Oprócz zespołów, do GP Turcji przygotowuje się także firma Bridgestone, jedyny dostawca ogumienia dla ekip F1 w sezonie 2010. Z technicznego punktu widzenia tor Istambul Park stawia spore wyzwania przed ogumieniem, zwłaszcza szybki i długi zakręt numer 8, który zdaniem specjalistów z Bridgestone jest najbardziej wymagający w całym kalendarzu F1.
„Tor Istambul Park sprawiał nam problemy w przeszłości więc jest obiektem, na którym w szczególności zwracamy uwagę na każdy aspekt naszych przygotowań” mówił Hirohide Hamashima, dyrektor ds. rozwoju ogumienia Bridgestone Motorsport. „Zmodyfikowaliśmy siłę i wytrzymałość naszych opon w tym roku i nie zaobserwowaliśmy problemów, mimo że nowe bolidy są zarówno cięższe, jak i szybsze od poprzednich.”„Zakręt numer osiem jest najcięższym zakrętem dla opon w całym kalendarzu, niemniej nie jest to jedyna część toru, która stawia takie wyzwanie. Kombinacja lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14 jest najwolniejszą częścią toru i następuje zaraz po szybkiej prostej. Taka kombinacja powoduje powstawanie grainingu, więc zespoły będą musiały zwrócić szczególną uwagę na jego minimalizację, zwłaszcza we wstępnej fazie weekendu, gdy tor jest bardziej zanieczyszczony i mniej nagumowany.”
25.05.2010 11:30
0
chyba to jest podpowiedz dla jednego z kierowców mcl?
25.05.2010 11:53
0
dobra guma nie jest zła
25.05.2010 13:16
0
dlatego powinni dac wolna rękę przynajmniej kilku firmą na dostarczanie ogumienia i szukanie nowych kierunków np. niski profil na większej feldze
25.05.2010 15:50
0
".....lewy-prawy-lewy zakrętów 12 -14"...... to dopiero labirynt na 2 i 3-ce !
25.05.2010 15:52
0
2. przemoziom99 - Jak się cytuje @ walerus - wypadało by użyć - " ....." Niechce mi się grzebać w historii, ale ten tekst jest co roku powielany przez Bridgestona.
25.05.2010 17:24
0
Moim zdaniem opony powinny być tak zrobione aby były przynajmniej 2 pits stopy, wtedy było by więcej strategii itp. Ale jak wiadomo, F1 to już nie wyscigi tylko biznes i Bridgestone chce utrzymac sie w świecie F1 i nie wpuścić Michealina i innych firm dlatego robia takie wytrzymałe i szybkie opony, na których nawet da się cały wyscig przejechąc.
25.05.2010 17:38
0
Może w przyszłym roku opony będzie dostarczał ... Durex ? Oni wytrzymują wszystkie "zakręty" ;-)
25.05.2010 17:44
0
Button oszczedza opony on moze dominowac na tym torze.
25.05.2010 18:37
0
8. to że ktoś dba o opony to nie znaczy że odrazu bedzie dominował bo nie tylko button umie zadbać o opony i gadanie o buttonie że bedzie dominował jest żenujące.No ale oszczedzanie opon na tym torze przy pełnych zbiornikach jest kluczowe...
25.05.2010 18:40
0
7. haha dobre!
25.05.2010 19:04
0
8. Może tak, pytanie brzmi czy jest w stanie na tyle nie zniszczyc, by bez problemu jechac na 1 pit stop. Ciekawe jak inni sobie poradzą. Może wreszcie będą 2 pit stopy! Wielkie przygotowania Bridgestone do wekendu :) Jeszcze takiej bredni nie słyszałem, wybiorą 2 mieszanki + standardowo 2 deszczówki i wyprodukują.Też mogli by rozwijac opony, a nie raz do roku troche zmienią skład i sie cieszą z wykonanej pracy.
25.05.2010 19:05
0
2. przemoziom99---a wykupiłeś prawa autorskie????
25.05.2010 22:40
0
Button umie jeździć oszczędzając opony on tu może wygrać
25.05.2010 23:34
0
Ciekawe, przez dziury na ósemce RB będzie miało jeszcze łatwiej w qual bo inni będą musieli wyjątkowo wysoko zawiesić bolid żeby z pełnym bakiem nie dobijać na początku wyścigu. Jeśli RB będzie miał wyjątkową przewagę to znaczy że mają magiczne zawieszenie :)
26.05.2010 02:09
0
7. franko-yyy,króciutko -niestety nie wszystkie;)Choć nie wiem czy emotka z uśmieszkiem jest tu na miejscu.
26.05.2010 07:18
0
Tilke musi lubić czytać wypowiedzi przed GP Turcji. Wszyscy mówią o 'jego' ósemce.
26.05.2010 07:31
0
przestancie mowic ze baton wygra bo umie dbac o opony on tylko umie to robic
26.05.2010 07:36
0
kierowca mosi regolowac temperature i obroty w silniku dbac o opony itd dla mnie to sa pierdoly kierowca ma zapier narzekacie na hamiltona odnosnie opon on jest poprostu szybkim kierowcą ktory widowiskowo jezdzi a to znaczy wyprzedza a wtedy wiadomo ze bardziej sie niszcza opony dziekuje
26.05.2010 09:28
0
9. Renault R30 F1 Jak zwylke się czepiasz. A gość jasno napisał ,, może"
26.05.2010 12:29
0
@11 Hamilton może spokojnie pojechać na 2 pit stopy. Na tym torze da się wyprzedzać i jak ktoś ma małą przyczepność, to będzie objeżdżany tak szybkim wózkiem jak Srebrna Strzała. Zresztą sporo zależy od tego jak się wyścig ułoży. Jak Vetel będzie znów miał, z 40 sec przewagi nad kolejnym zawodnikiem, to spokojnie pojedzie na 1 pita.
26.05.2010 23:07
0
7. franko - obyś się nie zdziwił
26.05.2010 23:40
0
I bardzo dobrze że są wyścigi które są wymagające dla opon. Zakładam że główną strategią dla zespołów będą 2 stopy. Myślę że Renault ruszy do wyścigu na miękkich gumach co w połączeniu z mniejszym dociskiem powinno dać niezłe tempo. Potem można zaryzykować jeden stop gdy tor się nagumuje i okoliczności będą sprzyjały i może będzie pudło znowu...
08.02.2012 20:24
0
Mało zmian w bolidzie Neweya.Nie ma co sie dziwić, bo po co drastycznie zmieniać zwycięski samochód! ;)
09.02.2012 14:13
0
No to czekamy na sezon ;) Mam nadzieję ,że i w tym roku Red Bull będzie na szczycie. ;))
08.03.2012 15:53
0
nie ważne jak wygląda bolid red bulla on ma zwyciężać i być szybki a wygląd się nie liczy:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się