komentarze
  • 1. ekwador15
    • 2014-09-09 10:51:59
    • *.minolta.pl

    Moim zdaniem nic to nie da, bo nauczą się mówić jakimiś kodami albo szyframi jak Multi 21 w Malezji 2013, kiedy Red Bull próbował ustawić kolejność na mecie. Np załóżmy, że mówią po polsku a kierowca dostanie komunikat:

    TR08S2

    Tracisz do Ricciardo 0,8 w sektorze 2 - i później będziemy mieli cuda, że sędziowie po wyścigu beda analizować czy to było złamanie przekazu. Chyba, że wprowadzą zakaz mówienia szyfrem, czyli nawet jak kierowca dostatnie komunikat przełącz przycisk na 2 pozycję, to FIA będzie widziała, co powoduje taka zmiana w aucie.

  • 2. gratoss
    • 2014-09-09 11:20:27
    • *.static.ip.netia.com.pl

    totalnie bezsensu

  • 3. EryQ
    • 2014-09-09 11:32:04
    • *.ghost.net.pl

    Tonący się brzytwy chwyta.... Nie w tym kierunku Panowie idziecie żeby utrzymać lub zwiększyć oglądalność!!!!!!!!

  • 4. dryndol
    • 2014-09-09 12:02:44
    • *.20-1.cable.virginm.net

    Ciekawe czy można by mówić o ewentualnej możliwości zajechania silnika, hamulców czy niewystarczającej ilości paliwa. Jeśli taki przepis wejdzie w życie to kierowcy spokojnie będą dostawać wcale nieszyfrowane tylko zamaskowane komunikaty. Jeśli np kierowca jedzie zadowalającym tempem dostanie informacje, że paliwa akurat wystarczy i może utrzymywać takie tempo. Jeśli boją się o opony mogą mu powiedzieć, że hamulce się przegrzewają i żeby o nie dbał/zwolnił. A jeżeli wlecze się i zespół chce pogonić kierowce to może powiedzieć mu: możesz cisnąć bo hamulce, silnik czy paliwo wyglądają idealnie.

    Tak czy owak nic to nie da bo zespoły znajdą bezproblemowo sposób na obejście takich zakazów. To jedynie ma na celu zrobienie z nas idiotów. Ale hej... nie damy się:)

  • 5. Polak477
    • 2014-09-09 12:13:15
    • *.pppoe.covernet.pl

    A co im to przeszkadza? Mi tam nie przeszkadza to, że ktoś mówi ile kto do kogo traci, gdzie może przycisnąć, czy jaką strategię realizują. To samo mogą pokazać przecież na tablicy, więc nie rozumiem dlaczego mieliby zakazywać tego przy rozmowach przez radio. Szczególnie, że lepiej usłyszeć, że "tracisz pół sekundy na okrążeniu, ciśnij!" niż "Okno w SC jest otwarte" jak to zdarzało się w komunikacji Stella-Alonso :).

  • 6. Polak477
    • 2014-09-09 12:28:12
    • *.pppoe.covernet.pl

    PS Jak chcą zrobić Formułę 1 trudniejszą dla kierowcy to niech w końcu przestaną asfaltować pobocza i robić lotniska, tylko zostawią żwirek. Wtedy F1 będzie trudna, a sztuczne utrudnianie jej takimi głupotami nie ma większego sensu.

  • 7. hubertus
    • 2014-09-09 12:38:39
    • *.9.165.219

    a może ograniczyć czas komunikacji z kierowcą - np gratis maja około 1 minuty na cały wyścig - każda sekunda powyżej tej granicy jest doliczana do czasu wyścigowego - jak coś sie bedzie knocić w bolidzie to będą długo gadać i nawet jeśli wygrają to może się okazać ze doliczono im np 20 sekund i są na np. 4 pozycji. czasy łatwo będzie ująć w statystyce i na ekranie - tak jak zużycie paliwa

  • 8. belzebub
    • 2014-09-09 13:46:01
    • *.centertel.pl

    Ale chwila, przecież to nie pomysł FIA, ale samych zespołów, więc o jakich szyfrowaniu i odczytywaniu później takich komunikatów przez sędziów... ;)

  • 9. Polak477
    • 2014-09-09 15:05:35
    • *.pppoe.covernet.pl

    8. belzebub
    Przynajmniej ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że nagle wszyscy przestaną się odzywać do swoich kierowców :). A skoro tak to jakoś ominąć to będzie trzeba.

  • 10. Esotar
    • 2014-09-09 15:08:57
    • *.dynamic.chello.pl

    Wystarczy zakaz wspominania o tempie, zużyciu opon i innych sprawach dotyczących swojego kolegi z zespołu. Zakaz gadania szyfrem również można wprowadzić.

  • 11. belzebub
    • 2014-09-09 15:33:28
    • *.centertel.pl

    Świat siebie kończy, zespoły same siebie zaczynają ograniczać, dobre ;) @Polak477 - też sobie tego nie wyobrażam, ale z drugiej strony są kierowcy, jak np Kimi, któremu nadmiar komunikatów przeszkadza. Chciałbym również poznać zdanie kierowców, co oni sądzą w tej kwestii.

  • 12. Biotrek
    • 2014-09-09 16:51:11
    • *.multimo.pl

    Wcale się nie dziwie, że spada popularność bo jak będę chciał sobie kosiarki pooglądać to wyciągnę z garażu maszynę i wykoszę trawnik robiąc przy okazji coś pożytecznego.
    Wystarczy przywrócić V8 bądź V6

    "Zmiana ta została zaproponowana gdyż szefowie ekip doszli do wniosku, że obecnie kierowcy są odbierani przez fanów jako marionetki"
    A nie są nimi? Dyrektywa kamuflażu ;)

  • 13. kakaszi25
    • 2014-09-09 19:10:48
    • *.kielce.vectranet.pl

    Jestem tego samego zdania co Biotrek można by było jeszcze powrócić do tankowania i zakazać stosowania DRS i ERS wtedy wyścigi były by jeszcze bardziej interesujące.

  • 14. Szarmi
    • 2014-09-09 22:58:19
    • *.play-internet.pl

    @12 ale teraz mamy V6 to co chcesz przywracac predzej V10 albo V12 :)

  • 15. Biotrek
    • 2014-09-10 16:23:05
    • *.multimo.pl

    @14 czeski błąd, wiadomo o co chodzi ;)

  • 16. RyżyWuj
    • 2014-09-11 02:40:33
    • *.korbank.pl

    Wyrazić siebie przez radio? Czyli co? Będzie powtórka z Vettela i Crazy Froga do Rockiego po wygranej?

  • 17. ark76
    • 2014-09-13 20:38:37
    • *.google.com

    Powinno w ogóle nie być komunikacji radiowej. Tylko tablice na prostej start meta. Wtedy kierowca musi sam decydować o strategii. Problemów z głupimi team orders tez by wtedy nie było.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo