Raikkonen zakłada własny zespół
Kimi Raikkonen po miesiącach spekulacji zakończył plotki krążące w mediach na temat jego przyszłości. Fin postanowił pozostać w serii WRC i stworzyć własny zespół pod nazwą ICE 1 Racing.Francuski L’Equipe poinformował, że nowy zespół jest tworzony dzięki własnym sponsorom Fina.
Zgłoszenie ekipy do rajdów nastąpiło na krótko przed ostatecznym terminem, który mija w tym tygodniu.
Francuskie źródło podało, że Raikkonen zobligował się do udziału w 10 z 13 tegorocznych rund Mistrzostw Świata.
„Ze względu na ograniczone doświadczenie Kimiego, może być lepiej poświęcić czas na dodatkowe testy, podczas gdy inni będą rywalizować” potwierdzał jego menadżer, Steve Robertson.
Sezon rajdowy WRC rozpocznie się w połowie lutego.
komentarze
1. black_fox
tonacy brzytwy sie chwyta
2. kam39
się okaże czy to była dobra decyzja
3. masabitumiczna
@ 1. black_fox - chyba kuje żelazo puki gorące
4. marcinos
Myślę że Kimi stacza się w dół,oczywiście mam na myśli jego karierę.
Widać Citroen go nie chciał, w F1 też nie za bardzo to musiał założyć własny zespół żeby gdzieś jeździć.
Myślę że to zasługa jego charakteru,wszyscy mają dość proszenia Kimiego o cokolwiek.
5. atomic
i to mi się podoba.
1@ jaki tonący chłopak wie,że życie jest krótkie ,szczególnie kiedy ma się duzo siana i trzeba z niego korzystać .
6. Zjarany
Nigdy go nie lubiiłem, niech gnije w tym WRC i przestanie już o sobie przypominać w F1 bo to żałosne.
7. Gosu
Chce zostać w WRC, ale jak widać nie było zespołu który chciałby go zatrudnić. Kasiora potrzebna do założenia własnego zespołu i pieniądze potrzebne na cały sezon są ileś tam kroć razy mniejsze niż te, o których słyszymy w F1. Sponsoring jest, więc w czym problem ? To był jego obiecujący debiut w WRC, więc szkoda byłoby gdyby dał sobie siana.
8. poncki
Debiutancki sezon bedzie ciezki i raczej cienko widze go w sezonie 2012. Najwazniejsze zeby Kimi byl zadowolony i robil to co lubi.
Co do powyzszych komentarzy...ech, szkoda klawiatury.
9. Kojag
Widać, że Raikkonen nie robi wszystkiego dla kasy, tylko dla zabawy. Ciekawa nazwa teamu. Jedynka ma chyba nawiązywać do jego przeszłości w F1? W rajdach nawet debiutujący zespół ma duże szanse, jeśli kupi sobie dobry samochód, więc o wyniki nie trzeba się specjalnie martwić. Widocznie woli jeździć dobrym Citroenem u siebie niż dostać jakiś słabszy samochód w korporacyjnym zespole, bo w to, że nie było dla niego ofert nigdy nie uwierzę...
10. beltzaboob
Decyzja Fina jest co najmniej dziwna. Albo się chłopak zamotał, albo wręcz przeciwnie. Drogi są dwie. Jack Brabham i Bruce McLaren albo Emerson Fittipaldi i Alain Prost. . Na tę chwilę nie podejmuje się oceny, ale łatwo nie będzie. Czas pokaże.
11. seb_1746
6. Zjarany- a ty mógłbyś gnić na innym firum, a nie akurat tutaj - polecam onet
12. seb_1746
11. seb_1746 - forum
13. Piotre_k
Pewnie Raikkonen, tak jak Solberg, nie zebrał takiego budżetu, jakiego wymagał Citroen do swojego juniorskiego teamu. Więc obaj startują jako prywaciarze, chociaż w fabrycznych autach. Wygląda na to, że Citroen Junior Team będzie składał się z jednego kierowcy, bo według zapowiedzi miały powstać tylko 4 DS3 WRC, a i tak już jest 5 takich aut.
14. seba95
11. Racja. ale jednak Kimi robi trochę dziwnie
15. elin
13. Piotre_k - Solberg w jednym z wywiadów, tak to wyjaśnił - mając własnych sponsorów, lepiej opłaca się " wynająć " samochód od Citroena i jeździć na swoje własne konto, niż płacić ( podobne pieniądze ) za miejsce w zespole, a jednocześnie być od niego uzależnionym ...
Jak dla mnie, to bardzo dobra decyzja Kimiego. Będzie jeździł najlepszym samochodem WRC, ale nie będzie podlegał żadnemu producentowi.
Widać, że Raikkonowi nie tylko kasa w głowie, bo w to przedsięwzięcie więcej musi zainwestować, niż może zyskać.
Odważna decyzja Fina ... i liczę na coraz lepsze wyniki w rajdach ... ;-).
16. beltzaboob
@15elin - nie wiem, bo nie siedzę w WRC tak, jak parę lat temu, ale po tytuł jako prywaciarz to raczej z fabryką sobie nie powalczy za szybko. Ale widać Fin bardziej ceni niezależność niż mgliste perspektywy na miejsce po Loebie. Wydaje się, że myśli długoterminowo. Ja tam mu jak najlepiej życzę. Zawsze ceniłem jego nonkonformizm i szybkość.
17. elin
16. beltzaboob - według mnie, zostając w Citroen Jr., Kimi miałby taką samą szansę ( lub nawet jeszcze mniejszą ) na powalczenie o tytuł, jak teraz jeżdżąc w swoim zespole. W tej chwili On jest za słaby, aby na równi mierzyć się z takimi kierowcami jak - Loeb, Latvala, Hirvonen, czy Ogier. Do tego potrzeba ( chyba ) jeszcze kilku sezonów nauki. Dodatkowo, tak jak napisałeś, na miejsce po Loebie, Kimi ma bardzo mgliste perspektywy. Schedę po Sebastianie najprawdopodobniej obejmie Ogier, a na drugie miejsce zostanie wybrany ktoś młodszy od Raikkonena. Czyli zostając w Citroen Jr., Fin właściwie nic by nie zyskał - i tak musiałby płacić za swoje miejsce, a w razie potrzeby " przepuszczać " fabrycznych.
Teraz będzie jeździł tylko na swój własny rachunek, co w przypadku Raikkonena ma swój dodatkowy plus - bo już w zeszłym roku był mały konflikt między nim, a Quesnelem ( i Red Bullem ) za miganie się od PR obowiązków ;-).
Również mam wrażenie, iż WRC dla Kimiego to długoterminowy projekt, a w takim przypadku wydaje się, że start we własnym zespole, ale w najlepszym możliwym samochodzie jest najlepszym rozwiązaniem. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce dopiero się okaże ...
Osobiście, mam nadzieję zobaczyć jeszcze w WRC takiego Kimiego jak za dawnych lat w McLarenie ;-).
Pozdrawiam :-)
18. pz0
Rewelacyjny pomysł. Kimi zawsze mi się podobał. Nadal robi to co chce, a nie to co inni mu narzucają. Cały czas robi to dla przyjemności i ma gdzieś całą resztę
19. lechart
Ma rację. U siebie jest zupełnie inaczej. Jest niezależny i może sam podejmować decyzje. Cieszę się, ze znalazł to co lubi. ......
20. zenobi29
Całkowicie popieram pomysł i decyzję Kimiego.
Powrót do F1 mógłby okazać się dość boleśnie - czego dowodem jest powrót "Mistrza nad Mistrze".
W WRC się realizuje, ma jakieś osiągi. Jednak - przede wszystkim ma święty spokój z kręgami wzajemnej i niezdrowej adoracji.
21. dziarmol@biss
15. elin Pisząc ze Kimi będzie jeździł najlepszym samochodem w WRC (z czym oczywiście się zgadzam) dyskredytujesz w sposób jednoznaczny Niemiecką technologię która z "definicji" sobie przypisuje prym w dziedzinie motoryzacji ;-)) A tu taki afront w WRC ;-)) A Kimiemu życzymy powodzenia w realizacji zamierzeń ;-)) pozd.
22. dziarmol@biss
20. zenobi29 Elooo ;-)) gdzie żeś bywał?
23. elin
21. dziarmol@biss - ups ... faktycznie strzeliłam gafę ;-))). Ale co poradzić, niemiecka technologia jest za słaba na WRC ;-)). pozd.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz