FIA przerwała kwalifikacje do GP Włoch po wypadku Grosjeana (akt.)
FIA po niespełna pięciu minutach przerwała czerwoną flagą pierwszą część sesji kwalifikacyjnej do GP Włoch po tym jak na prostej startowej rozbił się Romain Grosjean.Kierowcy żwawo wyjechali na tor, ale bardzo szybko okazało się, że wielu z nich narzeka na zbyt mocno zalany wodą tor. Jednym z najgłośniej narzekających był Romain Grosjean.
Chwilę potem Francuz zaliczył chwile grozy na prostej startowej, gdy jego auto straciło przyczepność. Mimo dużej prędkości bolid Haasa nie uległ dużym uszkodzeniom a kierowca nie odniósł żadnych obrażeń. Przez radio skwitował jedyne: "Mówiłem wam, że nie powinniśmy startować tej sesji."
FIA bardzo szybko wywiesiła na torze czerwone flagi a kibice oczekują teraz na wznowienie zmagań.
Aktualizacja - sesja kwalifikacyjna zostanie wznowiona o godzinie 16:40.
komentarze
1. kempa007
A dla wszystkich ciekawych co dzieje się na żywo na Monzy mamy kolejny kod do ELEVEN SPORTS na 72 godziny: 4TXW7HYJEB6W Kto pierwszy ten lepszy. Powodzenia!
2. RB2017
Ach znów nie zdążyłem
3. pawel91
Ciekawe, czy rozegrają...
4. Michael Schumi
Nie zaliczyłbym incydentu z Grosjeanem do jakiegoś "wypadku". Trochę Romka obróciło na prostej i uszkodził trochę bolid i tyle. Taki tam piruet.
5. tomciol22
gdzie sie uzywa tych kodów??
6. kempa007
Na stronie Eleven
7. Amnes
Mistrzowie kierownicy co nie potrafią w deszczu jeździć. Kto im karze jechać 300 na godzinę. Niech jadą powoli.
8. bbrbutch
@7, w wyścigu to zgodzę się z Tobą w 100%,ale podczas czasówki to już nie koniecznie.
9. Del_Piero
Poczekać z godzinę wzorem Waltera Hofera i kontynuować jazdę
10. marcelo9205
miał dwa przesuszone ślady po oponach i nie potrafił nimi jechać. A w radio krzyczał jakie to warunki złe.
11. murzynu
Jak się nie da jechać 300 to jedź 250. Proste
12. Jameson
Grosjean może sobie krzyczeć, ale sam popełnił błąd tak jak w Brazylii. Jechał ok, wpadł w mały poślizg, ale dobrze skontrolował. Niestety dodał zbyt szybko i za dużo gazu, samochód uciekł i dalej był tylko pasażerem.
@9 Racja haha
13. Michael Schumi
Na marginesie to Romain cały czas wydaje mi się, że więcej jest w nim krzyków i narzekania na wszystko dookoła niż jego ducha walki. Wolałem go z czasów 2012-2013 (oczywiście mam na myśli jego szybkość i rezultaty, nie kraksy - kilka podium w końcu zaliczył).
14. berni
Hipokryci i tyle z tej calej FIA: Dla pozorowanych dzialan wprowadzaja na sile system Halo, który w bardzo ograniczonym stopniu zmniejsza ryzyko - a tutaj, z uwagi na prawa komercyjne dot. transmisji, puszczaja kwalifikacje w podobnych warunkach w jakich ostatnio zginal Bianchi. To sa wszystko idioci, jak dzieci we mgle: uznaniowosc ocen, poprawnosc polityczna, dwulicowosc i brak odpowiedniej miary w podejmowanych dzialaniach...
15. belzebub
Należałoby zadać pytanie po co opony deszczowe???? Usunąć je z zestawu i rozgrywać wyścigi tylko w suchych warunkach. Albo na tor wyjeżdżają ci co potrafią jeździć w takich warunkach.
16. marcelo9205
Jak za Hamiltonem nie przepadam, to tym okrążeniem pokazał tym dzieciom jak sie jeździ. I teraz wychodzą prawdziwe umiejętności.
17. Amnes
Jak ja jadę i pada deszcz to jadę wolniej. A mistrzowie kierownicy najlepsi na świecie muszą poczekać aż będzie sucho. Dobre
18. narya
@ 17.
Nie porównuj zwykłej jazdy do toru wyścigowego.
Oni mają wykręcać czasy, a nie " człapać " się po jezdni jak Ty.
Jak można interesować się tym sportem i nie rozumieć podstaw.
19. Michael Schumi
Ktoś wie czy i kiedy wznowią sesję?
20. Del_Piero
Jak wznowią to wznowią
21. Michael Schumi
@20 Chodzi mi o to, czy podawali już może jakiś komunikat, że np. "the session will restart at 16:00".
22. berni
@10 i 16: Byly przesuszone dwa slady, ale on chyba skonczyl okrazenie pomiarowe i zjezdzal z linii optymalnej jazdy, zeby zrobic nastepnemu miejsce. Jak kolo sie kreci z predkoscia 100 obrotow/sek. i pod jednym kolem jest milimetr wody wiecej, to nie ma szans zeby nie rzucilo bolidu, bo ktoras strona znaczaco zmienia przyczepnosc i jedna pcha bardziej niz druga. A przy takim deszczu i stojacej wodzie na prostej roznice w ilosci wody w roznych miejscach przekroju poprzecznego toru sa ogromne. Tu odgrywa role glownie przypadek, a mniej umiejetnosci. Niech FIA zainwestuje w jakies urzadzenia mechaniczne do spychania/zbierania wody (cos na wzor Indycar), a oni tkwia 'w szczotkach' z wirazowymi i wymyslaja Halo. A w takich warunkach nie powinni puszczac, moje zdanie...
Ps: Nie moga zniesc tego komentatora f1 i jego glupiego smiechu. I co oni mowia o zlych prognozach pogody nad Monza i tylko ewentualnym oknie pogodowym: glupie google od dawna podawalo, ze wlasnie od ok 15 znaczaco zmniejsza sie prawdopodobienstwo opadow, i juz potem ma byc caly czas b. niskie.
23. Duke_
Tak, podawali już kilka razy i przesuwają co 15 minut. Teraz czekamy na info o 16.
24. bbrbutch
Już nie pamiętam ile wody odprowadza jedna opona bolidu f1,ale było to sporo litrów.Zamiast puścić wszystkich na tor w odstępach w trybie VSC i czekać ,aż woda ustąpi z toru to czekają na cud.
25. Del_Piero
Będą to po prostu ciągnąć aż słońce zajdzie
26. marcelo9205
To ciekawe, bo Vertsappen mówi, że można było jeżdzić. Jeden kierowca zrobił ewidentny bład i mamy cyrk. Miał pierwszy uślizg tylnej osi, a on nawet nie zdjął z nogi gazu. Ewidentny błąd kierowcy.
27. Duke_
Znowu przesunięte o 15 minut na 16:15
28. Duke_
Przesunięte na 16:30
29. s1986seba
Na 16.30 trochę przesada, deszczu już nie ma, jak zaczną jeździć to zaraz pojawi się przesuszona nitka, a tak będą czekać aż znowu zacznie padac
30. BlahBlah
Deszcz nadal pada.
31. Duke_
16:40 restart. Kierowcy już wchodzą do bolidów.
32. Amnes
@18 a co mnie obchodzi że oni mają wykręcać czasy. Na suchym torze też mają wykręcać czasy. U czy jadą z pedałem gazu w podłodze czy jednak zwalniają? Na mokrym torze trzeba też zwalniać a nie gnać i narzekać na deszcz
33. BlahBlah
Stroll i Ocon w top4 iksde
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz