2019-06-21 GP Francji - #1 trening 11:00 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:32.738 | 21 |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:32.807 | 20 |
3 | C.Leclerc | Ferrari | 1:33.111 | 21 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:33.618 | 20 |
5 | S.Vettel | Ferrari | 1:33.790 | 22 |
6 | P.Gasly | Red Bull | 1:34.091 | 20 |
7 | L.Norris | McLaren | 1:34.110 | 23 |
8 | C.Sainz | McLaren | 1:34.261 | 26 |
9 | D.Ricciardo | Renault | 1:34.540 | 18 |
10 | A.Albon | Toro Rosso | 1:34.804 | 25 |
11 | S.Perez | Racing Point | 1:34.809 | 21 |
12 | N.Hulkenberg | Renault | 1:34.810 | 25 |
13 | L.Stroll | Racing Point | 1:35.063 | 22 |
14 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:35.326 | 24 |
15 | K.Magnussen | Haas | 1:35.410 | 19 |
16 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:35.522 | 22 |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:36.102 | 22 |
18 | N.Latifi | Williams | 1:37.147 | 25 |
19 | R.Kubica | Williams | 1:37.172 | 27 |
20 | R.Grosjean | Haas | 1:37.620 | 9 |
Mercedes najszybszy po pierwszym treningu we Francji
Kierowcy Mercedesa dobrze rozpoczęli zmagania z torem Paul Ricard od ustanowienia dwóch najlepszych czasów w pierwszym piątkowym treningu. Ze stratą 0,3 sekundy, na trzecim miejscu uplasował się Charles Leclerc z Ferrari.Kierowcy ochoczo zabrali się do pracy, aby zbierać cenne dane z obiektu, który powrócił do kalendarza w zeszłym roku.
Większość stawki pierwszą część treningu spędziła na pracy z najbardziej miękką oponą, C4, która bardzo szybko okazała się przysparzać zawodnikom sporych problemów.
Max Verstapen z Red Bulla donosił o problemach z przyczepnością, a Sebastian Vettel stwierdził, że nie jest w stanie pokonać dwóch okrążeń pomiarowych na jednym komplecie miękkich opon. Charles Leclerc z kolei już po 5 okrążeniach donosił, że jego przednia prawa opona została doszczętnie zużyta.
Charakterystyczną cechą toru Paul Ricard są potężne asfaltowe pobocza, które świetnie spisywały się, gdy tor wykorzystywany był na potrzeby testów. W przypadku rozgrywania weekendu wyścigowego tak potężne strefy tylko irytują kibiców, gdyż kierowcy skrzętnie wykorzystują fakt iż za opuszczenie granic toru nie są karani żadnym uszkodzeniem auta, czy stratą czasową.
Wyraźnie było to widać w pierwszym treningu kiedy to większość kierowców bez skrupułów szukała granic możliwości swoich bolidów.
FIA chcąc dbać o bezpieczeństwo i przestrzeganie zasad określiła już warunki na jakich kierowcy będą musieli pokonywać podczas wyścigu sekwencję pierwszych zakrętów, aby nie doszło do sytuacji takiej jak przed rokiem, kiedy to kilku kierowców zupełnie ścięło zakręt, zyskując sporą przewagę nad rywalami. W pierwszych zakrętach zainstalowano specjale pachołki oraz tablice, które kierowcy muszą omijać po ściśle określonej stronie.
Za czołową trójką, ze stratą blisko 0,9 sekundy znalazł się Max Verstappen. Ekipa Red Bulla we Francji ma do swojej dyspozycji nową jednostkę napędową Hondy. Określana jako Spec 3 jednostka spalinowa oprócz poprawy niezawodności ma również poprawiać osiągi auta. Spośród kierowców Toro Rosso nowego silnika nie ma jedynie Alexander Albon, który ze względu na inny cykl życia swojego pakietu napędowego, nowy otrzyma w późniejszym terminie.
Dopiero piąty czas uzyskał Sebastian Vettel. Ekipa Ferrari dzisiaj skupiała się na sprawdzaniu poprawek aerodynamicznych dostarczonych do Francji. Jedną z nich było nowe przednie skrzydło.
Czołową szóstkę tradycyjnie zamykał już Pierre Gasly z Red Bulla, który wyprzedził kierowców McLarena. Ekipa z Woking kontynuuje więc swój progres.
Do czołowej dziesiątki weszli jeszcze Daniel Ricciardo (Renault) oraz Alexander Albon (Toro Rosso). Ekipa z Renault liczy, że w domowym wyścigu zaprezentuje się równie dobrze co dwa tygodnie temu w Kanadzie, gdzie jej kierowcy zdobyli aż 14 punktów, które pozwoliły jej na awans na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Weekend na torze Paul Ricard francuski zespół rozpoczął jednak od dziwnie wyglądającej sytuacji, w której obaj kierowcy narzekali na dość pokaźne dymienie z wnętrza kokpitu.
Stawkę tym razem zamykał Romain Grosjean, który większość sesji spędził w garażu, przyglądając się jak mechanicy naprawiają jego auto. Francuz pokonał tylko 9 okrążeń.
Zespół Williamsa we Francji ponownie zdecydował się powierzyć jeden z kokpitów swojemu testowemu kierowcy, Nicholasowi Latifiemu. Kanadyjczyk dwa tygodnie temu zastępował Roberta Kubicę, a dzisiaj George'a Russella. Na koniec sesji Latifi okazał się tylko nieznacznie szybszy od Roberta Kubicy, ale strata Williamsa do czołówki wynosiła blisko 4,5 sekundy.
komentarze
1. koal007
No co? Kubek się skończył. Możemy sobie mówić co chcemy, ale skoro świeżak wchodzi w wózek i jest szybszy, to bardzo negatywnie świadczy o możliwościach Roberta. Latifi zrobił swoje.
2. muze76
Wygląda na to, że jechali z podobną ilością paliwa? No i Robert nie przebił Latifi, już nie wiadomo, czy bolid Kubicy to shit totalny czy jednak limit osiągów jaki kierowcy nie do pokonania.
3. mpkaras
@1 Zazdroszczę chłodnego spojrzenia i precyzyjnego osądu Januszku.
4. Jakusa
@1
Sam nie wiem już, czy takie komentarze to zwykle trollowanie czy ludzie tutaj na prawdę mają tak małe pojęcie o wyścigach.
5. ozeh
Macie zły czas Latifiego w tabeli.
6. marcelo9205
Malo istotne jest czy to wina bolidu, czy nie. Istotne jest to, ze wsiada mlokos i robi lepsze czasy. Mozna byc pewnym, ze raczej zaden inny zespol nie bedzie chcial Kubicy...
7. lechart
Panowie 1,2,3,4 ... Też jestem zdegustowany, ale poczekajmy do KW ......
8. ESI 6-12
Chyba nie będę przedłużał elevena, niechce mi się już tego oglądać
44 z przodu
88 na końcu
I do tego nudy
Kupię se dobre lody
9. ESI 6-12
@6 młokos śmiga bolidem Russella
Wcześniej gdy jeździł bolidem Roberta był od niego słabszy
Więc albo faktycznie te dwa FW42 są inne albo ja już nic tu nie rozumiem.
10. HorusSerket
@1
Ten świerzak właśnie udowodnił kompletną odwrotność postawionej przez Ciebie tezy. Jechał taczką Russela,wiec dlaczego wg Ciebie ma wieksze możliwości niż KUB?
11. PiotrasLc
oglądałem akurat 1 trening Robert był przed młodym brakło czasu i jednego okrązenia , warunki na torze się poprawiały z każdym okrązeniem
12. Mariusz80
@9. ESI 6-12 był słabszy od Russella nie Kubicy, ale widać że jednak Kubica po takiej przerwie nie potrafi juz tak ustawic bolidu i ponosi coraz większe porażki z Russellem
13. Fear87
@12 Mariusz80, nie potrafi synku?
Wpisz w google: " Kubica Mercedes testy 2013 f1".
I jak Twoja teza?
14. giovanni paolo
uuuuuuu Vettel traci 0.7 sekundy do młodziaka, może już pakować swoją teczkę i udać się na emeryturę
skończ waść wstydu oszczędź (niepoprawna forma w celu wyśmiania specjalistów, którzy prognozowali absolutne zniszczenie Niemca przez młodziaka, ale sezon długi, może coś się zmieni)
15. FabLemon1947
Kubica nie ostatni ale prawie sekundę wolniejszy od świeżaka
16. Fear87
@15, jaką sekundę?
Czas LAT to 1:37:147.
17. FabLemon1947
W artykule jest podany taki czas 1:36.247
18. Jakusa
Faktyczne jest błąd w danych, LAT był szybszy tylko o kilka tysięczny.
19. belzebub
@16 Patrz dokładniej w tabelę:
Latifi 1:46:147
Kubica 1:47:172
Jakby nie patrzeć sekunda bez setnyvh ułamków.
20. belzebub
Przepraszam 1:36:147 i 1:37:172
21. belzebub
Ale faktycznie coś nie tak jest z czasem Latifiego. Na konkurencyjnym portalu strata do Giovinazziego to ponad sekunda.
22. BlahFFF
@ 20. belzebub, gdzies jest blad. Na formula1.com masz podany czas LAT jako 1.37.147 co zgadzalo by sie z trescia newsa, ze kanadyjczyk byl tylko nieznacznie szybszy w tym treningu. Wiekszego znaczenia i tak to w sumie nie robi.
23. belzebub
Latifi powinien mieć 1:37:147,trzeba skorygować w tabeli.
24. Olek299
Oglądał ktoś onbordy Kubicy i Latfiego że się tak wszystcy negatywnie o nim wypowiadają? Ja widziałem tylko Roberta który testuje bolid na danym torze i młokosa który ciśnie żeby pokazać się z jak najlepszej strony aby na nastepny sezon dostać sie do dobrego zespołu... Przestańcie komentować jeżeli nie macie pojęcia o F1 i nic konstruktywngo do napisania.
25. belzebub
@22 pisaliśmy w tym samym momencie.
Racja to i tak większej różnicy nie robi, chociaż 4,5 sekundy do czołówki, nawet jeśli to tylko pierwszy trening to przepaść.
26. Mayhem
Tak to jest jak się nie ogląda i tylko wchodzi się żeby napisać komentarz, najlepiej jak najgorszy...
1:37:147
1:37:172
Takie były czasy, nie pierwszy i nie ostatni błąd na tej stronie.
27. XandiOfficial
Rajdy Formuły Pierwszej. Tak można Was opisać. Oceniają treningi. Vettel przegrał o 0.7. Może przegrać o 20 sekund w 2 treningu i o 50 sekund w 3 treningu. Może być 15 w Q1, 10 w Q2 i pokona tego Leclerca w Q3 i będzie np. 3. Potem wchodzi TemPy "No Leclerc cały weekend do Q3 rozstawiał Vettela po kątach".
albo po ostatnim wyścigu lepsze widziałem "Leclerc na ostatnich okr. jechał prawie sekundę szybciej niż Vettel czyli był szybszy i lepszy w wyścigu" XDDDDDDDDDDDDD
Powiem tak. Tylko Robert i Williams (wszyscy) wiedzą co się dzieje. Claire zadowolona z Roberta. Kto byłby zadowolony po jego wynikach. Ktoś kto wie, że tam coś nie gra. Wiedzą jak dobry jest Kubica. Mercedes nie może pozwolić sobie aby jednoręki bandyta objeżdżał ich juniora. Nie zdziwiłbym się gdyby tam Merc kontrolował sytuację. Rok temu na testach Kubica dostał 2 dni. Jaki kierowca rezerwowy na testach dostaje dni testowe i to nawet w 2 tygodniu. Kubica nie płacił za testowego przypominam.
Jeśli Kubica straci robotę to Ferrari mające ogromne problemy z nieogarami w symulatorze go weźmie. A jak go wezmą to na pewno sami zweryfikują jego formę na tle takiego Giovinazziego.
Nie uważam, że Kubica jest lepszy ale różnice tak duże nie mogą wynikać z różnicy kierowcy. Nikt kto tyle by tracił nie jeździłby w F1 choć nie wiem ile by dał.
28. belzebub
@24 Wielki fanie Kubicy, a to onboard to jakaś wyrocznia??? Poza tym sam piszesz, że oglądałeś tylko przejazd Kubicy, wiec nie masz pełnej wiedzy żeby krytykować tych co piszą negatywnie o Kubicy.
Nie zapominajmy, że Latifi nie wypadł sroce spod ogona, jest liderem klasyfikacji F2,że nie musi cisnąć żeby pokazać swoje tempo.
29. belzebub
@27 Xandiofficial, a Alo i Vandoorne? Alo i Massa? Magnussen i Palmer?
30. tomekrush
Co by nie napisać o tegorocznych dwóch "bolidach" RW42 to jestem po 1/3 sezonu gremialnie wkur...ny.
Pomału mam dość tego Williamsa. Niech się walą na ryj jak nie potrafią przez dwa lata zbudować w miarę poprawnie jeżdżącego auta.
A Kubek i Orlen niech załatwia już teraz miejsce w Haas albo ch.j wie gdzie.
Piszę /ch.j wie gdzie/ bo niezbyt dobrze to wygląda gdy nieopierzony młodziak objeżdża go.
I nic tu nie ma do rzeczy czy to wina tej je...ej kosiarki czy sabotowania przez jakiś angolskich ciuli ciągłości ustawień w "bolidzie" Roberta.
Zle to wygląda i tyle w temacie.
Czas spie....ać z tego funduszu powierniczego nie wiadomo dlaczego nazywanego Williams.
31. belzebub
Dlatego różnica między Kubicą, a Russellem jest bardzo możliwa bez spekulacji jeśli chodzi o bolid.
32. mpkaras
7. lechart . Co ja zdegustowany? Pomyliło ci się coś...
33. darek0361
Niestety,ale bolidy Williamsa do dwa inne światy.Dlaczego?Nie mam pojęcia,a najgorsze jest to RK też.
34. TomPo
- roznica czasow byla inna, na tej stronie jest blad
- Latifi jezdzil bolidem GR, a juz chyba wszyscy wiedza, ze to zupelnie dwa rozne bolidy. Gdy w Kanadzie jezdzil bolidem RK, to juz Jego czasy nie byly takie super na tle GR.
Nawet jak GR i RK mieli testowac odwrotnie bolidy, to w WIlliamsie "przez przypadek" pozamieniano czesci, i wyszlo na to, ze GR dalej jezdzil bolidem, gdzie wiekszosc czesci bylo jego.
To tylko pokazuje, jak bardzo zaklamany jest ten zespol, te wyniki i cala ta historia zaczyna mi juz brzydnac. Przypomina sie RBR za czasow Vet i Web.
35. Raptor202
To tylko trening.
36. sylwek1106
Trening czy nie, Anglik będzie szybszy od Kubicy w kwalach, nie ma się co oszukiwać. Najwięcej traci na prostej, czyli powtórka z Kanady, wiadomo, że na prostej każdy może jechać szybko.
37. Raptor202
@36 No będzie, i co z tego? Kubica to, Latifi to, Russell to, Williams to, Leclerc to a Vettel tamto. Nie mam ochoty już tego czytać. Dajcie sobie na wstrzymanie.
38. Fanvettel
Norris bedzie mial dobry weekend .
39. XandiOfficial
@belzebub
Alonso nie orał Massy w kwalach. Massa po wypadku to nie był ten sam kierowca. Wiem co Pan myśli po tym zdaniu. Po wypadku w 4 sezonach dla czerwonych zdobył tylko 8 podium. W kwalifikacjach nie był orany tak dużo. Alonso sam dużo razy kwalifikacje partolił. W Ferrari to przegrywał tytuły bo startował z pozycji 5-9 a Vettel nie czekał na niego gdy ten już był na pudle. Vandoorne też średnio przegrywał o 0,4-0,5. Czasami ledwo o tysięczne a czasami no sromotnie o sekundę prawie. Palmer to więcej dostawał od Hulka. Zazwyczaj sekundę. Palmer to Palmer.
Jednak jak wytłumaczyć, że Kubica daje radę jeździć szybko w Monaco (bolidem jakim ma w porównaniu do Russella) a po Kanadzie już nie. Na prostej go wyprzedził jak amatora.
40. LuckyFindet
@38 nie jego pierwszy, nie ostatni. Chłopak ma talent, a jest młody więc ma jeszcze sporo czasu by się uczyć. Jeśli McLaren w 2021 wykorzysta zmiany przepisów, to kto wie czy nie będzie w stanie powalczyć może nawet o tytuł.
41. giovanni paolo
31. otóż nie, ustawienia bolidu mają ogromne znaczenie
możemy wziąć dowolnego kierowcę ze stawki, wsadzić w bolid Mercedesa, dać mu czas na nauczenie się go, pozwolić zespołowi rzetelnie wykonać pracę nad optymalizacją do kierowcy i danego toru
z drugiej strony możemy dać Hamiltona w bolidzie Mercedesa z FP1, możemy dać mu całe trzy sesje treningowe plus kilka szybkich okrążeń które by wykonał w Q1 i Q2, ale nie możemy pozwolić, by bolid był zmieniony, by bolid był ustawiony pod dany obiekt
idę o zakład, że nawet Hamilton przegra taki pojedynek
nie ma mowy, absolutnie nie ma żadnej gadki, że to kwestia samych "umiejętności", nawet zeszłoroczne 21:0 w McLarenie nie wynikało z geniuszu Ferdka i "słabej formy" Belga, to niemal niemożliwe w F1
42. FanHamilton
Brawo Hamilton
43. belzebub
Xandiofficial, ale co to za przykład Monaco??? To raz specyficzny tor, inny niż wszystkie inne. Lepszy start Kubicy to łut szczęścia, wystarczyło że Russellowi nie zadziałało właściwie sprzęgło, a w ten sposób łatwo stracić parę pozycji. Druga sprawa w Monako ciężko się wyprzedza więc Russell nie mógł wyprzedzić Kubicy, zwłaszcza uwzględniając możliwości bolidu. Trzy, Kubica miał pecha z Giovinazzim więc nie wiadomo czy utrzymał by bez tego swoje tempo.
Na wszystkich pozostałych torach tracił wyraźnie do Russella, który po prostu jest szybszy. Gdyby był słaby, Mercedes by w niego nie inwestował.
44. belzebub
@41 Tylko nie dopuszczasz zasadniczej kwestii, że Kubica nie potrafi ustawić bolidu jak Russell oraz nie jest tak szybki. Podobnie masz duet Verstappen, Gasly. Akurat jeśli chodzi o Alonso/Vandoorne to Hiszpan go zniszczył, po prostu potrafił więcej wyciągnąć z bolidu. Podobną sytuację masz w Williamsie. Nie wiem tak ciężko to zrozumieć że obecny Kubica to nie ten sam co 10 lat temu???
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz