komentarze
  • 57. M@teuka
    • 2011-02-03 15:52:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja jebe ;/ żałośna sie robi ta F1. dość że wyprzedzania jak na lekarstwo to jeszcze będą tylko specjalnemiejsca do tego. nie normalne.

  • 58. 6q47
    • 2011-02-03 16:02:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    54. beltzaboob
    współczuję sobie i Tobie - teraz wymagana jest uwaga w czytaniu.

    A tak w teamcie.
    Nie sądzisz, że u niektórych kierowców trzeba będzie dolać kilka litrów paliwa więcej?
    Nerwowość podczas patrzenia w lusterka, jakieś komunikaty w słuchawkach lub sygnalizajcja na kierownicy (od zespołu), że musi uważać na tego z tyłu, bo zbliżają się do strefy prawdy... w tym momencie mam na mysli to, ze taki nerwus moze nieco inaczej operować skrzynia biegów i pedałem przyspieszenia. Czy istnieje taka możliwość, że w takich chwilach silnik zużyje nieco więcej paliwa niż zazwyczaj? Czy raczej zmieści się w granicach obliczonych przez inżynierów?
    Pozdr.

  • 59. dick777
    • 2011-02-03 16:48:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zamiast wymyślać te wszystkie kretyńskie przepisy, które służą wyłącznie zwiększeniu możliwości ustawiania wyników przez sędziów i decydowania przez nich, kto zostanie mistrzem, lepiej niech poluzują przepisy krępujące rozwój i innowacyjność, tak by dać większe możliwości popisu inżynierom. To wystarczy, by wyścigi stały się atrakcyjniejsze.

  • 60. beltzaboob
    • 2011-02-03 17:08:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6q47-No, proszę stałych użytkowników o uwagę....tu Wasza pomyłka może być dla mnie bolesna...jestem tym wkrwiony ale cóż... Kolo jest jak chiński adidas - adidasa...;)))). Ale w poście 56 napisał dosyć dorzecznie. Tym bardziej trudno....
    Co do pytania, trudno orzec ale wydaje mi się, że różnice nie będą większe, niż kiedyś. tym bardziej, że owszem, nerwusy typu Lewisa mogą agresywnie operować przełożeniami, ale z drugiej str.bolid w momencie wygaszenia skrzydła czy użycia kersu zmniejsza zużycie paliwa. Tak, że chyba na to samo wyjdzie, tym bardziej, że w sumie wszyscy duszą na tym poziomie na maksa. Ale swoją drogą ciekawe byłoby porównanie zużycia paliwa u Lewisa i Jensa.
    @pz0 - sor za to O - u mnie tak samo wygląda....
    Pozdrawiam Panowie!

  • 61. beltzaboob
    • 2011-02-03 17:14:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zupełnie nie na temat ale w kontekście ataku ludzi, których nazywam "sezonowymi poławiaczami runa leśnego"
    Martwi mnie nieobecność kilku osób, które raczej regularnie udzielały się... Może to chwilowe.
    @Marti, pjc, dziarmol - odezwijcie się, przyjaciele!

  • 62. olo_82
    • 2011-02-03 17:28:50
    • *.147.176.159.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    beltzaboob a może Ty powinieneś założyć swoje własne forum, najlepiej dotyczące całej motoryzacji na świecie, zarejestrować tylko swoich dupowłazów i było by w końcu konkretnie, bez nerwów i bez zbieraczy runa leśnego... itp. Co Ty na to?

    a tak na poważnie lubisz być podpuszczany, prawda?

  • 63. Budyn_F1
    • 2011-02-03 17:32:09
    • *.dynamic.chello.pl

    Dobry pomysl z tym skrzydłem.

  • 64. lukasz1
    • 2011-02-03 17:34:29
    • *.adsl.inetia.pl

    58. 6q47 Z tego co mi wiadomo kierowcy f1 wybijają się ponad przeciętność w wielu aspektach. Nie tylko mają lepszy refleks, ale na pewno by liczyć się w motosporcie muszą dysponować opanowaniem i umiejętnością koncentracji w każdych warunkach. Jestem prawie pewien że kierowcy są poddawani większym stresom i radzą sobie z nimi, jedni lepiej, drudzy gorzej. Sądzisz że w zeszłorocznym GP Abu Dhabi Alonso, jadąc za Pietrowem na nieodpowiedniej pozycji nie był pod większą presją, jakoś udało mu się uniknąć błędów skutkujących niedojechaniem do mety. Jeżeli któryś kierowca jest podatny na stres i popełnia niezauważalne gołym okiem błędy, z pewnością nie ustrzeże się ich i w tym sezonie. I myślę że ogólnie nie powinny wpływać na osiągi. Natomiast jeżeli chodzi o zużycie paliwa, rzeczywiście może być trochę wyższe, ale tak chyba zawsze jest gdy inny kierowca jedzie bardzo blisko za innym kierowcą. Czy ten kierowca jest wyposażony w KERS czy ruchome tylne skrzydło tak czy siak wywołuje presje z pewnością porównywalną z presją z poprzednich sezonów.

  • 65. mariusz-f1
    • 2011-02-03 17:48:33
    • *.opera-mini.net

    61.beltzaboob - Przestańcie juź wreszcie wypisywać takie teksty i to nie tyczy się tylko ciebie. Zaglądam czasami na archiwum tego forum i tam też można było się pośmiać z niektórych.... komentarzy.

  • 66. franko
    • 2011-02-03 18:17:57
    • *.devs.futuro.pl

    mariusz-f1 - w swoim poprzednim poście napisałeś dokładnie to o co i mnie chodziło w moim: Wszyscy się podniecają możliwościami wyprzedzania, ale umyka im sedno sprawy: Lepsze BOLIDY będą zawsze na mecie pierwsze. Kierowcy i ich umiejętności przestają się liczyć.... i to miałem na myśli pisząc mój poprzedni post.... Różnice z poprzednich sezonów się pogłębią.... i wyprzedzania wcale nie będzie tak wiele jak się wydaje.Lepsze bolidy pomkną do przodu i tyle, a ogon rzeczywiście będzie się co chwila wyprzedzał w walce o 10, 14 i 18 miejsce...Żal.

  • 67. pjc
    • 2011-02-03 18:51:29
    • *.warszawa.vectranet.pl

    @beltzaboob ja jestem obecny ale śledzę te testy i to co się dzieje na stronie raczej wyrywkowo -
    praca :)

  • 68. pjc
    • 2011-02-03 19:01:20
    • *.warszawa.vectranet.pl

    @olo_82 wybacz ale ja nikomu w 4 lit. nie wchodze.
    Poza tym wymieniona zostala w tamtym gronie jedna z kobiet. Proszę o trochę szacunku.
    To,że pewnym ludziom dobrze idzie dyskusja między sobą nie jest chyba przestępstwem.

  • 69. mariusz-f1
    • 2011-02-03 19:03:18
    • *.opera-mini.net

    66.franko - Faktycznie napisaliśmy to samo :-) Sorki ale mój post pisałem w pośpiechu i nie czytałem.... reszty ;-) Ale wracając do tematu, to obawiam się, że te"nowinki" mają pomóc przede wszystkim tym najmocniejszym zespołom i nic więcej. A przepaść pomiędzy tymi najmocniejszymi i średniakami przez takie "wynalazki" może się niestety ale tylko.... powiększyć. I nie wiem, ale ja nie widziałem nic złego w tym, gdzie kierowca w mocniejszym bolidzie męczył się z wyprzedzeniem tego słabszego przez kilka okr.
    Pozdrawiam :-)

  • 70. pjc
    • 2011-02-03 19:11:49
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Jerstem ciekaw jak będzie wyglądała wymiana takiego skrzydła w razie usterki systemu bądź w sytuacji kiedy spojler zostanie uszkodzony np.przez inny bolid.

  • 71. pz0
    • 2011-02-03 19:36:56
    • *.1.92.188

    60. beltzaboob - nie ma problemu. To było informacyjnie a nie wytknięcie. W tym sezonie mam zamiar udzielać się nieco więcej stąd poinformowałem.
    62. olo_82 - akurat Marti z reguły miała nico inne zdanie jak dziarmol. Nigdy nie zauważyłem żeby któreś z nich było ''dupowłazem''. Lepiej ich przeproś.
    70. pjc - Z przednim regulowanym jakoś sobie poradzili to i z tylnym dadzą radę. Poza tym tylne skrzydło wymienia się niezmiernie rzadko. Jak ktoś dostaje ''strzał'' w tył to leci również zawieszenie i dla delikwenta jest po zawodach.

  • 72. frg1pl
    • 2011-02-03 19:44:29
    • *.rzeszow.mm.pl

    jest jeszcze opcja ze sie komus skrzydlo zblokuje lub "zblokuje"w pozycji "on" Ciekawe czy bedzie musial zjechac...

  • 73. pjc
    • 2011-02-03 20:27:18
    • *.warszawa.vectranet.pl

    pz0 to prawda. Pozostaje wtedy zjazd żółwim tempem do garażu. Jeżeli w ogóle da radę zjechać.
    Poza tym jeżeli juz zajdzie taka potrzeba to trwa to chyba trochę dłużej niż wymiana przedniego.
    Tu taki przykład z przeszłości : youtube. com/ watch?v= xL3at57BNsQ

  • 74. beltzaboob
    • 2011-02-03 20:45:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Marti, pjc, dziarmol - Sor! Głupio wyszło...
    @mariusz-f1 - przyznam Ci rację.
    @olo82 - łatwo mnie podpuścić, fakt.

  • 75. Zgred Zen
    • 2011-02-03 20:58:12
    • *.38.95.200

    72. frg1pl alonso nie widzi w tym problemu,bo mówił,ze zawsze pod wpływem dużej szybkości powietrza wraca do poprzedniego ustawienie.Wg mnie na pewno stracą na okrążeniu,ale nikt do końca nie wie na 100% jaki to będzie skutek uboczny nawet chwilowej blokady.

  • 76. tadex
    • 2011-02-03 21:57:37
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jak dla mnie ilość ograniczeń jest irytująca. Jak słusznie zauważył ktoś powyżej, im więcej ograniczeń tym mniej możliwości na innowacyjność. Nie bardzo rozumiem sens pomysłu z możliwością używania tego skrzydła tylko i wyłącznie w określonych warunkach? Idiotyzm i tyle. Jeśli jest coś w aucie to niech kierowiec decyduje kiedy i jak to użyje? Czy normalne jest, aby o użyciu danego elementu wyposażenia bolidu decydowały przepisy? To może jeszcze wprowadzą zakaz wyprzedzania na pozostałej części toru?

  • 77. Marti
    • 2011-02-04 00:08:41
    • *.tktelekom.pl

    @beltzaboob - krucho u mnie z czasem ostatnio, dlatego się za bardzo nie udzielam, zerkam tylko na przebieg testów, poczytam odpowiednie komentarze i tyle :) zresztą w okresie testów ciężko tutaj o wielkie dyskusje, bo panuje jeden wielki rozgardiasz :)

    @pz0 - fajnie że wracasz w większym wymiarze :)

  • 78. pz0
    • 2011-02-04 01:00:44
    • *.1.92.188

    77. Marti - aż tak nadzwyczaj dużo to tego nie będzie, bo w sezonie mam najwięcej roboty, no i sama widzisz kto tutaj obecnie dominuje, że aż czasami się odechciewa czytać. Myślę jednak że będzie tego nieco więcej niż w 2010. Nawet już wiem kto zrobi mistrza w tym roku.
    Mocno mi brak jeszcze dareckyego i co dziwne kumahary. Andrzej Opolski w odpowiednim momencie się nieco uaktywni, ale co z surelaw?
    Pozdrawiam.

  • 79. theadzik
    • 2011-02-04 08:46:24
    • *.net.stream.pl

    Ludzie dajcie spokój... jeszcze nie dawno wszyscy marudzili, że mało akcji, mało wyprzedzania... FIA zrobiło coś, żeby dało się wyprzedzać, to jeszcze większe lamenty...

  • 80. Grzesiek 12.
    • 2011-02-04 09:12:13
    • *.cdma.centertel.pl

    79.theadzik
    Tylko że FIA zrobiła to wszystko aby łatwiej sterować wyścigami ;/
    Po pierwsze , mając na uwadze wyścigi z poprzednich sezonów , podejrzewam że połowa stawki po dwóch okrążeniach będzie jechać w odległości mniejszej niż jedna sekunda .... Co wtedy jakie decyzje podejmie pan który decyduje któremu kierowcy dać zielone światło na użycie skrzydełka ? . Jeśli chodziłoby tylko o dobro wyścigów to użycie przedniego skrzydła było by dozwolone w późniejszej fazie wyścigu i to na całym torze ...
    Po drugie , jedna sekunda to absurd . Jeśli już pozwolić na użycie , to tylko w przypadku gdy różnica jest mniejsza niż 0,5s bo to tylko wówczas ma sens ...
    A tak FIA zrobiła przepis nieżyciowy , w którym zasady będą jeszcze nie raz zmieniane , bo protestów nie będzie końca ....
    Kreatorzy cholerka !

