2016-07-09 GP Wielkiej Brytanii - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:29.278 | |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:29.606 | |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:30.313 | |
4 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:30.618 | |
5 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:30.881 | |
6 | S.Vettel | Ferrari | 1:31.490 | |
7 | V.Bottas | Williams | 1:31.557 | |
8 | N.Hulkenberg | Force India | 1:31.920 | |
9 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:31.989 | |
10 | F.Alonso | McLaren | 1:32.343 | |
11 | S.Perez | Force India | 1:31.875 | |
12 | F.Massa | Williams | 1:32.002 | |
13 | R.Grosjean | Haas | 1:32.050 | |
14 | E.Gutierrez | Haas | 1:32.241 | |
15 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:32.306 | |
16 | K.Magnussen | Renault | 1:37.060 | |
17 | J.Button | McLaren | 1:32.788 | |
18 | J.Palmer | Renault | 1:32.905 | |
19 | R.Haryanto | Manor | 1:33.098 | |
20 | P.Wehrlein | Manor | 1:33.151 | |
21 | F.Nasr | Sauber | 1:33.544 | |
22 | M.Ericsson | Sauber | -:--.--- |
Hamilton wywalczył pole position przed GP Wielkiej Brytanii
Lewis Hamilton na swoim domowym torze w Silverstone sięgnął po 55. pole position w karierze pod dużą presją w samej końcówce sesji wyprzedzając Nico Rosberga i Maxa Verstappena.W rywalizacji o pole position dzisiaj wzięło udział tylko 21 kierowców po tym jak Marcus Ericsson zmuszony został do odwiedzenia szpitala po swoim porannym wypadku.
Przez całą sesję kwalifikacyjną sędziowie zgodnie z zapowiedzią bardzo bacznie obserwowali poczynania kierowców na torze pod kątem trzymania się w granicach toru. W trzeciej części czasówki na pierwszym przejeździe Lewis Hamilton osiągnął najlepszy czas, jednak bardzo szybko go stracił po tym jak sędziowie zauważyli, że w zakręcie Copse wyjechał czterema kołami poza tor. Niewykluczone więc, że po sesji kwalifikacyjnej dojdzie do kolejnych rewizji wyników na skutek zażaleń ze strony konkurencji.
W ten sposób po pierwszym przejeździe w Q3 z najlepszym czasem znalazł się Nico Rosberg, a Lewis Hamilton zmuszony został do pojechania ostatniego okrążenia pomiarowego pod dużą presją.
Brytyjczyk świetnie poradził sobie z tym zadaniem, powtarzając okrążenie i uzyskując zdecydowanie najlepszy czas, o 0,3 sekundy lepszy niż Nico Rosberga.
Z sekundową stratą do Hamiltona czasówkę kończył Max Verstappen, który wywalczył trzecie pole startowe, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu oraz kierowców Ferrari- Raikkonena przed Vettelem.
Siódmy czas przypadł w udziale Valtteriemu Bottasowi, który wyprzedził Sainza, Hulkenberga oraz Alonso. Dwaj ostatni kierowcy również mieli skreślone czasy za jazdę poza torem.
Po pierwszym segmencie czasówki z rywalizacji oprócz nieobecnego na torze Ericssona odpadli: obaj kierowcy Manora, oraz Felipe Nasr, Jolyon Palmer i Jenson Button, który najwyraźniej w tym roku nie zdoła przełamać złej passy na swoim domowym torze. Po zakończeniu Q1 na alei serwisowej pojawiło się jednak drobne zamieszanie, gdy Jenson Button szybko wracał do swojego boksu, aby z powrotem wskoczyć do swojego bolidu.
Sędziowie przyglądali się sytuacji przekroczenia granic toru przez Kevina Magnussena, ostatecznie jednak orzekli, że Duńczyk zgodnie z przepisami przeszedł do Q2.
Po Q2 z rywalizacji o pole position odpadli: obaj kierowcy Haasa, a także Daniił Kwiat, Kevin Magnussen, Felipe Massa i Sergio Perez.
Zdjęcia:
komentarze
1. walerian
psychol czterema kolami poza torem... pfff
2. Phenom
To była po prostu rzeź w wykonaniu Hamiltona...
3. Piospi
tak, rzeź obowiązujących przepisów w wykonaniu "dostalem karę, bo jestem czarny".....
4. Jahar
Arivabene powinien podać się do dymisji. Śmiał się z Red Bulla a teraz świat się śmieje z Ferrari bo chyba nikt nie ma wątpliwości jak słabe nadwozie ma Ferrari. McLaren ma rację, że nawet oni w tym aspekcie są z przodu.
5. lukzab91
na ostatnim kółku Lewis też wyjechach czteroma kołami poza białą linie, może na zakręcie mnie znaczącym ale zakręt to zakręt..
6. wariat133
Gratki Lewis, będziesz mistrzem 4raz i pozamykasz usta hejterów, jak Vettel. Btw. Bardzo dobrze że tłuką się Ros z Ham w końcu nabiera to rumieńców.
7. amol
Cóż za mistrzowskie okrążenie w wykonaniu Hamiltona. 55 pole position. Na naszych oczach Panowie tworzy się historia, fani w przyszłości będą wspominać Lewisa, jak dziś Senne. Lewis Hamilton to żywa legenda. Cieszę się, że żyje w jego czasach kariery, przyjemnie się patrzy na tą maszynę do wygrywania.
8. amol
Lewis Hamilton wrócił do wielkiej formy, a to oznacza, że Rosberg jest bez szans, może się tylko patrzeć i uczyć. Lewis Hamilton zaczął spacerek po 4 mistrza świata. To niesamowite !
9. oriom909
Arrivabene: zbliżamy się do Mercedesa mimo że dzisiejsze kwalifikacje tego nie pokazują
10. Viggen2
@9
Dobre xDD
11. Phenom
4. Jahar
W ogóle całe Ferrari teraz jakoś mizernie wygląda...Vettel nie błyszczy...Kimi w Q2 nie umie nabić czasu...
12. lukzab91
Mclaren znowu w Q3, ale nie wiem czy na suchym torze będą mieli tempo żeby dojechać w punktach
13. Piospi
@7
tak mistrzu, będą go wspominać jako psychola, celebrytę i "dostałem karę, bo jestem czarny"....
14. Ananas
Statystyki:
55. pole position Lewisa Hamiltona
96. start do wyścigu z pierwszej linii Lewisa Hamiltona
113. pozycja startowa w czołowej trójce Lewisa Hamiltona
49. start do wyścigu z pierwszej linii Nico Rosberga
58. pozycja startowa w czołowej trójce Nico Rosberga
1. pozycja startowa w czołowej trójce Maxa Verstappena
15. Phenom
14. Ananas
Jak tak dalej pójdzie to pęknie rekord PP Schumiego...
16. eveafterdark
czy VET odpuścił 2 przejazd w Q3, bo woli startować P11 niż P10 a było widać wyraźnie że z RB nie mieli tu szans (nie poprawił czasu w drugim przejeździe a czas w Q2 miał lepszy niż RAI w Q3)
17. DoN3q
Cóż za czasy Hamiltona. Rosberg nie miał dziś kompletnie nic do powiedzenia mimo tego, że podejrzał ustawienia Lewisa po wczorajszych treningach. Dla tych, co twierdzą że czas Hamiltona powinien zostać skasowany proponuję poczytać... Akurat ten zakręt nie był na liście szczególnie obserwowanych przez sędziów. Dlatego ani Hamilton, ani Raikkonen czy Magnussen nie będą mieli usuniętych okrążeń. Jeszcze raz, coś pięknego Hamilton! Jutro po triumf i na przerwę wakacyjną Lewis pojedzie już jako Lider mistrzostw!
18. lukzab91
ja mimo wszystko będę miał beke jak na starcie Rosberg połknie Hamiltona. A jest ku temu sznansa patrząc jak ''wielki Lewis" spala starty
19. SebastianM
Lewis, jak każdy mistrz jest kontrowersyjny, )może po za Vettelem), Schumi, Senna czy Prost, zawsze wzbudzali mniejsze lub większe kontrowersje, taki już widocznie urok bycia mistrzem. Po dominacji Red Bull-a, mamy dominację Mercedesa i idę o zakład o każde pieniądze, że szybciej Mercedesa zdetronizuje Honda z McLarenem, niż Ferrari czy RB z Renault.\
Taka opinia z resztą co raz śmielej pojawia się w mediach niemieckich, no chyba, że FIA zaserwuje nam jakąś kolejną wielką rewolucję.
Wracając do Nico to podejrzewam, że ten rok jest dla niego ostatnią szansą na zdobycie tytułu.Jeżeli tego nie osiągnie, maleją jego szanse na przedłużenie kontraktu w Mercedesie. Cała plejada świetnych, niemieckich kierowców czeka na zwolnienie fotela w Mercedesie.
Bergerowi ubywa argumentów negocjacyjnych nowego kontraktu dla Nico, chyba, że zgodzi się na pozycję kierowcy numer dwa w zespole.
20. dami121
DoN3q-potwierdzam, wlasnie przejrzalem newsy i zakret w ktorym Hamilton trzymal sie zbyt blisko bialej lini lub lekko ja przekroczyl, nie byl brany pod uwage przez FIA. Z tego co widzialem na tym zakrecie wyjezdzal praktycznie kazdy zawodnik przez caly weekend do tej pory. Graty dla Lewisa za rozjechanie Rosberga, oby jutro nie wjechal mu w tyl... i bedzie zwyciestwo. :)
21. berni
odechciewa sie ogladac: juz 2,5 roku po zmianie, a ciagle ponad sekunda przewagi mercedesa nad kolejnym w stawce. a taki Toto Wolff bedzie gadal glupoty, zeby nie zmieniac przepisow w przyszlym roku bo stawka sie zaciesnia.
Ferrari to jak amatorzy wygladaja - co rusz to nie wiedza co sie dzieje: raz z kwalifikacjami i rozgrzewaniem opon, raz ze strategia, teraz znowu problemy techniczne ze skrzyniami biegow...
a te limity torow na silverstone to jakas parodia: walka o setne sekundy, a sedziowie raz dopatruja sie wyjadu poza tor, innym razem juz nie... tory powinny byc tak zmodyfikowane, zeby wyjechanie poza jego obreb wiazalo sie zawsze ze strata czasowa. i po sprawie
22. DoN3q
21 - Po prostu nikt nie potrafi wykonać takiej roboty jak Mercedes. Oczywiście łatwiej dogonić przeciwnika ograniczając jego prędkość niż rozwijać własny wóz. Ferrari żenada.... Oczywiście jutro będzie gadanina że mimo iż tego nie widać Ferrari zbliża się do Mercedesa itp. ;)
23. Jahar
Arrivabene podejmuje całą masę złych decyzji a jego gadanie o zbliżaniu się do Mercedesa powinno się potraktować dyscyplinarnym zwolnieniem. Ja wiem, że w F1 pewność siebie jest niesamowicie ważna ale oderwanie od rzeczywistości raczej nie powinno być dozwolone. Silverstone oprócz ogromnych wymagań dla opon stawia również na moc silnika a w Ferrari przez beznadziejne nadwozie silnik wygląda jak wół doczepiony do karety a opony działają raczej jak w wozie drabiniastym niż w sportowej maszynie. GP Rosji miało być najcięższym testem dla zespołu czerwonych ale od tego momentu to chyba nie było pozytywnych oznak rozwoju w tym zespole. Generalnie RBR ich zje i to bez nadzwyczajnej pomocy Renault. Renault w końcu będzie miało silnik mocno konkurencyjny a wtedy nie widzę przyszłości dla Vettela w walce o trofea. 2 sekundy straty... dramat.
24. Xellos
Rosberg bardzo mocno odstaje od Hamiltona, nawet jak go wyprzedzi na starcie...to potem ciężko mu będzie. Hamilton jest od niego szybszy bardzo wyraźnie, a szwab lubi też robić błędy jak jest naciskany z tyłu :) Czyli pewnie standardowo Rosberg widząc szybkiego Hamiltona będzie chciał wszystko rozegrać na starcie, co może znowu kolizją się zakończyć. Jednak jeżeli Hamiltonowi start się uda to już w sumie ma wygraną w kieszeni, tylko awaria może to zmienić. Tu jest jednak deklasacja w czasach okrążeń i nawet jak mu pit-stop zepsują, to i tak będzie miał wielką przewagę.
25. dexter
@Jahar
Silverstone jest specyficznym torem o czym tez wspomnialem pod newsem: „Hamilton najszybszy po drugim treningu na Silverstone“
W glownej mierze problem Ferrari nazywa sie „zarzadzanie oponami“.
Widocznie inzynierowie nie rozumieja dlaczego opony przy najmniejszych roznicach temperatury czesto niespodziewanie wychodza poza swoje okno robocze. Dodatkowo planujac prognoze jak dlugo dana mieszanka wytrzyma nie zawsza mozna trafic w dziesiatke. I wtedy takie czy inne problemy albo wahania moga wystapic. Temat opony jest bardzo zlozony.
Opona wyscigowa to jest jedyne polaczenie samochodu wyscigowego z torem. Jezeli opony funkcjonuja to kierowca moze byc ekstremalnie szybki. Z drugiej strony jezeli kierowca na oponie wyscigowej przestrzeli powiedzmy o 5, 6 albo 7 °C okno, czyli optymalna temp. pracy opony wyscigowej to bedzie mial masywne problemy. W takiej sytuacji nie bedzie mial optymalnej przyczepnosci i wtedy bedzie tracil bardzo duzo czasu. Bedzie np. hamowal ciut wczesniej, nie bedzie potrafil z optymalna predkoscia wejsc w zakret itd. itp. Po prostu nie bedzie mial odpowiednio wyczucia do ogumienia
Aby szybko poruszac samochod po torze wyscigowym kierowca potrzebuje absolutne zaufanie do sprzetu. On musi a). absolutnie dobrze czuc sie w samochodzie wyscigowym b). czuc samochod wyscigowy. Szybka jazda bolidem albo samochodem wyscigowym po torze glownie opiera sie na dobrym wyczuciu.
Dodatkowo dochodzi rozmaita nawierzchnia na torze wyscigowym. Ziarna maja odmienny ksztalt i gestosc, a to znowu za kazdym razem inaczej oddzialywuje na opone. Czym bardziej powierzchnia asfaltu bedzie szorstka, tym szybciej mozna zmusic opone do optymalnej pracy. Np. na gladkim asfalcie jest duzo ciezej zmusic opone do pracy, wtedy trzeba juz bardziej popracowac nad cisnieniem oraz wartoscia pochylu kata kol.
Z pewnoscia bolid Ferrari nie jest taki zly jak niekiedy wyglada. Gwarantuje ze oni wszystko robia aby bolid byl szybki. Jednak opona jest czescia ukladanki, ktora widocznie w Ferrari nie jest jeszcze najbardziej zrozumiala. Aby posiadac bardzo dobre auto to kazdy puzzel musi do siebie pasowac.
W kazdym razie szanse wygrania wyscigu Ferrari w biezacym sezonie mialo dostateczne. Jak czlowiek sobie przypomni takie wyscigi jak: Australia, Hiszpania czy Kanada to szanse wygrania wyscigu byly duze, ale zawsze „cos“ wypadlo...
Tutaj po kwalifikacjach Vettel powiedzial ze w pierwszej probie w Q3 popelnil blad w ostatnim sektorze na ostatnim zakrecie. A w drugiej probie zbyt duzo chcial w pierwszym zakrecie i juz bylo pozamiatane.
26. KowalAMG
Lewis o maly włos zdobyl PP czujny i waleczny do konca ta sa cechy Mistrza. Miejmy nadzieje , ze na starcie nie da dupy jak zawsze i zmiazdzy volksdeutscha w wyscigu tym bardziej, ze za plecami czeka Maxior . Hmm a Ferrari to juz ma gdzieś ten sezon i przygotowuja bolid na przyszly rok , nie radza sobie kompletnie zespol jest calkowicie rozbity a Mclaren nie lepiej zdupcyli Buttonowi wyscig majac potencal na ten tor co tez pokazal Alonso .. Mclaren pręży muskuly ale stratedzy nadal daja ciala nie rozczytujac kamuflazu innych zespolow .. uczyc trzeba sie cale zycie .
27. dexter
*Silverstone jest specyficznym torem o czym tez wspomnialem pod newsem: „Hamilton najszybszy po drugim treningu na Silverstone“ - tzn. (bo watek mi sie urwal) takiego wyniku ze RBR bedzie silny i z duzym prawdopodobienstwem sklasyfikowany jeszcze przed zespolem z Maranello mozna bylo sie wczesniej spodziewac.
28. LOTUS F1
Ja nie rozumiem Polsatu. Czy ktoś z was ogląda GP2 Series? Włączam dziś i widzę, że na Polstat Sport News leci właśnie GP2 i zastanawiam się, czy to ma większą popularność od F1, czy po prostu mniej płacą za emitowanie tego.
29. Sasilton
Myślałem że im dalej z dominacją Mercedes, to reszta będzie coraz bliżej, bo Mercedes nie będzie miał co ulepszać. Trzeci rok dominacji i jak Merc wygrywał tak wygrywa. Przewaga ciągle duża. Mi to nie przeszkadza, bo mój zawodnik wygrywa, ale szkoda mi osób które z nadzieją patrzyli po początku sezonu.
30. thinktank
@25 i 27 Masz rację z dogrzewaniem opon, o tym kiedyś pisałem, że jak jest ciepło to czerwony bolid jest bardzo dobry - przy niższych temp. mają kłopot.
Czy RB będzie przed Ferrari to się okaże. Prawdopodobnie będzie powtórka walki RAI vs VES.
Poza tym kto pojedzie na 1 pitstop - naturalnym kandydatem jest Ferrari (które może kiepsko rozgrzewa gumy, ale za to obaj kierowcy potrafią na nich długo jechać - aczkolwiek RAI ma mocno zniszczone opony z żółtym paskiem. Dodatkowo różnica pomiędzy średnią a twardą w szybkości nie jest duża, pytanie o żywotność). Czy będą różne strategie w Mercedesie i RB. Pisałem RIC jest szybki na jednym okrążeniu, ale bardzo kiepsko radzi sobie z oponami, więc nie wróżę mu dobrego wyniku, tym bardziej że przegrał z VES.
Co do kol. Jahara - to ciągle nie może przeboleć wyrzucenia ALO z Ferrari i stąd jego zawsze obiektywna ocena dokonań czerwonego zespołu, a w szczególności RAI.
31. MacGyver
Jaka różnica pomiędzy RAI a VET. Czy już teraz zaczną się usprawiedliwiające teorie fanów Niemca opierające się o założenie, że VET nie ma już natchnienia i odpuszcza? (vide ostatni sezon w RBR)
32. ar_lodz
28 LOTUS F1 - po prostu mniej płacą :) A tak na poważnie, prawa do sprzedaży m. in. w Polsce praw do pokazywania F1 ma MP & Silva. W zeszłym roku Polsat nie chciał zapłacić tyle co ta spółka żądała i na dzień przed pierwszym weekendem MP Silva nie mając chętnych na zakup w Polsce praw po ich cenie zgodziła się na mniejszą ofertę Polsatu. W tym roku chytry Solorz myślał, że zrobi tak samo biorąc na przeczekanie MP Silva. Na nasze nieszczęście znalazł się Eleven i dogadał się wcześniej z MP... :/
33. Skoczek130
Chcieli poprawy Maxa w qualu i mają. ;) Ferrari w pogoni za Mercem zapomniało, ze żyłowanie maszyny się zemści. Gdyby mieli pakiet RBR z ich silnikiem... ;) Zapowiada się kolejny wyścig do jednej bramki. Chyba, ze znowu start słaby zaliczą. To ratuje ten sezon. xd
34. fan_formula1
A tymczasem Artur Janosz zajął rewelacyjne P7 ruszając z P20, jutro wystartuje z P2!!!
35. Ksys
#32, nie żałuję jakoś, wczoraj oglądałem na polsacie p1 i p2, a dzisiaj znowu error, i nie mam żadnego programu w swoim abonamencie, nawet polsat i tvp nie działa. 2miesiąc problemów i nie umieją tego naprawić, mimo wymiany kart i dekoderów. w poniedziałek rezygnuje z pakietu eleven na polsacie, i wykupiłem sobie dostęp bezpośrednio u nich na stronie. czy jestem na laptopie, czy na telewizorze, czy w aucie na komórce, loguje się i mam F1. zastanawiam się nad rocznym abonamentem bo wychodzi 159/12miesięcy więc 13.25 za miesiąc(cena z pamięci, ale chyba tak) tylko kto będzie miał F1 za rok?
pozdrawiam
36. Vendeur
Jak kto za rok? Także Eleven. Podpisali podobno wieloletnią umowę.
37. Szynnal
no i jak tam nastroje? gdzie kolega Wymoderowano?
HAMMERTIME trwa w najlepsze!!
Eleven ma umowę do 2018 włącznie.
Co do rzekomego odpuszczania drugiego przejazdu przez Vettela to faktycznie troche te przepisy są dziwne. Przypuśćmy, że cały knockout zone (11-16) oszczędzał sobie opony w Q2 i jechał na najtwardszej mieszance, żeby tylko zaliczyć czas. Potem taki Vettel dostaje karę i co, Perez przez to, że awnasował na 10 miejsce ma mieć obowiązek startu na oponach z Q2? trochę bezsens. No chyba, że liczą się zawodnicy, którzy wystąpili w Q3, ale wtedy nie rozumiem po co Seb miałby odpuszczać.
38. Tygrysek2014
Pomóżcie, gdzie za darmo na necie obejrzę wyścig?
Od 2 miesięcy Telewizjada nie działa bo prace modernizacyjne a ile można ;/
Może być w innym języku, oglądałem na jakimś rosyjskim GP Austrii ale strasznie się przycinało i komentator znikał ;/
Podajcie jakieś linki na stronę gdzie spokojnie obejrzę wyścig, z góry Dzięki!!!
39. radzix
To Hamilton dziś pokazał jak się jeździ. Bardzo wymowne kwalifikacje.
40. Iceman007
@38 Telewizjade zablokowano i zakładają tam teraz konta premium. Ja ogladałem na cric box tv czy jakoś tak. Niestety jest tam fatalna jakość więc kupiłem eleven ze sky sports w cyfrowym polsacie.
41. dexter
Oczywiscie ze po calym tygodniu intensywnej rozmowy z szefostwem zespolu kierwcy beda chciali zamarkowac swoja obecnosc na torze wyscigowym i pokazac calemu swiatu ze nikt nie ulegl, tylko dalej odnosi sie sukcesy na arenie sportowego showbiznesu. Dla zawodnika wazne jest aby od samego poczatku przybic swoja pieczatke.Pokazac ze ja tutaj jestem, ja na torze rzadze, zdobyc pole position i wystartowac do wyscigu z pierwszego pola startowego.
Wszyscy kierowcy startujac w Q3 posiadali 2 komplety opony miekkiej tzn. zoltej. Mercedes np. zamowil sobie u producenta 7 kompletow opony zoltej, Ferrari 8 kompletow, a RBR takze 7 kompletow. Takze czolowka byla dobrze zaopatrzona w opone soft.
W pierwszej probie Nico wykrecil najlepszy czas, ale Lewis znowu zaczarowal i pobil o 0,267s czas Rosberga. W drugim sektorze Hamilton byl wyraznie szybszy od Rosberga. Wystarczy postawic swoja piete ciut szybciej na gazie, w szybkim zakrecie pojechac z ciut mniejszym opoznieniem - to sa minimalne detale.
Pech Lewisa ze na starym odcinku start/meta w zakrecie nr. nr 9 ciut wczesniej stal na gazie (kiedys byl to zakret nr.1) i pojechal zbyt szeroko. Wlasciwie w porzadku poniewaz takim sposobem kierowca wchodzi z wiekszym rozmachem w zakret. Tor jest po prostu szerszy i kierowca probuje z wiaksza szybkoscia pokonac zakret. A tor w ktoryms miejscu sie konczy.
Mercedes natychmiast zmienil stratgie i wypuscil Lewisa przed Rosbergiem na tor (co jest logiczne). Chodzi o to, aby kierowca mial mozliwosc wykrecenia na wszelki wypadek dwoch okrazen. Ewentualnie, aby jedno okrazenie bezpiecznie pojechac i przypadkowo nie przekroczyc limitu toru. Wystarczy wiekszy podmuch wiatru i kierowca moze czas na okrazeniu zyskac albo stracic. W zakrecie moze miec rozne problemy.
Druga proba juz nie byla az tak wysmienita. W pierwszym sektorze pobity wlasny rekord, drugi sektor wyraznie gorszy (Lewis troche nieszysto pojechal podczas fazy przyspieszenia), ale trzeci sektor znowu palce lizac.
Nico podczas swojej drugiej proby w pierwszym sektorze byl wolniejszy od Hamiltona (a takze wolniejszy od wlasnego rekordu). Drugi sektor ponownie wolniejszy od swojego rywala. Trzeci sektor i Nico zostal ponownie pobity przez Hamiltona. Druga cala proba Rosberga byla jeszcze gorsza niz pierwszy wyjazd.
Takze wielki komplement dla Hamiltona, z pewnoscia praca jaka wykonal nie byla latwa. Pod taka presja drugi raz dac z siebie wszystko - czapka z glowy i tylko trzeba zawodnikowi pogratulowac.
Oczywyscie troche niepewnosci z zakretem 17 bylo, ale sytuacja szybko sie na szczescie pozytywnie rozwiazala, takze jeszcze raz gratulacje.
Ale trzeba tez podkreslic ze bardzo dobry wynik dla Mercedesa. Obaj zawodnicy na pozycji 1 i 2.
42. dexter
*kierowcy beda chcieli
43. dexter
*nieczysto
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz