Verstappen i Hamilton wezwani do sędziów za incydent z 37. okrążenia
Dwóch pretendentów do mistrzowskiego tytułu zostało wezwanych przez arbitrów za zamieszanie z 37. okrążenia, podczas którego doszło między nimi do kontaktu. Przesłuchanie obu kierowców rozpocznie się o 21.40 czasu polskiego.GP Arabii Saudyjskiej przyniosło kolejną odsłonę niesamowitej rywalizacji, jaką rozgrywają na przestrzeni tego sezonu Max Verstappen oraz Lewis Hamilton.
Niestety, i tym razem nie uniknęli kontaktu między sobą. Wszystko zaczęło się od niedozwolonej obrony Holendra w zakręcie numer 1. Mimo iż 24-latek utrzymał prowadzenie w tym miejscu, zespół nakazał mu oddać pozycję.
Chcąc to uczynić, Verstappen mocno zwolnił w sekwencji zakrętów 26-27. Zdezorientowany aktualny mistrz świata początkowo również zahamował za swoim rywalem. Gdy już zdecydował się na atak od zewnętrznej strony, doszło pomiędzy nimi do kontaktu, w wyniku czego Hamilton uszkodził swoje przednie skrzydło.
VERSTAPPEN BRAKE TESTS HAMILTON!!!!#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/lp00V3UUeV
— Mr Matthew F1 (@NotMrMatthewF1) December 5, 2021
Sytuacja ta od razu wywołała wiele kontrowersji, a sędziowie zaprosili obu zainteresowanych na rozmowę po wyścigu. Wezwania te dotyczą naruszenia Artykułu 2 (d) w Rozdziale IV Załącznika L Międzynarodowego Kodeksu Sportowego:
"Spowodowanie kolizji, powtórzenie poważnych błędów lub brak kontroli nad bolidem (np. opuszczenie toru) zostanie zgłoszone do sędziów i może skutkować nałożeniem kar, a nawet dyskwalifikacją kierowcy", czytamy w tym artykule.
Oprócz Verstappena i Hamiltona do stewardów zostali wezwani Sergio Perez oraz Charles Leclerc za incydent z pierwszego restartu. Przesłuchanie obu zawodników rozpoczęło sie o 21.10 czasu polskiego.
komentarze
1. Orlo
Powiem tak: Verstappen jest niezrównoważony psychicznie, a Hamilton to idiota.
2. sliwa007
Verstappen doprowadził do tego zamieszania i to on ponosi za to winę. Nie tak się to robi, zygzakowanie na środku toru w takiej sytuacji to jest proszenie się o kłopoty a nie oddawanie pozycji, szczególnie w sytuacji gdy Hamilton o niczym nie wie.
3. evildeamon0
@2 Przecież on nie zygzakował specjalnie tylko chciał żeby HAM go wyprzedził a w lusterkach go widział za sobą, to co miał zrobić? Rozwinąć mu dywan czy co? Oddał dwa razy pozycje a i tak dostał karę za brak oddania pozycji to jest kabaret a nie sędziowanie...
4. Andrzej369
Sędziowie spartaczyli dzisiaj sprawę, część decyzji Hamilton v Verstappen w trakcie wyścigu, część po, choć incydenty ze sobą ściśle związane. I co ważniejsze - idiotyzm przy VSC, świetnie się na ten temat wypowiedział Alonso i nic nie trzeba do tego dodawać.
5. Del_Piero
Hamilton powinien dostać karę. Vettel dostał stop and go gdy wjechał w tył Lewisa w Baku. To że Lewis nie wiedział co się dzieje go niesprawiedliwia.
6. pabloescobar
Oboje powinni dostać medal i było by po problemie
7. dajkon
1 i 2 nie wypowiadajcie się
8. berko
@5. Del_Piero
Vettel dostał karę za późniejsze wjechanie w nerwach w bok Mercedesa. Albo masz słabą pamięć, albo próbujesz słabo prowokować.
9. Danielson92
@5 Ty jak zwykle widzisz te stronę medalu, która tylko Tobie odpowieda. Zero obiektywizmu. Kolczasty Kaktus pod głównym artykułem ładnie wszystko wyjaśnił. Zapoznaj się z tym.
10. Glorafindel
7. dajkon
Mają się nie wypowiadać bo mówią prawdę ?
Verstappen odp;ierdolił szopkę stulecia przy prostym manewrze oddania pozycji. To jest niedorzeczne.
Oddawanie pozycji jadąc środkiem toru i zygzakując kilkukrotnie zmieniając kierunek jazdy ? Jak po tym incydencie nie będzie kary dla Verstappena to Mercedes powinien zbojkotować ostatni wyścig bo to już jest jawne oszustwo i stwarzanie zagrożenia na torze.
11. sismondi
Ze strony maksa to nie było oddawanie pozycji jak się przepuszcza kogoś to chyba trzeba zjechać w którąś stronę a nie zatrzymać się prawie na środku toru ....
12. sliwa007
3. evildeamon0
Widziałeś kiedyś jak się oddaje pozycję prawidłowo?
Po pierwsze obaj muszą o tym wiedzieć, po drugie jak chciał oddać pozycję to mógł to zrobić zjeżdżając na bok i najlepiej w strefie hamowania. Max niby chciał oddać, ale nie chciał i w ten sposób doprowadził do niebezpiecznej sytuacji. Hamilton też nie zachował się najlepiej, ale to Max doprowadził do tego.
13. KolczastyKaktus
Verstappen powinien być ukarany. Za brak poszanowania przeciwnika przede wszystkim.
14. Automotof1
Del_Piero w Baku Vet wjechał w tył Ham i jeszcze specjalnie w bok Hamiltona, jeżeli się wypowiadasz to pisz tak jak było a nie jak ci pasuje .
15. Michael Schumi
Jestem bardzo ciekawy tego jak to się rozstrzygnie. To co decyduje w mojej opinii o winie Maxa to fakt, że chyba niejednoznacznie i nie do końca zrozumiale chciał przepuścić Lewisa (aby uniknąć kary). To co zaś decyduje w mojej opinii na niekorzyść Lewisa to, że wjechał w tył Maxa, bo moim zdaniem nie zrobił wszystkiego, aby znaleźć miejsce, żeby uniknąć kontaktu. No ale sam nie wiem. W pełni jednak uważam, że Max był dzisiaj bardzo agresywny a jego manewry były bardzo niesportowe, nieczyste, niebezpieczne i powinien dostać zawieszenie na jeden wyścig za podobne występki w przyszłości. I mówię to mimo tego, że kibicuję mu w tym sezonie.
16. Aeromis
Bardzo ciekami mnie sprawa PER-LEC.
Z jednej strony PER nie spychał na bandę LEC (bo i nie miał prawa po uwzględnieniu pozycji bolidów między sobą). Jednak tor się tam zwęża i miejsca MUSIAŁO zabraknąć. Z drugiej strony skoro się zwęża to kto powinien odpuścić, LEC, czy PER - który na wytłumaczenie ma, że nie chciał odbijać w prawo bo mógłby doprowadzić do kontaktu z kimś innym.
17. Danielson92
@14 Od Del Piero nie wymagaj obiektywizmu, bo to go przerasta. On zawsze pisze tak, żeby jego było na wierzchu. Pomija wiele faktów, a używa tylko tych korzystnych dla Jego opinii.
18. evildeamon0
@12 oglądałeś powtórkę? był na początku po prawej stronie, potem lekko odbił w lewo po czym widział HAM za sobą i co miał zrobić? Ja chcę wiedzieć od ciebie, czemu HAM dojechał do jego tyłu?!? Co chciał tam palca wsadzić czy co? Może powiesz, że VER w silverstone też doprowadził do wypadku? HAM miał sporo miejsca a wolał dojechać do VER i go uderzyć w tył... nie wnikam może chciał go cmoknąć w tył spojlera czy coś.
19. RoyalFlesh F1
5. Del_Piero
Kara byla za co innego kretaczu.
20. Max_Siedlce
Verstapen dostanie jakąś nieistotną karę, w sumie za całokształt w tym wyścigu. Sędziowie jak zwykle się wyślizgają, a Max-io dostanie jeszcze większe zielone światło, aby kogoś zabić na torze.
21. MarPOL_82
@3 zobacz jak pozycję oddawał Ocon i sobie porównaj. jak oddajesz pozycję to zjeżdżasz z linii wyścigowej a nie jakieś dziwne manewry.
22. grzegorz0812
o q-wa prawie osiwiałem.mimo ze nie za bardzo za Holendrem to muszę przyznać że należy mu się majster ale od przyszłego roku aż do odwołania bo talent aż się z niego wylewa a i z pokorniał ze swoim temperamentem.w tym roku stary wilk niech wygra i na bujany fotel.
23. Aeromis
Sporo dziś czytam o agresji Maxa, tyle że on za wszystko dostał karę, a jego manewry wcale nie były niebezpieczne. Czyżby ów osoby umyślnie chciały w ten sposób wymazać kosmiczny błąd Hamiltona który właśnie był niebezpieczny? No to jak to jest z Wami? :)
24. Brzoza2
A co mówią przepisy o oddawaniu pozycji?
Bo jeżeli nie ma opisu co dokładnie ma zrobić kierowca wyprzedzany to Ver postąpił prawidłowo.
25. Automotof1
evildeamon0 a może Ty powiesz dlaczego na prostej ver redukuje do 3 biegu ? Tak się przepuszcza w f1 ?
26. Blazer
Obejrzycie sobie powyższy materiał 23-25 sek w 24sek widać jak VER skręca lewo-prawo.
27. sliwa007
18. evildeamon0
Hamilton trzymał się za nim w strudze powietrza, nagle Max zwalnia, ale nie zjeżdża z linii wyścigowej. Hamilton był zdezorientowany tą sytuacją i nie zachował się idealnie, ale weź pod uwagę, że nie wiedział o tym, że Max chce go puścić.
Jeszcze raz napiszę - nie tak się to robi, brudne zachowanie ze strony Maxa i po części gapiostwo Hamiltona, ale to Max doprowadził do tej sytuacji.
28. Glorafindel
24. Brzoza2
Jechanie środkiem toru, zwalnianie do niedorzecznej prędkości i kilkukrotne zmienianie kierunku jazdy podczas manewru oddawania pozycji to jest prawidłowe oddawanie pozycji?
29. Andrzej369
@16 100% wina Pereza - Leclerc nie miał żadnej możliwości aby uniknąć kolizji (hamując zahaczył by o tylne koło Pereza). Niemniej jednak jestem tu stronniczy na korzyść Leclerca, bo bardzo mu kibicuję.
Jeśli chodzi o Maxa, to jestem tu znacznie bardziej obiektywny - Max mógł wyraźniej zasygnalizować oddawanie pozycji, ale Hamilton zwolnił widząc powoli jadącego Holendra, jechał chwilę za nim zdezorientowany, a następnie uderzył. Max zostawił dość dużo miejsca po lewej stronie, by dało się go ominąć, a to że Lewis nie wiedział o oddawaniu pozycji nic nie zmienia. Gość potrafi się ścigać na centymetry przy 300km/h, ale nie potrafi ominąć przeszkody jadącej 150? Jak sobie pomyślałem 2 razy, to zrozumiałem. Choć Lewis jest szybki i potrafi się ścigać, to nie jest on najinteligentniejszym kierowcą w stawce, o czym w przeszłości dowodziło wiele dziwnych akcji, jak nazywanie sędziów rasistami, choć dali zasłużoną karę, nieznajomość kilku prostszych przepisów, które kierowca powinien znać (Rosja 2020 i próbne starty to co innego, to już są przepisy których kierowca faktycznie nie ma prawa znać) i kilka innych sytuacji gdzie doświadczenie nie dawało mu wyjaśnienia, ale dało się takie rzeczy zrozumieć 'na logikę'.
30. Aeromis
@ 27. sliwa007
Nie było żadnego nagłego zwalniania Maxa, było ono płynne, a Lewis miał połowę toru pustą, a mimo to zwolnił, a potem wjechał w Maxa.
31. greyhow
Jeśli Lewis nie dostanie za to kary, to będzie komedia.
32. Orlo
@sliwa007
Obaj muszą o tym wiedzieć? W sensie, że Max powinien na twitterze Hamiltona mu napisać: "zaraz zwolnię, żeby Ci oddać pozycję"? Cenię Twoje wypowiedzi, ale możesz wyjąć głowę z tyłka Lewisa i zaznać trochę światła dziennego...
Hamilton przy tym oddawaniu pozycji przypominał mi innego Lewisa, Lennoxa, w walce z McCallem. Koleś kręci się po ringu, nie chcąc walczyć, a Lennox się zastanawiał o co kaman, zamiast posłać go na deski. Tyson by nie czekał na drugą okazję...
33. Orlo
@Aeromis
Dokładnie.
34. bartii93
Generalnie dużo błędów, słaba organizacja i kiepska komunikacja w tym wyścigu jak była obita banda to czerwone flagi a jak walały się części bolidów po torze to bardzo długo było zero reakcji. Myśle że Hamilton i tak by wygrał bo opony Maxa by padły
35. Ilona
Bardzo bardzo dziwne, niezrozumiałe zachowanie Hamiltona, czy można to tłumaczyć zdezorientowaniem, zagapieniem sie? Przeciez to wyglądało jakby nie chciał go wyprzedzić i celowo w niego wjechał.
36. hubi7251
Jako fan Lewisa muszę przyznać, że niestety zagapił się tu Lewis. Kara się należy jemu jak i Maxowi za agresywne blokowanie w zakrecie nr 1. Obaj po karze ale bez zmian pozycji jesli FIA chce wyjsc jako tako z twarzą po tym GP.
37. Glorafindel
29. Andrzej369
Może i Max zostawił wystarczająco dużo miejsca z lewej strony ale wężykowanie i kilkukrotne zmienianie kierunku jazdy daje możliwość wyprzedzenia zwalniającego samochodu przed Tobą na torze gdzie z obu stron masz bandy?
Ja się nie dziwię że Hamilton nie wyprzedzał widząc że Verstappen jedzie środkiem toru wężykując od bandy do bandy. Ten gość już wielokrotnie pokazał że jest nieprzewidywalny i ma problemy z głową i Hamilton to doskonałe wiedział i nie chciał ryzykować, a jednak się okazało że Max ma jeszcze większe problemy z głową niż nam się wydawało.
38. Mariusz_Ce
Żadnej kary nie powinno być. Jeden był cwany i się prosil o wjechanie w dupe , co mogło dla niego skończyć się rozwaleniem skrzyni , silnika etc . Drugi to jełop bo wjechał w dupe w bardzo czytelnej sytuacji . Walka o tytuł w stylu lat 80 , dojechali ? Punkty pi stronie szybszego ? Możecie hejtowac , lepsze bardzo , ale nie mówcie ze nie oglądało się tego z tym czymś , czego mało w ostatnichnlatach :)
39. sismondi
@35.Hahaha to cwaniactwo nie przepuszczanie ciekawe jakby tak puszczali przy niebieskich flagach
40. Danielson92
Aeromis, Orlo.
Hamilton się zagapił i popełnił błąd to fakt. Tylko czy tak się prawidłowo oddaje pozycję, jak chciał to zrobić Max? Chciał zrobić dokładnie to samo co chwilę później, żeby od razu wyprzedzić Hamiltona. Max prawidłowo chciał oddać tę pozycję Waszym zdaniem? Holender też ponosi za to winę.
41. hubi7251
#35
Myślę, że to mogło być skumulowane tym, ze co chwile byly VSC lub SC. Mógł pomyśleć, że moze jest VSC ale nie zauwazyl tego. Dodatkowo zespół mógł nie poinformować o oddaniu pozycji przez Maxa no i wyszło jak wyszło. Mimo wszystko Lewis powinien przejechac obok Maxa i tyle. Zagapił się i powinien dostac karę.
42. Blazer
Mało tego-miejsce też było celowe, co było widać w późniejszym czasie gdy VER oddał pozycje, a później wyprzedził HAM. Dlatego też było takie mocne dohamowanie. Ver mógł oddać np. na prostej . Swoją drogą to chyba VER zrobił sobie kuku tym drugim manewrem - o ile mi wiadomo to też nie można oddawać pozycji w taki sposób, że po chwili wyprzedzamy rywala.
43. evildeamon0
@25 Najpierw zredukował do 5 biegu, potem do 3 gdy widział że HAM zamiast go wyprzedzać to też zwalnia i to widać na onboardzie.
@27 A to 7-krotny mistrz i doświadczony kierowca wyścigowy nie wie co ma zrobić w takiej sytuacji jak widzi jak byk, że ktoś przed nim (a ścigał się z nim) zwalnia i zamiast jechać to woli podjechać a potem wjechać w tył, tak? Bo według twojej logiki tak wygląda, jakby HAM nie wiedział co ma robić...
44. weres
https://www.youtube.com/watch?v= Km4em3VHTnE
zobaczcie jak max rusza kierownicą, tak się nie oddaje pozycji... nic dziwnego, że lewis nie wiedział co robić, wiedział, że max coś wywinie i bał się skończyć w ścianie
45. hubi7251
#42
Oczywiście, ze miejsce bylo celowe, ale to w ogole nie dziwne, Max lubi jezdzic na granicy albo poza nią.
46. sismondi
@42.max to kombinator i zachowuje się chamsko ....cóż takie otoczenie
47. Aeromis
@29. Andrzej369
Tyle że kierowcy znają układ toru, wiec LEC powinien być w stanie wcześniej przewidzieć, że być może po prostu się wpycha bezsensu. LEC z całą pewnością nie zrobił wszystkiego by uniknąć kontaktu, pytanie - czy miał prawo tak pojechać (ze względu na zwężający się tor) czy nie. Ja to widzętak:
- LEC może zawinił/może niewinny
- PER może zawinił, ale ma alibi/może niewinny.
48. sliwa007
32. Orlo
Przymierzał się do wyprzedzania, więc chciał być bardzo blisko za Maxem, nagle Max zwalnia a Hamilton nie wie dlaczego. Gdy masz awarię to zjeżdżasz z linii wyścigowej a tu Max jechał środkiem toru, Hamilton przez sekundę po prostu stracił czujność, można powiedzieć, że się zagapił, ale być może pomyślał o żółtych flagach, VSC czy jakiejś przeszkodzie na torze bo nie często zdarza się, że zawodnik przed nim zwalnia na środku prostej startowej.
Hamilton się zagapił a Max doprowadził do niebezpiecznej sytuacji na torze. To jest obiektywna ocena.
49. polskaplonie
coś może podpowiedzieć telemetria u Verstapena, z drugiej strony jest prosta zasada w ruchu drogowym, podkreślam - drogowym, że ten z tyłu jest odpowiedzialny, nie wiem, zupełnie nie rozumiem dlaczego Ham nie jechał "na zakładkę" czyli nieco z boku
50. sismondi
@48.Nie przetłumaczysz ....
51. sismondi
@49.Bo nie wiedział o co kaman
52. Del_Piero
Może źle pamiętam i tak, jestem nieobiektywny bo nie ma czegoś takiego jak obiektywna opinia, ale nadal nie widzę wymówki dla Hamiltona. Od kiedy wjeżdża się w jadące wolniej auto? Nie było żadnej flagi ani SC czy VSC. Zresztą kierowcy otrzymują sygnały na kierownicy. Na samym początku Lewis miał miejsce by po prostu minąć Maxa, ale tego nie zrobił. Nieporozumienie nie jest usprawiedliwieniem dla wjechania komuś w tył. Po co Lewis przyspieszył? Max zwalniał płynnie, nie zrobił żadnego break testa. Po prostu Lewis się zagalopował.
53. Andrzej369
@41 I to jest jakaś sensowna wypowiedź!
54. sismondi
To nie była jasna sytuacja max po prostu zwolnił na środku ....
55. Orlo
@sliwa007
Ham się zagapił...i wjechał w Verstappena... Ale jako, że się "zagapił", no to rozumiem bez żadnych kar się powinno obejść, w końcu w regulaminie pisze jasno, że "zagapienie się" jest dobrym usprawiedliwieniem... Max nie zwolnił nagle, robił to powoli, Ham naprawdę nie miał żadnego powodu by siedzieć mu na tyłku...
56. sismondi
@52.To dlaczego nie zjechał w prawo tylko kluczył na środku
57. Andrzej369
@47 Jeszcze bym tu dodał na niekorzyść Pereza, że się wciskał między 2 bolidy, na 1. okrążeniu, na torze ulicznym gdy było widać, że miejsce się kończy (między 2 bolidami). Sam się wcisnął w środek kanapki...
58. Aeromis
@48. sliwa007
Raz jeszcze otworzę Ci twe uparte oczy - nie było żadnego nagłego zwalniania przez Maxa i każdy to widział. FIAmilton miał dużo czasu i miejsca na swobodne ominięcie go.
59. Danielson92
@58 Jazdy środkiem toru i ruchów kierownicą w prawo i lewo przed nosem Hamiltona też nie było? Przy oddawaniu pozycji chyba trzeba zjechać z optymalnej linii jazdy.
60. Viserion
Skubaniec zrobił to celowo ale może mu się upiec bo było to dość dyskretne.
Sędziowie sami wiedzą że już dzisiaj dość namieszali więc pewnie będzie to zwykły incydent wyścigowy.
61. mcjs
10 sekund dla Hamiltona za brak należytej uwagi na to, co się dzieje na torze.
10 sekund dla Verstappena za niebezpieczne zachowanie przy manewrze oddawania pozycji.
Dziękuję, można się rozejść.
62. sismondi
@58Lewis nie wiedział o co biega i wyszło jak wyszło ten puszczał jakby chciał a nie mógł ...
63. Orlo
@sismondi
Bo nie będzie robił Lewisowi więcej uprzejmości niż musi. Zwolnił, zostawił miejsce. A geniusz-celebryta i tak w niego wjechał...
64. sliwa007
55. Orlo
Pisząc "nagle zwolnił" nie mam na myśli drastycznego zwolnienia tylko, że "w pewnym momencie zwolnił", to tak uściślając.
Hamilton widząc jak Max zwalnia i nie zjeżdża z linii wyścigowej miał prawo pomyśleć o tym, że znowu jest VSC, żółta flaga lub coś takiego i najwidoczniej bał się wyprzedzić bo jak wiadomo wtedy nie można.
Manewr Maxa był nieczytelny, w złym miejscu i został przeprowadzony w zły sposób, tak się tego nie robi.
65. sismondi
@63.Dzisiaj już i tak Max pokazał i jeszcze łże teraz że zjechał w prawo co za tupet ....
66. Blazer
Osoby które widzą winę HAM, mogą mi wytłumaczyć dlaczego Ver raz przy oddawaniu pozycji jedzie na 3-4 biegu i dochodzi do zderzenia, a innym razem ten sam człowiek oddaje pozycję jadąc na 7-8 biegu (i chyba jest to nawet to samo miejsce). Dlaczego za pierwszym razem nie zrobił tego w ten sposób jak za drugim?
Moim zdaniem tym drugim oddaniem Ver narobił sobie kłopotu, bo pokazał że można to zrobić normalnie.
Co do tego że awaria, coś na torze itp. no OK, ale nie było czegoś takiego, bo z telemetrii nie wynika że doszło do jakiegoś uszkodzenia, nic też nie było na torze. To nie droga publiczna że TRZEBA zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu więc ten zawodnik przodu też powinien mieć to na uwadze.
67. Orlo
@sismondi
Ja nie rozumiem. Co to za różnica, czy Max go przepuszcza, ma awarię, czy mucha mu wleciała w oko. Koleś zwalnia, jest miejsce to go łykasz i jedziesz dalej...
68. Aeromis
@57. Andrzej369
Nie wydaje mi się to obciążające, ani bezpośrednio wpływające na samą kraksę. Poza tym czy się wciskał? Trudno aby zahamował i ich puścił narażając się na strzał z tyłu. W momencie kraksy i tak był już przed oboma tymi bolidami.
69. sismondi
@Tak ale nie zwalnia się na środku toru ...
70. polskaplonie
inna sprawa to tempo Hamiltona...chyba było niezłe, Max nie dałby rad raczej obronić pozycji
71. Orlo
@Blazer
Hmm, może Max błędnie założył, że Lewis nie jest upośledzony umysłowo...
72. seb_2303
35. Ilona - Tak Ilona Hamilton celowo chciał wjechać w Verstappena i uszkodzić sobie skrzydło. Tylko Max wspaniałą jazdą uniknął kolizji. A Hamilton jest tak słaby, że nie potrafił skutecznie staranować Maxa. .. No trzeba przyznać że pod tym względem mógłby uczyć się od Verstappena ...
73. Adrian-F1
Fakty : VER zwolnił (na torze nie zwalnia się bez powodu). HAM zwolnił analogicznie jak VER. HAM zamiast przycisnąć i wyprzedzić wjechał w tył. Nieważne czy się zagapił, czy nie. Popełnił błąd. Spowodował kolizje. Za błędy się płaci.
74. Marcin F1
Max jechał środkiem, zygzakował, a jak Lewis był centralnie za nim wcisnął hamulec. Specjalnie chciał uszkodzić mu auto. Ruch wykonany z premedytacją aby wyeliminować Lewis'a. Czy wcześniej ktoś widział aby ktoś tak oddawał pozycję?
75. sismondi
@73 Zwolnił na środku toru i zmieniał kierunek jazdy idealne przepuszczenie ....
76. Chestermaft
A tak z ciekawosci spytam. Skad wiadomo że Max nie hamował? Tego chyba nie slychać. Tak czy inaczej Ham musial mieć mindfaka. Jakos nie sądze by któryś z nich zrobił to specjalnie. Z innej beczki wspomnienie MSH i DC same wróciły :-)
77. sismondi
Maksi dokładnie wie jaka jest reakcja jadącego z tyły 300km/h i już na samym początku kariery kręcił się po torze w czasie jak ktoś go wyprzedzał ....
78. seb_2303
A tak poza tym co niby takiego się stało Verstappenowi - przecież jechał bez uszczerbku dalej. Zupełnie inaczej niż to miało miejsce kiedy MAx wylądował na samochodzie Hamiltona i tylko system halo uratował Lewisa przed poważnym uszkodzeniem ciała
79. Blazer
@71
No, a jak wytłumaczysz, że po raz drugi nie zrobił tak samo, tylko normalnie- 7-8 bieg i przepuścił HAM?
Pewnie tym że bał się żeby mu drugi raz nie wjechał?
Tylko właśnie tak jak za drugim razem powinna być oddana pozycja za pierwszym (nie mówię, że miejsce było ok, ale sposób jak najbardziej). Dla mnie był dziwny sam fakt takiego nagłego oddanie pozycji RB zazwyczaj się tak nie spieszy z takimi decyzjami, a tu nagle po 3/4 okrąż bach VER hamuje na środku toru.
80. seb_2303
Ciekawe jakby po starcie w F1 wyścigu lider nagle zdjął nogę z gazu i wszyscy jadący za nim by się rozbijali to czyja byłaby wina? Tylko tych z tyłu bo nie wyhamowali??? Wyścigi to nie jazda w ulicznym ruchu drogowym. Pamiętam jak kiedyś Webber wjechał w tył innego wolnego bolidu aż wyleciał w powietrze - ale nie pamiętam, czy dostał za to jakąkolwiek karę.
81. Glorafindel
63. Orlo
Zwolnił, zostawił miejsce..... po czym najpierw zjechał z prawej strony na środek toru, a później ponownie do prawej wężykując podczas manewru oddawania pozycji ? Przecież to jest niedorzeczne.
82. Glorafindel
63. Orlo
Niewiarygodne, że kierowca, który ściga się w F1 od kilku sezonów, jest uważany za jednego z najlepszych kierowców, a ma problem z prawidłowym wykonaniem manewru oddania pozycji na torze. Niedorzeczne.
83. wsk175wsk
Dwóch zajebisty.ch kierowców walczy o tytuł i przed ostatnim wyścigiem mają tyle samo punktów. Od 2015 czekałem... Nie obstawiam nikogo i dlatego nie idealizuje ani też nie oczerniam żadnego z nich, a tym bardziej ich fanów. No i dzięki temu mogę być obiektywny w ocenie ich zmagan i zachowań :)
84. Adrian-F1
@75 kłamiesz - ciekawy jestem jaki masz cel rozpowszechniania nieprawdziwych informacji. Nie był na srodku toru. Obejrzyj powtórkę.
85. Blazer
Moim zdaniem to jeszcze dochodzi tu kwestia tego, że HAM nie do końca wiedział co się dziej. Ogólnie w większości sytuacji stara się on nie dopuścić do kontaktu z VER, co było widać nie tylko w tym wyścigu, ale na przestrzeni całego sezonu. Mając w głowie agresywną jazdę VER, mógł być nieco zdziwiony tym że ten nagle hamuje i go przepuszcza- takie trochę ograniczone zaufanie do tego kierowcy wszak takie zahowanie jest trochę niepodobne do MAX'a. Niech już nie dają kary nikomu, ewentualnie usprawnią jakieś procedury żeby nie doszło do tego typu nieporozumień w przyszłości. Niech ostatni wyścig i czysta, ale ostra walka rozstrzygną kto zostanie mistrzem.
86. komik
Max zwalniał tak do 4 biegu bo chciał żeby Hamilton wyprzedził go przed pomiarem odległości des żeby po wyjściu to on mógł korzystać z des a nie Hamilton. Ale Hamilton nie zakumal o co chodzi to wjechal i i teraz mu się kara należeć powinna 10 sek.najlepiej
87. MarxKw
A ja chciałem zauważyć jedną rzecz. Max za wszelką cenę chciał oddać to miejsce przed punktem detekcji i przed zakrętem 27, bo wiedział, ze odzyska miejsce na prostej startowej. Podobna sytuacja w przypadku walki Bottasa z Roccardo. Bottas wyprzedza przed zakrętem 27., a na prostej Roccardo odzyskuje pozycje. Hamilton musiał wiedzieć, że zyskanie pozycji w tym miejscu skonczy się utratą prowadzenia na końcu prostej startowej.
88. sismondi
@84 taak jak mu Lewis wjechał w tył to odbił wtedy ....
89. sismondi
@84 okularki i zobacz sobie filmik wyżej ......
90. nonam3k
Cały Hamilton . Jeżeli 10 osób na radio nie daje mu informacji to ten gości jest zagubiony jak dziecko 2 letnie które zgubiło się w sklepie . Ludzie gość ściga się od 30 lat i trzeba mu mówić która ręką ma biegi zmieniać lub która ręką d.... Wycierać ?.
91. Diavel
To ewidentna wina Maxa, że Lewis mu wjechał w tył. Mógł nie wiem, kierunkowskaz włączyć, żeby Lewis nie musiał się domyślać o co chodzi? Oczywiście brak kierunków w bolidzie to tez wina Maxa.
92. sismondi
@91.Niestety Max nie gra czysto ma zakodowane ściganie ale wg jego zasad ...
93. weres
wiadomo, że kara musiała być, ale niestety maxa niczego to nie nauczy
94. MarPOL_82
10s kary dla Verstappena.
95. evildeamon0
Dobra Panowie czyli według FIA to możemy wjechać w tył bolidu innemu kierowcy bez konsekwencji. Kurtyna...
96. Blazer
@95 Ale że jak bez konsekwencji, przecież Ver dostał +10s :o)
97. MarPOL_82
Ja wiem że Was uzasadnienia nie interesują bo zajmujecie się rylko robieniem gówno burzy, ale poczytajcie. To naprawdę nie boli.
98. evildeamon0
@96 Chodzi mi o HAM nie o VER... nie no komedia wjechał mu w tył bo jeden i drugi chciał DRS ale HAM jednak wjechał i 0 konsekwencji powiedz mi bo według REGULAMINU na który się tak powołują często to HAM powinien dostać karę ale cóż są równi i równiejsi. VER i tak dostał śmieszne 5 sek, których nie powinien bo oddawał aż dwa razy pozycje. Tłumaczenie że zahamował i miał 2,4G to nie jest uzasadnienie... Mało tego HAM dostał za to tylko reprymendę nie no kisnę z tych sędziów, czasami się stosują do regulaminów a czasami nie...
99. 2903wiola
Ver gubi się od co najmniej 3 wyścigów i nie daje rady Ham nie wytrzymuje ciśnienia ,ale on zawsze powtarza wywiadach że luzik nie ma ciśnienia.
100. Max_Siedlce
Ciekawe, że nie jestem sędzią a w komentarzu @20 dalece przed werdyktem przewidziałem jak będzie on wyglądał :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz