BMW pewne rozwiązania problemów z F1.08
Zespół BMW Sauber jest pewny, że problemy z bolidem F1.08 zostaną rozwiązane, a team będzie konkurencyjny w zbliżającym się sezonie. Willy Rampf stwierdził, iż BMW będzie gotowe już od pierwszego wyścigu w Australii.„Jeżeli chodzi o niezawodność, F1.08 jest już bardzo dobry. Przejechaliśmy wiele okrążeń bez żadnych znaczących problemów. W kwestii osiągów jesteśmy na początku fazy rozwojowej.”
„Przeanalizowaliśmy dane z dotychczasowych testów i znaleźliśmy potencjalnie niepokojące miejsca. Podczas następnych testów w Barcelonie bolid będzie wyposażony w pewne nowe istotne modyfikacje. Po tym, będziemy używali nowych elementów we wszystkich testach aż do rozpoczęcia sezonu.”
„Ustaliliśmy sobie wewnętrzny cel, który chcemy osiągnąć do Melbourne, jestem pewien, że go osiągniemy.”
komentarze
1. zibi55
No to poczekamy i zobaczymy, czy będzie jak mówią.
2. Hubi
oby i tak dalej pracujcie a w niedługim czasie jeszcze bardziej ulepszycie swoj bolid
3. zibi55
Gorzej jak im nie wyjdzie i będą szukali dziury w całym przed prasą i kibicami.
4. MATT
nie wiem czy to dobrze że o tym mówią, ale mnie się to podoba, nie ściemnia tylko przyznaję że coś nie pasi, ale liczę że sobie poradzą, nawet więcej, ja wiem że sobie poradzą ;)
5. RybaWspaniala
czasu jest coraz mniej , wydaje mi się że bmw przekombinowało.testy testami ale problem z aerodynamiką rozwiązac w 1.5 miesiąca będzie bardzo trudno
6. nika14
oby te "pewne nowe istotne modyfikacje" były korzystne...i oby Robertowi sprzyjało szczęście, nie to co w poprzednim sezonie...
7. dras
ciagle beda probowac czegos nowego - czyli wyniki testow nie beda miarodajne ktory zespol jest lepszy
8. Supek
Sprawdzaja nowe rozwiazania czy tez nie sprawdzaja...widac jednak kto mimo sprawdzania jest wyżej a kto ciągle średnio, pomijając osiągniecia teamow to indywidualnie bardzo podoba mi sie Heikki...oj bedzie rywalizacja w McL...bedzie
9. Tanis
BMW moim zdaniem z aerodynamiką sobie poradzi. Najważniejsze, że jak na razie przynajmniej samochód jest niezawodny, czego nie można było powiedzieć w zeszłym roku. I jakoś tak mi się wydaje, że F1.08 będzie bardziej pasował swoją charakterystyką raczej Robertowi, niż Nicowi.
10. tomekrush
heheh pan Rampf nie słyszał chyba dzisiejszej wypowiedzi Heidfelda :"W zeszłym roku sprawy wyglądały dla mnie lepiej – powiedział Heidfeld podczas testów w Walencji. - Rok temu balans pozwalał na szybszą jazdę i bardziej odpowiadał naszym oczekiwaniom. Jednak nie mogę jeszcze powiedzieć, że samochód jest gorszy, ponieważ wiemy, nad jakimi obszarami musimy jeszcze popracować" I dodał :"Jeżeli chodzi o balans to nie jesteśmy jeszcze na poziomie, na których chcielibyśmy być. Wiedzieliśmy to już w zeszłym tygodniu. Dokonaliśmy tutaj kilku ulepszeń i wiemy nad czym musimy jeszcze pracować." Hmm tak więc z tym bolidem F1 08 nie jest jednak tak super jak to twierdzi dyr. tech BMW
11. przesio
jak nie beda walczyc o pudlo to kibice i kazdy pojada ostro po BMW :( Niestety. Oby ten Bolid nie byl wyciskany tak mocno ze sie w melbern popsuje jak rok temu. Rok temu chyba za bardzo chcieli bo poczuli szanse a tu Pech . Awaria ! Jak na moj wyglad to to BMW nie pokazalo jeszcze swojego 100% mozliwosci bo musi wykrecac czasy porownywalne do 1.11 sek bo jak ma walczyc o pudlo jezeli beda takie straty ? Oby to co pokazuja nie bylo ic h 100% mozliwosci bo bedzie naprawde ciezko.
12. Supek
Po kilku testach wydaje mi sie, że pomimo niewatpliwego postepu BMW, walka o podium czy tez nawet jak to bylo w zeszlym sezonie wrecz gwarantowane dla BMW miejsca tuz za podium moze byc bardzo ciezko....Honda i Williams sa coraz mocneijsze i przegrana w np kwalifikacjach moze oznaczac spore klopoty...Renault narazie siega dna ...zobaczymy co sie stanie w australii to bedzie pierwszy prawdzimy pokaz ukladu sil.
13. LichuKlichu
Supek, WIlliams jak narazie na testach wydaje się być bardzo silne, ale Honda podobnie jak w poprzednim sezonie na ogonie, już nawet z bylym Spykerem dostają
14. ForsetMcL
Najlepszy silnik, Najlepsi kierowcy, Najgorsza skrzynia
15. mariomario
no honda na tych testach pokazała pazur haha
16. Piotre_k
Mam nadzieję, że optymizm Willego Rampfa nie jest "urzędowy" i że wiedzą czego szukają.
17. zibi55
W takich sytuacjach zawsze są dwie prawdy - święta prawda i gówno prawda. Święta prawda to jest ich ( teamu ) prawda, a gówno prawda jest dla prasy.
18. Ajek
Znając BMW twierdzę, że Willy mówi prawdę. Wygląda na to, że bolid będzie lepszy i bardziej niezawodny, jednak martwi mnie to, czy aby w czołówce nie robi się za ciasno. Robert musi się mocno napracować.
19. zibi55
Rzeczywiście, coraz bardziej ciasno się robi w pierwszej dziesiątce.
20. zibi55
A może rzeczywiście BMW nie chce pokazać zbyt wcześnie swoich pełnych możliwości przed pierwszym GP.
21. maciotacio
To chyba lepiej że w czołowce jest ciaśniej. Bo wtedy BMW bedzie ostro walczyć i oba bolidy powinny być dobrze przygotowane.
22. Kevin90
Ja nie mówię, że Williams czy Renault to złe teamy... Owszem na pewno dokonali postępu. Ale jeżeli S. Vettel "wykręca" czołowe bądź co bądź czasy zeszłorocznym bolidem Toro Rosso, pokonując Toyote i inne dobre teamy to nie należy brać testów do głowy. Ferrari i McLaren ( w sumie też ferrari :) owszem już w fazie testów pokazują ogromny potencjał no ale to zespoły z bezcennym doświadczeniem więc miejsca w pierwszej 4 nie dziwią chyba nikogo... To już reguła. Może BMW to zmieni.. Mam nadzieje...
23. jarko dnb 85
kazdy zespol ma jakies problemy,ale o tym sie nie mowi.moim zdaniem jezeli Bmw ozostanie trzecia sila to bedzie powod do radosci.mam obawy,ze Renault moze jeszcze ich wyprzedzic,grozni beda Toyota i Williams.nie bez szans pozostaje rowniez Red Bull...to bedzie ciekawy sezon!!!!
24. walerus
życzenia dla Williego - cel PAL!
25. Borg
A ja wam mowie: BMW nie pokazalo jeszcze wszystkich swoich wynalazkow. Tejze wypowiedzi mozna rowniez to wywnioskowac. Tak jak przednie "rogi" tak i cos wiecej. Dlatego przed oficjalnymi treningami, jezdzili gdzies na uboczu, zdala od kamer ;) Ciekawe co nowego wprowadza? Moze 5-iate kolo :D
Ale ogolnie wierze w to co mowia inzynierowie BMW, ze to dopiero poczatkowa faza rozwoju F.08 :)
26. lankas
BMW ma jeszcze wiele rozwiązań w zanadrzu,chodzi oczywiście o elementy areo.Po co im ALBERT i tunel? Na pewno odrobili lekcje .Kwestia czasu jak poskładaj puzzle w piękny obrazek.My będziemy sie cieszyć a inżynierowie zbiorą laury i w przyszłym roku wygrają mistrzostwa...
27. przesio
oni nie wyciskaja teraz z bolidu 100% bo nauczyli sie czym to grozi rok temu w melbern. Byc moze to sie zdarzy Ferarce albo makowi ze im cos nawali podczas 1 granprix jestem tego pewien ze jakies klopoty beda z powodu zajezdzenia pojazdow o ile beda takim tepem jezdzic
28. reikorp
Tak przesio, tak...
29. kosola
jestem pelen nadzieji ! :D
30. walerus
No przesio pisze po szkole - przed szkołą i aż strach pomyśleć że pewnie też w czasie szkoły....
31. Marcin5610
Moim zdaniem nowy bolid ma potencjał, jak robert w pierwszy dzien wykręcił prawie taki czas jak wczoraj to znaczy że stac ich na dużo wiecej(o ile ten czas z 16-tego jest prawidłowy)Oni mogli .teraz na testach miec np. 80% obrotów silnika i tak testowac inne rzeczy.Możliwosci jest wiele i dlatego spokojnie nie można już mówic że jest słaby.Poczekamy zobaczymy,trzeba miec nadzieję że wiedzą co robią i co mówią.Pozdrawiam
32. kaeres
Niepokoją mnie takie słowa. Jeżeli już w zapowiedziach, które jak wiemy są zawsze prze-optymistyczne to ja się pytam jak jest naprawdę. BMW coś za szybko chce mieć najlepsze osiągi kosztem niestety niezawodności.
33. przesio
No co Ferie mam :D
34. walerus
to wszystko tłumaczy...;-)
35. pz0
przesio, a niech jeżdżą i katują furmankę, niech się rozsypie, zatrze. Przecież na GP będą zupełnie nowe egzemplarze. W zeszłym roku o ile pamiętam wystawili na wyścigi dopiero trzecią konstrukcję. Cyba nikt nie sądzi że na pierwszy wyścig nie wstawią nówki silnika i nówki skrzyni. Nawet chyba o to teraz im chodzi żeby zakatować bryczkę, bo zauważcie że na F108 robią masę okrążeń, a na F107 raczej skromnie.
36. Marcin5610
Może tak byc jak pisze pz0 że pracują nad niezawodnoscią bolidu,ale to że mało okrążen robią F107 to dlatego że oszczedzają limty kilometrów przeznaczone na testy i wolą wiecej zrobic nową wersją(CHYBA takie są).Jak się myłę niech ktos mnie poprawi bo sam już niewiem.Pozdrawiam
37. dziarmol
Willy Rampf jak już mówi to mówi mam tylko jedno pytanie czy oba bolidy będą bezawaryjne czy tylko Heidfelda
38. nika14
rzeczywiście ilość kilometrów do przejechania na testach jest ograniczona, ale przepraszam cię bardzo nie pamiętam jaka to dokładnie liczba.pozdrawiam ;)
39. nika14
dziarmol-miejmy nadzieję, że oba...;)
40. jarko dnb 85
no naprawde Przesio,gratuluje Ci punktu widzenia.Kubicy nawalila skrzynia biegow,bo za bardzo szalal na testach.to wszystko wyjasnia...normalnie ręce z ch**em opadaja!!
41. Morte
każde forum musi miec swojego przesia... niestety...
42. quick B
Przynajmniej jest kogo besztać
43. Morte
Wolałbym tutaj rzeczową dyskusję, normalne komenty i minimum wiedzy czasem wystarczy poczytac żeby nie walic bzdur...
44. brynas
ludzie to dopiero poczatki.w tamtym roku tojota tez wygrala testy a widzielismy jaki mieli sezon.wiec trzeba czekac do australii zeby cos powiedziec o bmw.
45. dziarmol
brynas< toyota wygrała testy ? to były takie wyścigi?hahaha
46. brynas
a zebys wiedzial 1 lutego 2007 w walencij i jaki mieli sezon? wiec co do testow to sie tak nie podniecajcie bo nic nie powiedza az do wyscigu.
47. walerus
podniecać się trzeba...choć czasami....;-)
48. Marcin5610
Dzieki nika14 za odpowiedz.Pozdrawiam
49. przesio
co wyscie sie mnie tak czepili ?? :P widac kto sie czuli ten sie lubi . to wszystko wyjasnia :)
50. jarko dnb 85
oj jak to dobrze ze ferie trwaja tylko 2 tygodnie:)az sie boje wakacji,bo wtedy Przesio bedzie szalal 2 miesiace:))))))
51. brynas
dobrze ze robertowi zmienili izyniera.w poprzednim roku zajmowal sie trulim z toyoty.moze bedzie madzejszy:]
52. walerus
no ferie przesiowi się skończyły!.....;-)
53. sniezio
do matix91 kiedy jest pierwszy wyścig ?
54. kamil1423
TRZYMAM KCIUKI ZA SUKCES!!!!
55. greg11
16 Marca pierwszy wyścig!?.....i sie przekonamy.powodzenia ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz