Masi wyjaśnił, dlaczego skasowano najszybszy czas okrążenia Verstappena
Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi nie rozumie pretensji obozu Red Bulla po skasowaniu najlepszego czasu okrążenia w GP Portugalii. Australijczyk zaznacza, że wszyscy kierowcy zostali poinformowani, że limity toru będą również monitorowane w zakręcie numer 14.Max Verstappen pod koniec wyścigu stoczył ciekawą walkę z Valtterim Bottas o "punkcik" za najszybsze okrążenie. Początkowo wydawało się, że to Holender z czasem 1:19, 849 wywalczy tzw. "fastest lap", natomiast jego "kółko" zostało skasowane z powodu złamania ograniczeń toru w "czternastce". Dzięki temu Mercedes dopisał do swojego dorobku kolejne "oczko" i ma już 18-punktową przewagę nad Red Bullem.
Max lost the fastest lap of the race for exceeding track limits at Turn 14. Which he clearly did... pic.twitter.com/KgxK6BjyZP
? Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) May 2, 2021
Stajnia z Milton Keynes była wściekła po wczorajszych zmaganiach w związku z odebraniem najszybszego okrążenia. Verstappen i szef teamu, Christian Horner domagali się konsekwencji ze strony sędziów, a Helmut Marko wyznał, że przez limity toru stracili już w tym sezonie "zwycięstwo, pole position oraz dodatkowy punkt."
Wszystko z powodu dodania takiego ograniczenia w zakręcie numer 14, do którego doszło... w sobotę. Początkowo limity miały obowiązywać tylko w "jedynce", "czwórce" oraz "piętnastce". "Piątka" i "czternastka" zostały dopisane do listy dopiero po piątkowych treningach i to bardzo zirytowało załogę Red Bulla.
Jednakże pretensji austriackiej ekipy nie rozumie dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi:
"Zgodnie z notatkami i po obejrzeniu tego, co działo się w piątek, zadecydowaliśmy o dodaniu zakrętu numer 14, który był używany znaczniej częściej. To nie był problem w 2020 roku, ale w tym sezonie już tak", mówił Australijczyk, cytowany przez Motorsportweek.
"Wszystkim kierowcom pozwoliliśmy wyjeżdżać na czerwono-białe krawężniki, podobnie jak w "piątce". Zakomunikowaliśmy im, że jeżeli uzyskają trwałą przewagę po wyjeździe za te krawężniki, np. podczas wyprzedzania bądź lepszego przejazdu w minisektorze, to wtedy będziemy temu bacznie się przyglądać."
"W trakcie wyścigu Max wypadł poza tor i był szybszy w minisektorze od innych. Dodatkowo uzyskał najlepszy czas okrążenia, a jest to przecież punkt do klasyfikacji mistrzostw świata."
komentarze
1. BAR 82_MCE
Nie rozumiem o co ten cały szum. Ewidentnie wyjechał czterema kołami i niby dlaczego miałby mieć zaliczony czas? Gdyby zaliczyli ten czas Maxowi, to dopiero posypały się gromy na sędziów. Decyzja słuszna bez dwóch zdań.
2. Raptor202
Telenowela pt. track limits trwa w najlepsze.
3. hubos21
Na pewno Mersedes będzie cały tydzień świętował ten jeden punky
4. Aeromis
@1. BAR 82_MCE
Bo Norris po starcie też wyjechał i w efekcie pomogło mu to wyprzedzić Pereza. Jasne, przepisy są dość jasne, tyle że średnio rozsądne, poza tym kibice F1 to nie jest śmietanka intelektualna. Przydałoby się uproszczenie przepisów w sprawie limitu toru, bo potem robi się burza gdzie i jedni i drudzy mają rację, tyle że nie na wyłączność. Zakazać opuszczania wszędzie z jedynym wyjątkiem tuż po starcie, no bo wiadomo, bezpieczeństwo. I nie żadne zabawy w ileś wyjazdów = ostrzeżenie przed karą, a kara za każdy wyjazd i niech ryzykuje jazdą na limicie ten, kto ma cojones.
5. Aeromis
+
A jeśli na upartego chcą w jednym miejscach zakazywać, a w innych odpuszczać kierowcom, to niech te granice toru inaczej kolorują, żeby kibicie sami widzieli co w ogóle się dzieje, bez pomocy komentatorów.
6. Jacko
Swoją drogą, to Mercedes chyba jednak popełnił strategiczny błąd, bo nie przewidzieli, że po zjeździe Botasa, zjedzie również Max. To była trochę niedźwiedzia przysługa dla Hamiltona, bo dla niego było dużo lepiej, żeby ten punkt został przy Perezie, niż trafił do Verstappena. Tylko dużemu szczęściu zawdzięczają korzystne dla siebie rozwiązanie.
7. Senny
Komedia. Kiedyś się wyjeżdżało na żwir albo waliło w bandę. A teraz kreski narysowane i sędzia decyduje kto ma wygrać.
8. mjk77
@7. Tak, kiedyś to były czasy ! Powiedz to rodzinie Senny, Ratzenbergera, Petersona i wielu innych którzy przywalili w bandę.
9. ryan27
"Helmut Marko wyznał, że przez limity toru stracili już w tym sezonie "zwycięstwo, pole position oraz dodatkowy punkt"
czemu tego dziada dopuszczają do mikrofonu jak cały czas gada same brednie?
10. RoyalFlesh F1
Wystarczy wprowadzić limity toru wszędzie, wyjeżdżasz czterema kołami gdziekolwiek łamiesz limi i po temacie. Wina leży po stronie FIA.
11. iceneon
IMHO nie powinno być żadnych limitów, jedynie zakaz ścinania szykan i zakrętów, no i oczywiście zakaz wyprzedzania poza torem, a jak im tak zależy na tych limitach to co za problem porobić żwirowe pobocza.
12. Jacko
@11. iceneon
Bo jak było dużo żwiru, to też "kibice" ciągle marudzili, że za dużo SC, że za długo trwa ściąganie bolidu, że zupa była za słona itp. itd.
13. iceneon
@12. Jacko
Pamiętam jaki miałem ubaw z Hamiltona w GP Chin 2007 :)
14. giovanni paolo
Przepis jest przepis, wyjechał poza tor. W ostatnim dochodzi w tym temacie do paranoi, co wieczór zmieniają "limity toru", weekendu wyścigowego nie potrafią bez tego odbębnić. Tor to wylany, ciemny asfalt a nie "krawężniki" czy "tarki". "Tarka" chyba powinna mieć inną rolę niż robić ładne, spowolnione ujęcia dla realizatora. Super limity toru gdy bolid wyjeżdża poza białą linię ale 1/8 koła jej dotykał więc "zmieścił się w torze".
Chyba pora wypiąć się na ten cyrk. W żadnym stopniu, W ŻADNYM nie urzeczywistnia sloganów, które mu towarzyszą.
15. ds1976
Postawcie ściany albo bariery jak na torach ulicznych, pieprznie jeden z drugim i nie będzie wątpliwości czy przekroczył limity toru czy nie.
16. B_O_N_K
Albo twardo niech przyjmą, że wyjazd poza tor (poza białą linię) wszystkimi czterema kołami w jakimkolwiek miejscu będzie skutkować anulowaniem czasu i koniec problemów z ustalaniem wybranych zakrętów.
17. sylwek1106
Od rządzi Masi to jest komedia z sędziowaniem. Jak VER przejechał to okrążenie zdziwiłem się, że nie skasowali od razu. Limity powinny być wyznaczone przez białą linię wyjazdy karane i koniec pieśni...
18. sylwek1106
Od kiedy rządzi Masi to jest komedia z sędziowaniem. Jak VER przejechał to okrążenie zdziwiłem się, że nie skasowali od razu. Limity powinny być wyznaczone przez białą linię wyjazdy karane i koniec pieśni...
19. sylwek1106
Od kiedy rządzi Masi to jest komedia z sędziowaniem. Jak VER przejechał to okrążenie, zdziwiłem się, że nie skasowali od razu. Limity powinny być wyznaczone przez białą linię wyjazdy karane i koniec pieśni...
20. sylwek1106
Sorry, problem z netem
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz