WIADOMOŚCI

GP Australii - strategie doboru opon
GP Australii - strategie doboru opon
Podczas wyścigu o GP Australii, po przeschnięciu nawierzchni toru Albert Park, zespoły preferowały opony wykonane z miękkiej mieszanki. Dzięki stosunkowo niskiej temperaturze i sporej wilgotności, pozwoliły one – w przypadku Jensona Buttona – na pokonanie aż 52 okrążeń.
baner_rbr_v3.jpg
Hiroshi Yasukawa, dyrektor Bridgestone Motorsport
„Co za interesujący wyścig i wspaniały pokaz technologii Bridgestone. Gratulacje dla Jensona za jego pierwsze zwycięstwo w barwach Vodafone McLaren Mercedes, dobra robota również w wykonaniu Roberta Kubicy ze względu na drugą lokatę z Renault F1 Team. Albert Park dostarczył świetnego środowiska dla wyścigu, cieszymy się widząc emocjonujący dla fanów wyścig”.

Hirohide Hamashima, dyrektor Bridgestone do spraw rozwoju opon
„To był świetny dzień pod względem osiągów opon, strategii i ścigania. Widzieliśmy interesujące akcje na torze, które są dobrą ilustracją korzyści jakie płyną z odpowiedniego zarządzania oponami. Gdy tylko tor przesechł, preferowane były miękkie opony, co jest odzwierciedleniem charakterystyki toru i warunków pogodowych w których zakres temperatur pracy opon był niższy. Jenson Button wykonał fantastyczną pracę dbając o opony przez 52 okrążenia i odnosząc imponujące zwycięstwo. Robert Kubica również wykazał się umiejętnością zarządzania oponami zdobywając drugą lokatę. Nawiązała się ciekawa walka pomiędzy jednopostojową strategią Ferrari, a dwupostojową Lewisa Hamiltona. Jesteśmy zadowoleni z osiągów naszych opon przejściowych, użytych na początku wyścigu przy ciężkich bolidach, a potem przy przesychającym torze.

Ostrożne zarządzenie oznaczało, że miękka mieszanka mogła wytrzymać dłużej w dzisiejszych warunkach, a to pokazało nam umiejętności poszczególnych kierowców w tej dziedzinie. Degradacja miękkiej mieszanki była nieco mniejsza niż w przypadku zupełnie suchego toru, a czasy okrążeń były przez to słabe. Twarda mieszanka, użyta między innymi przez Rubensa Barrichello, również zapewniała dobre osiągi, jesteśmy więc zadowoleni”.

Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Australii 2010.

McLaren
Jenson Button: przejściowe - miękkie
Lewis Hamilton: przejściowe - miękkie - miękkie

Mercedes
Michael Schumacher: przejściowe - przejściowe - miękkie - miękkie
Nico Rosberg: przejściowe - miękkie - miękkie

Red Bull
Sebastian Vettel: przejściowe - miękkie - DNF
Mark Webber: przejściowe - miękkie - miękkie - miękkie

Ferrari
Felipe Massa: przejściowe - miękkie
Fernando Alonso: przejściowe - miękkie

Williams
Rubens Barrichello: przejściowe - miękkie - twarde
Nico Hülkenberg: przejściowe - DNF

Renault
Robert Kubica: przejściowe - miękkie
Witalij Pietrow: przejściowe - twarde - DNF

Force India
Adrian Sutil: przejściowe - DNF
Vitantonio Liuzzi: przejściowe - miękkie

Toro Rosso
Sébastien Buemi: przejściowe - DNF
Jaime Alguersuari: przejściowe - miękkie - miękkie

Lotus
Jarno Trulli: DNS
Heikki Kovalainen: przejściowe - miękkie

HRT
Karun Chandhok: przejściowe - twarde - miękkie
Bruno Senna: przejściowe - DNF

BMW Sauber
Pedro de la Rosa: przejściowe - miękkie
Kamui Kobayashi: przejściowe - DNF

Virgin Racing
Timo Glock: przejściowe - miękkie - DNF
Lucas di Grassi: przejściowe - miękkie - miękkie - DNF

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
Huberto-Kub

28.03.2010 15:09

0

na jakiej stronie można obejrzeć powtórke gp australii


avatar
adamb94

28.03.2010 15:18

0

z peb .pl mozesz sobie sciągnąć caly wyścig


avatar
matibak

28.03.2010 15:18

0

Chyba Witia miał jechać na jeden pit ... RK na dwa był raczej szykowany... Fajne zdjęcie na oficialnej stronie zespołu na blogu jest heh


avatar
sever

28.03.2010 15:19

0

eksperymentują z Vitailem jak BMW z Robertem


avatar
MontyF!F!

28.03.2010 15:25

0

Witalij Pietrow jeszcze nie pokazał nic ciekawgo i godnego uwagi. A te niby super starty to jest raczej zasługa tego że ma lżejszy bolid na starcie bo ma w nim 150kg. Jeżeli Vettel ma o 10 więcej to ile ma reszta


avatar
kuczek

28.03.2010 15:37

0

udało się Robertowi dobrze że go nie ściągneli na pitstop a już sobie gadałem co oni robią aż tu nagle Ferrari nie zjeżdza to happy odrazu


avatar
Lipton

28.03.2010 15:42

0

http://f1.f- e-n.ne t/inde x.php/url8682 Huberto na tej stronie obejrzysz powtórkę. Pojawi się ona jutro rano i to z relacją BBC :D


avatar
eisenwolf777

28.03.2010 15:44

0

A gdzie Raikonnen na zimówkach ? :P


avatar
re-reikorp

28.03.2010 16:00

0

Brawo dla Japończyków. Wspaniała technologia pozwoliła przejechać 50!!!! okrążeń na miękkiej mieszance. A gdyby założyć twardą to pewnie starczyłaby na dwa-trzy wyścigi.


avatar
Sadu1

28.03.2010 16:12

0

qrde obejrzalbym jeszcze raz ten wyjazd roberta z boksow jak przypilowal obsludze bolidu paznokcie :P


avatar
atomic

28.03.2010 16:14

0

z pietrowem dobrze kombinowali szkoda,że witja nie dogrzał obon ."głowa gorąca -opony zimne"


avatar
Voight

28.03.2010 16:20

0

Rzeczywiście wspaniała... Hamilton jak dojechał do Alonso to już nie miał opon. Z resztą gdyby opony nie dawały radę tyle przejechać byłoby o wiele ciekawiej


avatar
vw@

28.03.2010 16:39

0

Zmiana opon na twarde załatwiło Pietroaw .Było zbyt zimno na twarde.


avatar
shad2pl

28.03.2010 17:00

0

@8. eisenwolf777: Na Onet.pl. Goscie z planetf1 sugerowali ze Kubica powinien dostac kare za swoj wyjazd. Jak dla mnie wyjazd mial mistrzowski i idealnie go wypuscili. Gdyby nie to nie polknalby Massy zapewne.


avatar
anezobt1

28.03.2010 17:12

0

jednak jarno truli na jakis oponach wyjechal pewnie na przejsciowcyh i dopiero DNF


avatar
szymonno1

28.03.2010 17:21

0

czy może mi ktoś wytłumaczyć jak było dziś z tymi oponami? bo pierwsza 10 musi jechać na oponach z kwalifikacji a wczoraj była ładna pogoda a podczas wyścigu deszcz. w takiej sytuacji tez muszą jechać na oponach z kwalifikacji? nie wiem jak to było dziś gdyż nie oglądnąłem pierwszych minut wyścigu


avatar
Agemlon

28.03.2010 17:32

0

W przypadku mokrej nawierzchni to nie muszą jechać na tych samych oponach, na jakich przejechali swoje najszybsze okrążenie w kwalifikacjach.


avatar
marcin20

28.03.2010 17:51

0

Fajnie że pogratulowali oboje Kubicy to miłe.


avatar
zenobi29

28.03.2010 18:00

0

13. vw@ - widocznie Pietrow jako mniej doświadczony , bardziej niszczy opony. A strategia dla obu zdaje mi się była zaplanowana na jedną zmianę opon. Chyba stąd ten wczorajszy spokój Roberta :-))


avatar
kuba1808

28.03.2010 18:43

0

Myślę, że Renault nie zdawało sobie sprawy, że na miękkiej mieszance można będzie przejechać 50 okrążeń. Stąd też twarde gumy dla Pietrowa, jako że miał w zamyśle jechać na jeden pit stop, a miękkie dla Kubicy, jako że na takie zmieniała cała stawka. Gdy się okazało, że jednak miękka mieszanka sprawuje się dość dobrze, pozostawiono nieco zmienić taktykę i jechać na jeden pit. Wyjątkiem stał się Hamilton, którego team, podobnie do Renault, też nie ufał oponom 'z zielonym paseczkiem'. Być może dane z telemetrii nie były zadowalające, spowodowane dość agresywną jazdą Brytyjczyka. Tą teorię potwierdza w dodatku problem z nowymi oponami na ostatnich okrążeniach wyścigu, gdy można było zobaczyć wyraźne przetarcie na prawej przedniej oponie.


avatar
walerus

28.03.2010 19:01

0

dobra guma nie jest zła...


avatar
walerus

28.03.2010 19:02

0

a dla Roberta gumy dziś były wyjątkowo przychylne!


avatar
dziarmol@biss

28.03.2010 19:07

0

21. walerus ;-))


avatar
slawex1983

28.03.2010 19:10

0

Nie zapominajcie nigdy o gumach panowie.


avatar
irekmydlarz

28.03.2010 19:23

0

2. adamb94, a dokładniej skąd mogę ściągnąć cały wyścig?


avatar
re-reikorp

28.03.2010 19:39

0

26. Może poczekaj na upload jakiś a nie tak z kopyta chcesz...


avatar
riqoor

28.03.2010 19:44

0

Trzeba zrobić coś z tymi oponami. 50 kółek na miękkiej mieszance to mocne przegięcie...


avatar
sydemon

28.03.2010 19:46

0

21. walerus, znasz jakis inny tekst?? powtarzasz sie... Zastanawia mnie zdziwienie hamiltona po informacji ze czolowka nie zjezdza na drugi pit stop. Czyzby nie zostal wczesniej poinformowany ze button również tak jedzie??


avatar
re-reikorp

28.03.2010 19:55

0

O jejku, 25 miałem na myśli, a poza tym nie popieram piractwa!!! I w ogóle nie wiem skąd te wyścigi na moim dysku, przecież ich nie można nigdzie kupić, więc ich nie mam. Do widzenia!


avatar
przemoziom99

28.03.2010 19:59

0

no japońce się postarali z oponami w ich ostatnim sezonie w f1


avatar
irekmydlarz

28.03.2010 20:01

0

29. re-reikorp, o ile sobie dobrze przypominam to nie Ciebie pytałem, więc nie wiem po co Twój komentarz. Aha i nie interesuje mnie co popierasz a czego nie...


avatar
mokry

28.03.2010 20:08

0

@ 28. sydemon. Protest!!! nie czepiaj się walerusa... dobrze napisał i na temat.


avatar
matito

28.03.2010 20:09

0

dobrze że Robert nie zjechał na II pit stop bo by ich już nie dogonił


avatar
walerus

28.03.2010 20:47

0

28 eeee... jaki inny tekst...? ja próbować ale nie wychodzić...


avatar
re-reikorp

28.03.2010 22:47

0

31. Grzecznie Ci napisałem, że nie masz co teraz tego szukać, zawsze masz takie reakcje jak nie dostajesz tego, co chcesz? Jak żonka obiadu nie ugotuje to w ryj jej mydłem w skarpecie wygarniesz? Siedzieć cicho i czekać aż życzliwi przyseedują albo uploadują, a nie sępić od wczesnych godzin powyścigowych:/ Chamowi tłumaczyć a on z widłami, popatrz no...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu