Plotki o wycofaniu się z F1 zespołu Toyoty ponownie przybierają na sile. Po nagłej decyzji zarządu BMW o zakończeniu projektu Formuły 1, pozostałe zespoły, w tym także Toyota, co prawda podpisały porozumienie Concorde wiążące je ze sportem na najbliższe lata, jednak pojawiają się inne przesłanki dla których japoński zespół mógłby podążyć śladami stajni z Monachium i Hinwil.
Niedawno FIA powiedziała, że zamierza ogłosić kolejne dwa nowe zespoły na przyszłoroczne mistrzostwa. O ile jeden mógłby zająć miejsce BMW Sauber o tyle drugi sprawiłby, że w przyszłym roku na starcie byłoby 28 bolidów, podczas gdy regulamin zezwala na start jedynie 26 kierowcom.Co więcej zespół Toyoty podczas ostatniego weekendu w Walencji otwarcie przyznał, że kontrakt z Jarno Trullim raczej nie zostanie przedłużony, co może wskazywać na chęć opóźnienia zamknięcia budżetu zespołu na przyszły sezon.
Czy Toyota wycofa się z Formuły 1 i czy zastąpi ją jakiś inny nowy zespół najprawdopodobniej przekonamy się już wkrótce. Silly season trwa…
24.08.2009 10:37
0
To się porobiło...
24.08.2009 10:41
0
Fantastyczna informacja, szczególnie w świetle wczorajszych informacji o rozmowach Kubicy na temat ew. transferu do zespołu Toyota.... ;) Stawiam pytanie: Co powiedział Kubica Toyocie, że ta zamierza opuścić F1?
24.08.2009 10:42
0
Mój typ: NIE :P
24.08.2009 10:45
0
Kubica nie musiał nic mówić - a plotki się nasiliły bo słabym występie Toyoty na GP
24.08.2009 10:48
0
no nawet fajnie by bylo jakby toyota poszla w diably :)
24.08.2009 11:29
0
Juz to pisałam gdzie indziej. Bardzo dobrze uczyniłby zarząd koncernu jeśli zrobiłby miejsce dla kogoś nowego. Wiadomo, że szkoda zwykłych pracowników a nawet zarządu samego zespołu czy kierowców, ale jak widać do tej pory Toyota robi sobie antyreklamę, a dla koncernu nie jest to nic innego jak biznes, więc skoro biznes się nie opłaca to do widzenia
24.08.2009 12:03
0
Można sie było tego spodziewać. Po dobrym początku wszystko wyglądało na to że Toyota będzie walczyła z Brawnem i RedBullem tymczasem zostali daleko w tyle. Z 3 miejsca w klasyfikacji konstruktorów spadli na 5 i raczej niema szans na odzyskanie tej pozycji a Walencja tylko pokazała i potwierdziła słabą forme zespołu. Ten sezon miał należec do nich a jest gorszy od zeszłego. Do tego te plotki o Trullim pewnie Toyota chce mu dac szanse na znalezienie nowego zespołu żeby Trulli nie został na lodzie. W tej sytuacji uważam ze Toyota ze swoją niepewną sytuacją i formą nie jest najlepszym rozwiązaniem dla Kubicy
24.08.2009 12:33
0
toyota ma kase więcej niż bmw ale to korporacyjny team prędzej czy później zrezygnują
24.08.2009 12:44
0
ale lipa kolejny producent odchodzi zostanie tylko ferrari renualt i mesiu a reszta zespołów to zachcianki bogatych
24.08.2009 13:02
0
I bardzo dobrze. Co to za zespół który wydaje najwięcej a ma jedne z najgorszych wyników? Kierownictwo BMW,Hondy i Toyoty to najzwyczajniej banda rozwydrzonych biznesmenów którzy myśleli , że jak wyłożą kasę to bolid sam zacznie wygrywać. @arcizap1988, co ty piszesz za głupoty, to właśnie ci bogaci zostają (Williams;Toro Rosso;Force India;Red Bull) a z teamami fabrycznymi jest problem, poczytaj,zorientuj się i dopiero pisz.
24.08.2009 13:44
0
F1 to nie jakaś kurtyzana, którą można wynająć za grubą kasę i trzymać w łóżku; F1 to niewypowiedzianie piękna i dumna dama, która daje radość swym wielbicielom i prawdziwie zakochanym. Dupki z wielkich fabryk nie potrafią kochać F1 i dlatego łatwo poddają się. Prawdziwym wiernym miłośnikiem F1 i fanatykiem jest Mallya, człowiek który cieszy się każdą chwilą przynależności do F1, który ciągle wierzy, że ta kochanka kiedyś odwzajemni jego uczucia..., a życzę mu tego z całego serca. Bardzo cenię pasjonatów. Hawk! PS. Oczywiście życzę też zwycięstw Robertowi Kubicy, choćby w Lanosie, byle w wartościowym towarzystwie.
24.08.2009 13:45
0
i znów ogórek...
24.08.2009 14:55
0
jar188 Ale wymyśliłeś.Gdyby nie ta kasa hondy to nie było by dziś brawna na 1 miejscu,wogóle by nie było.A myślisz że pozostałe zespoły którym nie idzie zbyt dobrze w tym sezonie nie wyłożyły kasy?
24.08.2009 15:53
0
13. lawina, A co wspólnego ma odchodzenie koncernów z F1 z zespołem GP Brawn (poza tym, że powstał z Hondy)????? O czym ty piszesz???? Przecież każdy zespół musi wyłożyć jakąś kasę, jedni mniejsza inni większą. Tylko , że mniejsze zespoły którym nie idzie np:Toro Rosso, wykłada 4x mniej kasy niż np: Toyota i nie maja chorych ambicji, żeby w 3 lata (BMW) zrobić majstra a jak nie to tupną nóżką i odchodzą jak obrażona księżniczka. Popatrz na Force India, Mallya wie , że sukcesu nie osiąga pompując setki milionów ale cierpliwą i długą pracą. Same pieniądze nie jeżdżą, a tym bardziej same nazwy wielkich koncernów. Niech odchodzą i to jak najszybciej. Tylko Renault chyba byłoby mi szkoda gdyby odeszli bo Ferrari i McL to inna bajka.
24.08.2009 15:56
0
2. Grycu. Robert powiedział: "50 milionów za sezon. Nie? To spierd@l@j koncerniarzu" - Po czym poszedł pogadać z Rossem i Frankiem.
24.08.2009 16:38
0
Nawet jeśli odejdą , to nie pozostawią za sobą spalonych mostów... A Max z radości klaszcze uszami
24.08.2009 18:00
0
a niech idą w cholere, marnują tylko kase, brak tam takich osobowosci jak Brawn czy Newey, przez tyle lat nic nie osiągneli, nie potrafia utrzymac tempa rozwoju, i tylko sie staczają - mówiąc szczerze to wolę żeby Robert przeszedl nawet do FI niz do tego chłamu...
25.08.2009 08:50
0
Oby to nie były tylko plotki. Na diabła ci wielcy producenci w F1? Będzie ciekawiej.
25.08.2009 11:23
0
Teraz takie głupoty chrzanicie a gdyby nie fabryczne zespoły to było by g.. no a nie F1. Jak miłą dojśc do rozłamu nie tak dawno i powstania nowej serii stworzenej przez Fote to wszyscy byli zadodoleni bo olą oglądac fabryczne zespoły w walce a teraz nagle wszyscy sie ForceIndia podjarali bo niesą na konću. Prawda jest taka ze gdyby nie Honda Brawna wogóle by nie było, pozatym wszystkie niefabryczne zespoły korzystają z silników i innych elementów od zespołów fabrycznych gdyby tak nie było wszyscy jeżdzil iby na jednakowych silnikach np Coswortha i miel ibysmy kolejne Gp2 albo Formułe2. Ja akurat wole żeby jeżdziło jak najwięcej zespołów fabrycznych niż jakies mało znaczące nazwy które 90% społeczenstwa nic niemówia
25.08.2009 15:05
0
19. david9, z tych "typowo" fabrycznych została Toyota i Renault, więc nikt nie będzie po przynajmniej po Toyocie płakał. W dodatku z tych twoich fabrycznych zespołów dostarczających silniki zarówno Williams jak i Red Bull chcą zrezygnować. No i nie myl standaryzacji silników (która wg mnie jest jak najbardziej słuszna) ze standaryzacją bolidów (która to do F1 na pewno nie zawita) bo to dwie różne rzeczy!
25.08.2009 15:28
0
ja sie martwie o Renoult jeśli Robert tam przejdzie a oni zrezygnują może być nie ciekawie ale zobaczymy
25.08.2009 15:28
0
* Renault
26.08.2009 11:26
0
Toyota od dawna już nas straszy, a jak na razie nic nie robią, co oczywiście bardzo cieszy! :) Jestem pewien, że gdyby mieli odejść, zrobiliby to tak, jak BMW, prze podpisaniem Concorde Agreement. Co do Renault, utrata głównego sponsora w postaci ING na pewno jest dużym ciosem, ale wierzę jednak, że znajdą nowego i pozostaną na długi czas. Zresztą tak jak z Toyotą, jakby mieli odejść, nie zobowiązywaliby się do podpisania tejże umowy! Ich odejście musiałoby być uwarunkowane na prawdę złą sytuacją, w którą po prostu nie wierzę!!! :|
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się