komentarze
  • 1. Raptor Traktor
    • 2022-12-21 12:15:37
    • *.fiberway.pl

    No i widzisz Max, zapłaciłbyś o 4200 mniej, jakbyś posłuchał polecenia zespołu w Brazylii.

  • 2. Grzesiek 12.
    • 2022-12-21 12:17:07
    • *.

    Jest nadzieja ze po opłatach, FIA wyjdzie w końcu na prostą :-D

  • 3. Frytek
    • 2022-12-21 14:46:26
    • *.8.249.75.ipv4.supernova.orange.pl

    To może tłumaczyć dlaczego Brawn GP zrezygnował po tym jak zdobyli tytuł. Nie mieli kasy na wpisowe bo zdobyli za dużo punktów. Pod koniec sezonu lub od połowy nawet nie rozwijali bolidu z braku kasy. A co tu gadać o takim wpisowym.
    Ciekawe czy kiedykolwiek jeszcze trafi się zespół z nikąd który zdobędzie tytuł?

  • 4. berko
    • 2022-12-21 17:18:50
    • *.tktelekom.pl

    @3. Frytek
    Taaa, bo za wygranie mistrzostw Brown GP nie dostał nic... Przecież spokojnie oplaciliby wpisowe z tych pieniędzy.

  • 5. Jacko
    • 2022-12-21 21:56:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Ogólnie, to te zasady wprowadzone jeszcze za czasów Berniego i akceptowane obecnie przez Liberty, które uzależniają wypłaty nagród czy wpisowe (nie mówiąc już o jakiś "premiach historycznych) od miejsc w poprzednich sezonach czy zdobytych punktów, są zupełnie nieracjonalne (żeby nie powiedzieć idiotyczne i patologiczne). Każdy sezon to oddzielny "epizod", więc za każdym razem powinno być "od zera". Wpisowe dla wszystkich takie samo, od razu na początku dokładnie określone ile za jakie miejsce na koniec i jakiś udział procentowy z zysków, podzielony równo pomiędzy wszystkich. I tyle. Kolejny rok - znowu startujemy od zera.

    Tu niestety panuje patologia podobna do piłki kopanej. Bogatsi stają się jeszcze bogatsi, bo np. dostają dużo więcej kasy z praw telewizyjnych, co tylko ciągle pogłębia dysproporcje między zespołami.

  • 6. Michael Schumi
    • 2022-12-21 23:40:19
    • *.

    Czemu te opłaty mają w ogóle służyć?

  • 7. Jacko
    • 2022-12-22 06:45:38
    • *.

    @6. Michael Schumi
    Jak to czemu? Powiększeniu wpływów do FIA.

    Skoro już wyżej podałem jako przykład kopaną, to znowu: drużyna piłkarska co sezon musi zgłaszać do OZPN (związek okręgowy) każdego ze swoich piłkarzy, za każdego wnosząc odpowiednią opłatę. Co sezon, nawet jeśli już był zgłoszony wcześniej. Gdy ktoś gra 10 lat, to "rejestrują" go w związku 10 razy.

    Wszystkie związki sportowe to patologia...

  • 8. Frytek
    • 2022-12-22 08:43:48
    • *.8.249.75.ipv4.supernova.orange.pl

    4. berko
    Może I opłacili by wpisowe ale na nic więcej nie było ich stać. Do tego potrzebni byli sponsorzy których nie było. Jedyna chyba naklejka to była Virgin. Już w tamtych czasach HRT nie miało kasy aby brać udział w testach, testowali bolid dopiero pod czas wyścigu.
    Lepiej było sprzedać zespół i odejść z podniesioną głową niż robić za zapchaj dziurę jak właśnie HRT, Marussia itp

  • 9. Manik999
    • 2022-12-22 11:55:58
    • *.toya.net.pl

    Wszędzie mamy jakieś wpisowe. To zwykły haracz, który przede wszystkim ma utrzymać dziadki zarządzające tym cyrkiem. Śmieszne brzmi fakt, że za osiągnięte sukcesy w zeszłym roku w tym musi zapłacić najwięcej, no ale cóż...

  • 10. marcinek99
    • 2022-12-22 18:38:29
    • *.

    Frytek, skąd ty się urwałeś. Piszesz takie pierdóły ze ręce opadają "znafco" jeden
    Brawn zrobił interes życia, dostał zespół za darmola od Hondy, a sprzedał za grube miliony
    Tyle w temacie.

  • 11. seybr
    • 2022-12-25 09:49:58
    • *.btk.net.pl

    @10 no właśnie skąd on się urwał. Najwidoczniej jest typowym polakiem. Pierd... jak potłuczony, gdzie gówno wie. Jak wspomniałeś Brawn zrobił przejął projekt Hondy za grosze, do tego przerobił pod silnik Mercedesa. Stali się czarnym koniem w 2009. Faktycznie podczas sezonu mieli mało kasy na rozwój bolidu. Szybka przeróbka pod silnik miała swoje wady, zły środek ciężkości. Zastanawia mnie jedno jakby się losy tego zespołu potoczyły, gdyby podczas sezonu 2009 Mercedes nie ogłosił że chce ich kupić? Czy byliby w stanie zbudować bolid na 2010 rok. Kasę dostaje się po mistrzostwach.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo