komentarze
  • 20. czmiel_t
    • 2010-12-29 22:02:17
    • *.adsl.inetia.pl

    Szczególnie ekologiczne są te akumulatory montowane w zielonych samochodach. Precz z KERS! Precz z ograniczaniem pojemności! Nie chcę słuchać silnika w F1 który kręci się maks do 10.000obr/min. Chcę F1!

  • 21. masabitumiczna
    • 2010-12-29 22:03:25
    • *.net.pulawy.pl

    @ 19. 100% racji
    KERS ma sens tylko jak będzie obowiązkowy
    @ 14. po przekroczeniu linii start/meta może go użyć ponownie, tak kierowcy robili podczas kwalifikacji: na początku prostej startowej przed zakończeniem okrążenia wyjazdowego i potem w trakcie tego mierzonego

  • 22. melo
    • 2010-12-29 22:03:29
    • *.adsl.inetia.pl

    Ekolodzy -"Zieloni" to są złodzieje, nawciskali ludzom głupot do głowy, wymyślili sobie jakies poronione argumenty i na ich podstawie wyłudzają nasze pieniądze (podatników). Zieloni powinni siedziec w kryminale , bo pop przymusem wyciągają kase. A najgorsze jest to ze mają wszędzie wtyki w rządach, gospodarce, przez co doja kase ile wlazie. Wcisneli głupote z CO2 za emisje którego firmy muszą płacic kary , wielkie kary. Przeciez wiadomo ze CO2 wyemitowane przez człowieka stanowi ułamek procenta całego CO2 zawartego w atmosferze, który jest produkowany przez oceany 90%, i reszta przez rozkładające się substancje organiczne , typu rośliny , zwierzęta itp. CO2 jest potrzebne w naturze, z CO2 składa się człowiek i oddychając tez CO2 wydziela, więc moze niedługo Zieloni karzą nam pół wdechem oddychac bo wszkodziny środowisku . Jak widze gdzies napis EKO..... to omijam go z daleja , Nie nawidze wszystkiego co EKO , bo to Złodzieje. A Zieloni to juz zorganizowana SEKTA sie stała, masakra!!!!! Ekologia powinna sie ograniczyc do tego zeby śmieci nie lezały na ulicach i do ogólnej czystości , a reszte niech zostawią w spokoju bo natura sama bez nich sobie lepiej pomorze, ZIELONI powinni byc w kosmos wystrzeleni z biletem w jedną strone!!!!

  • 23. melo
    • 2010-12-29 22:05:05
    • *.adsl.inetia.pl

    W jednym zdaniu . ZIELONI to pralnia brudnych pieniędzy, rabunek w biały dzień pod przykrywką prawa, kryminał dla nichto za mało.

  • 24. pjc
    • 2010-12-29 22:16:31
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Przepraszam ale chciałbym się dowiedzieć czy planujecie zamieścić tabelę "prezentacje 2011"?
    Z tego co pamiętam informacje na ten temat ukazywały się od momentu gdy pierwszy zespół podał datę prezentacji. Potem było to na bieżąco aktualizowane.

  • 25. Kojag
    • 2010-12-29 22:39:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szkoda, że nie był przeciwny KERS zajmując się Robertem w BMW...

  • 26. Kojag
    • 2010-12-29 22:41:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam tu na myśli całą koncepcję bolidu, a nie samo usuwanie systemu z bolidu Kubicy...

  • 27. McLfan
    • 2010-12-29 23:28:40
    • *.dynamic.chello.pl

    Z kolegą melo chętnie bym się napił i ponarzekał na ten zidiociały świat, gdzie coraz więcej rzeczy musi być idioto-odporne (przyjazne użytkownikowi...). I gdzie "ekologia" pcha się drzwiami i oknami, gdy ja jej w takim kształcie sobie NIE życzę! I choćby mnie było stać, wolałbym jeździć starym autem z duszą, niż "ekologicznym" plastikiem pełnym chemii w tych swoich elektrycznych napędach. STOP!

    25. Kojag- a co on mógł?... Dla BMW był to priorytet.

  • 28. lechart
    • 2010-12-30 06:38:11
    • *.olsztyn.mm.pl

    KERS przyda się bez wątpienia W. P. .......... Podziwiam go za umiejętność dokładnego rozbijania samochodów F1, bez uszczerbku dla siebie. .............. Jednocześnie właściciele torów, powinni mu podziękować za systematyczne sprawdzanie jakości zabezpieczeń wchłaniających energię na obrzeżach toru. .... ")))) ............
    Wprowadzenie KERSU znakomicie ułatwi mu działalność testerską, .... szybciej nabierze potrzebnej prędkości ... :)))) ..........

  • 29. saint77
    • 2010-12-30 09:54:20
    • *.mercus.com.pl

    Ekologia to ważna rzecz - ale nie w takiej skali i takim wydaniu jak F1.

    @22. melo - jest sporo racji w tym co piszesz odnośnie manipulacji i wyrzucania pieniędzy na poronione pomysły. Ale pamiętaj, że nie we wszystkich dziedzinach i nie wszyscy ludzie są tacy. Część z nich po prostu broni naszych interesów.
    Mogę przytoczyć tu przykład importowanych produktów z pewnego dużego azjatyckiego państwa, lidera eksportu wszystkiego na cały świat. Nie uwierzysz co jest składnikiem farb i lakierów, które są stosowane w produkcji różnorakiego sprzętu - od zabawek zaczynając, poprzez sprzęt AGD, na meblach i tkaninach kończąc. Wiem coś o tym, bo mam z tym do czynienia niejako zawodowo. Jakbyś wiedział co tam jest to byś zasłabł:) Duża ilość ołowiu w farbach to najmniejszy problem....

    Ekologia polega na uświadamianiu, że niektóre rozwiązania są szkodliwe dla ludzi oraz środowiska. Ołów w paliwie... Toksyczne lakiery... składowanie odpadów tam, gdzie nie powinny trafić. Zanieczyszczanie wody itp.

    Ale w F1 ekologia jest rozumiana zupełnie inaczej i tu się zgadzam, że kryją si e za tym ludzie próbujący coś zarobić.
    Zielone paski na oponach:))) Też mi ekologiczny boom...

  • 30. Kojag
    • 2010-12-30 10:32:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    27. Priorytet, ale jako inżynier mógł lobbować, żeby bolid nie był od podstaw oparty na KERS, tylko umieścić KERS jako jeden z wielu niekluczowych elementów bolidu, albo przynajmiej wytłumaczyć im, że KERS nie powinien być wielkości silnika...

  • 31. Tutankhamun
    • 2010-12-30 13:16:31
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    23. melo, ci zieloni to slugusy politykow

  • 32. 91mat19
    • 2010-12-30 15:13:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a tam, silniki z gokartów :) i tak większość jednostek w samochodach zwykłych to poniżej 2,5 litra więc niech mają i 1,0 w F1 ale tak wyżyłowane że jeden wyścig pociągną :D i będzie rozwój i będzie zabawa ;D

  • 33. saint77
    • 2010-12-30 16:01:23
    • *.mercus.com.pl

    A tak jeszcze dodam, że przecież większość zespołów decyduje się jednak na KERS w nowym sezonie, więc pewnie coś on daje w kwestii przewagi.
    Gdyby to był tylko balast to pewnie nikt by nie używał skoro będzie nieobowiązkowy...
    Najlepszym marketingiem dla zespołu są dublety w jak największej ilości wyścigów a nie napis przy kokpicie: " Uwaga, wysokie napięcie":)

  • 34. dziarmol@biss
    • 2010-12-30 16:01:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. 91mat19 Dokładnie ;-)) Wydusić z Litra (nie mylić z popularną czynnością wykonywaną ochoczo przez ziomów) 700 kucy to jest wyzwanie! Przy zużyciu "karasinki" o połowę mniejszą To jest technologia co się zowie ;-))

  • 35. melo
    • 2010-12-30 16:27:18
    • *.adsl.inetia.pl

    29. Sanit77- Do tego żeby zrobic coś zeby Chiny nie ładowły do produktów jakiegoś gówna , nie trzeba ekologów, tutaj wystarczy prawo konsumenckie co najwyżej, i konkurencja jakościowa. Choć co do praw konsumenckich też można by tu książke napisać o dobrych i złych stronach. Jeśli za Chiny wezma się ekolodzy to różnica tylko będzie taka że Chiny Bandzie z Greenpeace wypłaci wielkie pieniądze żeby dalej mogli robić to co robią. Zieloni kase wezma i tyle, po sprawie. We Francji miała byc budowana autostrada i Banda Zielonym zaczęła blokować inwestycje, że niby żaby i roślinki wyginą , migracja zwierząt z lasu do lasu zostanie zakłucona i tego typu głupoty, aż szlak człowieka ściska. Ludzie w krajach trzeciego świata z głodu umieraja a oni jakimiś ropuchami sie zajmują, pozabijak debili to za mało. Ale do tematu, jak sie sprawa zakończyła. Inwestor droge musiał zrobić więc zapłacił Zielonym dużą kase aby juz nie blokowali, Zieloni kase wzięli i jakoś nagle juz ta droga nie przeszkadzała ani zabom , ani tym roslinkom, nagle wszystko oki. Teraz Sami sobie odpowiedzcie o co chodziło Zielonym. Ta Banda chce tylko kasy!!! Zieloni sa po to zeby doić kase i tyle. Pod przykrywka ochrony przyrody. Najgorsze jest to że wielkie koncerny które kiedys sie dorobiły kiedy na ekologie nie trzeba było uważac, dają łapówki Zielonym aby zaostrzały normy ekologiczne aby nowe firmy produkcyjne miały ciężej wejść na rynek, albi żeby cwale nie weszły po to aby nie stwarzac konkurencji. Poprzez Ekologie manipuluję sie gospodarką. Ta ponda powinna na krześle elaktrycznym skończyć , bo rabuja nasze pieniędze.

  • 36. dziarmol@biss
    • 2010-12-30 19:38:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    He he he dobre Czyli greenpeace to taka al kheida w wersji legal ;-)) wszak podobnie postąpiono z tą tzw. obwodnicą Augustowską ;-) świat stanął na głowie ;-))

  • 37. leo_
    • 2010-12-30 20:16:56
    • *.fdk.abpl.pl

    Ja tam byłem i jestem za (rozsądnym) KERSem. On przecież może być skuteczny , a było to widać po MCLarenie w 2009. Zresztą chyba w 2011 przepisy będą jeszcze bardziej sprzyjać skuteczności tego systemu. Mam w każdym razie taką nadzieję (np. powinny być mniejsze ograniczenia odnośnie możliwej do użycia ilości energii z takiego KERSu). Wydaje mi sie, że można ukierunkować F1 tak, aby wynalezione i sprawdzone w niej wynalazki móc wykorzystać w cywilnej motoryzacji. A można to robić dzięki rozsądnym przepisom, które wcale nie muszą być aż tak restrykcyjne. Poza tym myślę, że można podejmować takie działania, które zarówno przyczynią sie do uatrakcyjnienia samych wyścigów jak i spełnią oczekiwania producentów zwykłych samochodów. W tym na przykład, można by rozważyć kwestię zmniejszenia roli aerodynamiki, która ponoć nie sprzyja wyprzedzaniu . Ale z grubsza rzecz biorąc, wystarczą tylko 2 ograniczenia w regulaminie: mocy (żeby się nie pozabijali) i ilości paliwa. A czy to zrobić z KERSEM czy bez , czy z TURBO czy bez, czy z pojemności 1 litra czy 5 – o tym niech już decydują inżynierowie. W skrócie i obrazowo, można by powiedzieć konstruktorom tak: macie zrobić bolid o mocy do 800 KM, który by palił nie więcej niż 120 kg benzyny (na dobry początek)na wyścig .

  • 38. witam
    • 2010-12-30 20:17:09
    • Blokada
    • *.antsatgor.pl

    @ melo . No tak niestety jest jak piszesz... Smutne ale prawdziwe. W Niemczech wymyslili sobie naklejki na auta. Sa czerwone , zolte i zielone. W zaleznosci jaka mzsz klase zanieczyszczenia, musisz odpowiednio placic podatek. Czerwona jest najgorsza. To sa zlodzieje. A za dwa lata czerwona wycofuja i wtedy wszyscy , ktorzy maja takie auta musza sobie wstawic Filtr Przeciwpylowy ( koszt ok: 600 E ) , albo sprzedac auto . Skurwys....yny

  • 39. leo_
    • 2010-12-30 20:24:38
    • *.fdk.abpl.pl

    Gwoli wyjaśnienia do 37. : można nie zmuszać inżynierów do KERSu (wg powyższych moich wywodów wystarczy ograniczenie mocy i ilości paliwa), ale moim zdaniem jest to i tak kusząca propozycja i liczące się w rywalizacji zespoły zapewne by z niej skorzystali.

  • 40. Grzesiek 12.
    • 2010-12-30 21:08:20
    • *.146.240.22.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    36 dziarmol
    Takie jaja to tylko u nas ;//
    W zasadzie nie wiem jak można było po wszystkich załatwionych formalnościach ... co zajęło w sumie 15 lat i rozpoczęciu jej budowy ( w zasadzie tylko dolina Rospudy została nienaruszona , a do niej położony już asfalt ) , w trakcie jej trwania zmienić jej przebieg tylko dlatego że zieloni wykupili działki pod Raczkami ..... ;/// pozd

    A co do KERSu , to wkurza mnie że wszystko , także w F1 podszywa się teraz pod ekologię .... Ale ogólnie uważam że jego używanie będzie dobrym posunięciem dla tego sportu . Zawsze to coś dla fabrykantów którzy wydaja miliony na aero .... nie mając nic w zamian ;))
    I mam nadzieje że się przyjmie , bo to nie sam KERS był problemem przy jego pierwszym podejściu , ale choler.y balans . A przy zwiększonej wadze minimalnej nie powinno być z nim aż takich problemów , co z resztą pokazały McLaren i Ferrari ...
    No i BMW już nie ma w stawce ....;)))

  • 41. dziarmol@biss
    • 2010-12-30 21:56:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    40. Grzesiek 12. Trzeba mieć moralność węża by stawiać wydumane przeszkody dla zatrzymania inwestycji która była jest błogosławieństwem czy to mieszkańców Augustowa czy też podróżnych którzy zmuszeni są stać w korkach właśnie z powodu braku tej nieszczęsnej obwodnicy. Nie tak dawno jeszcze regularnie jeździłem na Budzisko przez Augustów zresztą innej drogi tam nie ma i wiem co to za koszmar . Ale cóż rządzącym to pasuje ;-)) A sam KERS z ekologią ma niewiele wspólnego i jak dla mnie jest on obojętny. Jedynie co mam na przeciw to tylko wzrost kosztów ;-)) A miało być oszczędnie ;-)) pozd.

  • 42. Grzesiek 12.
    • 2010-12-30 22:12:55
    • *.146.240.22.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    41 dziarmol
    To widzę że ósemkę znasz również i z tej gorszej strony .....;/// U nas bimbru też nie brakuje .... ;)))

    A co do kosztów na KERS , to chyba bez nich się nie obejdzie , tak samo jak na silniki od 2013 ... Ale wolę słyszeć o takich wydatkach , niż o astronomicznych sumach na podwójne dyfuzory czy też kanał F ;)

  • 43. Grzesiek 12.
    • 2010-12-30 22:21:18
    • *.146.240.22.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    *Chociaż u nas ...

  • 44. dziarmol@biss
    • 2010-12-31 13:16:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    42. Grzesiek 12. Ależ ósemka ma tylko jedną stronę ;-)) I nie jest to ta lepsza ;-))

  • 45. Grzesiek 12.
    • 2010-12-31 15:10:58
    • *.182.148.151.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    44 dziarmol
    Wiesz lepiej ... ;)))
    Z założenia przyjąłem , patrząc co się tutaj dzieje na ósemce .... ;/ , że może być tylko lepiej , zapominając że mówimy o polskich drogach .....

  • 46. dziarmol@biss
    • 2010-12-31 17:40:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    45. Grzesiek 12. ;-)) Pewnie to kwestia "bimbru" (pozytywne myślenie o 8-ce)

  • 47. Grzesiek 12.
    • 2011-01-01 18:20:34
    • *.147.45.3.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    46.dziarmol
    Na pewno pomaga ...;))

  • 48. dziarmol@biss
    • 2011-01-01 20:59:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A czy na widok napisu BIMBER zważywszy na dzisiejszy dzień nie masz czasami "cofki" ?? ;-))

  • 49. Grzesiek 12.
    • 2011-01-02 08:15:46
    • *.146.6.208.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    "cofki" ? Tylko bez jaj ;) Takie rzeczy to tylko u początkujących i u osób niemających umiaru ;))
    Zresztą , bimber jest dobry , ale na inne okazje ... ;))

  • 50. dziarmol@biss
    • 2011-01-02 09:22:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    He he he


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo