Rosberg nie wyklucza zmiany teamu
Nico Rosberg przyznał, że nie może zagwarantować, iż kolejny sezon spędzi w swoim dotychczasowym zespole - Williamsie. Niemiec zauważył, że wprawdzie ma podpisany kontrakt, ale może przejść do innego zespołu, o ile zgodzi się Frank Williams."Mam kontrakt. Ale to tak jak w piłce nożnej, zobaczmy np. takiego Lukasa Podolskiego - podpisał kontrakt na kolejny sezon z Bayernem Monachium, ale czy na pewno tam będzie grał?"
Rosberg przyznał jednak, że zmieni zespół tylko w porozumieniu z władzami zespołu:
"Mógłbym zacząć myśleć o innym zespole tylko wtedy, gdy Frank Williams zgodzi się mnie wypuścić. Moim celem jest zdobycie tytułu mistrza. Jeżeli nie będę mógł zrobić tego z Williamsem, po prostu muszę przejść do innego zespołu, gdzie będzie to możliwe."
O dotychczasowych dokonaniach swojego teamu powiedział:
"Na początku wyglądaliśmy naprawdę dobrze, ale nie byliśmy w stanie rozwijać się na poziomie czołowych zespołów. Wiem, że w przyszłym roku nie wygram tytułu mistrza z Willimsem, ale mam nadzieję, iż pójdziemy mocno do przodu. Z nowym regulaminem, szczególnie ze zmniejszoną aerodynamiką, wszyscy zaczynają od podstaw."
komentarze
1. pepcio73
Oj NICO NICO mistrz świata to ty bedziesz jak dadzą ci Ferarke z TURBO
2. Maqs
chłopak mocny w słowach, ale najpierw to niech on zacznie regularnie punktować. zanim mistrzem zostanie (o ile w ogóle) jeszcze długa przed nim droga. narazie jedno 3 miejsce i dwa 8. nakajima stoi lepiej.
3. quick B
A jeszcze nie dawno czytałem że Nico jest bardzo ważny dla Williamsa i rozwój bolidu jest pod jego kątem. Ale kwas
4. arecki__
chyba myśli,że jak dostanie lepszy wózek, to wygrane same przyjda... a wystarczy spojrzeć na Kovalainena.
5. walerus
żałuje swej szansy przejścia do mcl rok temu widzi że lepszy wózek dał lepsze wyniki Kovala a ponieważ uważa się za lepszeog od niego - to od razu myśli o mistrzostwie..... po jego słowach można już poważnie wnioskować o kryzysie w Wiliamsie w tym i prawdopodobnie w przyszłym sezonie....
6. Marti
Nie widzę w Rosbergu kandydata na potencjalnego mistrza świata w przyszłości. Dotychczas do mnie nie przemawia.
7. ferrarimarlboro
Ferrarkę z turbo i przednim skrzydłem z jakiegoś twardego metalu
8. pz0
walerus - może i dał lepsze wyniki Kowalowi, lecz to nie są dobre wyniki, to nie są nawet przeciętne wyniki jak na furmankę którą ma pod siedzeniem. Rosberg moim zdaniem również mocno zawodzi. Jedyne co wyszło Williamsowi na dobre to opanowanie do perfekcji wymiany przedniego skrzydła. Ćwiczą to po 2 - 3 razy w ciągu wyścigu. Nie wiem czy tak każdy team przyjmie go z otwartymi ramionami. Zastanawia mnie jakby się w Williamsie spisywał Kubica
9. pz0
Kryzys w przyszłym prawie pewny. Wszyscy dokonują już skupienia nad 2009, łącznie z ForceIndia, jedynie Frank zapowiedział odpuszczenie sobie projektu 2009 i tak dla odmiany skupienie nad modelem tegorocznym.
10. majkawiolka
Marti nic dodać nic ująć, zgadzam się w 100%
11. owadd
Myślę że Kubica w Williamsie cudów by nie zdziałał-ale swoją regularnością pewnie udałoby mu się uciułać trochę więcej niż Rosberg i pewnie byłby teraz w klasyfikacji pomiędzy Alonso a Webberem.
12. quick B
pz0 zgadzam się popatrzmy na klasyfikacje kierowców. Koval ma niewiele wiecej punktów niz Trulli czy Weber w klase gorszych bolidach. Nie mówie juz o tym że obaj kierowcy BMW sa przed nim a w dodatku ma kosmiczną strate do Hamiltona.
13. ferrarimarlboro
Koval ma pecha w zeszłym sezonie miał go Robert teraz ma go Heikki
14. szewczenko
Według mnie zostanie w Williamsie.Zobaczycie!!!Zespół Williamsa wczesniej zapowiadał ze nie wypusci Rosberga
15. kumahara
Może on myśli o BMW ? Jeśli namiętnie wróży się Robertowi Ferrari i tam go wysyła to Nico w te spekulacje uwierzył i kombinuje prosto - jestem wszak Niemcem - do BMW , ale czy tam chcą go ?! Robert w Wiliamsie? no nie wiem, chyba stracony czas, jeśli myśli o dużych wynikach.
16. pz0
Nie piszę że Kubica do Williamsa, tylko zastanawiam się co mógłby osiągnąć w Williamsie. Kubica do Hondy jeżeli już koniecznie spekulować.
17. kumahara
Tak szczerze mówiąc to z grona "młodych lwów" sprawdzili się tylko Robert i Lewis, pozostali ( Rosberg, Vettel, Kovalainen i inni są za nimi daleko... a czy zmiany teamów gruntownie zmienią ich pozycje - wątpię, a jeśli już to nie w takim stopniu jak o tym mówią i marzą.
18. sk0k
jesli Nico mialby przejsc tylko i wylacznie za zgoda franka to watpie bo jeszcze niedaawno frank mowil ze robert jest dorby ale nico cudowny :P jesli kubica by przeszedl do hondy ta bylby to jego jawiekszy blad w zyciu choc niewiadomo jaki bedzie rozklad sil w przyszlym sezonie ale jesli juz kubica mialby rozwazac przejscie do innej druzyny to sa dwie mozliwosci ktore ew wchodza w gre chociaz jednej nie poleci mu nikt -0 wiadomo o jaki team chodzi :P
19. darecky3
nico Rosberg bedzie jezdzil w sezonie 2009 w stajni McLaren i zastapi Kovalainena. Ten powroci do Renault a Nico zwolni siodlo dla testowego kierowcy Williamsa Nico Hülkenberg i tyle. Skad czerpiecie informacje tego nie wiem ale fachowcami z "pierwszej reki" to jestescie na pewno. pozdr.
20. marian3251
ale z tego rosberga jest lol... nie lubie najbardziej piqueta i właśnie rosberga. dwaj zarozumiali padalcy, którzy są w f1 tylko dlatego, że ich starzy byli mistrzami świata. jak to by powiedział ferdeq kiepski: mówić to każdy umie, ale robić to nie ma komu qrde!
21. darecky3
marian3251 to dla ciebie:
NELSON PIQUET JR.
GP2-Vizemeister (2006)
- 1 Sieg in GP2-Serie (2005)
- 2 Siege in der A1GP-Serie (2005)
- Britischer Formel-3-Meister (2004)
- 3. Britische Formel 3 (2003)
- Südamerikanischer Formel-3-Meister (2002)
- 5. Südamerikanische Formel 3 (2001)
- Brasilianischer Kartmeister (1997, 1999, 2000)
NICO ROSBERG
- Gewinner der GP2-Serie 2005
- 4. Formel-3-Euro-Serie 2004
- Gewinner der Formel BMW ADAC 2002
- 2. Formel A Europa Kart-Meisterschaft 2000
- 4. ICA Junior Europa Kart Meisterschaft 1999
- 2. Italienische ICA Junior Karting-Meisterschaft 1999
- Gewinner der Nordamerikanischen ICA Junior Karting 1998
- Gewinner der Französischen Mini-Kart-Meisterschaft 1997
jak nie znasz jezyka to idz do tlumacza, ja ci tego wyjasnial nie bede, powiem krotko, zaden nie zostal przyprowadzony przez tatusia do ecclestone za ucho, na to sobie zapracowali a to masz jak na dloni. Tatusiowie tylko maja taki wklad ze ze wzgledu na ich zawod dzieci poszly sladem, czy to powod do nienawisci? jestes zalosnym gnojkiem i tyle...
22. sk0k
darecky ma racje, tatusiowe nie zalatwiali wygranych w gp2 ale prawda jest taka ze w f1 nie przynosza tatusiom powodow do dumy. a własnie skad ktos ma info niby ze kubica mialby do hondy pojsc?????????? silly season nie tylko w prawdziwym swiecie f1 ale takze tutaj :p
23. walerus
różnica między Kubicą a Rosbergiem - Kubica sam efektywnie pomaga rozwijać bolid i ma ku temu wiedzę - a Rosberg czeka na dobry bolid i narzeka że nie dostał a nic nie robi ku temu by go mieć - stąd żale Wiliamsa- że mogli mieć Kubicę.....
24. easyrider
Na początku sezonu Nico twierdził, że mimo wszystko zostanie z Williamsem przez kilka kolejnych lat. Zapowiadał ogromny postęp i powrót Williamsa na czoło. Mówił, że nie odejdzie, chyba że go Frank wywali. Teraz zmienił zdanie i wie, że nic nie zdziała w Williamsie nawet w przyszłym roku. Hamilton też zapewnił o swoim długoletnim pobycie w McLarenie. Kiedy zmieni zdanie? Lepiej, żeby o swoich "pewnościach" kierowcy nic nie mówili, bo potem tylko obciach jest i tyle.
25. atomic
może przestańmy komentować newsy dotyczące silly season.
26. pz0
sk0k - to info o Hondzie jest znikąd, jedynie z mojego baniaka. Tak sobie kiedyś podumałem i uznałem że w najbliższych latach prawdopodobnie Honda wykona największy skok, natomiast Ferrari najmniejszy. Hondzie potrzeba też dobrego kierowcy, dobrego testera. Kubica pasuje jak ulał.
27. niza
easyrider co do Hamiltona to bym wcale się nie zdziwiła jakby został do końca swojej kariery w McL
28. easyrider
Honda szła ostro swego czasu i nagle klapa. Teoretycznie z McLarenem też tak może być. Wówczas chyba jednak Hamilton zacząłby coś przebąkiwać o nowym pracodawcy. Ups! O nowym wyzwaniu, bo tak to się wśród kierowców mówi :-)
29. Voight
Nie może bo w McLarenie nie ma Japończyków i ich filozofii
30. Piotre_k
Jesli Rosberg myśli o sukcesach to powinien uciekać z Williamsa. Może i w przyszłym roku wszyscy startują od zera, ale jakoś nie wierzę, że startujący od zera Williams zrobi lepszy samochód niż startujący od zera McLaren czy Ferrari. Nie ta kasa. Już nie wystarczy super zdolny główny konstruktor żeby wygrać.
31. darecky3
Honda nigdy nie byla mocna ani slaba w f1. Jej pozycja stoi w srodku ligiif1 z e sklonnosciami spadkowymi. Konstrukcje zawsze mieli marne. Honda slynie ze spektakularnych awarii silnika, eksplozja garow i dym pokrywajacy polowe toru, tyle co do hondy. Robert!!! Lapy precz od hondy!!!
32. walerus
Hamilton nie zmieni teamu - gdzie indziej będą go czcić jak boga? Chyba że wiecie o innych ojcach chrzestnych.
33. WRC_fan
Nie czczą go tam jak boga. To się nazywa przyjazna atmosfera. Tak samo jak wy, kiedyś nienawidziłem Hamiltona i generalnie jego stajni dopóki nie odwiedziłem Londynu kiedy był tam mclaren. Atmosferka naprawdę fajna, Hamilton też spoko koleś (wśród gąszczu fanów udało mi się zamienić z nim 3 zdania) i zdecydowanie podkreślam, że nie czczą go jak boga.
Co do Waszej spekulacji nt. transferów. Koval leci na pewno, MCL nie pozwoli na tracenie bezcennych punktów. Kubica raczej też nie pójdzie do Ferrari :). Notabene jedno z moich pytań do Hamiltona brzmiało co sądzi o Kubicy. Odpowiedział: "We used to hate each other, he's a nice guy tho". Czyżby Kubika w MCL? :)
34. WRC_fan
Podkreślam słówko "used" w jego wypowiedzi :). Z tymi panami to nigdy nic nie wiadomo, może nas Robert zaskoczy tak samo jak Raikonnen zaskoczył przejściem do Ferrari a przecież wtedy wydawało się, że to na pewno sto procent niemożliwe :).
35. pz0
Ja wiem czy tak słynie z tych eksplozji. Swego czasu silniki Hondy były bezkonkurencyjne.
36. ris
Mam jakieś przeczucie, że plotka o Alonso w Ferrari jest zasłoną dymną. Coś mi się zdaje że Robert w tym sezonie kończy przygodę z BMW....
37. darecky3
pz0 nigdy nie byly, wierz mi na slowo, w f1 jedynym bezkonkurencyjnym silnikiem byl Cosworth-Motor 1970 az do 1982 roku (honda uzywala tego silnika), potem nastapila era silnikow turbo (innowacja wdrozona przez Renault). Natomiast przyznam ze honda wchodzila w sklad stajni zdobywajacych tytul MS WIliams- Honda i McLaren-Honda 1987-1991 Nelson Piquet, Alan Prost, Ayrton Senna ale dostarczala tylko silniki i chyba o to ci chodzilo ale to byly silniki ssace, turbo zostaly zabronione od 1989 roku. Stosowano silniki V8,V10,V12 i W12 w f1 a ich pojemnosc zamykala sie w 3300ccm. Liczba obrotow wzrosla do 12000 i Honda wraz z Renaultem zastosowala pneumatyczna amortyzacje zaworow. Ale lata 90-te do dzis to inna era w f1 i roznica w technologii wrecz kosmiczna. 1991 rok byl ostatnim rokiem hondy w f1. Powrot hondy do f1 to rok 2000 BAR-Honda znow silniki ale juz bez zadnych wielkich osiagniec az BAR wycofujac sie ze sportu zostalo kompletnie przejete przez honde w 2006 no i jak do tej pory raczej marniutko. Pozdrawiam
38. darecky3
sprostowanie pojemnosc maxymalna stanowila 3500ccm
39. faficki
darecky3 jestem pod wielkim wrażeniem Twojej wiedzy. Mam do Ciebie pytanie off topic, gdzie mogę poszukać więcej informacji na temat KERS, bardzo mnie ten temat interesuje, a wczoraj czytałem info o tym że BMW, inaczej niż pozostałe zespoły, zastosuje układ elektryczny zamiast mechanicznego. Zelektryzowała mnie ta wiadomość, bo myślałem że wszyscy zastosują ten nowy system oparty na wysokoobrotowym kole zamachowym. Tymczasem Williams, któremu nie dajecie szans kupił Automotive Hybryd Power Limited (AHP) - firmę która zajmuje się budową kół zamachowych oraz baterii do KERS.
Proszę, jeśli masz jakieś dobre źródła wiedzy o "wyścigu zbrojeń KERS" podziel się...
Z góry dziękuję :-)
40. sk0k
tak jak ktos juz powiedzial byc moze nico nie ma talentu do wspolnego budowania bolidu i to tez powoduje brak rozwoju w dorbym kierunku williamsa, rubens byl w ferrari i nie potafil powiedziec inzynierom jak maja auto ustawic i mimo iz jezdzil najlepsza gablota nic konkretnego nie zdzialal. jedyne w czym jest nico dobry to w pokazywaniu fuckerów kierowcom za to ze go wyprzedzili co bedzie mu dlugo przez nas wszystkich pamietane...
41. pz0
darecky3, chodziło mi oczywiście o silniki i to właśnie o tamte czasy. Był jeszcze krótki zryw pod marką Mugen, nawet w pewnym momencie wydawało mi się że to będzie udany powrót. Co ciekawe Honda robiła świetne silniki zarówno turbo, jak i wolnossące. To co podałeś to oczywiście wiem. Były też wynalazki nawet w układzie H. Co do KERS to rzeczywiście BMW wyskoczyło z elektrycznym, ale czy na tym dobrze wyjdzie. Podobno ma ważyć około 40kg, czyli więcej niż mechaniczny. O KERS nic się nie dowiemy bo w tej chwili to chyba najpilniej strzeżona tajemnica.
42. darecky3
faficki linki sie nie wklejaja ale jesli znasz troche niemiecki stuknij maila [email protected] cos ci podesle co posiadam. Czy chodzi ci o kolko zamachowe 60 000rpm?
43. patrysiaaa
Przecież Frank Williams gdzieś ostatnio powiedział, że nie wypuści Rosberga.
44. Voight
Powiedział też, że mistrzostwo dla jego teamu zawsze zdobywał bolid.
45. darecky3
silniki KERS w F1 nawet niby maja sie ograniczac do 26kg, musze jeszcze doczytac, na razie mam pare materialow dotyczacych technologi i zastosowania w f1 oraz regulacje wstepne FIA dla f1 oraz cytaty Maxa Mosleya. jesli ktos zainteresowany lapac mnie na skypa, nick ten sam. pozdr
46. lipens
kurde darecky3 wymiata :) Aż miło poczytać. :)
47. jzb
Patrząc statystyczie na ten sezon, Rosberg zdobył 8 pkt., tyle co Nakajima-san:), na dodatek wszystkie w Australii i od tego momentu nie punktuje. Czyli jako kierowca nie robi róznicy. Czy zasługuje w tym momencie ma fotel kierowcy w McLarenie i zastąpienie Kovalainena? Jeśli zasługuje, to Nakajima zasługuje jeszcze bardziej. IMO Nicko sprawia wrażenie przeciętnego kierowcy w tym sezonie, bardziej niż Kovalainen, więc traktuje wynużenia Willi Webbera jako pobożne życzenia.
48. darecky3
niby haug potwierdzil, ze jesli po zakonczeniu tego sezonu williams go wypusci (kontrakt z williamsem do konca 2010) to mclaren jest zainteresowany. czas pokaze
49. jzb
Nie dostrzegłem, żeby potwierdził słowa Webbera, ale na pewno wokół Kovalainena robi się gorąco.
50. darecky3
artykul jest na rtl f1
51. baworak
Nico w przyszlym sezonie bedzie jezdzil Ferrari,na jednej ze znanych stacji paliw sa dostepne modele;-)
52. Raven89
A przed sezonem "Bild" i inne gazety niemieckie były pewne,że Williams zmiażdży BMW-żałosne.Pozycja Williams a w tym sezonie pokazuje,że prywatny team nie ma wielkich szans na sukcesy w F1,która została zdominowana przez wielkie konecerny jak Ferrari,BMW i Mercedes.Może lepiej będą sobie radzić w 2009,ale bez takiego zaplecza,jakie posiadają wyżej wymienione teamy raczej znowu wyląduje w środku stawki.
53. sk0k
zastanawia mnie tylko dlaczego McL jest zainteresowany Rosbergiem a nie np Kubica a przeciez rosberg nie osiega Robertowi nawet do pierwszej warstwy naskórka na piecie , no chyba ze szukaja kogos kto bedzie sluzyl jako podnózek hamiltona a;e z kolei taka postac to juz maja
54. walerus
mcl szuka drugiego dsolidnego kierowcy ale żeby nie był przez przypadek lepszy od Hamiltona - według mnie nie będzie rewolucji wśród kierowców składów na 2009 i Koval zostanie - widać po tym sezonie, iż kierowcy radzą sobie różnie w nowych warunkach a za rok rewolucja będzie jeszcze większa - za rok spirala zmian ruszy - bo teamy będą widziały kto jak sobie radzi w nowych warunkach....
55. Voight
sk0k bo wszyscy doskonale wiedzą, że Kubica nie zgodzi się na miano kierowcy nr 2 a nawet gdyby takie otrzymał to i tak by nie respektował. Rosberg z dwóch względów. Po pierwsze Mercedes potrzebuje Niemca do celów marketingowych. Po drugie Rosberg jest lepszy od Kovalainena ale Hamiltonowi nie zarozi. Nie wiem jak długi kontrakt ma Heikki ale jak dalej będzie tak jeździć to chyba wyleci
56. Angulo
Co wy mówicie? Kovalainen od początku sezonu ma ogromnego pecha. Australia - pierdolony SC zabrał mu pewne 2 miejsce, Malezja - kara, Hiszpania - auto nawaliło, Turcja - pech i nic więcej, Monako - znów auto, znów pech, Kanada - Lewis zablokował go 2 razy, raz w boksie, raz na wyjeździe z boksu.
57. kumahara
Jaki by nie był ten SC, więcej kultury nie zaszkodzi a tenże SC nie tylko Heikiemu uprzykrzał życie, jednak z Kovalainenem wiązano większe nadzieje i tak naprawdę się nie sprawdził, ani w Renault, ani w Mcl, przynajmniej jak na razie.
58. tomaszek f1
ale wygadany to on jest hahaha jak narazi Kazuki jezdzi od niego o klase wyzej i nie narzeka niech sobie Niko nie mysli ze jezeli jego tatus Keke byl mistrzem to mu pomorze i tak mu juz zalatwil duzo bo przeciez w koncu jest w F1... mistrzem to on nigdy nie bedzie i na zmiany temu to on moze liczyc ale tylko na gorsze teamy bo jest cieki i tyle
59. Kamilio123
wedlug mnie rosberg nie zmieni teamu.do lepszego przynajmniej bo bmw,ferrari albo mc laren nie przyjma go
60. robercik746
Raven89 - zgadzam się z tobą w 100%. Tylko jedno sprostowanie a mianowicie za ferrari stoi fiat bo samo by się nie utrzymało. pozdrawiam :-)
61. jzb
Angulo, masz oczywiście racje i jednocześnie jej nie masz:) Pamiętam tekst Marka Hughesa, eksperta ITV, który analizował otwierające starty Roberta w ubiegłym sezonie i mocno krytykował BMW (czytaj: Rampfa) za np. sposób rozgrywania kwalifikacji i zbyt późne wypuszczanie Kubicy na tor, co przekładało się na fatalne wyniki całego weekendu, ale podsumowując stwierdził, że percepcja w F1 jest wszystkim, a wtedy percepcja atutów RK ze względu na jego słabe wyniki w porównaiu z Nickiem była niewielka i przeważała krytyka. Według tej samej, niepisanej reguły dzisiaj to Kovalainen staje się chłopcem do bicia (trzy wyścigi, w których nie miał "pecha" - Kanada, Francja, UK) - poza podium, to dla Mc porażka i wystarczający pretekst do krytyki kierowcy płynącej ze strony otoczenia tego teamu (fanów, mediów etc.)
62. darecky3
w swiecie f1 fiat absolutnie nic nie ma do zeczy i nie stoi za ferrari a znaczek fiata na bolidzie chyba jest najmniejszy sposrod innych, gdyby fiat rozpoczal ekspansje do f1 to raczej bez ferrari fiat by sie nie utrzymal
63. dziarmol@biss
nie wiem co masz na myśli pisząc że fiat nie stoi za ferrari ? ponieważ wystarczy na wikipedii sprawdzić informacje gzie jest czarno na czerwonym .
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz