Hulkenberg chce powalczyć o miejsce w F1
Nico Hulkenberg po rozstaniu z zespołem Williamsa na sezon 2011 nie znalazł dla siebie miejsca w podstawowym składzie żadnej z ekip. Cieszy się jednak, że może pozostać w kręgach F1 jako kierowca testowy i rezerwowy Force India, licząc na pełen etat w którejś z ekip w sezonie 2012.„Czuję się podekscytowany moim nowym domem w F1. Liczę na pracę tutaj i oczywiście nie mogę się doczekać pierwszej jazdy bolidem. Zespół dokonał ogromnego skoku do przodu w ciągu kilku ostatnich lat, a ja chcę być częścią kolejnego kroku.”
Co możesz wnieść do zespołu?
„Ubiegły rok był dla mnie bardzo ważny. Mogłem zebrać duże doświadczenie i miałem dobrego partnera w ekipie. Wiele się od niego nauczyłem, tego jak pomagać rozwijać auto w odpowiednim kierunku. Wnoszę wysoki poziom motywacji i dam z siebie wszystko, aby stać się przydatnym dla zespołu.”
Jak będziesz motywował siebie w tym roku?
„Oczywiście wolałbym być kierowcą wyścigowym, ale najważniejsze, że zostaję w kręgu F1. Każdy kierowca chce uczestniczyć w wyścigach- to po to właśnie jeździmy. Niemniej moją motywacją będzie przekonanie zespołu do moich umiejętnościach w celu zdobycia fotela wyścigowego w sezonie 2012.”
Jakie masz plany na okres od teraz do rozpoczęcia sezonu?
„Będę pracował z moim fizykoterapeutą przez kilka dni, pracował z inżynierami Force India w fabryce i przez kilka dni zimowych testów poprowadzę bolid.”
Byłeś już w fabryce, aby poznać zespół i nową ekipę inżynierów, z którą będziesz pracował?
„Tak. Musieliśmy wykonać przymiarkę do fotela i przedyskutować kilka innych rzeczy. Zespół zrobił bardzo dobre wrażenie i sądzę, że będziemy dobrą kombinacją, która pozwoli przesunąć ekipę do przodu.”
Co sądzisz o swoich nowych partnerach?
„To dwaj wspaniali ludzie. Adrian i ja bezpośrednio rywalizowaliśmy w ubiegłym roku, osobiście go lubię. Także Paul jest sympatycznym facetem i jak do tej pory miał bardzo udaną karierę. Może przynieść ekipie kilka niespodzianek.”
komentarze
1. lechart
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma ... :)) Myślę, że NH jest mocno "zdruzgotany" poszanowaniem własnej osoby w kręgach F1. Ale takie jest życie ..., jedni mają szczęście, a drudzy pieniądze ..... A co ma NH .. ??
2. poncki
1. lechart, moim zdaniem ma talent :)
3. lukasz1
Oby w 2012 roku znalazł miejsce w przynajmniej średnim teamie jako kierowca podstawowy. Strasznie mu współczuje. Jak można pozwolić żeby taki talent sie marnował, oby tylko przez ten jeden feralny 2011 rok Hulkenberg nie wypadł całkowicie z gry.
4. GoQu
talent?według mnie jak każdy inny kierowca przekroju Massy...
5. GoQu
Ale chociaz w 2012 pewnie go zobaczymy ; ]
6. poncki
4. GoQu, na pewno ma więcej talentu niż niejeden tegoroczny czy zeszłoroczny debiutant. Porównanie do Massy jest śmieszne :)
7. LeX IcoN
Czas dopuścić kierowców innych narodowości nawet kosztem Hulkenberga. Osobiscie nie przeszkadzało by mi gdyby każdy kierowca był innej narodowości. No może max dwóch ale sześciu niemców w stawce to była lekka przesada
8. be_rcik
A przy okazji Niemców, czy ktoś wie co się dzieje z innym Niemcem na H, czyli Hefajstosem?
9. Kojag
Jeśli Webber skończy karierę, lub Vettel zastąpi Massę w Ferrari, to Hulkenberg powinien jak najszybciej trafić fo RBR. Mają świetne bolidy, ale brak kierowcy z najwyższej półki, Owszem Vettel zły nie jest, Webber też, ale to nie to samo co Alonso i Hamilton, czy Kubica, to jest odrobinę niższa klasa, ale nie dużo, a Hulkenberg mógłby do tych najlepszych dołączyć...
10. Grzesiek 12.
Nie da się ukryć że jest to duży krok tył w karierze Nico
Chociaż jestem pewny że jeszcze wróci jako kierowca wyścigowy ....
11. elin
10. Grzesiek 12. - no nie wiem ... Jeśli menadżer Nico nadal będzie się upierał, że jego podopieczny nie zapłaci za starty, to różnie może być.
W obecnej F1 najmilej są witani kierowcy, którzy mają i talent ... i hojnego sponsora ( niestety ).
Pozdrówki :-)
12. Grzesiek 12.
11. elin
Ja bym takiego menedżera wywalił na zbity pysk ;)))
Chociaż nie da się ukryć w dzisiejszych czasach , to bardziej kasa niż talent decydują o zatrudnieniu w zespołach z " niższej półki " Niestety , takie czasy ;/
Pozdrówki ;)
13. pjc
@Grzesiek 12 przezimuje jeden rok jak swego czasu Fernando i wróci w 2012r. A co pokaże?
Oby jak najwięcej. Szlaki juz przetarł.
@elin prawda.
Taka zasada pół na pół.
Jeden wybitny + jeden z ,,zasobnym portfelem"
14. pjc
@Grzesiek 12 może ,,menago" Nico czeka aż w którejś z lepszych ekip zrobi sie czyste powietrze i wtedy spróbuje swego talentu negocjacyjnego.
Przynajmniej ja tak uważam.
15. Grzesiek 12.
13 &14 . pjc
Na moje oko , Nico w jego sytuacji przyjąłby fotel nawet w słabszym zespole niż Williams . Ale chyba nie miał ofert , stąd przeprowadzka na testowego do FI ...
Być może wróci ( a raczej na pewno) co nie zmienia faktu że myślałem ze Weber jest lepszy w tym co robi .... pozdr.
16. pjc
Tylko widzisz przejście do słabszej ekipy a w związku z tym prawdopodobnie i słabsze wyniki, mogłyby mu tylko zaszkodzić. Dobrze w tej sytuacji,że jest tam gdzie jest.
A tak w ogóle to szkoda Tonio.
17. elin
@Grzesiek 12. i @ pjc - jak dla mnie, to Weber w przypadku Nico, trochę zawalił sprawę. Menadżer z jego doświadczeniem, powinien szybciej zorientować się, że jego podopieczny może stracić miejsce w Williamsie, a nie czekać do ostatniej chwili. Jeśli Willi byłby bardziej czujny, to może Hulkenberg miałby posadę w podstawowym składzie ( niekoniecznie w słabszym zespole ) lub byłby testerem, ale w lepszym teamie, niż FI.
18. Mad89
Ale byście śpiewali o Massie gdyby to on zamiast Hamiltona zdobył majstra. Massa już nie ten sam, więc zejdźcie z niego. To że Fernando is faster, nie znaczy że Massa to średniak. Już to na tym portalu mówiłem i powtórzę jeszcze raz. Do Ferrari nie trafiają kierowcy "numer dwa" tylko tacy, którzy razem mogą walczyć o oba tytuły.
Co do Hulka, to dobre i to, w końcu lepiej p3 w Force, niż jakieś hrt czy rok przerwy. Jeszcze o nim usłyszymy :)
19. xdomino996
18@ dla massy rok 2011 bedzie sprawdzianem jak go nie zda to wyleci
20. atomic
18@massa przeszedł do ferrari jako nr 2 i tyle . chłopak za szybko tam się znalazł i się spalił . coś tam gniecie ale żeby pokazywał jakąś rewelacje , według mnie nie. co do nico to chyba zmiana menagera by mu pomogła , choć tu nie wiadomo kto kogo się trzyma.chłopak ma parcie na jazde, czasami go ponosi ,czasami coś wyjdzie . jak dla mnie powinien dostać szanse w FI ,w którymś wyścigu
21. pjc
@Mad89 gdybym mógł to w 2008r. ten tytuł przyznałbym obu kierowcom.
To było chyba najbardziej emocjonujące zakończenie sezonu w ostatnich czasach.
Ciekaw jestem jakby układały się relacje pomiędzy obecnymi kierowcami Ferrari gdyby jednak Massa wtedy ten tytul zdobył.
Felipe w 2008 wspiął się na wyżyny i myślę,że z roku na rok notowałby poprawę w wynikach gdyby nie ten wypadek.
Od tamtej pory nie jeździ już tak szybko.
Do kierowców na miarę mistrza zawsze mu czegoś brakowało.
Ja bym go porównał do Irvine'a, który też miał niepowtarzalną okazję aby zdobyć mistrza i nie udało mu się. Jednak odbyło się to w zupełnie innych okolicznościach.
22. Grzesiek 12.
16. pjc
Zawsze, nawet w najsłabszym bolidzie można się pokazać .
Chociaz zdaję sobie sprawę że w tym sporcie , często oceniamy klasę kierowców w zależności od formy bolidu jakim dysponują .
17. elin
No właśnie , Weber powinien robić swoje, a nie zawczasu wygłaszać wszem i wobec że Nico za starty nie będzie płacić , bo to na pewno nie pomogło dla kierowcy w szukaniu nowego zespołu ...
Bo tak jak piszesz już w trakcie sezonu chodziły głosy że Williams może z niego zrezygnować . A Willi w tym samym czasie zażądał podwyżki .
Na pewno Nico był w lepszej sytuacji i miał więcej czasu niż a Tonio , który "czarną polewkę" od FI dostał za pięć dwunasta ...;/
23. lukasz1
7. LeX IcoN Dlaczego wypisujesz takie głupoty. F1 to specyficzny sport i rządzi się własnymi prawami. W f1 jeżdżą najlepsi kierowcy na świecie, to nie jest zwykły sport gdzie są reprezentacje narodowe itp. Jeżeli jest 10 kierowców niemieckich, którzy reprezentują na tyle wysoki poziom by jeździć w f1, to niech jeżdżą. W f1 konkurują ze sobą kierowcy i teamy, a nie państwa. Ja chce widzieć w f1 tylko najlepszych kierowców, nawet jeśli stawka miała by się składać z Niemców i Anglików. Poza tym to teamy decydują kto dla nich będzie jeździł, jak sobie wyobrażasz ograniczenie do 2 kierowców z jednego państwa. Red Bull ma sobie szukać nowego kierowcy, bo jest już dwóch Niemców w stawce: Schumacher i Rosberg. A Vettel tylko dlatego że jest Niemcem mimo takiego talentu, musi się porzegnac z f1? Zastanów się zanim coś napiszesz.
24. elin
22. Grzesiek 12. - całkowicie się zgadzam, zarówno co do Webera ..., jak i Tonio. Zespół zdecydowanie za późno poinformował Włocha o zerwaniu kontraktu. Teraz, to już nie ma żadnych szans na pozostanie w F1, nawet jako tester ( chyba że w HRT ).
Kolejny raz dostaliśmy przykład - ile w F1 jest wart kontrakt ... ;-/.
25. Grzesiek 12.
24. elin
Kto wie , może 2 mln euro odszkodowania za zerwany kontrakt ..... wystarczą Liuzziemu do posady w HRT .... ? Tylko pytanie czy go taki "interes" interesuje ? Szczerze wątpię ;)
I oczywiście pozostaje mi jedynie przyznać Ci rację - kolejny przykład ile wart jest kontrakt w F1...;/
Chociaż z drugiej strony ,Tonio nie zachwycał w F1 , dlatego zastąpienie go Di Restą wydaje się z perspektywy zespołu dobrym posunięciem ;)
Pozdro ;)
26. elin
25. Grzesiek 12. - według mnie, to żaden kierowca, który chce mieć przyszłość w F1 nie powinien jeździć dla HRT ;-)). W tym zespole więcej można stracić niż zyskać ... Team jest ( był ? ) za słaby, aby ktoś mógł w nim pokazać swoje umiejętności, czyli ... kasa " wyrzucona w błoto ".
Również uważam, iż zamiana Tonio na Paula, to dobre posunięcie FI. Co jednak nie zmienia faktu, że za późno poinformowali Włocha o jego odejściu ...
Pozdrówki :-)
27. Grzesiek 12.
26.elin
No nie wiem ;) Czy więcej można stracić słabiutkim zespole typu HRT , czy nie jeździć wcale w F1 ? A patrząc na kierowców którzy od jakiegoś czasu nie byli kierowcami wyścigowymi a powrócili ..... można polemizować ;)
Co do Tonio , to masz rację zdziwiłbym się gdyby za starty w tym zespole, płacił swoją kasę ...
Pozdrówki ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz