Podczas wczorajszego spotkania członków FOTA przeprowadzono także dyskusję na temat systemu KERS, który w sezonie 2011 najprawdopodobniej powróci do F1.
Według doniesień Sama Michaela, dyrektora technicznego Williamsa, ekipy Renault i Ferrari zaoferowały dostarczanie swoich systemów do odzyskiwania energii kinetycznej innym ekipom za kwotę niewiększą niż 1 milion euro.„Renault dostarczy system każdemu w stawce kto o to poprosi” mówił Australijczyk w wywiadzie dla BBC. „Ferrari dostarczy wszystkim ekipom, które używają ich silnika.”
Dyrektor techniczny Williamsa zaznaczył jednak, że zarówno Ferrari, jak i Renault dostarczą KERS pozostałym ekipom, ale chcą zwiększenia mocy tego urządzenia.
W ubiegłym roku KERS miał ograniczoną możliwość akumulacji energii, jednak w planach FIA na kolejne lata było jej zwiększenie, a nawet odzyskiwanie jej z obu osi pojazdu.
Zespół Williams wczoraj poinformował, że został większościowym udziałowcem w spółce WHP (Williams Hybrid Power), która pracuje nad technologią KERS dla sportów motorowych i seryjnej produkcji. Jeżeli system odzyskiwania energii kinetycznej powróci do F1, ekipa Franka Williamsa prawdopodobnie w końcu użyje swojego innowatorskiego systemu opartego na kole zamachowym.
Szczegóły dotyczące KERS, zdaniem Michaela, powinny zostać podjęte do GP Hiszpanii.
29.04.2010 09:44
0
Mclaren nie chce sprzedac a wydawało sie ze im najlepiej się udał
29.04.2010 09:45
0
No, ciekawy moze byc ten KERS od Williams'a.
29.04.2010 09:51
0
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!! Cholipka jak ja nie lubię tych nieustających zmian. Czy choć przez 2 sezony będzie stabilizacja w przepisach ? To już zaczyna być cyrk !
29.04.2010 10:03
0
nie tyle KERS wyszedł dobrze McLarenowi co areodynamika dopasowana pod niego
29.04.2010 10:17
0
3. Sister Fakt, że trochę stabilizacji by się przydało, choć przez ten bałagan mamy widowisko :) Jeśli chodzi o KERS to sam w sobie nie jest złym pomysłem, tylko trzeba dać więcej czasu zespołom i ograniczenia mocy znacznie podnieść.
29.04.2010 10:43
0
zło ;( Na prawde mogliby już zaprzestać tych zmian ;(
29.04.2010 10:52
0
Stabilizacja? Za dwa czy trzy lata przeciez mają wrócić silniki z turbodoładowaniem, tak więc stabilizacja nastapi za około 4 lata. No i nie zapominajmy, że dostawca opon się zmienia i możliwe, że przez tą zmiane tylne koła mają być szersze.
29.04.2010 11:10
0
Chyba najlepiej byłoby gdyby zostawili wybór, kto chce niech używa.. Byłby ciekawy wyścig zbrojeń między tymi którzy postawili na KERS, a tymi którzy woleliby jeździć bez niego..
29.04.2010 11:27
0
No i bez kersu musieliby zapewnić odpowiednią wagę bolidów a ci bez kersu musieliby odpowiednio rozłożyć masę.
29.04.2010 11:36
0
I po co znowu ten kers? ciągłe zmiany powodują że wygrywa technologia a nie kierowca bo jeśli zachowane były by przepisy przez kilka sezonów to wszystkie bolidy osiągnęły by jakiś jeden stały poziom i liczyło by się ustawienie bolidu do danego toru a w tym przypadku wchodzi w grę głównie umiejętność kierowcy,a tak wygra ten kto będzie miał lepszy kers.
29.04.2010 11:52
0
Pamiętacie tą dużą ankietę którą robiło LG w zeszłym roku? były tam pytania do kibiców właśnie o KERS. Wie ktoś czy wyniki tej ankiety są ogólnodostępne i gdzie je można znaleźć? Może to właśnie zwykli ludzie byli za tym żeby nie rezygnować z KERSU?
29.04.2010 12:02
0
a na to wszystko zasmażka , dużo zasmażki . dodatkowy tunel sterowany lewym kolanem , kers włączany prawym kolanem , ruchome przednie skrzydło lewa ręka , turbo prawą ręką , dwadzieścia potencjometrów w kierownicy , kamera wsteczna z monitorem w helmecie + jeszcze kilka udoskonaleń i bomba .
29.04.2010 12:15
0
Obcinanie kosztów to nie KERS bo jak tu można mówić o zmniejszaniu wydatków jeśli zespoły wydają na KERS 1mln euro. W zeszłym sezonie niektórzy pokazali nam że KERS się nie używa do ataku tylko do obrony.
29.04.2010 12:50
0
@7 nie mają wrócić silniki turbodoładowane tylko pojawić się w F1 silniki "turbospalinowe" ( o taką informacje gdzieś zahaczyłem ) - silniki oparte na turbinie o spalaniu zewnętrznym . NIe wiem na ile to są wiarygodne informacje, ale biorąc parcie na ekologie jest to całkiem prawdopodobne (silniki te mogą "jeżdzić" na "biopaliwach")
29.04.2010 13:55
0
14. d0lph - Ktoś źle usłyszał, ktoś inny źle przetłumaczył i tak się rodzą plotki. Silnik ma być o pojemności 1500 ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójną turbiną z chłodzeniem powietrza.
29.04.2010 14:19
0
Albo oszczedzaja na F1, albo pchaja kolejne innowacje. Ja tego naprawde nie ogarniam, nie tankujemy, bo za drogo, bierzemy najtansze opony, choc beda sie rozpadac w polowie wyscigu, ale przy tym wracamy do KERSu, ktory jak wiemy wszyscy doskonale - duzo kosztuje. Dla mnie to te decyzje sa totalnie sprzeczne. Wazni panowie z F1 powinni isc w strone ograniczenia aerodynamiki w te strone, by dalo sie wyprzedzac na torze, a przepisy, ktore mialy isc w te strone, poszly jeszcze bardziej w druga.
29.04.2010 15:12
0
No nie, niech wreszcie przestaną gadać o oszczędnościach i tych ściemach o oszczędzaniu. Niech otwarcie przyznają że liczy się kasa, nie sport. Bo z wcześniejszych wypowiedzi można dojść do wniosku że włodarze F1 mają chyba Alzhaimera.
29.04.2010 15:16
0
7. piter_neo Jak to ktoś tu kiedyś napisał "Formuła 1 jest tak jakby królikiem doświadczalnym" faktycznie podobno silniki turbodoładowane mają powrócić w 2013 roku, do tego czasu kers może być przecież wykorzystywany w F1 i przy tym rozwijany, zapewne w innych seriach wyścigowych też coś takiego wdrożą, a za kilka lat pojawi się pewnie w samochodach cywilnych.
29.04.2010 15:34
0
Sister jakie zmiany? Przecież oficjalnie KERS nie jest w tym sezonie zabroniony.
29.04.2010 16:03
0
Jeszcze nie zczailiście,że liczy się to,żeby zbić kasę na dobrym interesie po to jest KERS. A przy okazji da się to upchnąć w drogówkach,no i "git majones"
29.04.2010 16:32
0
co to znaczy innowatorski ? ;D albo innowacyjny albo nowatorski ;D nie zebym sie czepial ;)
29.04.2010 17:20
0
KERS to ZŁO.....
29.04.2010 17:51
0
19. Już sama nie wiem czy Twoje pytanie bardziej uwłacza Twojej inteligencji czy mojej ale jednak Ci odpowiem... :-) Zespoły umówiły się, że solidarnie nie będą używać systemu KERS w tym roku. Czy ktoś jeździ obecnie z KERS - nie? Jak się umówią w przyszłym roku na KERS będą jeździć - tak. Jest zmiana ????
29.04.2010 18:01
0
Ale to jest zmiana wynikająca z prywatnej inicjatywy zespołów tudzież stowarzyszenia FOTA, a nie jest zmianą wynikającą ze zmiany przepisów. Więc nie nazwałbym tego czynnikiem w chwili obecnej uwłaczającym w stabilizację przepisów.
29.04.2010 18:26
0
24. Jeśli czegoś nie masz - nie pracujesz nad tym, nie rozwijasz, nie bierzesz pod uwagę. Jeśli "coś" masz w samochodzie bierzesz to pod uwagę. Od wagi kierowcy począwszy na ustawieniu bolidu kończywszy... Dalszej polemiki w tym temacie nie będzie. Pozdrawiam
29.04.2010 18:58
0
3x nie dla KERS
29.04.2010 19:24
0
McLaren nikomu nie dostarczy systemu KERS, ponieważ wie, że stworzył praktycznie najlepszy system i przez to nie chce się nim z nikim dzielić.
29.04.2010 19:34
0
27. McLaren stworzyl dobry bolid pod KERS, nie sam KERS.
29.04.2010 20:05
0
McLaren miał dobry KERS ale od połowy sezonu bo jak pamiętamy na początku było bardzo ciężko. Ze względu na błędy w konstrukcji.
29.04.2010 20:40
0
Ja też jestem za stabilizacją ;) Poczekajmy aż samochodu klasy WRC dogonią F1 :))))) A poważnie - chłopaki to Formuła 1 - innowacja jest wpisana w ten sport.
29.04.2010 21:29
0
Oszczędności na każdym kroku, kolejna kasa do wydania na KERS i gruntowne przerobienie bolidów. FIA i FOTA mówią,że chcą oszczędności a robią wszystko żeby jednak było drożej. Jestem przekonany,że znowu będziemy oglądać to samo co w sezonie 2009 gdy jechały dwa bolidy z KERSem (z tą różnicą,że teraz będą mieć więcej dodatkowej mocy- czyli KAŻDY+ ileś tam KM), jeden używa do atakowania drugi do obrony i efekt jest taki sam jaki byłby i bez KERSU o czym zresztą wspominali , kierowcy,szefowie zespołów i komentatorzy. Widoczny efekt był dopiero gdy np McL (w głównej roli z Hamiltonem) wyprzedzał bolidy bez KERSU, ale jak widać po początku sezonu i bez tego NaCoToKomu można wiele razy i widowiskowa wyprzedzać, wystarczy dobry bolid i kierowca z jajem.
29.04.2010 21:49
0
ja jestem za KERS. Pamietajcie, ze zostal on uzyty tylko przez kilka teamow, nadal jest systemem nowatorskim ale teraz jest szansa, ze jest lepiej dopracowany. Sezon 2009 udowodnil, ze mozna z KERSem rywalizowac majac dobra aerodynamike takze mozna z tego nie korzystac. Dobrze by natomiast bylo, zeby nie bylo ograniczenia mocy kersu :) powiedzmy dodatkowe 200-250 KM na te 6 s co okrazenie. Albo dac im 12 s :) dopalacza. Mi by sie podobalo
29.04.2010 23:57
0
kers prędzej czy póżniej się znudzi tak jak było z erą turbo w latach 80 - bez fajerwerków
30.04.2010 09:49
0
Na aż dziw, że jakiś samochód wygrał z KERSem. Ale to już się przeraklamowało i to jest za drogie dla nowych ekip.
30.04.2010 11:02
0
Master666, Ty chyba masz te McLareny na scianach w domu porozwieszane < lol 2 >
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się