Abiteboul: Alonso nie interesuje sezon 2021
Cyril Abiteboul wyznał, że choć Fernando Alonso zostanie kierowcą Renault już w kolejnym roku, tak naprawdę skupia się on w głównej mierze na rywalizacji po wejściu w życie nowego regulaminu w sezonie 2022.Kryzys spowodowany pandemią koronawirusa wymusił na władzach Formuły 1 przesunięcie wprowadzenia hucznie zapowiadanego nowego regulaminu technicznego na 2022 rok. Naturalnie nie jest to najlepsza wiadomość dla zespołów środka stawki, które liczyły na rychłą rewolucję w układzie sił i awans w hierarchii. Do tego grona na pewno można zaliczyć Renault, które mimo ciągle zwiększonego wkładu finansowego, wciąż oscyluje w okolicach piątej, bądź nawet szóstej ekipy.
Na pomoc Francuzom w wyjściu z przeciętności ma przyjść Fernando Alonso. Od początku ogłoszenia zatrudnienia Hiszpana, wskazuje się na ogromne doświadczenie niemal 40 - letniego kierowcy, które ma przełożyć się na skuteczny rozwój zespołu. Szef Renault, Cyril Abiteboul potwierdził w ostatnim wywiadzie, że Alonso w zasadzie koncentruje się wyłącznie na sezonie, w którym wejdzie nowy regulamin.
"Dla niego wszystko kręci się wokół 2022 roku. Sezon 2021 prawie go nie interesuje."
"Skoro będzie się ścigał w naszym zespole już w 2021 to można by pomyśleć, że ma interes w tym, żebyśmy byli również wtedy tak konkurencyjni, jak tylko możemy. Jednak on tak naprawdę mówi nam byśmy zapomnieli o 2021 roku."
"Nie oznacza to, że nie będziemy solidni, ale tutaj rozchodzi się o sezon 2022."
Abiteboul oczywiście wyraził również nadzieję na skorzystanie z nowych przepisów.
"Przez właśnie takie myślenie i planowanie przyszłości, przez poświęcenie kilku lat przed tym, buduje się sukces. Tak działo się za każdym razem w historii Formuły 1. To filozofia, którą Alonso może wprowadzić. Jest ona niezwykle pomocna dla mnie jako menedżera zespołu, ale również dla wielu ludzi, którym przyda się wprowadzenie odrobiny spokoju do zespołu."
"Fernando zna Formułę 1 wzdłuż i wszerz, zarówno na torze, jak i poza nim. Ma umiejętności do tworzenia planów spotkań, czy budowania strategii. Nie tylko dla zespołu wyścigowego, ale dla całego programu Formuły 1."
komentarze
1. ekwador15
jesli ktos ma skorzystac na nowym regulaminie to mclaren. kasa w f1 to nie wszystko, ferrari ma taki sam budzet jak Mercedes a o wynikach nie trzeba nikomu przypominanac, jaka jest roznica i jak marne tempo ma ferrari w 2020 roku. to teraz renault twierdzi, ze jak bedzie mialo podobny budzet do ferrari, merca, mclarena to zacznie wygrywac, to sie grubo myli.
2. Kruk
Oho! Juz zaczyna sie rozczarowanie Ferdkiem.
3. belzebub
Alonso od samego początku powtarzał, że jeśli wróci to tylko ze względu na na rewolucję która pierwotnie miała być już w 2021. A że wszystko się przesunęło w czasie, a nie w zasadzie nie mieli kogoś sensownego wsadzić za Riccardo, to w przyszłym sezonie będą się musieli przemęczyć.
Gorzej, jak rewolucja nie przyniesie znaczącej zmiany w klasyfikacji i Reno dalej będzie średniakiem wtedy małe zespoły będą mocno rozczarowane.
4. belzebub
Powinno być: "A że wszystko się przesunęło w czasie, a w Reno w zasadzie nie mieli kogoś sensownego wsadzić za Riccardo.."
5. go!!!
@2
Raczej oswajanie Ferdka z marnym tempem samochodu w 2021... Francuzi nie chcą przez radio usłyszeć "gp2 engine" a okazji może nie brakować...
6. Luzak564
@2,@5 przecież Ferdek jest dorosły i wie w co się pcha, po co dorabiacie historie spiskowe? to jest niczym nie uzasadniony sarkazm z waszej strony panowie,
7. go!!!
@6
Żadne teorie spiskowe... Osobiście kibicuje duetowi Fernando + Renault jak żadnemu innemu, ponieważ do stawki wraca mój ulubiony kierowca. Niezależnie od tego, czy nam się to podoba czy nie, dyplomacja oficjalnych wypowiedzi w F1, szczególnie osób na wysokich stanowiskach jak szefowie zespołów sprawia, że nie są to przypadkowo dobrane słowa. Te wypowiedzi czemuś służą i niosą przekaz. Cyril zdaje sobie sprawę z temperamentu i oczekiwań Fernando z jednej strony, a poziomu aktualnej konkurencyjności Renault z drugiej. Ta konkurencyjność w 2021 skokowo nie wzrośnie, więc tego typu wypowiedziami uprzedza fakty w postaci ewentualnych rozczarowujących reakcji Fernando, czy opinii świata F1 że nie dostarczyli mistrzowi konkurencyjnego samochodu, których mimo pełnej świadomości układu sił w stawce na pewno niestety nie zabraknie.
8. Kruk
@6. Luzak564. W zasadzie @7 go!!!. Napisal wyczerpujacy komentarz. Dodam od siebie jedynie prawdopodobny, krotki dialog inzynier-Alonso:
-[Inzynier Renault] Fernando, potrzebujemy lepszego tempa, zeby zyskac (chciaz bardziej obronic) pozycje.
-[Fernando] Potrzebuje lepszego bolidu, zeby to zrobic.
9. Skoczek130
Jakby kogoś to w ogóle dziwiło... Przy obecnych przepisach Renault nie zaliczy żadnego progresu. Hiszpan wraca, licząc na dobry czas w roku 2022. I zapewne jeżeli projekt Renówki okaże się klapą, po prostu odejdzie. Ale miejmy nadzieję, że dobrze trafi. Kto jak kto, ale On zasługuje na trzeci tytuł mistrzowski. :) Sezon 2012 i 2013 w jego wykonaniu biją jakikolwiek tytuł wywalczony przez Hamiltona i Vettela.
10. sliwa007
Alonso nie jest idiotą, jest na bieżąco i wie, że sezon 2021 nie przyniesie większych zmian w stawce. Mimo to zapisuje się na projekt Renault. Dlaczego? To proste, liczy na sezon 2022. Jeśli wtedy Renault będzie konkurencyjne to zgarnie kolejny tytuł (5% szans), jeśli nie odejdzie po sezonie 2022.
"Przy okazji" zgarnie kolejne kilkanaście (kilkadziesiąt) mln euro za sezon, czego w żadnej innej serii nie znajdzie.
11. Kruk
@sliwa007. Heh...Sam nie wierzysz w to, co piszesz. Dlatego uzyles "Jesli" i "5% szans".
Nikt nie twierdzi, ze Ferdek jest idiota, tylko Mercedes jest juz obsadzony, a drugiego konkurencyjnego zespolu w F1 nie ma.
12. Ocato
@9
"...jakikolwiek tytuł wywalczony przez Hamiltona..."
Przypominam, że Hamilton zdobył też mistrzostwo w 2008. Do dziś moim zdaniem najpiękniejsze mistrzostwo ostatnich 20 lat. Wywalczone dosłownie w ostatnim zakręcie sezonu!
13. Skoczek130
@Ocato - cały sezon był pasmem błędów i szczęścia spowodowanego awariami Ferrari. Co jak co, ale w roku 2008 najbardziej na tytuł zasłużył Kubica.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz