McLaren szykuje kolejne innowacyjne pomysły
Szef zespołu McLaren, Martin Whitmarsh stwierdził, że w przyszłym roku w Formule 1 ponownie będą liczyły się innowacyjne pomysły, które w ostatnim latach, w szczególności na początku sezonu wzbudzały wiele kontrowersji.„Mamy już kilka pomysłów. Zobaczymy” mówił Martin Whitmarsh na temat przyszłorocznego bolidu. „Miejmy nadzieję, że mamy nieco inne podejście, mamy kilka innowacyjnych pomysłów.”
„To kombinacja różnych rzeczy. Trzeba mieć fundamentalnie dobry bolid i trzeba mieć kilka kreatywnych rozwiązań, takich jak dmuchanych dyfuzor czy F-duct- i miejmy nadzieję, że kilka z nich będziemy mieli i będziemy mocni.”
W myśl uzgodnień, w przyszłym sezonie z bolidów F1 znikną podwójne dyfuzory oraz F-duct.
komentarze
1. Jaro75
Mam nadzieję że panowie od biało-żółtego szerszenia też powiedzą coś podobnego :)
Jeżeli nie to się zmartwię :(
2. kari_f1
Oby Mercedes Gp też miał skuteczne i innowacyjne pomysły. Chciałbym zobaczyć na podium Schumachera. Należy mu się.
3. LeX IcoN
@2. Uważasz, że ma za mało tytułów? Nie wydaje mi się aby był poszkodowany. Ja chętniej zobaczyłbym kolejnego (nowego) mistrza. Oczywiście masz prawo do swojego zdania
4. RentonB
Ci co wierza w Schumachera maja nie rowno pod sufitem
5. Plaskos
@4 a niby dlaczego ?
Mercedes na pewno bedzie mial dobry bolid (ktory jest budowany pod shumachera)
wiec zbytnio nie wiem czemu tak sadzisz
6. Sasilton
podwójny f-fuct :D
7. nekos
oby renault cos ciekawego wymyslilo... jakos nie trawie hamiltonowego mclarena
8. mm27m
4. rentonb
odszczekasz to w przyszłym roku :)
9. nekos
@8. zapewne tak... brawn cos wymysl,i mc tez... ferrari zapewne znow zaspi ale dogoni... pytanie tylko jak renia.... o redbullu to juz nie wspominam ;)
10. asuser
McLaren wymyśli, Renault skopiuje w pół roku
11. shpath
RedBull, Ferrari i McLaren - te ekipy, a i owszem, mogą stworzyć coś ciekawego., unikatowego. Reszta, z Renault na czele, to niestety nadal tylko kserokopiarki. Oczywiście chciałbym się mylić, ze względu na Roberta, bo życzę mu jak najlepszego bolidu, ale trzeba być realistami.
12. cyk
4. RentonB nierówno pod sufitem mają Ci ktorzy obrażaja Michaela....
13. andy_chow
@kari_f1 he he w wyściga f1 nic nikomu się nie należy,musi to wywalczyć
14. egonF1
a ja bym zostawił i F-duct i podwujny dyfuzor, po co marnowac to, co ktos kiedys wymyslił, niech maja wolną ręke do projektowania bolidu i tyle ;)
15. Skiba1196
Chyba o kims zapomnieli...ale mniejsza o to zobaczymy w Bahrajnie,ale nie chcial bym znowu widziec tych sraczkowatych mclarenow na czele stawki,choc Jensonowi kibicuje.
16. Wiater
@14 - To tak jak zz ABSem i kontrolą trakcji. Im mniej wynalazków tym lepiej dla kierowców.
17. koniu74
Jaro75 jak juz to żółto czarnego :) :)
POZDRAWIAM
18. Voight
14. egonF1 Gdyby konstruktorzy mieli wolną rękę to bolidy miałyby powyżej 2000 koni i siłę docisku przekraczającą 10 ton. Najwięcej na zakazie stosowania podwójnego dyfuzora i F-duckt zyskają Lotus, Marussia-Virgin i HRT więc będzie to korzyścią dla widowiska, że nowe zespoły dołączą do czołówki
19. omegags
powinni też zabronić stosowania lusterek i wtedy było by ciekawie
20. mistrz15
a pamiętacie tylni spojler renault z węgier. Podobno działa jak f-duct
21. saint77
@18. Voight: dokładnie, pewnie zmniejszą dystans stając się bardziej "konkurencyjne"...
Ale mi to raczej przypomina stare przysłowie: przyczepiło się gów.o do okrętu i woła: płyniemy!
Wolałbym, aby zespoły mogły to sobie wypacować, jak np. FI.
22. xdomino996
20. Wątpie aby tak dzilało ale oni dobrze wiedza ze aby sie liczyc musza takei cos wymyslic
23. Jaro75
"17"
Oooo !! Faktycznie.Ale gafa :)
Pozdrawiam.
24. RentonB
12.Nie obrazam Schumachera tylko nasmiewam sie z tych ktorzy wierza w Michaela jako 8-krotnego mistrza swiata.
25. Mountdegrejt
RentonB zapewne widzi Shumahera na torze porazpierwszy dopiero w tym sezonie, stad ta opinia
26. masabitumiczna
@ 18. Voight - bolidami budowanymi wg. Twojego przepisu, nie dałoby się jeździć bo kierowcy by tracili przytomność na każdym zakręcie z powodu przeciążeń...
nie ma czegoś takiego jak F-kaczka..
a jeśli chodzi o kopiowanie to przynajmniej Renault kopiowało skutecznie z zyskiem, co nie wszystkim się udaje
27. cyk
24. RentonB Więkoszość osob pisze że chętnie by zobaczyło Michaela na podium a nie o mistrzostwie. Moim marzeniem było zobaczenie Michaela na pudle w sezonie 2010 ale niestety się nie udało. RentonB powiedz szczerze: Wolisz aby Kubica walczył o tytuł z wielkim mistrzem(M.Sch) czy marnym Vettelem(marnym oczywiscie w porowaniu do M.Sch)
Ja mam takie marzenie aby to 2011 Kubica i Schumacher zdominowali sezon(mało prawdopodone ale coz...marzenia)
28. lukasz1
Jak już o marzeniach, to ja marze o tym by zdobyć minimum 8 tytułów kierowców i 10 konstruktorów f1, oczywiście zwyciężać chciałbym bolidem własnej konstrukcji i bez niepotrzebnych reklam sponsorów, tylko piękne malowanie według swojego gustu. Jak już marzyc to...
29. zelik76
A w Renault Vitia dostanie ekstra pakiet aerodynamiczny od Putina. Pod kokpitem wcisną Usaina Bolta, a Vitia będzie mu tam puszczał bąki i Usain dostanie takiego kopa na prostych że w RBR przywali dwa razy, bo niezdąży się zatrzymać na jednym okrążeniu. Apropo pakietów, znacie to:
Ćwiczenia lotnicze amerykanów i rosjan. W czasie wspólnych lotów pilotowi Viti w migu 21 udaje się zarzucić linkę holowniczą na f16. Pilot USA raportuje:
-Mam dwa machy, rusek trzyma się na ogonie...
Chwilę potem:
-Trzy machy, rusek dalej się trzyma, chyba mają ekstra pakiet!
-Pięć machów! Niewiarygodne! Kto im sprzedał nasze technologie!!!
-Sześć machów! Rusek chyba będzie mnie wyprzedzał bo zmienia geometrę skrzydeł! ...
30. Jacu
Niestety innowacyjne pomysły dzisiaj kosztują grube miliony, a zysk czasowy jest aptekarskich wymiarów. Powinni troszkę więcej wolnej ręki zostawić konstruktorom. To przez tą aptekę F1 straciła wielu wybitnych ludzi techniki bo przestała być dla nich atrakcyjna - patrz np. Gordon Murray. Wielu wybitnych silnikowców potraciło pracę przez to całe "zamrożenie". Same jednostki nijak się mają do trendów rynkowych. Kers się nie sprawdził głównie przez narzucony i ograniczający limit oddawania dozwolonej energii na okrążenie. Jedynie cieszy powrót do slicków. Ale to za mało... Co nie zmienia faktu, że mimo tego wszystkiego innowacje zawsze będą rządziły w F1, tylko niech pozwolą na więcej testów. ;)
@27. cyk - nie jestem fanem Vettel'a ale czemu mu umniejszasz bezsensownie porównując do MSC?? Przecież już pobił Schumachera w jednym - zdobył tytuł w młodszym wieku. jest na początku drogi i ma czas na dojrzenie, bo pod względem prędkości niczego mu nie można zarzucić. Na razie ścieżka jego kariery jest równie imponująca jak 7-mio krotnego mistrza świata. A może statystycznie nawet lepsza. Do tego bez większych skandali jak na razie. Mi jest wszystko jedno z kim będzie Kubica rywalizował o tytuł, byleby z kimś równie dobrym i w porównywalnym sprzęcie. Póki co to MSC musi się podciągnąć wraz z całym Mercedesem jeśli chce powalczyć z młodym Niemcem.
31. loko
mercedes - juz slyszalem glosy jaki bedzie fenomenalny bo to brawn gt itd. jak wyszlo to wszyscy wiedzieli. cala przewaga brawn gp wziela sie z pomocy fia i dopuszczenia rozwiazania (dyfuzor) ktorego inni nie mieli. efetk wspolzawodnictwa na rownych prawach zobaczylismy w tym sezonie.
Szumi byl tylko przecietny w tym sezonie. Vettel lub Webber powinni wygrac w polowie sezonu a potracili tyle punktów ile umiał stracić tylko L.Hamilton. Ten z kolei mi zainponował - bo dorósł.
32. Niespokojny
@1. Jaro75 - niech nic nie mówią, a lepiej niech pokażą w przyszłym sezonie.
33. 6q47
w sumie pożyteczne jest wprowadzanie takich rozwiązań, które przyprawiają innych szefów o wyraz miny ala Flavio - coś na "wzór" wlotu powietrza do F-kanału McL.
Pozdr.
34. URAN
@11 - Renault już dwukrotnie stworzyło bolid, w którym Alonso zdobył tytuły mistrza. Dlatego nie przekreślał bym z góry francuskiej myśli technicznej. Weź pod uwagę wielkość budżetów. McL, SF i RBR mieli o wiele większe niż Renault. W sezonie 2011 Renault ma szanse na sporo więcej pieniędzy w kasie, a innowacje kosztują. I to sporo. Pożyjemy, zobaczymy kto i co wymyśli. Pozdrawiam
35. Pawelec79
"W myśl uzgodnień, w przyszłym sezonie z bolidów F1 znikną podwójne dyfuzory oraz F-duct." Troche to dla mnie dziwne bo pewnie kupe kasy na to poszło....
36. McLfan
34. URAN, sukces Renault był zbudowany w 70% na oponach Michelin, które były dokładnie takie, jak sobie tego życzyło Renault. Coś a'la Ferrari i Bridgestone do roku 2005 włącznie. Nie sądzę, by Renault się wybiło za rok ponad poziom obecnego Mercedesa, co już samo w sobie byłoby gigantycznym sukcesem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz