WIADOMOŚCI

KERS za milion euro?
KERS za milion euro?
Podczas wczorajszego spotkania członków FOTA przeprowadzono także dyskusję na temat systemu KERS, który w sezonie 2011 najprawdopodobniej powróci do F1.
baner_rbr_v3.jpg
Według doniesień Sama Michaela, dyrektora technicznego Williamsa, ekipy Renault i Ferrari zaoferowały dostarczanie swoich systemów do odzyskiwania energii kinetycznej innym ekipom za kwotę niewiększą niż 1 milion euro.

„Renault dostarczy system każdemu w stawce kto o to poprosi” mówił Australijczyk w wywiadzie dla BBC. „Ferrari dostarczy wszystkim ekipom, które używają ich silnika.”

Dyrektor techniczny Williamsa zaznaczył jednak, że zarówno Ferrari, jak i Renault dostarczą KERS pozostałym ekipom, ale chcą zwiększenia mocy tego urządzenia.

W ubiegłym roku KERS miał ograniczoną możliwość akumulacji energii, jednak w planach FIA na kolejne lata było jej zwiększenie, a nawet odzyskiwanie jej z obu osi pojazdu.

Zespół Williams wczoraj poinformował, że został większościowym udziałowcem w spółce WHP (Williams Hybrid Power), która pracuje nad technologią KERS dla sportów motorowych i seryjnej produkcji. Jeżeli system odzyskiwania energii kinetycznej powróci do F1, ekipa Franka Williamsa prawdopodobnie w końcu użyje swojego innowatorskiego systemu opartego na kole zamachowym.

Szczegóły dotyczące KERS, zdaniem Michaela, powinny zostać podjęte do GP Hiszpanii.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

44 KOMENTARZY
avatar
xdomino996

29.04.2010 09:44

0

Mclaren nie chce sprzedac a wydawało sie ze im najlepiej się udał


avatar
orinocoPL

29.04.2010 09:45

0

No, ciekawy moze byc ten KERS od Williams'a.


avatar
Sister

29.04.2010 09:51

0

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!! Cholipka jak ja nie lubię tych nieustających zmian. Czy choć przez 2 sezony będzie stabilizacja w przepisach ? To już zaczyna być cyrk !


avatar
chlebekf1

29.04.2010 10:03

0

nie tyle KERS wyszedł dobrze McLarenowi co areodynamika dopasowana pod niego


avatar
Gosu

29.04.2010 10:17

0

3. Sister Fakt, że trochę stabilizacji by się przydało, choć przez ten bałagan mamy widowisko :) Jeśli chodzi o KERS to sam w sobie nie jest złym pomysłem, tylko trzeba dać więcej czasu zespołom i ograniczenia mocy znacznie podnieść.


avatar
Wiater

29.04.2010 10:43

0

zło ;( Na prawde mogliby już zaprzestać tych zmian ;(


avatar
piter_neo

29.04.2010 10:52

0

Stabilizacja? Za dwa czy trzy lata przeciez mają wrócić silniki z turbodoładowaniem, tak więc stabilizacja nastapi za około 4 lata. No i nie zapominajmy, że dostawca opon się zmienia i możliwe, że przez tą zmiane tylne koła mają być szersze.


avatar
ziarno truli

29.04.2010 11:10

0

Chyba najlepiej byłoby gdyby zostawili wybór, kto chce niech używa.. Byłby ciekawy wyścig zbrojeń między tymi którzy postawili na KERS, a tymi którzy woleliby jeździć bez niego..


avatar
Roll

29.04.2010 11:27

0

No i bez kersu musieliby zapewnić odpowiednią wagę bolidów a ci bez kersu musieliby odpowiednio rozłożyć masę.


avatar
nico64

29.04.2010 11:36

0

I po co znowu ten kers? ciągłe zmiany powodują że wygrywa technologia a nie kierowca bo jeśli zachowane były by przepisy przez kilka sezonów to wszystkie bolidy osiągnęły by jakiś jeden stały poziom i liczyło by się ustawienie bolidu do danego toru a w tym przypadku wchodzi w grę głównie umiejętność kierowcy,a tak wygra ten kto będzie miał lepszy kers.


avatar
songohu

29.04.2010 11:52

0

Pamiętacie tą dużą ankietę którą robiło LG w zeszłym roku? były tam pytania do kibiców właśnie o KERS. Wie ktoś czy wyniki tej ankiety są ogólnodostępne i gdzie je można znaleźć? Może to właśnie zwykli ludzie byli za tym żeby nie rezygnować z KERSU?


avatar
atomic

29.04.2010 12:02

0

a na to wszystko zasmażka , dużo zasmażki . dodatkowy tunel sterowany lewym kolanem , kers włączany prawym kolanem , ruchome przednie skrzydło lewa ręka , turbo prawą ręką , dwadzieścia potencjometrów w kierownicy , kamera wsteczna z monitorem w helmecie + jeszcze kilka udoskonaleń i bomba .


avatar
pawel3012

29.04.2010 12:15

0

Obcinanie kosztów to nie KERS bo jak tu można mówić o zmniejszaniu wydatków jeśli zespoły wydają na KERS 1mln euro. W zeszłym sezonie niektórzy pokazali nam że KERS się nie używa do ataku tylko do obrony.


avatar
d0lph

29.04.2010 12:50

0

@7 nie mają wrócić silniki turbodoładowane tylko pojawić się w F1 silniki "turbospalinowe" ( o taką informacje gdzieś zahaczyłem ) - silniki oparte na turbinie o spalaniu zewnętrznym . NIe wiem na ile to są wiarygodne informacje, ale biorąc parcie na ekologie jest to całkiem prawdopodobne (silniki te mogą "jeżdzić" na "biopaliwach")


avatar
Tytussek

29.04.2010 13:55

0

14. d0lph - Ktoś źle usłyszał, ktoś inny źle przetłumaczył i tak się rodzą plotki. Silnik ma być o pojemności 1500 ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójną turbiną z chłodzeniem powietrza.


avatar
Ataru

29.04.2010 14:19

0

Albo oszczedzaja na F1, albo pchaja kolejne innowacje. Ja tego naprawde nie ogarniam, nie tankujemy, bo za drogo, bierzemy najtansze opony, choc beda sie rozpadac w polowie wyscigu, ale przy tym wracamy do KERSu, ktory jak wiemy wszyscy doskonale - duzo kosztuje. Dla mnie to te decyzje sa totalnie sprzeczne. Wazni panowie z F1 powinni isc w strone ograniczenia aerodynamiki w te strone, by dalo sie wyprzedzac na torze, a przepisy, ktore mialy isc w te strone, poszly jeszcze bardziej w druga.


avatar
zelik76

29.04.2010 15:12

0

No nie, niech wreszcie przestaną gadać o oszczędnościach i tych ściemach o oszczędzaniu. Niech otwarcie przyznają że liczy się kasa, nie sport. Bo z wcześniejszych wypowiedzi można dojść do wniosku że włodarze F1 mają chyba Alzhaimera.


avatar
nomadwcm

29.04.2010 15:16

0

7. piter_neo Jak to ktoś tu kiedyś napisał "Formuła 1 jest tak jakby królikiem doświadczalnym" faktycznie podobno silniki turbodoładowane mają powrócić w 2013 roku, do tego czasu kers może być przecież wykorzystywany w F1 i przy tym rozwijany, zapewne w innych seriach wyścigowych też coś takiego wdrożą, a za kilka lat pojawi się pewnie w samochodach cywilnych.


avatar
Fox_

29.04.2010 15:34

0

Sister jakie zmiany? Przecież oficjalnie KERS nie jest w tym sezonie zabroniony.


avatar
strong1

29.04.2010 16:03

0

Jeszcze nie zczailiście,że liczy się to,żeby zbić kasę na dobrym interesie po to jest KERS. A przy okazji da się to upchnąć w drogówkach,no i "git majones"


avatar
wojtek_g

29.04.2010 16:32

0

co to znaczy innowatorski ? ;D albo innowacyjny albo nowatorski ;D nie zebym sie czepial ;)


avatar
Budyn_F1

29.04.2010 17:20

0

KERS to ZŁO.....


avatar
Sister

29.04.2010 17:51

0

19. Już sama nie wiem czy Twoje pytanie bardziej uwłacza Twojej inteligencji czy mojej ale jednak Ci odpowiem... :-) Zespoły umówiły się, że solidarnie nie będą używać systemu KERS w tym roku. Czy ktoś jeździ obecnie z KERS - nie? Jak się umówią w przyszłym roku na KERS będą jeździć - tak. Jest zmiana ????


avatar
Fox_

29.04.2010 18:01

0

Ale to jest zmiana wynikająca z prywatnej inicjatywy zespołów tudzież stowarzyszenia FOTA, a nie jest zmianą wynikającą ze zmiany przepisów. Więc nie nazwałbym tego czynnikiem w chwili obecnej uwłaczającym w stabilizację przepisów.


avatar
Sister

29.04.2010 18:26

0

24. Jeśli czegoś nie masz - nie pracujesz nad tym, nie rozwijasz, nie bierzesz pod uwagę. Jeśli "coś" masz w samochodzie bierzesz to pod uwagę. Od wagi kierowcy począwszy na ustawieniu bolidu kończywszy... Dalszej polemiki w tym temacie nie będzie. Pozdrawiam


avatar
przemoziom99

29.04.2010 18:58

0

3x nie dla KERS


avatar
Master666

29.04.2010 19:24

0

McLaren nikomu nie dostarczy systemu KERS, ponieważ wie, że stworzył praktycznie najlepszy system i przez to nie chce się nim z nikim dzielić.


avatar
Ataru

29.04.2010 19:34

0

27. McLaren stworzyl dobry bolid pod KERS, nie sam KERS.


avatar
Blaz

29.04.2010 20:05

0

McLaren miał dobry KERS ale od połowy sezonu bo jak pamiętamy na początku było bardzo ciężko. Ze względu na błędy w konstrukcji.


avatar
astrostar

29.04.2010 20:40

0

Ja też jestem za stabilizacją ;) Poczekajmy aż samochodu klasy WRC dogonią F1 :))))) A poważnie - chłopaki to Formuła 1 - innowacja jest wpisana w ten sport.


avatar
jar188

29.04.2010 21:29

0

Oszczędności na każdym kroku, kolejna kasa do wydania na KERS i gruntowne przerobienie bolidów. FIA i FOTA mówią,że chcą oszczędności a robią wszystko żeby jednak było drożej. Jestem przekonany,że znowu będziemy oglądać to samo co w sezonie 2009 gdy jechały dwa bolidy z KERSem (z tą różnicą,że teraz będą mieć więcej dodatkowej mocy- czyli KAŻDY+ ileś tam KM), jeden używa do atakowania drugi do obrony i efekt jest taki sam jaki byłby i bez KERSU o czym zresztą wspominali , kierowcy,szefowie zespołów i komentatorzy. Widoczny efekt był dopiero gdy np McL (w głównej roli z Hamiltonem) wyprzedzał bolidy bez KERSU, ale jak widać po początku sezonu i bez tego NaCoToKomu można wiele razy i widowiskowa wyprzedzać, wystarczy dobry bolid i kierowca z jajem.


avatar
Avalon

29.04.2010 21:49

0

ja jestem za KERS. Pamietajcie, ze zostal on uzyty tylko przez kilka teamow, nadal jest systemem nowatorskim ale teraz jest szansa, ze jest lepiej dopracowany. Sezon 2009 udowodnil, ze mozna z KERSem rywalizowac majac dobra aerodynamike takze mozna z tego nie korzystac. Dobrze by natomiast bylo, zeby nie bylo ograniczenia mocy kersu :) powiedzmy dodatkowe 200-250 KM na te 6 s co okrazenie. Albo dac im 12 s :) dopalacza. Mi by sie podobalo


avatar
przemoziom99

29.04.2010 23:57

0

kers prędzej czy póżniej się znudzi tak jak było z erą turbo w latach 80 - bez fajerwerków


avatar
Roll

30.04.2010 09:49

0

Na aż dziw, że jakiś samochód wygrał z KERSem. Ale to już się przeraklamowało i to jest za drogie dla nowych ekip.


avatar
Cwirs

30.04.2010 11:02

0

Master666, Ty chyba masz te McLareny na scianach w domu porozwieszane < lol 2 >


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu