Szef ekipy Honda Racing Ross Brawn jest przekonany, że fani Formuły 1 przyzwyczają się do radykalnego wyglądu przyszłorocznych samochodów, po tym jak na ostatnich testach jedna z ekip testowała po raz pierwszy skrzydło w specyfikacji sezonu 2009.
Williams F1 sprawdzał nowe, dużo węższe i wyższe tylne skrzydło podczas testów na torze Jerez w Hiszpanii w ramach prac nad przyszłorocznym modelem. Choć widok nowego tyłu wzbudzał mieszane uczucia, Brawn jest przekonany, że wszyscy szybko się przyzwyczają."Dla mnie one nie wyglądają źle, musimy do nich przywyknąć. To jak wtedy, gdy mieliśmy węższe i rowkowane opony, wyglądały dziwnie gdy się pojawiły, ale potem się dostosowaliśmy."
"Uważam, że wyglądają w porządku. Wygląda to pod wieloma względami ładniej, gdyż karoseria nie ma tego umeblowania, kłębowiska generatorów, lotek i skrzydełek. Karoseria jest relatywnie gładka. Mamy dużo większe przednie skrzydło i mniejsze, wyższe tylne, ale mieliśmy tego typu rzeczy w przeszłości."
23.09.2008 10:30
0
hehehe formuła retro wraca, aha i jeszcze należy wprowadzić koła ze szprychami i czapki pilotki google karrera i koniecznie białą apaszkę która będzie dyndać nam za plecami .
23.09.2008 10:36
0
i koło zapasowe z boku bolidu
23.09.2008 10:42
0
no i oczywiście reklamy fajek na skrzydłach
23.09.2008 10:46
0
wywalić skrzydła i zstawić srebrne cygara z prążkowanymi rurami, dodać tylko pasażera w postaci prężnej laski mizdżącej się na co wolniejszych zakrętach w celach poprawy ogladalności.
23.09.2008 11:16
0
i zasmażka
23.09.2008 11:19
0
i zasmażka....
23.09.2008 11:19
0
kurna - ale debel się zrobił - pozdro nsci....;-)
23.09.2008 11:27
0
A płetwy i kołpaki zostają w 2009?
23.09.2008 11:34
0
Faktycznie wygląda to idiotycznie. Na F1.com są zdjęcia z testów
23.09.2008 11:44
0
ale za to jaka widocznosc do tylu haha :p
23.09.2008 11:48
0
Płetwy niekoniecznie, niby bolidy mają być typu golas, kołpaki pewnie zostaną. Mi się te nowe kurduplaste skrzydła podobają. Tyle zmian już było w bolidach. Momentalnie wszyscy się przyzwyczają. Czy kogoś jeszcze dziwią te płetwy rekina, wąsy czy rogi? To już normalka, a że brzydkie to co z tego. Czy ktoś jeszcze zauważa deflektory w bolidach, albo kołpaki na kołach. Początkowo rowkowane opony też wyglądały komicznie. Nowe skrzydło naprawdę nie jest brzydkie, lepiej wygląda jak ten dotychczasowy duży płat. Jeszcze jak dzięki temu będziemy oglądali nie dwa manewry wyprzedzania w ciągu wyścigu, a np. dziesięć to każdy będzie bił brawo.
23.09.2008 12:15
0
no to wracamy, jak w modzie, bo w koncu co nowego mieli wymyslec? wie ktos gdzie mozna fotke tego williamsa zobaczyc?
23.09.2008 12:25
0
danielcavendish na f1.com masz zdjecia z testow a co do wygladu to mi sie bardzo podoba budowa bolidu z aktualnego sezonu,przypomina bardziej mysliwiec niz wyscigowke
23.09.2008 12:43
0
Dziwacznie to wygląda... Swoją drogą skoro już piszecie taki artykuł to wypadałoby wrzucić chociaż jedno zdjęcie pod tekst. :/
23.09.2008 13:13
0
O Shit!!! Wygląda to po prostu fatalnie-myślałem że zwężą tylne skrzydło tylko o kilka cm-nie wiem,czy dam radę się przyzwyczaić do czegoś takiego-slicki-ok,inne tylne skrzydło-Boże,fatalne!!!
23.09.2008 13:44
0
Jeśli chodzi o wygląd, znacznie lepiej skrzydło prezentowało by się na jednym, środkowym wsporniku. Zresztą to co miał Wiliams to prototyp zbudowany tylko do testów. Już oni wymyślą aby ładnie wyglądało, szczególnie Ferrari.
23.09.2008 14:05
0
dracool tu chyba nie jeździ się dla oklasków z powodu kształtów a raczej miejsca na mecie inaczej nikt by nie zakładał rogów uszu słonia czy doklejał płetwy. o gustach się niby nie dyskutuje ale te elementy zmieniające bolid z samochodu w jeża raczej były czymś do czego większośc z nas przywykła a nie polubiła
23.09.2008 14:55
0
Trzeba oddać że Williams na testach wyglądał komicznie, ale to nie rewia mody tylko wyscigi i głównie chodzi tu o zajmowane miejsca. Poczekajmy jak beda wyglądały ostateczne wersje na przeszły rok. Nawykniemy do nowej urody bolidów.
23.09.2008 15:02
0
nie jest tak źle - blachę teraz się gnie jak się chce - więc powrotu do przeszłości nie będzie będzie nawet smuklej i bardziej przejrzyście.....
23.09.2008 16:12
0
napiszcie na jakiej stronie można oglądać treningi w piątek i sobotę bo ostatnio znalazłem parę takich stron ale żadna podczas treningu nie działała....
23.09.2008 16:21
0
Najlepszy jest soccer-live MaRcinie84
23.09.2008 16:52
0
BOZE!! Jak ten bolid wyglada z tym tylnim skrzydlem na 2009 rok!! Z bolidu zrobili zabawke!! Zal mi to bedzie ogladac
23.09.2008 16:53
0
długo się zastanawiałem czy te zmiany są dobre czy nie i nadal nie jestem pewien, Jedno jest pewne iż są to jedne z większych zmian dotyczących konstrukcji nadwozia od dawna i jeśli faktycznie wniosą zapowiadane tak bardzo zwiększenie liczby wyprzedzeń i co za tym idzie widowiskowości to jestem chyba za
23.09.2008 18:18
0
@zgred 14:05:48; wyraźnie napisałem "jeśli chodzi o wygląd" odnośnie tych komentarzy mówiących o komicznym wyglądzie nowego skrzydła. Poza tym F1 to tak komercyjny i popularny sport że wygląd odgrywa ważną role. Inaczej żaden sponsor nie inwestował by w najsłabsze zespoły, będące po prostu tłem dla wielkich.
23.09.2008 20:00
0
Co można dobrego o tym skrzydle powiedzieć... hmmm moje pierwsze skojarzenie to regał na książki ;) a tak po prawdzie to toto ma dociskać tył? bo to wygląda jak hamulec !
25.09.2008 11:10
0
A jak będzie 3x więcej wyprzedzeń to będziecie krzycze jak to dobrze, że zmniejszyli skrzydła.
26.09.2008 09:44
0
fezuj, właśnie o to chodzi, że docisk aerodynamiczny ma być mniejszy, bo więcej przyczepności bolidy zyskają dzięki slickom. Dokładnie, tak jak mówisz, NITRO_BOOST, teraz jest narzekanie, bo bolidy będą brzydkie, ale widowisko będzie dużo lepsze. Zniknie kolejka Trullego, i będą wygrywali szybsi, a nie Ci, którzy zdobyli Pole Position (czasem to się nie pokrywa :) )
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się