WIADOMOŚCI

Renault, McLaren i Mercedes pracują nad wydechem
Renault, McLaren i Mercedes pracują nad wydechem
Wszystko wskazuje na to, że po szaleńczej pogoni za wdrożeniem systemu F-duct McLarena ekipy znalazły kolejny motyw, mający zdecydowanie poprawić konkurencyjność aut.
baner_rbr_v3.jpg
Od kilku tygodni w padoku F1 głośno mówi się o charakterystycznym układzie wydechowym zaprojektowanym przez Adriana Neweya w bolidzie RB6.

Kilka dni temu informowaliśmy, że zespół Ferrari już w Walencji będzie posiadał „kopię” rozwiązania w swoim F10. W weekend na torze Fiorano Fernando Alonso przy okazji kręcenia materiałów promocyjnych miał sprawdzać w pełni gotową na wyścig w Walencji wersję F10.

Francuski komentator F1, Jean-Louis Moncet uważa także, że ekipa Mercedesa pracuje nad nowym układem wydechowym, który ma poprawiać efektywność podwójnego dyfuzora.

Szef zespołu McLaren, Martin Whitmarsh, w jednym z wywiadów także przyznał, że jego inżynierowie pracują nad rozwiązaniem zaproponowanym przez Red Bulla, które ma dać pełne 0,5 sekundy na okrążeniu.

Zagraniczne media wspominają także, że zespół Roberta Kubicy pracuje nad własnym rozwiązaniem układu wydechowego.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
chlebekf1

21.06.2010 11:28

0

Niema to jak zespół który wprowadza szybko poprawki w porównaniu do BMW


avatar
Wiater

21.06.2010 11:31

0

BMW było zbyt konserwatywne. Żal było patrzeć w 2009 :( W 2008 natomiast mieli swietny bolid i równie świetnie zostali z tyłu bo byli głupi ;]


avatar
Gosu

21.06.2010 12:01

0

Wydech poprawiający działanie dyfuzora, możliwe że to tam tkwi przewaga RBR. Oby w/w ekipy dość szybko uporali się z wydechem.


avatar
JeriCho

21.06.2010 12:12

0

Ja się już doczekać Walencji nie mogę. Strasznie interesuję mnie jak spisze się nowe zawieszenie, podłoga i F-duck renault.


avatar
rafekf1

21.06.2010 12:17

0

5. @JeriCho .... Ja też się nie mogę doczekać. Nie wiem tylko czy będą mieli kanał F już przyszły weekend. Z pewnością do tej listy dochodzi jeszcze kolejna modyfikacja przedniego skrzydła, która podobno w tunelu spisuje się bardzo dobrze!! ;)


avatar
6q47

21.06.2010 12:19

0

witam, biorąc pod uwagę jaki silnik posiada RBR, to nasuwa się wniosek: kto będzie miał większe szanse na uzyskanie dobrego efektu? Jasne, jasne... lecę na wariata, tylko wydaje mi się, że każdy silnik ma inną charakterystykę i teoretycznie będzie łatwiej dostroic całośc właśnie w R30. Pozdr.


avatar
cyk

21.06.2010 12:24

0

Co do Renault: Słyszałem o tym f-duct ale w wywiadzie mówili tylko o tej podłodze, zawieszeniu i cos troszke o skrzydle więc moje pytanie brzmi: Czy to pewne że będą testować f-duct w Hiszpani?? Słyszałem także że liczą że Robert dzięki tym poprawką znajdzie się może na podium co byłoby ogromnym skokiem a poprawki musiałyby dać grubo ponad 0,5 sek,,,,,trzymam kciuki Wydech: Coś mi się nie wydaje że ten niski wydech daje im aż 0,5 sek ale kto wie. Z cała pewnością kopie tego wydechu nie dadzą zespołom takiego zysku jak RB (przykład f-fuct i Mclarena)


avatar
Budyn_F1

21.06.2010 12:49

0

Te wszystkie nowosci moga dac duzo na starcie.


avatar
WrOb3l

21.06.2010 13:26

0

Dużo mówimy opoprawkach w bolinie Reni, ale nie wiadomoczy czy poprawki te przyniosą pożądany efekt i czy dobrze będą się zpisywały w wyścigu, to że jest dobrze w tunelu nie znaczy że będzie dobre w wyścigu i kwalifikacjach. Było już tak kilka razy że Robert korzystał ze starycz skrzydeł bo nowe nic nie poprawiały. Jeżeli kanał F będzie wdrożony w Walencji to założą przednie skrzydło z dużo większym dociskiem i to da im przewagę w zakrętach. Trzymam kciuki za poprawki Robert powodzenia bo Witek i tak nie będzie miał punktów chyba że wasz bolid będzie rewelacyjny to może ze 2 pkt przywiezie. Czy Renault robi coś z problemem dogrzewania opon??? - nowa podłoga ma z tym coś wspólnego???


avatar
GrzesB

21.06.2010 16:25

0

Tak ma - bo nowy zawias ma być jeszcze razem z podwoziem :)


avatar
karlito

21.06.2010 20:24

0

9 WrOb3l. korzystał ze starych skrzydeł bo lepiej się spisywały na danym torze. w Monaco inne , a na Monzie jeszcze inne. To zależy od charakterystyki Toru.


avatar
Senna_olk

22.06.2010 01:36

0

Skoro Whitmarsh mówi, że chcą wycisnąć 0,5 sekundy, to można zacząć obawiać się dominacji McLarena. Pytanie, czy im się powiedzie?


avatar
cycu32

22.06.2010 05:43

0

Tylko czy ten wydech Redbulla nie jest aby jedną z przyczyn częstego przegrzewania się silników ?? Warto aby zespoły to sprawdziły. Redbull wyżyłował swój bolid, kosztem niezawodności, boję się że "unikalny" wydech Redbulla jest faktycznie lepszy ale powoduje problemy z silnikiem jakie już nie raz widzieliśmy w tym sezonie.


avatar
hotshots

22.06.2010 14:20

0

A ja nie wiem, czy dopiero wydech+F kanalizacja to nie hit za 2/3 wyścigi ! Co prawda to spekulacje "zawsze mądrych" kibico-maniaków, ale pomysł kierowania/mieszania spalin+struga powietrza z F+umiejscowienie/kształt wydechu+inny kształt podłogi....(Renio zaczeło od podłogi !) ma to sens (tylko trochę $ pójdzie w koszta za 2010)


avatar
grzes12

22.06.2010 18:45

0

Proponuje miętę


avatar
hotshots

23.06.2010 02:01

0

15. grzes12 ja beer!a , ale dopiero w sobotę na Q


avatar
grzes12

23.06.2010 08:39

0

16 hotshots No tak , ten soczek jest dobry na każdą okazję , i nieporównywalnie przyjemniejszy dla podniebienia ;)) Tylko jak Ty wytrzymasz aż do soboty ?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu