WIADOMOŚCI

Tor Sepang okiem Roberta Kubicy
Tor Sepang okiem Roberta Kubicy
Formuła 1 ledwo opuściła Australię, a ekipy i kierowcy już zmierzają do Malezji na trzecią eliminację mistrzostw świata F1. Tym razem czasu jest bardzo mało gdyż już w piątek odbędą się pierwsze treningi przed GP Malezji. Robert Kubica opowiada o tym jak wygląda jazda po torze Sepang i jakie wyzwanie stwarza zespołom wyjątkowo ciepły klimat Kuala Lumpur.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Układ toru F1 w Malezji

„Sepang to wyjątkowy tor z różnymi zakrętami: niektóre są bardzo szybkie, a inne wolne. Tor ma po trochu wszystkiego, dlatego tak dużo wymaga od bolidu.”

„Początek okrążenia jest relatywnie wolny, ale mimo że zakręty pierwszy i drugi wyglądają na mapce toru na łatwe, są naprawdę podstępne, gdyż nawierzchnia nieco faluje i ciężko jest złapać moc na wyjściu z drugiego. Tor jest szeroki, a gdy walczy się z innymi bolidami można próbować pokonywać zakręty różnymi torami, aby spróbować zyskać przewagę.”

„Środkowa część okrążenia jest częścią, którą lubię najbardziej, gdyż ma szybkie łuki, włączając w to zakręty numer pięć i sześć. Można tam poczuć przeciążenie. Potem zbliżamy się do zakrętów 7 i 8, które wyglądają jak jeden łuk z podwójnym szczytem, ale trzeba uważać na małe nierówności w środku zakrętów, które mogą wpływać na stabilność bolidu.”

„Okrążenie kończy się naprawdę długą prostą i dużym dohamowaniem. To prawdopodobnie najlepsza okazja do wyprzedzania, ponieważ tor jest szeroki i można wypróbować wiele różnych torów jazdy. Zakręt 14 to kolejny wiraż, w którym widzimy kilka różnych linii, ponieważ podejście do niego zależy od charakterystyki bolidu, jak również stylu jazdy. Niektóre bolidy preferują większą prędkość w apeksie, ale tracą na wyjściu z łuku.”

„Ogólnie to tor, na którym łatwo odnaleźć rytm, a ze względu na swoją szerokość daje pewność podczas szukania granic możliwości. Ostatnio szybkie zakręty nie były zbytnim wyzwaniem, ale sądzę, że w tym roku będą bardziej wymagające ze względu na obciążenie paliwem. Na przykład, jazda na pełnym gazie przez zakręt numer pięć w ubiegłym roku była łatwa, ale w tym roku będzie bardziej wymagająca.”

„Klimat w Malezji sprawia, że pod względem fizycznym jest to ciężki weekend dla całego zespołu. Gdy po raz pierwszy przybyłem do Malezji nie mogłem uwierzyć w taką wilgotność. Gdy wyszedłem z lotniska czułem się jakbym wchodził do sauny! Naprawdę odczuwa się upał gdy jest się w garażu, gdyż ciepło auta przenika przez Twoje ciało. Istnieje także spore ryzyko wystąpienia gwałtownych burz, a późna godzina startu w niedzielę może skutkować kolejnym mokrym wyścigiem.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

35 KOMENTARZY
avatar
Filipek

29.03.2010 14:58

0

Już się nie mogę doczekać. Żeby tylko nie padało, bo głupio by było gdyby znowu przerwali wyścig.


avatar
LeX IcoN

29.03.2010 15:02

0

Sprawdziłem pogode w Kuala Lumpur na Interii i wyglada na to że cały weekend będzie deszczowy.


avatar
nomadwcm

29.03.2010 15:02

0

W Malezji też będzie się działo stawiam na McLareny


avatar
alex8518

29.03.2010 15:06

0

Wierze ze bedzie nastepne podium


avatar
matito

29.03.2010 15:07

0

3. nomadwcm no ja bym raczej obstawił Ferrari McLaren i Renault ten to wymaga


avatar
sebekorzel

29.03.2010 15:20

0

oby padało :)


avatar
el_diablo

29.03.2010 15:24

0

McLareny bedą szalały na tej podwójnej prostej


avatar
Flytoo

29.03.2010 15:31

0

Robert wierzymy w Ciebie :)


avatar
nomadwcm

29.03.2010 15:58

0

Mercedesy też będą chciały się pokazać >>Petronas :)


avatar
Kryszan009

29.03.2010 15:59

0

Zapowiada się ekscytujący wyścig bo bedzie padał deszcz:)


avatar
Dagmara_W

29.03.2010 16:44

0

ja lubie ten wyscig.. taka konfiguracja toru daje molziwosc wyprzedzania i roznych wydarzen na torze. a konfiguracja jest ciekawsza dla kierowców. ja mam nadzieje ze nie bedzie padac bo jednak co sie dzialo rok temu to bylo jak tsunami na tor. a lepiej niech sobie powalcza na sucho. Pozdrawiam


avatar
domel31

29.03.2010 17:10

0

brakuje mi w takich wiadomosciach zdjecia z ukladem zakretow.


avatar
sharpi

29.03.2010 17:11

0

gdyby nie deszcz i kierowcy, którzy zjechali na drugi pit stop, to gp australii nie byłoby w ogóle interesujące. potrzebne są 2 obowiązkowe zmiany kół, bo kierowcy przestaną wyprzedzać kilkanaście okrążeń przed końcem wyścigu bojąc się o stan opon


avatar
kuczek

29.03.2010 17:18

0

Kubek 5 miejsce będzie the best


avatar
maciejwilq

29.03.2010 17:20

0

#13 bzdura. Na torze działo się b.dużo rzeczy zanim kierowcy zjechali na zmianę opon.


avatar
dick777

29.03.2010 17:39

0

12.domel31: Wejdź na oficjalną stronę formuły 1. Tam jest dokładnie rozpisany każdy tor, nawet z podaniem prędkości, biegów i przeciążeń na każdym zakręcie. Rewelacyjny przewodnik po każdym torze.


avatar
marcin20

29.03.2010 18:41

0

Jak będzie nawałnica to powtórzy się sytuacja jak w Austrauli, dużo wyprzedzeń i ciekawych zwrotów akcji.


avatar
kempa007

29.03.2010 18:44

0

12. domel31 mowisz masz :)


avatar
darecky3

29.03.2010 18:51

0

18. kempa007 zganilem cie troche ostatnio pare razy ale teraz musze pochwalic, zajefajny gest, to mi sie podoba, i jeszcze jak szybko...-) 13. sharpi, zgadzam sie z Toba a nawet sam Kubica sie z Toba zgadza, zacytuje z nastepnego newsa: "Po sukcesie z Australii, Robert Kubica przyznał, że wiele zawdzięcza nietypowym warunkom na torze Albert Park".... ale niektorym traba nie wytlumaczysz, zawsze wiedza swoje..-)


avatar
2jb21

29.03.2010 19:23

0

mam nadzieję że Robert pokaże co potrafi a Hamilton będzie wąchać jego spaliny ;)


avatar
Budyn_F1

29.03.2010 19:25

0

Kubica sie nie da beda nastepne punkty


avatar
przemoziom99

29.03.2010 19:37

0

to jeden z niewielu torów zaprojektowanych przez tilke które są ciekawe


avatar
Forza Ferrari

29.03.2010 20:37

0

Moim faworytem na Malezje jest Rosberg lub Schumi czyli MGP ;D


avatar
nomadwcm

29.03.2010 20:38

0

7. Reno tak samo :)


avatar
kpuchala

29.03.2010 21:09

0

13. sharpi - Nie zgadzam się. Nie wprowadzając obowiązkowych dwóch pit-stopów dajemy możliwość doboru różnych strategii. Dzięki temu kierowca jadący agresywnie (np HAM) może sobie zjechać 2-3 razy, a inny tylko raz. W efekcie pomimo tego samego ciężaru samochodu mogą być znaczne różnice w prędkości (nowe a zużyte opony). HAM odrabiał 1-2 sek. do Ferrari dlatego, bo miał nowe gumy. Moim zdaniem w Australii widowisko na tym zyskało. Gdyby wszyscy musieli zjechać po raz drugi, to umiejętność Roberta inteligentnej jazdy i dbania o opony na nic by się zdała. Dwa obowiązkowe pit-stopy preferują styl jazdy HAMa. A tak - każdy pokazuje co potrafi.


avatar
fullbzikaaa

29.03.2010 21:50

0

25 kpuchala Zgadzam się w 100%. Brak tankowania pokazuje, że teraz więcej do powiedzenia ma kierowca. przedtem na każdym torze wygrywali Ci,co mieli lepsze autka. Teraz szansę na dobre miejsce mają też kierowcy w gorszych autkach, ale z większymi umiejętnościami. Prawda, że sporo szczęścia miał Robert na początku wyścigu, ale przez większą część udowodnił, że jest genialnym kierowcą. Pewnie jakby w tamtym roku był w Brawn GP, to majstra zrobiłby do połowy sezonu.


avatar
pjc

29.03.2010 22:16

0

To prawda Mercedes może w Malezji pokazać się z dobrej strony. Ja liczę jednak na jakąś niespodziankę i to miłą. Może kolejne podium w wykonaniu RK ,może powrót na podium Schumachera. Nie mam również nic przeciwko powtórzeniu sukcesu przez JB.


avatar
grzes12

29.03.2010 23:24

0

27 pjc Też nic nie mam przeciwko podium w wykonaniu RK ;) I nie sądzę aby na tym torze Mercedes nas zaskoczył i walczył o zwycięstwo . Raczej widzę ich na poziomie McLarena i Renault , a za Ferrari i RBR Pzdr.


avatar
luka55

29.03.2010 23:27

0

pjc @ 27 Mi to podium ktore podales odpowiada jak najbardziej z tym ze wolalbym jak juz aby Button byl 3 a ci dwaj aby powalczyli . Ale mam cos obawy ze mozemy ani jednego z nich na stopnich nie zobaczyc. Ale to tylko gdybanie . pozdr.


avatar
Kolers

30.03.2010 10:09

0

A ja jestem ciekawy czy udało by się komus przejechać cały wyścig na jednym komplecie gum. W końcu na GP Australii guzik śmigał dość "sporą " część wyścigu - nie pamiętam tylko czy na miękkich czy twardych - więc jakby w ogóle zdjąć nakaz pit stopów to może było by jeszcze ciekawiej.


avatar
papciar

30.03.2010 12:19

0

w tym roku wyscig w malezji bedzie o godzine wczesniej wiec nie powinno dojsc do przerwania wyscigu. deszcze na tym torze sa zawsze o jednakowej porze wiec powinno byc dobrze


avatar
xtravert

30.03.2010 23:55

0

Ciekawe jak się spisze KERS na tym torze w tym roku? ;)


avatar
Kolers

31.03.2010 07:10

0

@ 32. xtravert ;/ taaaa chomiki w tym upale zawsze jakoś nie tak biegają w kołowrotkach


avatar
Qbicek

10.02.2011 21:48

0

Felipe myśli pewnie o Robercie.


avatar
atomic

11.02.2011 08:36

0

coś z pudełka chce świsnąć .może 2 dodatkowe konie?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu