jeszcze niedawno Kubica mówił, że Ferrari jest takie dobre bo najmniej niszczy opony, a tu taki zonk :)
4. Qbus81
tak nawiasem to wiecie co ma wspólnego 365 prezerwatyw z solidną oponą?...
A GoodYear :) hehe
5. Orlo
W sumie to nie rozumiem czemu niby na każde GP zespoły nie miałyby wybierać dowolnych mieszanek opon a nie tylko spośród 2 czy 3 które przygotuje Bridgestone.
6. dziarmol@biss
jakim prawem bridgestone narzuca swoją wolę co do opon? Wiedzą lepiej od zespołów jakie opony będą dla nich najlepsze? toż to kpiny
7. pz0
Orlo, bo tak jest taniej dla Bridgestone. Muszą zabrać na wyścig dwa komplety rowkowanych, deszczówki i przejściówki, gdyby był pełen wybór musieliby zabierać cztery komplety rowkowanych. Bridgestone to wisi co zespoły powiedzą. Mogą im najwyżej naskoczyć. O ile pamiętam to po GP Niemiec szefunio Bridgestone też twierdził że opony były dobrze dobrane. Na dobrą sprawę to nie wiem po co zespoły muszą używać obydwu mieszanek. Czy wyścigi są bardziej pasjonujące?
8. mario88_92
w takim sporcie takie problemy?
9. pz0
mario88_92 - z mojej strony z tymi kosztami to tylko kpina pod adresem Bridgestone.
10. Slaweczko
Osobiście uważam, że jeśli trzeba stosować różne opony w wyścigu to wybór powinien być z pośród 3 lub czterech rodzaji. Nie dobrze jest żę tylko jedna firma zaopatruje F1 w opony.
11. Salvatore
może każdy zespół przed Grand Prix powinien wybrać 2 rodzaje opon które im najbardziej odpowiadają
12. mario88_92
najlepszą mieszankę to ma Kubica-bieganie, gra na kompie, gokarty
13. sivshy
no tak, Bridgestone, po tym jak nie ma już dla niego konkurencji w F1, zaczął lecieć sobie w człona. Gdy producenci opon rywalizowali miedzy sobą, na pewno opony były lepiej dopasowane do torów. Michellin, wróć!
14. WRC_fan
Na moje powinny byc przynajmniej 3 koncerny dostawcow opon. BS, Michellin i GY. No ale co my mozemy. Wszystko i tak zaczelo sie of FIA. Czasem to sobie mysle, ze gdyby FIA objelo wladze nad jakims malym panstewkiem, to ich nieskonczona swietnosc i inteligencja nakazywalaby ludziom chodzic do tylu, bo chodziliby wolniej a co za tym idzie bezpieczniej :D.
15. nowyziomal
Jestem pewny w 100% że gdyby wrócił konkurent Michelin, Renault odrazu włączyłby sie do walki o mistrzostwo, przecież ich niepowodzenia zaczeły sie w chwili monopolu Bridgestone które powiedzmy sobie szczerze do wyczynu się nie nadają a także w zwykłych drogowych warunkach Micheliny biją je na łeb, nawet Pirelki są lepsze
16. neon
nowyziomal* chyba żartujesz Pirelli P3000 to najgorsze opony na jakich jeździłem, gorsze nawet od Firestone. Natomiast BS Potenza RE 720 to klasa sama dla siebie(troche chałasują na tych nowych asfaltach, natomiast na starych cisza). Przyrównać do nich można tylko Nokian i Michelin niestety nie pamiętam modeli.
Szkoda, że już nie sprzedają RE 720 przynajmniej w Polsce.
17. sivshy
ale opony F1 to zupełnie inna bajka. Muszą być idealnie dopasowane do nawierzchni, a od kiedy nie ma Michellin, Bridgestone nie interesuje to, że ich opony spisują się słabo. Przecież nie wydadzą milionów dolarów na testy danych mieszanek opon na danym torze, bo i po co, skoro nikt z nimi nie konkuruje? To tak jakby w F1 jeździł jeden team i miał 20 kierowców.
18. piotrek74
w magazynach Bridgestone po półmetku sezonu zostało najwięcej tych kompletów i dlatego takie będą i zobaczymy jakie mieszanki zostaną na ostatni wyścig.Jak zawsze powtarzam zespoły muszą sie do nich przystosować bo nie mają alternatywy
19. Lizak
Na moje zly wybor bo w Japonii bedzie zimno prawdopodobnie i jeszcze do tego twardsze mieszanki sa przeznaczone na ten wyscig tak samo Chiny reszte sie zgadzam. Bedzie taka sytuacja jak w Turcji czy w Niemczech
20. iRomek
Bridgestone decyduje bo kazdy zespól m jeździć na tych samych oponach! A oprócz tych dwóch żaden inny zespól nie narzeka. Powód jest prosty czerwoni zawsze mieli przewadę na gumach, a ostatnio Bs jakoś im nie pomaga ;]
21. worm
już na GP Turcji szczelili gafę i źle dobrali mieszanki sugierując się ubiegłorocznym wyścigiem, który wtedy odbywał się w sierpniu...>:(!!!!!
22. obi216
I bardzo dobrze , że ktoś wreszcie otwarcie i głośno krytykuje monopolizację oponiarską. MOże wreszcie ( znowu ) wróci konkurencja ?! Mimo wszystko , właśnie konkurencja jest motorem rozwoju ..............Tylko i wyłącznie !!
23. Leeloo
obi216 kwestia czasu ...
24. sivshy
Ale odejście Michellina musiało mieć jakiś powód polityczny, bo wątpię żeby FIA nie była w stanie znaleźć zastępcy na miejsce tej firmy, a przecież jest jeszcze Stomil :) Raczej nie chodziło o równe warunki dla wszystkich, bo idąc tym tokiem myślenia, FIA dałaby wszystkim kierowcom jednakowe bolidy. Zresztą odejście Michellina sprawiło, że teamy które korzystały z usług tej firmy musiały się przestawić na Bridgestony, co też nie sprzyjało wyrównaniu warunków. Firma dostarczająca opony dla F1 musi zarabiać sporo kasy, biorąc pod uwagę ceny kompletów opon, więc wycofanie się z powodu zbyt małych zysków też raczej nie wchodzi w rachubę. Więc WTF? Czyżby FIA chciała pomóc Ferrari, a przeszkodzić m.in Renault? W każdym razie coraz bardziej wkurza mnie ta polityka. Od dawna F1 nie zarządzał nikt, komu bardziej zależałoby na dobru sportu, niż na kasie.
25. sivshy
A kiedy "politycy" dbają tylko o swój interes, "państwo" słabo prosperuje. FIA powinno zobaczyć, jak po roku 1989 zarządzano Polską i wyciągnąć z tego wnioski.
26. pz0
Od przyszłego roku FIA ma dopuścić jeszcze jednego producenta gum. Ma to być DUREX. Mają być mieszanki nawilżane (na suche warunki), pudrowane (na deszcz), rowkowane, slicki i specjalne dla Roberta granulkowane. Poza tym według indywidualnych potrzeb truskawkowe, bananowe, czekoladowe no i jeszcze czarna odmiana (dla Hamiltona) oraz żółta (dla Kazuki) oraz o aromacie Finlandii (zgadnijcie dla kogo). Każdy kierowca ma wybierać na każdy weekend dowolne.
27. dziarmol@biss
2008-08-15 23:49:52 sivshy- Dla Twojej wiedzy to stomil został wykupiony właśnie przez michelin
28. sivshy
dziarmol, szczerze mówiąc nie mam samochodu więc w gumach nie siedzę, ale dzięki za info :)
29. walerus
Granulkowane to chyba nikt nie lubi... gładkie slicki to wszyscy - prowadzą się gładko i szybko wchodzą w zakręty - na mokrym torze Heifeld dobrze sobie radzi... już ma dwoje dzieci!
30. Angulo
To mają pecha. Niech chociaż w tym elemencie będą równe szanse dla wszystkich. Cieszę się, że nie ugięli się pod zrzędzeniami FIArarri.
31. sebek97
i bardzo dobrze dają szanse innym
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz