WIADOMOŚCI

Bridgestone zwraca uwagę na zakręt numer 8
Bridgestone zwraca uwagę na zakręt numer 8
Oprócz zespołów, do GP Turcji przygotowuje się także firma Bridgestone, jedyny dostawca ogumienia dla ekip F1 w sezonie 2010. Z technicznego punktu widzenia tor Istambul Park stawia spore wyzwania przed ogumieniem, zwłaszcza szybki i długi zakręt numer 8, który zdaniem specjalistów z Bridgestone jest najbardziej wymagający w całym kalendarzu F1.
baner_rbr_v3.jpg
„Tor Istambul Park sprawiał nam problemy w przeszłości więc jest obiektem, na którym w szczególności zwracamy uwagę na każdy aspekt naszych przygotowań” mówił Hirohide Hamashima, dyrektor ds. rozwoju ogumienia Bridgestone Motorsport. „Zmodyfikowaliśmy siłę i wytrzymałość naszych opon w tym roku i nie zaobserwowaliśmy problemów, mimo że nowe bolidy są zarówno cięższe, jak i szybsze od poprzednich.”

„Zakręt numer osiem jest najcięższym zakrętem dla opon w całym kalendarzu, niemniej nie jest to jedyna część toru, która stawia takie wyzwanie. Kombinacja lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14 jest najwolniejszą częścią toru i następuje zaraz po szybkiej prostej. Taka kombinacja powoduje powstawanie grainingu, więc zespoły będą musiały zwrócić szczególną uwagę na jego minimalizację, zwłaszcza we wstępnej fazie weekendu, gdy tor jest bardziej zanieczyszczony i mniej nagumowany.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

25 KOMENTARZY
avatar
atomic

25.05.2010 11:30

0

chyba to jest podpowiedz dla jednego z kierowców mcl?


avatar
przemoziom99

25.05.2010 11:53

0

dobra guma nie jest zła


avatar
scud

25.05.2010 13:16

0

dlatego powinni dac wolna rękę przynajmniej kilku firmą na dostarczanie ogumienia i szukanie nowych kierunków np. niski profil na większej feldze


avatar
hotshots

25.05.2010 15:50

0

".....lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14"...... to dopiero labirynt na 2 i 3-ce !


avatar
fezuj

25.05.2010 15:52

0

2. przemoziom99 - Jak się cytuje @ walerus - wypadało by użyć - " ....." Niechce mi się grzebać w historii, ale ten tekst jest co roku powielany przez Bridgestona.


avatar
Tunio1

25.05.2010 17:24

0

Moim zdaniem opony powinny być tak zrobione aby były przynajmniej 2 pits stopy, wtedy było by więcej strategii itp. Ale jak wiadomo, F1 to już nie wyscigi tylko biznes i Bridgestone chce utrzymac sie w świecie F1 i nie wpuścić Michealina i innych firm dlatego robia takie wytrzymałe i szybkie opony, na których nawet da się cały wyscig przejechąc.


avatar
franko

25.05.2010 17:38

0

Może w przyszłym roku opony będzie dostarczał ... Durex ? Oni wytrzymują wszystkie "zakręty" ;-)


avatar
Budyn_F1

25.05.2010 17:44

0

Button oszczedza opony on moze dominowac na tym torze.


avatar
Renault R30 F1

25.05.2010 18:37

0

8. to że ktoś dba o opony to nie znaczy że odrazu bedzie dominował bo nie tylko button umie zadbać o opony i gadanie o buttonie że bedzie dominował jest żenujące.No ale oszczedzanie opon na tym torze przy pełnych zbiornikach jest kluczowe...


avatar
Renault R30 F1

25.05.2010 18:40

0

7. haha dobre!


avatar
lukasz1

25.05.2010 19:04

0

8. Może tak, pytanie brzmi czy jest w stanie na tyle nie zniszczyc, by bez problemu jechac na 1 pit stop. Ciekawe jak inni sobie poradzą. Może wreszcie będą 2 pit stopy! Wielkie przygotowania Bridgestone do wekendu :) Jeszcze takiej bredni nie słyszałem, wybiorą 2 mieszanki + standardowo 2 deszczówki i wyprodukują.Też mogli by rozwijac opony, a nie raz do roku troche zmienią skład i sie cieszą z wykonanej pracy.


avatar
piotrek74

25.05.2010 19:05

0

2. przemoziom99---a wykupiłeś prawa autorskie????


avatar
matito

25.05.2010 22:40

0

Button umie jeździć oszczędzając opony on tu może wygrać


avatar
Vysogota

25.05.2010 23:34

0

Ciekawe, przez dziury na ósemce RB będzie miało jeszcze łatwiej w qual bo inni będą musieli wyjątkowo wysoko zawiesić bolid żeby z pełnym bakiem nie dobijać na początku wyścigu. Jeśli RB będzie miał wyjątkową przewagę to znaczy że mają magiczne zawieszenie :)


avatar
conrad30

26.05.2010 02:09

0

7. franko-yyy,króciutko -niestety nie wszystkie;)Choć nie wiem czy emotka z uśmieszkiem jest tu na miejscu.


avatar
Konik_mekr

26.05.2010 07:18

0

Tilke musi lubić czytać wypowiedzi przed GP Turcji. Wszyscy mówią o 'jego' ósemce.


avatar
dyfuzor

26.05.2010 07:31

0

przestancie mowic ze baton wygra bo umie dbac o opony on tylko umie to robic


avatar
dyfuzor

26.05.2010 07:36

0

kierowca mosi regolowac temperature i obroty w silniku dbac o opony itd dla mnie to sa pierdoly kierowca ma zapier narzekacie na hamiltona odnosnie opon on jest poprostu szybkim kierowcą ktory widowiskowo jezdzi a to znaczy wyprzedza a wtedy wiadomo ze bardziej sie niszcza opony dziekuje


avatar
MontyF!F!

26.05.2010 09:28

0

9. Renault R30 F1 Jak zwylke się czepiasz. A gość jasno napisał ,, może"


avatar
koal007

26.05.2010 12:29

0

@11 Hamilton może spokojnie pojechać na 2 pit stopy. Na tym torze da się wyprzedzać i jak ktoś ma małą przyczepność, to będzie objeżdżany tak szybkim wózkiem jak Srebrna Strzała. Zresztą sporo zależy od tego jak się wyścig ułoży. Jak Vetel będzie znów miał, z 40 sec przewagi nad kolejnym zawodnikiem, to spokojnie pojedzie na 1 pita.


avatar
pz0

26.05.2010 23:07

0

7. franko - obyś się nie zdziwił


avatar
jaroadam

26.05.2010 23:40

0

I bardzo dobrze że są wyścigi które są wymagające dla opon. Zakładam że główną strategią dla zespołów będą 2 stopy. Myślę że Renault ruszy do wyścigu na miękkich gumach co w połączeniu z mniejszym dociskiem powinno dać niezłe tempo. Potem można zaryzykować jeden stop gdy tor się nagumuje i okoliczności będą sprzyjały i może będzie pudło znowu...


avatar
szewczenko

08.02.2012 20:24

0

Mało zmian w bolidzie Neweya.Nie ma co sie dziwić, bo po co drastycznie zmieniać zwycięski samochód! ;)


avatar
fan redbull

09.02.2012 14:13

0

No to czekamy na sezon ;) Mam nadzieję ,że i w tym roku Red Bull będzie na szczycie. ;))


avatar
alex91

08.03.2012 15:53

0

nie ważne jak wygląda bolid red bulla on ma zwyciężać i być szybki a wygląd się nie liczy:)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu