Zespół Williams w swoim domowym wyścigu na Silverstone po raz kolejny wypadł dobrze. Dyrektor techniczny ekipy podsumowuje miniony weekend i podkreśla, że na Hockenheim, za dwa tygodnie, zespół także powinien dobrze wypaść.
Zespół użył nowego dyfuzora w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Jakie korzyści pod względem osiągów przeniósł i czy miałeś z nim jakieś problemy techniczne?„Używanie wydechu jako wspomagacza dyfuzora poprawia siłę dociskającą w trakcie jazdy z wciśniętym pedałem gazu. Po za nieznaczną pracą przy osłonach termicznych, nie mieliśmy z nim żadnych problemów.”
FW32 miał także inne poprawki, takie jak nowe tylne skrzydło. Jak one się spisały?
„Wszystkie pozostałe części pracowały tak jak się tego spodziewaliśmy i poprawiły siłę dociskającą bolidu.”
Kierowcy obrali różne strategie opon na wyścig. Nico pozostał na miękkich oponach do 27 okrążenia. W jakim stanie były jego opony pod koniec przejazdu?
„Opony Nico były w porządku. Prawdopodobnie mógł zostać na torze jeszcze dłużej, ale jego czasy okrążeń zaczęły spadać. W połączeniu z resztkami bolidów na prostej Hangar i groźbą wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, zdecydowaliśmy się na pit stop. To była prawidłowa decyzja, ponieważ samochód bezpieczeństwa był wypuszczony zaledwie okrążenie później.”
Jakie są twoje wrażenie z nowego układu toru Silverstone? Czy z punktu widzenia inżyniera było to większe czy mniejsze wyzwanie niż stara konfiguracja?
„Nowy układ był bardzo nierówny. Poprawiło się trochę podczas wyścigu, gdy było naniesione sporo gumy, ale ta sprawa musi zostać rozwiązana przed sezonem 2011. Z pozytywnych rzeczy. Byłem zaskoczony jak nowy układ pomaga w wyprzedzaniu podczas wyścigu.”
Rubens miał kolejny dobry weekend, dojeżdżając do mety na piątej pozycji. Jak bardzo zespół korzysta z jego prędkości i doświadczenia?
„Rubens wykonuje świetną pracę w naszym programie rozwojowym, jak również dostarcza dobrych wyników w kwalifikacjach i wyścigu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego wkładu, a w szczególności z tego jak ważną rolę odgrywa przy podejmowaniu decyzji, w którą stronę pójść z bolidem.”
Okrążenie 26 Grand Prix Wielkiej Brytanii stanowiło półmetek sezonu 2010. Możesz podsumować pierwszą połowę pod względem osiągów?
„Nie jesteśmy zadowoleni z osiągów w pierwszej połowie sezonu, nie były wystarczające. Próbujemy rozwijać się szybciej z całym bolidem. Praca wydaje się opłacać, ale nadal mamy sporo do zrobienia.”
Grand Prix Niemiec jest następne w kalendarzu. Jakich osiągów spodziewasz się po FW32 na Hockenheim?
„Bazując na wynikach jakie osiągnęliśmy w ostatnich wyścigach, gdzie tory były całkowicie różne, Hockenheim powinno wypaść dobrze.”
12.07.2010 18:49
0
Dobra forma w ostatnich wyścigach, oby rosła i rosła.
12.07.2010 19:58
0
Ogladając przejazd po torze w niemczech boje sie o predkosc renault. Chyba ze przywioza f-duct. Te proste sa bardzo dlugie.
12.07.2010 20:05
0
2. kubikafan na jakim torze?
12.07.2010 20:33
0
@witam - na torze Hockenheim, gdyż tam odbędzie się kolejna runda - GP Niemiec. ;] @kubikafan - teraz to i tak liptonik. Hocke jeszcze w sezonie 2001 to było coś. Teraz to taka sobie popierdółka.
12.07.2010 20:35
0
hehe wiem gdze to bylo pytanie retoryczne...
12.07.2010 20:37
0
A to z tego wzgledu ze on pisze straszne glupoty... te dlugie proste itd..Gdzie tor przewaza w wolne i srednie zakrety z jedna dlugo prosta...
13.07.2010 01:08
0
Kiedyś tor Hockenheim to był tor, teraz to taki średniak
13.07.2010 09:56
0
Ferrari w formule 1 ( stan na 13.07.2010r. ) Rok założenia: 1969 Liczba wyścigów: 624 Liczba tytułów mistrza świata konstruktorów: 9 Liczba tytułów mistrza świata kierowców: 6 Liczba wygranych wyścigów: 113 Liczba podium: 298 Liczba pole position: 125 Liczba najszybszych okrążeń: 130
13.07.2010 10:26
0
8. Statystyki Williamsa powinieneś wrzucić, nie ferrari.
13.07.2010 13:11
0
9. Te statystyki dotyczą Wiliamsa, nie Ferrari(musiał zajść błąd, btw. Ferrari wygrało 2 razy więcej wyścigów..), jedyne co się w nich nie zgadza to rok założenia. Wydaje mi się że był to 1975 rok (mogę się mylić).
13.07.2010 16:56
0
sa dlugie proste chyba ze ogladalem stara specyfikacje tego toru z 2006r
13.07.2010 17:43
0
8. jak juz sie za to wziales to nie odwalaj fuchy ;)
13.07.2010 18:42
0
10. adam004a ..prawda - 1975 to ten rok Williamsa 8. Ananas reszta to jakiś "groch z kapustą"
13.07.2010 19:29
0
Poprawka Williams w formule 1 ( stan na 13.07.2010r. ) Rok założenia: 1969 Liczba wyścigów: 624 Liczba tytułów mistrza świata konstruktorów: 9 Liczba tytułów mistrza świata kierowców: 6 Liczba wygranych wyścigów: 113 Liczba podium: 298 Liczba pole position: 125 Liczba najszybszych okrążeń: 130 Ja znalazłem dane, że zespół powstał w 1969 roku, miał chyba tego samego właściciela, ale inną nazwę. Na stronie z której brałem statystyki wyścigi Williamsa są liczone od 1969 roku. Nie wiem czy to błąd, czy nie, ale ja napisałem tak samo. Za błąd z Ferrari przepraszam, po prostu skopiowałem sobie wzór z newsa o Ferrari i zapomniałem zmienić nazwy.
13.07.2010 20:25
0
Z tych statystyk wynika jedno: Williams nie miał raczej szczęścia do kierowców - 9 tytułów konstruktorów na tylko 6 kierowców...
14.07.2010 08:37
0
14. Ananas bo Williams dopiero od 75 utworzył i walczył jako F1 team - wcześniej sie tylko ścigał na 4ch kołach
15.07.2010 09:36
0
No i gdzie są ci, którzy kilka tygodni temu wypominali mi to, że wieszczyłem poprawę Williamsa? :>
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się