  • 81. beltzaboob
    • 2011-02-05 10:38:38
    • *.centertel.pl

    @61mariusz-f1 - tak swoją drogą, jak już masz się z czego pośmiać, to życzę przyjemności. Jakoś nigdy do polemiki na bieżąco nie byłeś skłonny, więc niska jest Twoja wiarygodność. Ja doskonale wiem, że czasami popłynę, ale jak dotąd jedyny Jacu, który był w stanie ze mną polemizować. więc dam Ci tę samą radę, co i Ty mi. Odpuść sobie krytykę z taka argumentacją.
    @olo-82-CH.C.W.D! P...drylu!

  • 82. mariusz-f1
    • 2011-02-05 13:04:52
    • *.opera-mini.net

    81.beltzaboob - Pisząc, że "czytając archiwum tego forum, też można było się pośmiać z niektórych komentarzy" przecież nie miałem na myśli ciebie, ani tym bardziej "starych" bywalców tego portalu. A tak swoją drogą, to chociaż mnie też łatwo sprowokować :-) Ale ja nigdy bym sobie nie pozwolił na napisanie takiego czegoś, jak ty to zrobiłeś w poście nr "81" do olo-82 :-( I to nas chyba.... różni. Bo "błysnąć" wiedzą o F1 to nie.... wszystko.

  • 83. beltzaboob
    • 2011-02-05 13:24:42
    • *.centertel.pl

    @82 mariuusz-f1 - myślałem, że do mnie z tym śmianiem...miałbyś sporo racji, bo, jak napisałem, nieraz zdarza mi się popłynąć. I jest z czego polać.... Co do Ola_82 - kolo nie pierwszy raz mnie prowokuje, co może się okazać niebezpieczne, bo są również granice kultury...więc...przyznaję, za ostro. Mogę przeprosić redakcję i innych użytkowników, ale nie adresata....nie tym razem. Więc przepraszam Ciebie i innych, dla których jest to poniżej przyjętego poziomu. Tak, jak nigdy nie zwróciłem się w ten sposób do nikogo na niniejszym forum, tak postaram się tego nie powtarzać w przyszłości.
    Jeszce raz sor i pozdr. Bez urazy.
    P.S. Co do postu 74 miałeś pełną rację. Zachowałem się jak debil, czym naraziłem osoby postronne na nieuprawnione zarzuty, bo jeśli ktoś tu komuś w 4lit. wchodzi, to raczej ja im, a nigdy odwrotnie...Tym bardziej uprawniony staje się moja odp.dla Ola_82.

  • 84. mariusz-f1
    • 2011-02-05 13:59:41
    • *.opera-mini.net

    83.beltzaboob - Nie ma sprawy, było minęło :-) Ja też w sumie niepotrzebnie wcinałem się w twój post nr "61" PS I jeszcze jedno. Ja miałbym się śmiać z twoich postów ?! No nie żartuj sobie :-))
    Pozdrawiam

  • 85. beltzaboob
    • 2011-02-05 14:06:05
    • *.centertel.pl

    @84mariusz-f1 - chodziło o post 64, oczywiście. a za wcięcie się jestem Ci wdzięczny, bo było to idiotyczne z mojej str.;)))
    Pozdrawiam.

  • 86. mariusz-f1
    • 2011-02-05 17:00:48
    • *.opera-mini.net

    83.beltzaboob - Tak na koniec, to nie przesadzaj z tym "debilem" Czytam przecież twoje posty i wiem że trzymasz w nich poziom (i to wysoki) A i mnie nie masz za co przepraszać, bo zwyczajnie nie masz za co :-)

  • 87. 6q47
    • 2011-02-05 20:55:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    panowie... chyba nie jesteście cukiernikami?
    Jakoś mi nie pasuje ten zawód do waszych Person:)
    Pozdr.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo