Mercedes odejdzie z FE. De Vries coraz bliżej F1?
Zaskakującymi informacjami niedzielnego południa podzieliły się z kibicami sportów motorowych brytyjskie media. Twierdzą one, że zespół Formuły E Mercedesa zamierza wycofać się z tej serii przed wprowadzeniem regulaminu technicznego Gen3.Odkąd włodarze FE potwierdziły wprowadzenie nowych samochodów ery Gen3, przyszłość zespołu Mercedesa stanęła pod dużym znakiem zapytania. W kwietniu niemiecki team wydał specjalne oświadczenie, prosząc o dokładniejsze wyjaśnienia dotyczące szczegółów struktury serii.
Dzisiejszego południa serwis Autosport zakomunikował, iż Mercedes zdecydował się wycofać z elektrycznej serii, a oficjalna decyzja ma zostać ogłoszona w najbliższych dniach.
O komentarz do tej sprawy został poproszony szef ekipy F1 Mercedesa, Toto Wolff. Austriak przyznał, że kierownictwo FE jest świadome ich decyzji, ale wyjawił także, że być może zespół zostanie przejęty przez prywatnego właściciela. Niewykluczone, że tą osobą będzie sam 49-latek:
"Mamy zespół, który jest w pełni funkcjonalny i jesteśmy dumni z tego, że możemy być częścią tej serii, która jest dobrą zabawą. Poza tym mamy także trochę odpowiedzialności wobec teamu i tej serii", powiedział Wolff.
Odejście fabrycznego zespołu Mercedesa to kolejny duży cios dla Formuły E. Wcześniej taką samą decyzję podjęli inni producenci, a mianowicie Audi oraz BMW. Wobec tego w elektrycznej serii prawdopodobnie pozostaną głównie prywatne ekipy.
Doniesienia Autosportu idealnie wkomponowują się w ostatnie sugestie, jakoby Nyck de Vries miał dołączyć do Williamsa w F1. Młody Holender obecnie jest kierowcą Mercedesa w FE, w której lideruje w klasyfikacji generalnej kierowców.
Jeśli Niemcy faktycznie zdecydują się zakończyć projekt pt. "Formuła E", wówczas Toto Wolff na pewno nie zostawi swojego podopiecznego na lodzie i będzie próbował znaleźć mu miejsce w królowej motorsportu.
komentarze
1. Mayhem
No i bardzo dobrze, szkoda czasu i środków na ten cyrk.
2. SebastianM
Jeremy Clarkson powiedział kiedyś, że prawdziwe wyścigi pachną etyliną. Podpisuję się pod tym obiema rękoma.
3. Raptor202
Szkoda, że o Pascalu Wehrleinie w 2017 nikt w Mercedesie nie pomyślał.
4. ekwador15
niestety głównym problemem FE jest to, że musi byc inna niz F1. gdyby przyspieszyć te auta i dac je na klasyczne tory wyscigowe to moze nie byloby tak źle.
5. Jacko
@2. SebastianM
A jeszcze wcześniej pachniały końskim łajnem i zapewne wtedy też "prawdziwi kibice" oburzali się, że ktoś próbuje wprowadzić cuchnące i dymiące automobile...
Też nie jestem zwolennikiem elektryków, ale postępu nie zatrzymasz... Natomiast osobiście już bym wolał, żeby to poszło w innym kierunku i mogły pozostać silniki spalinowe, choć napędzane jakimś bardziej ekologicznym paliwem (np. wodór czy coś podobnego)
6. Mayhem
Przed sekundą Mercedes i Nyck de Vries zapewnili sobie tytuły mistrzowskie, może to będzie miało wpływ na zmianę decyzji...
7. XandrasPL
BMW, Audi, Mercedes. Boli ich fakt, że mało da się zrobić sprzętowo aby uzyskać przewagę. BMW jak zwykle. Wchodzi i wychodzi. Boją się rywalizacji. W MotoGP tylko SC lubią pokazać, swoje nowe modele na zmianę. Audi idzie do WEC więc lekkie usp. Mercedes nie może wygrywać więc potem jak reklamować Benz-EQ skoro nie wygrywają.
8. XandrasPL
No wygrali. Czyli jak wepchną może i dwójkę ze składu do Williamsa to Bottas zostaje w MEROLU. W ekipie Formuły E.
9. giovanni paolo
5. Wybitny człowiek wolff sam powiedział, że FE to zabawa a nie poważny kierunek. Elektryfikacja pojazdów komercyjnych w obecnej formie również jest jedynie fanaberią, która tak samo jak inne szkodliwe technologie niszczy środowisko. Ale tym zajmiemy się za 20 lat, do tego czasu z pewnością ktoś wymyśli sposób na utylizację obecnych akumulatorów. Jakiś cholerny kapitalista będzie musiał to zrobić, nie ma innego wyjścia. Państwo umywa rączki.
10. belzebub
To tylko pokazuje jak duże koncerny są zainteresowane technologią wyścigów samochodów elektrycznych.
Prawda jest taka, że od samego początku ta seria to tylko takie widowisko pod ekologów.
Dla mnie prawdziwe ściganie jest tam, gdzie są silniki spalinowe ewentualnie jako hybrydy.
Jeśli motoryzacja i wyścigi mają iść w jakimś kierunku, to tylko w kierunku hybryd albo silników napędzanych paliwem alternatywnym. Natomiast w przypadku elektryków od samego początku byłem przeciwny.
11. TomPo
I bardzo dobrze, elektryki to pseudo ekologia.
Produkcja, transport, a na koncu utylizacja baterii produkuje tyle syfu, ze sie w pale nie miesci.
No i oczywiscie sam prad, ten tez nie bierze sie z "czystej" energii.
"Czystej" poniewaz produkcja, transport, utylizacja paneli tez produkuje syf, o bezsensownych wiatrakach nie wspomne, ktore trzeba odmrazac zima za pomoca helikopterów xD
Reasumujac - elektryka to pseudo ekologia, o hybrydach nie wspominajac.
12. Jabba1979
Dla mnie wyścigów FE nie da się oglądać. To bardziej przypomina karting niż F1.
Ale każdy lubi co innego.
13. Jacko
@11. TomPo
Ale jak się jest np. na spacerze, pracuje gdzieś w centrach dużych miast czy blisko dróg szybkiego ruchu, to wdychanie wyziewów z rur wydechowych też wcale ani przyjemne, ani zdrowe nie jest...
14. TomPo
@13
Tak, ale wytlumacz to ludziom, ktorych zmusisz do mieszkania w poblizu fabryki (albo co gorsza utylizacji) baterii, czy paneli slonecznych.
Elektryka nie jest rozwiazaniem, to poprostu przenoszenie syfu zza rury wydechowej w inne miejsce swiata.
Jasne bedzie z dala od Ciebie, ale czy to cos zmienia globalnie? Kompletnie nic. O tym ze prad tez trzeba wyprodukowac i przetransportowac nie wspomne.
15. Krukkk
@13 Jacko. A jak stoi sie w kolejce do kasy i gosc przed toba pusci baka, to az nos wykrzywia.
Proponuje wprowadzic filtry na pupe, Jestes za czy przeciw?
16. XandrasPL
Wszystko jest złe. Te baterie w Teslach co 100 000 tys km są do wymiany a potem nie ma co z nimi zrobić. Produkcja tych baterii też nie oszczędza planety i szkodzi jej proces wydobycia czegokolwiek do jej zrobienia a utylizacja to jeszcze większy problem.
17. Jacko
@15. Krukkk
Ty za to osobiście przyczyniasz się do efektu cieplarnianego, bo te trzy zwoje muszą Ci się nieźle przegrzewać, żeby wydać z siebie aż takie mądrości...
18. Krukkk
@17 Jacko. W zwiazku z tym, ze nie chcesz odpowiedziec na moje pytanie, to jeszcze raz przeczytaj komentarz nr 14.
19. Skoczek130
Walka o ekologie zawsze miała za cel... szukanie nowych sposobów na zarabianie pieniędzy. Trzeba być naiwnym, bo komuś faktycznie zależało na środowisku. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz