600 metrów wyprzedzania na każdym torze?
Jak dowiedział się serwis Autosport.com, FIA poinformowała zespoły o szczegółach dotyczących stosowania ruchomego tylnego skrzydła podczas pierwszych czterech wyścigów sezonu.Ciało zarządzające sportem zgodziło się także na przeprowadzenie merytorycznej dyskusji z ekipami, aby zapewnić, że nowinka techniczna sprawdzi się w praktyce a zarazem nie za bardzo ułatwi wyprzedzanie.
W myśl propozycji FIA kierowcy na każdym torze podczas wyścigu będą mieli 600-metrową strefę wyprzedzania, która zostanie zlokalizowana na głównej prostej (niekoniecznie start-meta).
Dodatkowo, w trakcie treningów i co ważniejsze, kwalifikacji kierowcy będą mogli dowolnie korzystać z ruchomego tylnego skrzydła. Podczas wyścigu kierowca otrzyma sygnał pozwalający na aktywację tylnego skrzydła dopiero w chwili, gdy na poprzedzającym główną prostą zakręcie będzie poruszał się za jadącym przednim bolidem w odległości mniejszej niż 1 sekunda. System nie będzie działał przez pierwsze dwa okrążenia wyścigu.
Aby kibice mogli zorientować się w tych momentach na torze zostaną namalowane specjalne oznaczenia. I tak, początek strefy wyprzedzania zlokalizowany na głównej prostej będzie oznaczony pojedynczą linią. Strefa, w której będzie dokonywany pomiar odległości między bolidami zostanie oznaczona na zakręcie poprzedzającym główną prostą dwoma liniami, które oprócz informacji dla kibiców mają także stanowić zapasowy, wizualny pomiar odległości dla sędziów, w przypadku gdyby zawiodły elektroniczne systemy pomiarowe.
Według wstępnych wyliczeń ruchome tylne skrzydło na wspomnianym odcinku 600 metrów może dać różnicę 10 - 12 km/h w zależności od projektu bolidu.
FIA chce przeprowadzić pierwsze testy systemu podczas przyszłotygodniowych testów w Jerez. Ostateczny sprawdzian systemu zostanie przeprowadzony w Bahrajnie. Jeżeli okaże się, że 600-metrowy odcinek wyprzedzania jest zbyt długi zostanie on skrócony, tak aby nie ułatwiać zbyt mocno wyprzedzania.
Robert Kubica, który wczoraj rozpoczął pierwsze testy R31 w wywiadzie dla brytyjskiego serwisu stwierdził, że ruchome tylne skrzydło daje zdecydowanie lepszy zastrzyk osiągów aniżeli aktualna wersja system KERS.
komentarze
1. krzysiek000
To z kolei nie będzie sprawiedliwe dla tych, co bronią swojej pozycji...
2. atomic
gość ,który będzie nadzorował możliwość wyprzedzania będzie się nieżle bawił
3. kempa007
mysle, ze to automatem bedzie szlo.. niby wszedzie pisza, ze to maja sedziwoie robic, ale przeciez to chyba fizycznie nie mozliwe..., ewentualnie sedzie bedzie tylko naciskal przycisk jak mu system powie, ze ma to zrobic. @1 ten ktory zostanie wyprzedzony bedzie mgol sie odegrac na nastepnym okrazeniu, wiec kazdy ma tak samo ;-)
4. ravek29
to są jakieś jaja... zawsze może wkraść się błąd ludzki tudzież zagrać prywatne preferencje! gdzież tu sportowy duch i pełny pokaz możliwości technicznych danego zespołu??? Niedługo FIA zakaże ruszać kierownicą a w zamian sędziowie dostaną joysticki tudzież gamepady i dopiero będą się bawić... po prostu żenada....
5. adazn
To jest głupie!! Wychodzi na to, że każdy kierowca, który pozwoli przeciwnikowi na zbliżenie poniżej sekundy musi poddać się na odcinku 600m! Nie może użyć ruchomego skrzydła to oddaje pozycję!
6. adazn
Jeszcze jedno! A kto będzie dawał znak do wyprzedzania, czyli de facto zapalał kontrolkę w bolidzie?
7. TomPo
W dziwną stronę zmierza ta F1... niestety :/
Może się doczekamy niedługo jakieś rewolty gdy się zbuntują, bo to coraz mniej ma wspólnego ze ściganiem i współzawodnictwem człowiek + maszyna... a coraz bardziej maszyna + dziwadła a człowiek... człowieka niedługo się wysadzi z kokpitu bo w sumie tylko zbędny balast będzie robił.
8. Fura
To jest jakiś żart? Co to ma być? Myślałem ze to są wyscigi... a brzmi jak jakas gra komputerowa ;/ typu załadowało się nitro to mogę je użyć ;/ eh żałosne...
9. f1cypis
6. adazn
chyba kierowca wyprzedzany będzie machał ręką:)
10. Robert_14
Dokładnie, prawie jak w NFS. Kubica też na to narzekał, że zamiast ścigać się kierowca musi naciskać przyciski na kierownicy...
11. adazn
Może ktoś skomentuje? Co będzie jak Alonso, lub Hamilton "oddają" pozycję? Zobaczyć ich minę- bezcenne!
12. adazn
Vettel będzie się pukał wczoło!
13. radzix
dla mnie to jest bzdura i nie ma nic wspólnego z wyścigami
14. Rafał137
to jest przykre.... niestety
15. oshi
To tak samo (tylko inaczej brzmi xD) jakby w regulaminie napisali, że jeśli kierowca ma za sobą kogoś ze stratą poniżej 1 s, to musi dać się wyprzedzić.... Brak słów, co to się powyrabiało w tej F1???
16. pz0
Szkoda że tylko na jednej prostej. Wygląda na to że na reszcie toru nie będzie podejmowana walka (no może poza Hamiltonem). Dobre i to. Myślę że na Spa będzie więcej stref wyprzedzania. Żeby wyprzedzić to jednak bolid musi być nie tyle szybki na prostej ile musi dobrze trzymać w zakrętach, Ewentualne braki na prostej nadrobi dziura w skrzydle. Obrona będzie teraz polegała na zgubieniu przeciwnika na poprzedzającym zakręcie na ponad sekundę. Może być nawet ciekawie. Ja nie podnoszę lamentu. Zobaczymy co wyjdzie w praniu.
17. Wiater
Ale jaja :P Będą musieli zużyć cały zapas KERSu i 600m bez docisku a to i tak moze nie wystarczyc jeżeli broniący się bolid także użyje kersu :P
18. Grzesiek 12.
Już widzę ten bałagan, gdy pięć kolejnych bolidów jedzie w odległości mniejszej niż minuta ... Kto wówczas ma prawo skorzystać z ruchowego skrzydła !?
Będzie ciekawie .... i na pewno łatwiej sterować wyścigami , a najlepiej będą mieć kierowcy namaszczeni przez FIA .
19. pz0
18. Grzesiek 12 - na początku wyścigu niemal wszyscy będą jechać w odległości mniejszej niż minuta. Chyba o sekundę chodzi.
20. Grzesiek 12.
19 pz0
Jakiś niewyraźny dzisiaj jestem ...
Oczywiście że o sekundę mi chodziło ;) sorki !
21. franko
Masakra - Umiejętności kierowcy schodzą na dalszy plan. Ile było wyścigów gdzie kierowca w gorszym bolidzie (np. Kubica) wykazując swój niesamowity talent trzymał kierowcę w lepszym bolidzie za sobą przez kilka lub kilkanaście okrążeń (np.Hamiltona)? A teraz? Kto będzie miał lepszy bolid ten będzie wyprzedzał do woli...
22. franko
FIA powinna zacząć się zajmować hodowlą owiec...
23. kempa007
21. franko a ile bylo, ze Kubica sie meczyl za Rosbergiem?
24. pz0
21. franko - I o to chodzi. Przypomnij sobie ile to razy widzieliśmy ''pociąg Trulliego''. Jak już poruszyłeś temat Kubicy to przypomnij sobie ile razy nie potrafił wyprzedzić przez cały wyścig bolidu z ogona stawki. Cały czas patrzę na to optymizmem. Jedynie te strefy wyprzedzania mi się nie podobają. Powinno to obowiązywać na całym torze.
25. Kosa69
Może nie będzie tak źle, może nawet będzie bardziej ekscytująco. Wyprzedający atakuje przy pomocy ruchomego skrzydła, wyprzedany broni się KERSem, myślę że tak mogą być wykorzystywane te dwa rozwiązania. Ciekawe też jakie różnice w osiągach może dać użycie KERSu przy otwartym tylnim skrzydle... :)
26. kempa007
no na pewno wieksze niz przy normlanym jego ustawieniu...
27. URAN
Nie mają po kolei w tym całym FIA. Z jednej strony wyścigi powinny być atrakcyjne z powodu większej możliwości wyprzedzania i liczby wyprzedzeń. Z drugiej strony utrudnia się wyprzedzanie poprzez niezbyt sensowne przepisy. A zasada powinna być prosta: używaj KERS i ruchome skrzydło kiedy chcesz i gdzie chcesz. Już raz to pisałem: to zupełnie tak, jak bym mógł z dziewczyną tylko w dni nieparzyste, bo w parzyste mama jej nie pozwala. Totalna bzdura i wymysły teoretyków zza biurka. Albo zniosą kretyńskie pomysły, albo umrze to śmiercią naturalną. Liczę też na stanowczy protest wszystkich zespołów. W końcu, to tabakiera jest dla nosa a nie nos dla tabakiery!
28. jar188
Trochę mi to wygląda jak machanie niebieska flagą kierowcy dublowanemu, ale chyba wolę już to niż oglądać przez pól wyścigu męczących się kierowców jadących w pociągach, z drugiej strony jednak nie będziemy mieli już sytuacji jak w ostatnim wyścigu 2010, obrona Pietrowa przed Alonso i Kubicy przed Hamiltonem jak dla mnie też była pasjonująca.
No i z całą pewnością w nowym sezonie startowanie z końca stawki szybkim bolidem będzie miało jeszcze mniejsze konsekwencje niż w ostatnich latach.
29. Kosa69
@ 26.kempa007
Oświeciłeś mnie... tyle to i ja wiem :P
30. pz0
27. URAN - trochę mijałoby się z sensem wprowadzenia ruchomego skrzydła. Jeżeli jeden i drugi wygasi skrzydło to nadal nie będzie wyprzedzania. Jeżeli zrobi to tylko wyprzedzający to będzie to niezły wspomagacz.
31. pz0
28. jar188 - A czy równie pasjonujące było jak Kubica kisił się przez ponad pół wyścigu za ToroRosso czy Spykerem?
32. davidson51
Że co!? normalnie ręce mi opadają jak to czytam, mam nadzieje że to nie przejdzie:/
33. belzebub
A co będzie jeśli w strefie wyprzedzania znajdą się trzy bolidy i dwa będą chciały jednocześnie wyprzedzać, będzie wyprzedzanie na trzeciego? Cały ten pomysł jest chory jak cała FIA, zobaczycie w przyszłym sezonie jeśli nie wcześniej będą się z tego pomysłu wycofywać.
34. pz0
33. belzebub -a mało razy tak było ze trzeci objechał obydwu? Trzy bolidy obok siebie? Dosyć rzadko ale nic niebywałego.Zdarzało się że widziałem nawet jak się włączał czwarty by wykorzystać okazję.
Powiedzcie, która zmiana w przepisach w ostatnich latach nie spotkała się z falą krytyki na polskich forach? Nawet przepis który okazał się dobry dotyczący SC był w zeszłym roku niemiłosiernie zglebiony.
35. Chyllus
Przegięcie co oni z F1 robią...
Do rajdów Robert.. do rajdów..
36. jar188
@31. pz0, gdyby to był ostatni wyścig i walka o majstra to tak, śmiałbym się wtedy z Kubicy i jego zespołu tak samo jak śmiałem się z Alonso i Ferrari.
37. belzebub
do pz0 - no ok, tylko bardziej mi chodziło, czy obydwaj dostaną jednocześnie zgodę na użycie tylnego skrzydła
38. pz0
37. belzebub - myślę że tak. Niby zgodę ma dostać ten co ma mniej niż 1,0sek straty. Jeżeli obaj podpadną pod ten paragraf to myślę że obaj będą mogli wygasić płat.
39. nuro
Ja patrzę na to optymistycznie. Wprowadzenie tego systemu nie oznacza, że używając go wyprzedzisz bolid przed tobą od tak, bez problemu. Gdyby można było go używać na każdym okrążeniu jak KERS, to tylko zwiększyło by dystans pomiędzy tymi najlepszymi bolidami a najgorszymi. Jak kogoś dogonisz to dostaniesz szanse aby pokusić się o manewr wyprzedzania, choć i tak nie będzie to takie łatwe tak sądzę. Szkoda tylko, że można będzie używać go tylko w wyznaczonych strefach. Ps. witam wszystkich jako nowy użytkownik.
40. pz0
39. nuro - witaj. Właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Mają testować te strefy wyprzedzania. Jeżeli będzie za łatwo to będą to zmieniać. Wreszcie ktoś dostrzegł co jest grane.
41. mariusz-f1
Nie wiem może się myle. Ale w takim przypadku, talent kierowcy będzie miał coraz to mniejsze znaczenie. Wystarczy dobry bolid i nawet jak spadnie się w trakcie wyścigu na koniec stawki, nie będzie większego problemu z odzyskaniem straconych pozycji i to w bardzo krótkim czasie.
42. beltzaboob
@37belzebub-nie jestem zachwycony, kolego....
43. misiek226
juz glupszych przepisów nie mogli wymyslec, czemu oni niemogą sobie tego włączac kiedy chcą, boje sie pomyslec co bedzie w przyszlych sezonach,
44. pz0
42. beltzaboob - nawet nie skojarzyłem, wziąłem go za Ciebie, prepraszam
45. beltzaboob
@44pzO - i właśnie tego się obawiałem...Pozdr!
46. MaCieQ
Obawiam się także o silniki. Jak podobno ma być mniej silników w tym sezonie dla każdego kierowcy + KERS i to skrzydło ruchome, które w pewnym stopniu też, może wykończyć silnik.
47. fan100
33. belzebub No właśnie co się stanie kiedy za bolidem pojadą dwa kolejne w odstępach umożliwiających wyprzedzanie???? Cholera może być ciekawie. Chociaż po diabła to wprowadzać skoro i tak : 41. mariusz-f1 talent kierowcy schodzi na dno. Ha no a zdublowany też przez moment będzie w strefie pozwalającej użycie skrzydła.
48. pz0
tylko u mnie jest na końcu ''zero'' :-) pozdr
49. Pitko
Mnie to dziwnie wygląda. System ma tylko działać kiedy jesteś poniżej 1 sek za kimś?
Przecież wtedy broniący się ma tylko kers do dyspozycji.
Chyba że: użycie kersu w połączaniu z otwartym skrzydłem może dawać ryzyko za małego docisku i bolid odleci więc atakujący nie bedzie mógł użyć obu systemów naraz, a konstrukcja która by miała wystarczający docisk dla obu systemów spowalniałaby bolid na reszcie długości toru.
Więc akcja kers vs skrzydła na prostej zakończona niepowodzeniem temu z tyłu nadal pozostawia możliwość wyprzedzenia gdyż ten będzie nadal miał pełny kers, a to już wygląda interesująco.
50. pz0
47. fan100 - zdublowany nie ma nic do rzeczy. On nie jest sekundę za, ale kilka kilometrów z tyłu. On nie bierze udziału w tej walce.
Talent kierowcy nie schodzi na dno. Dobry kierowca będzie miał zawsze przewagę nad kiepskim. W F1 również zawsze największe znaczenie miał bolid. Dopiero bolid+kierowca to materiał na mistrza. Dlaczego Kimi zrobił majstra w beznadziejnej dla niego sytuacji, a Massa w o wiele lepszej nie dał rady?
51. pz0
49. Pitko - może by i odleciał ale przy braku docisku z przodu. Przy zmniejszonym docisku z tyłu to nie grozi.
52. PrzemekF1
A co jeżeli już wyprzedzający wyprzedzi przednimi kołami wyprzedzanego?Wtedy ten drugi może tego użyć?Według mnie będzie dużo wypadków przez te ruchome tylne skrzydło, w połączeniu z kers zapewne bolid bedzie tracił przyczepność i wpadał w poślizg.
53. pz0
52. PrzemekF1 - jeżeli w strefie pomiaru był z przodu to nie będzie mógł tego użyć. Tak to przynajmniej ja interpretuję.
54. beltzaboob
Panowie, kiedyś była tzw struga i sytuacja była analogiczna, choć wyjścia ze strumienia nikt nie ogr. elektronicznie. I cieli się "na trzeciego"? Cieli się, jeszcze jak! Na tym polega ten sport... Wiec rozważania o wyprzedzaniu "na trzeciego"wydaja mi się nieco, jakby to określić....amatorskie?
Co do mocy KERSU sam Robert powiedział, że zysk z wygaszanego skrzydła przewyższa zysk z systemu odzyskiwania energii, więc sprawa jest jasna.
Nie podpisuję się pod opiniami o FIA. Krytykować to każdy jeleń potrafi. Mi te pomysły z KERSEM i skrzydłem też pachną Adamem Słodowym, ale do krytyki mnie to nie upoważnia.
55. mario7878
"ach wy Palaki" uwielbiam Was. Ile nas tyle też opinii. Może to mało odkrywcze, ale trzeba to wypróbować, a nóż okaże się to atrakcyjne. Jeżeli zaś nie to do kosza z tym pomysłem.
56. belzebub
Myślę że z początku może być z tym trochę zamieszania, co innego testy, co innego walka na torze, przede wszystkim kierowcy, będą musieli się nauczyć sprawnie tego używać, w końcu bolid po prostej nie jedzie 100 km/h. Z samych przecież ich komentarzy, którzy narzekają na większą liczbę przycisków z użyciem może być różnie. Inna sprawa, że lepszym rozwiązaniem byłaby dowolność użycia wygaszania tylnego skrzydła na rzecz rezygnacji z KERS-u w końcu dwa sezony wcześniej okazał się on klapą, a nie wydaje mi się, żeby teraz byłoby inaczej.
57. M@teuka
ja jebe ;/ żałośna sie robi ta F1. dość że wyprzedzania jak na lekarstwo to jeszcze będą tylko specjalnemiejsca do tego. nie normalne.
58. 6q47
54. beltzaboob
współczuję sobie i Tobie - teraz wymagana jest uwaga w czytaniu.
A tak w teamcie.
Nie sądzisz, że u niektórych kierowców trzeba będzie dolać kilka litrów paliwa więcej?
Nerwowość podczas patrzenia w lusterka, jakieś komunikaty w słuchawkach lub sygnalizajcja na kierownicy (od zespołu), że musi uważać na tego z tyłu, bo zbliżają się do strefy prawdy... w tym momencie mam na mysli to, ze taki nerwus moze nieco inaczej operować skrzynia biegów i pedałem przyspieszenia. Czy istnieje taka możliwość, że w takich chwilach silnik zużyje nieco więcej paliwa niż zazwyczaj? Czy raczej zmieści się w granicach obliczonych przez inżynierów?
Pozdr.
59. dick777
Zamiast wymyślać te wszystkie kretyńskie przepisy, które służą wyłącznie zwiększeniu możliwości ustawiania wyników przez sędziów i decydowania przez nich, kto zostanie mistrzem, lepiej niech poluzują przepisy krępujące rozwój i innowacyjność, tak by dać większe możliwości popisu inżynierom. To wystarczy, by wyścigi stały się atrakcyjniejsze.
60. beltzaboob
@6q47-No, proszę stałych użytkowników o uwagę....tu Wasza pomyłka może być dla mnie bolesna...jestem tym wkrwiony ale cóż... Kolo jest jak chiński adidas - adidasa...;)))). Ale w poście 56 napisał dosyć dorzecznie. Tym bardziej trudno....
Co do pytania, trudno orzec ale wydaje mi się, że różnice nie będą większe, niż kiedyś. tym bardziej, że owszem, nerwusy typu Lewisa mogą agresywnie operować przełożeniami, ale z drugiej str.bolid w momencie wygaszenia skrzydła czy użycia kersu zmniejsza zużycie paliwa. Tak, że chyba na to samo wyjdzie, tym bardziej, że w sumie wszyscy duszą na tym poziomie na maksa. Ale swoją drogą ciekawe byłoby porównanie zużycia paliwa u Lewisa i Jensa.
@pz0 - sor za to O - u mnie tak samo wygląda....
Pozdrawiam Panowie!
61. beltzaboob
Zupełnie nie na temat ale w kontekście ataku ludzi, których nazywam "sezonowymi poławiaczami runa leśnego"
Martwi mnie nieobecność kilku osób, które raczej regularnie udzielały się... Może to chwilowe.
@Marti, pjc, dziarmol - odezwijcie się, przyjaciele!
62. olo_82
beltzaboob a może Ty powinieneś założyć swoje własne forum, najlepiej dotyczące całej motoryzacji na świecie, zarejestrować tylko swoich dupowłazów i było by w końcu konkretnie, bez nerwów i bez zbieraczy runa leśnego... itp. Co Ty na to?
a tak na poważnie lubisz być podpuszczany, prawda?
63. Budyn_F1
Dobry pomysl z tym skrzydłem.
64. lukasz1
58. 6q47 Z tego co mi wiadomo kierowcy f1 wybijają się ponad przeciętność w wielu aspektach. Nie tylko mają lepszy refleks, ale na pewno by liczyć się w motosporcie muszą dysponować opanowaniem i umiejętnością koncentracji w każdych warunkach. Jestem prawie pewien że kierowcy są poddawani większym stresom i radzą sobie z nimi, jedni lepiej, drudzy gorzej. Sądzisz że w zeszłorocznym GP Abu Dhabi Alonso, jadąc za Pietrowem na nieodpowiedniej pozycji nie był pod większą presją, jakoś udało mu się uniknąć błędów skutkujących niedojechaniem do mety. Jeżeli któryś kierowca jest podatny na stres i popełnia niezauważalne gołym okiem błędy, z pewnością nie ustrzeże się ich i w tym sezonie. I myślę że ogólnie nie powinny wpływać na osiągi. Natomiast jeżeli chodzi o zużycie paliwa, rzeczywiście może być trochę wyższe, ale tak chyba zawsze jest gdy inny kierowca jedzie bardzo blisko za innym kierowcą. Czy ten kierowca jest wyposażony w KERS czy ruchome tylne skrzydło tak czy siak wywołuje presje z pewnością porównywalną z presją z poprzednich sezonów.
65. mariusz-f1
61.beltzaboob - Przestańcie juź wreszcie wypisywać takie teksty i to nie tyczy się tylko ciebie. Zaglądam czasami na archiwum tego forum i tam też można było się pośmiać z niektórych.... komentarzy.
66. franko
mariusz-f1 - w swoim poprzednim poście napisałeś dokładnie to o co i mnie chodziło w moim: Wszyscy się podniecają możliwościami wyprzedzania, ale umyka im sedno sprawy: Lepsze BOLIDY będą zawsze na mecie pierwsze. Kierowcy i ich umiejętności przestają się liczyć.... i to miałem na myśli pisząc mój poprzedni post.... Różnice z poprzednich sezonów się pogłębią.... i wyprzedzania wcale nie będzie tak wiele jak się wydaje.Lepsze bolidy pomkną do przodu i tyle, a ogon rzeczywiście będzie się co chwila wyprzedzał w walce o 10, 14 i 18 miejsce...Żal.
67. pjc
@beltzaboob ja jestem obecny ale śledzę te testy i to co się dzieje na stronie raczej wyrywkowo -
praca :)
68. pjc
@olo_82 wybacz ale ja nikomu w 4 lit. nie wchodze.
Poza tym wymieniona zostala w tamtym gronie jedna z kobiet. Proszę o trochę szacunku.
To,że pewnym ludziom dobrze idzie dyskusja między sobą nie jest chyba przestępstwem.
69. mariusz-f1
66.franko - Faktycznie napisaliśmy to samo :-) Sorki ale mój post pisałem w pośpiechu i nie czytałem.... reszty ;-) Ale wracając do tematu, to obawiam się, że te"nowinki" mają pomóc przede wszystkim tym najmocniejszym zespołom i nic więcej. A przepaść pomiędzy tymi najmocniejszymi i średniakami przez takie "wynalazki" może się niestety ale tylko.... powiększyć. I nie wiem, ale ja nie widziałem nic złego w tym, gdzie kierowca w mocniejszym bolidzie męczył się z wyprzedzeniem tego słabszego przez kilka okr.
Pozdrawiam :-)
70. pjc
Jerstem ciekaw jak będzie wyglądała wymiana takiego skrzydła w razie usterki systemu bądź w sytuacji kiedy spojler zostanie uszkodzony np.przez inny bolid.
71. pz0
60. beltzaboob - nie ma problemu. To było informacyjnie a nie wytknięcie. W tym sezonie mam zamiar udzielać się nieco więcej stąd poinformowałem.
62. olo_82 - akurat Marti z reguły miała nico inne zdanie jak dziarmol. Nigdy nie zauważyłem żeby któreś z nich było ''dupowłazem''. Lepiej ich przeproś.
70. pjc - Z przednim regulowanym jakoś sobie poradzili to i z tylnym dadzą radę. Poza tym tylne skrzydło wymienia się niezmiernie rzadko. Jak ktoś dostaje ''strzał'' w tył to leci również zawieszenie i dla delikwenta jest po zawodach.
72. frg1pl
jest jeszcze opcja ze sie komus skrzydlo zblokuje lub "zblokuje"w pozycji "on" Ciekawe czy bedzie musial zjechac...
73. pjc
pz0 to prawda. Pozostaje wtedy zjazd żółwim tempem do garażu. Jeżeli w ogóle da radę zjechać.
Poza tym jeżeli juz zajdzie taka potrzeba to trwa to chyba trochę dłużej niż wymiana przedniego.
Tu taki przykład z przeszłości : youtube. com/ watch?v= xL3at57BNsQ
74. beltzaboob
@Marti, pjc, dziarmol - Sor! Głupio wyszło...
@mariusz-f1 - przyznam Ci rację.
@olo82 - łatwo mnie podpuścić, fakt.
75. Zgred Zen
72. frg1pl alonso nie widzi w tym problemu,bo mówił,ze zawsze pod wpływem dużej szybkości powietrza wraca do poprzedniego ustawienie.Wg mnie na pewno stracą na okrążeniu,ale nikt do końca nie wie na 100% jaki to będzie skutek uboczny nawet chwilowej blokady.
76. tadex
Jak dla mnie ilość ograniczeń jest irytująca. Jak słusznie zauważył ktoś powyżej, im więcej ograniczeń tym mniej możliwości na innowacyjność. Nie bardzo rozumiem sens pomysłu z możliwością używania tego skrzydła tylko i wyłącznie w określonych warunkach? Idiotyzm i tyle. Jeśli jest coś w aucie to niech kierowiec decyduje kiedy i jak to użyje? Czy normalne jest, aby o użyciu danego elementu wyposażenia bolidu decydowały przepisy? To może jeszcze wprowadzą zakaz wyprzedzania na pozostałej części toru?
77. Marti
@beltzaboob - krucho u mnie z czasem ostatnio, dlatego się za bardzo nie udzielam, zerkam tylko na przebieg testów, poczytam odpowiednie komentarze i tyle :) zresztą w okresie testów ciężko tutaj o wielkie dyskusje, bo panuje jeden wielki rozgardiasz :)
@pz0 - fajnie że wracasz w większym wymiarze :)
78. pz0
77. Marti - aż tak nadzwyczaj dużo to tego nie będzie, bo w sezonie mam najwięcej roboty, no i sama widzisz kto tutaj obecnie dominuje, że aż czasami się odechciewa czytać. Myślę jednak że będzie tego nieco więcej niż w 2010. Nawet już wiem kto zrobi mistrza w tym roku.
Mocno mi brak jeszcze dareckyego i co dziwne kumahary. Andrzej Opolski w odpowiednim momencie się nieco uaktywni, ale co z surelaw?
Pozdrawiam.
79. theadzik
Ludzie dajcie spokój... jeszcze nie dawno wszyscy marudzili, że mało akcji, mało wyprzedzania... FIA zrobiło coś, żeby dało się wyprzedzać, to jeszcze większe lamenty...
80. Grzesiek 12.
79.theadzik
Tylko że FIA zrobiła to wszystko aby łatwiej sterować wyścigami ;/
Po pierwsze , mając na uwadze wyścigi z poprzednich sezonów , podejrzewam że połowa stawki po dwóch okrążeniach będzie jechać w odległości mniejszej niż jedna sekunda .... Co wtedy jakie decyzje podejmie pan który decyduje któremu kierowcy dać zielone światło na użycie skrzydełka ? . Jeśli chodziłoby tylko o dobro wyścigów to użycie przedniego skrzydła było by dozwolone w późniejszej fazie wyścigu i to na całym torze ...
Po drugie , jedna sekunda to absurd . Jeśli już pozwolić na użycie , to tylko w przypadku gdy różnica jest mniejsza niż 0,5s bo to tylko wówczas ma sens ...
A tak FIA zrobiła przepis nieżyciowy , w którym zasady będą jeszcze nie raz zmieniane , bo protestów nie będzie końca ....
Kreatorzy cholerka !
81. beltzaboob
@61mariusz-f1 - tak swoją drogą, jak już masz się z czego pośmiać, to życzę przyjemności. Jakoś nigdy do polemiki na bieżąco nie byłeś skłonny, więc niska jest Twoja wiarygodność. Ja doskonale wiem, że czasami popłynę, ale jak dotąd jedyny Jacu, który był w stanie ze mną polemizować. więc dam Ci tę samą radę, co i Ty mi. Odpuść sobie krytykę z taka argumentacją.
@olo-82-CH.C.W.D! P...drylu!
82. mariusz-f1
81.beltzaboob - Pisząc, że "czytając archiwum tego forum, też można było się pośmiać z niektórych komentarzy" przecież nie miałem na myśli ciebie, ani tym bardziej "starych" bywalców tego portalu. A tak swoją drogą, to chociaż mnie też łatwo sprowokować :-) Ale ja nigdy bym sobie nie pozwolił na napisanie takiego czegoś, jak ty to zrobiłeś w poście nr "81" do olo-82 :-( I to nas chyba.... różni. Bo "błysnąć" wiedzą o F1 to nie.... wszystko.
83. beltzaboob
@82 mariuusz-f1 - myślałem, że do mnie z tym śmianiem...miałbyś sporo racji, bo, jak napisałem, nieraz zdarza mi się popłynąć. I jest z czego polać.... Co do Ola_82 - kolo nie pierwszy raz mnie prowokuje, co może się okazać niebezpieczne, bo są również granice kultury...więc...przyznaję, za ostro. Mogę przeprosić redakcję i innych użytkowników, ale nie adresata....nie tym razem. Więc przepraszam Ciebie i innych, dla których jest to poniżej przyjętego poziomu. Tak, jak nigdy nie zwróciłem się w ten sposób do nikogo na niniejszym forum, tak postaram się tego nie powtarzać w przyszłości.
Jeszce raz sor i pozdr. Bez urazy.
P.S. Co do postu 74 miałeś pełną rację. Zachowałem się jak debil, czym naraziłem osoby postronne na nieuprawnione zarzuty, bo jeśli ktoś tu komuś w 4lit. wchodzi, to raczej ja im, a nigdy odwrotnie...Tym bardziej uprawniony staje się moja odp.dla Ola_82.
84. mariusz-f1
83.beltzaboob - Nie ma sprawy, było minęło :-) Ja też w sumie niepotrzebnie wcinałem się w twój post nr "61" PS I jeszcze jedno. Ja miałbym się śmiać z twoich postów ?! No nie żartuj sobie :-))
Pozdrawiam
85. beltzaboob
@84mariusz-f1 - chodziło o post 64, oczywiście. a za wcięcie się jestem Ci wdzięczny, bo było to idiotyczne z mojej str.;)))
Pozdrawiam.
86. mariusz-f1
83.beltzaboob - Tak na koniec, to nie przesadzaj z tym "debilem" Czytam przecież twoje posty i wiem że trzymasz w nich poziom (i to wysoki) A i mnie nie masz za co przepraszać, bo zwyczajnie nie masz za co :-)
87. 6q47
panowie... chyba nie jesteście cukiernikami?
Jakoś mi nie pasuje ten zawód do waszych Person:)
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz