Wszystko wskazuje na to, że McLaren rozważa zbudowanie dwóch zupełnie różnych samochodów na przyszłoroczne mistrzostwa świata, gdyż zamierza w pełni wykorzystać korzyści i wady systemu KERS.
Dyrektor zarządzający McLarena Martin Whitmarsh wyjawił w Magny Cours, że KERS wpłynie na budowę całego samochodu, przez co na niektórych torach bardziej korzystne będzie nieużywanie go."Uważam, że wyzwaniem dla inżynierów będzie rozwój systemu KERS tak, by mógł być wykorzystywany na każdym torze i dawał przewagę w czasie okrążenia, ale to nie łatwe."
"Oczywiście możliwość zebrania energii podczas hamowania i wykorzystanie jej w strategicznych punktach by zoptymalizować czas okrążenia, czy też podczas szansy na wyprzedanie jest korzyścią. Nie mniej są wady w masie, wielkości, w upakowaniu w samochodzie. Musimy go także chłodzić, gdyż w ten czy inny sposób będzie generował ciepło, oraz wpływał na pakiet samochodu."
"(KERS) Może wpływać na położenie środka ciężkości i przez to, biorąc pod uwagę to, że regulacje są dość szerokie, pozwalające na różne rodzaje rozwiązań technicznych, od mechanicznych systemów po elektroniczne, niektóre zespoły będą musiały rozważyć wiele rodzajów opcji."
"Podejrzewam, że jeśli przewinęlibyśmy czas pięć lat do przodu, Formuła 1 znalazłaby rozwiązanie, które będzie optymalne w obecnych regulaminach. Uważam, że jest to teraz zdecydowanie nowe i nieznane, przez co trudno komukolwiek powiedzieć jakie to będzie rozwiązanie."
Biorąc pod uwagę konieczność wydłużenia rozstawu osi by zmieścić KERS w połączeniu z wagą całego systemu, a także korzyść jaka idzie z krótkiego i lżejszego samochodu na niektórych torach, zespół McLaren zastanawia się nad budową dwóch wersji MP4-24 na przyszły sezon. Pytany wprost Martin Whitmarsh nie wykluczył takiego rozwiązania.
"Myślimy wiele na temat różnych rozwiązań, ale pracujemy nad znalezieniem najlepszego wyjścia na każdy tor. Jak możecie sobie wyobrazić, Mclaren, jak każdy zespół Formuły 1, nie zamierza pokazywać swoich kart."
23.06.2008 12:15
0
Ciekawie sie ten przyszły sezon zapowiada...
23.06.2008 12:19
0
Racja, mogą być spore niespodzianki i o to chodzi
23.06.2008 12:25
0
KERS, to jest coś, co w końcu da duży postęp w rozwoju samochodów cywilnych.
23.06.2008 12:27
0
ciekawe...
23.06.2008 13:07
0
boję się niespodzianekl - ale też i dużych różnic w wynikach podzas wyścigów - czyli ciekawy pierwszy wyścig - max drugi, a potem nuda do końca sezonu....
23.06.2008 13:13
0
oby tylko nie wprowadzili nakazu używania silników parowych opalanych biomasą i takich tam . cały ten cyrk schodzi na psy tak według mnie
23.06.2008 13:23
0
No ciekawie byłoby gdyby zbudowali zupełnie inne bolidy. Przekonamy się który będzie lepszy.
23.06.2008 13:29
0
miały być oszczędności, a jakoś ich nie widzę...
23.06.2008 13:37
0
zaoszczędzą pare litrów benzyny... :)
23.06.2008 13:38
0
założę się, iż znajdzie się w przepisach odpowiedni punkt, który zabroni stosowanie tego rodzaju praktyk
23.06.2008 14:44
0
Urządzenie typu KERS przydałoby sie w samochodach cywilnych, automatycznie uwalniałoby nagromadzoną energię podczas ruszanie i wyprzedzania, dzięki czemu spadłoby znacznie zużycie paliwa.
23.06.2008 14:44
0
przecież można zbudować kilkanaście bolidów - każdy bolid przygotowany do jednego konkretnego toru.
23.06.2008 14:54
0
ciekawe czy to zrobią, jak zrobią to bedą wymyślali jeszcze coś innego.
23.06.2008 15:07
0
Jeśli do tego dojdzie, to ciekawe jak ominą przepis z wymianą silnika i skrzyni biegów. Może będą je przekładać z jednego modelu do drugiego.
23.06.2008 16:15
0
A widzisz w tym jakiś problem? Wszystko jest w fazie projektu, więc można zrobić tak, żeby wszystko do siebie pasowało w obu konfiguracjach. manwe: "założę się, iż znajdzie się w przepisach odpowiedni punkt, który zabroni stosowanie tego rodzaju praktyk" Jak Ferrari zacznie przegrywać, to pewnie w połowie sezonu zaktualizują przepisy :] A tak na serio, to w każdym wyścigu można użyć dowolnego samochodu- nawet zeszłosezonowego, byleby spełniał aktualne przepisy.
23.06.2008 16:57
0
Fajnie jakby Force India nagromadziło energię i na ostatnich kilku kółkach ją uwolnio wyprzedzając wszystkich przed sobą z przeciążeniem do 10G.....;-)
23.06.2008 17:11
0
www.ilf1.eev.pl - Liga F1. rFactor mod MMG SE, mało pomocy zapraszam do miłej zabawy ;]
23.06.2008 18:14
0
W Toyocie Prius też miało być super ekonomicznie 4l/100km itp. I co jest 7-8l i kosztuje ponad 100tys. Ja jestem przeciwny KERSowi i temu co zrobi.Powstanie F1 z przyciskiem boost na kierownicy ala Need for Speed
23.06.2008 18:33
0
Bardzo nie podoba mi się pomysł wprowadzenia tak wielu zmian na raz. Uważam, że przywrócenie slicków i obniżenie docisku aero byłoby wystarczającym urozmaiceniem na sezon 2009, wprowadzenie KERSu powinno być przełożone na 2010 rok. Byłoby to bardziej uporządkowane i łatwiej byłoby nam kibicom oceniać z czego wynika przewaga zespołów...
23.06.2008 18:35
0
Zaoszczczedza na energi ale na badaniach straca owiele wiecej. Niby oszczedzaja a Trwonia jeszcze więcej .
23.06.2008 18:53
0
KERS a raczej coś zbliżonego seryjnie montują w BMW serii 1 ?! Bo tak wynika z danych na stronie BMW. Pytałem brata ma BMW 118 d ( 2008r ) ale o niczym takim nie wie. Jeśli to prawda to znaczy że BMW ma jednak sppore doświadczenie w tej "dziedzinie". Gdybym był w błędzie to proszę o korektę
23.06.2008 21:07
0
2008-06-23 14:44:09 pz0-a co z cięciem kosztów?
23.06.2008 21:54
0
Tak na prawdę, gdyby nie HAMILTON, chciałbym żeby był Kubica w McLarenie, tak to mu tylko pozostaje Ferrari jako lepszy zespół od BMW
23.06.2008 21:57
0
2008-06-23 21:54:13 VAXER -joł no i Dennis na zieloną angielską ładnie przystrzyżoną trawkę to wtedy też jestem za, ale myślę że Kubek powinien utrzec nosa Hamiltonowi w BMW poz.
23.06.2008 23:06
0
System odzyskiwania energii dopiero się rozwija, ale za 10 lat może przynieść duże korzyści. Będzie możliwe oszczędzenie nawet o połowe energii niezbędnej na rozpędzenie pojazdu, (kto wie, może nawet więcej ) i co równie istotne, zmaleje różnica w spalaniu przy tzwn. agresywnej i pasywnej jeździe. (spalanie w mieście i w trasie również będzie podobne) ale to daleka przyszłość. Im wcześniej śię zacznie, tym lepiej. Możliwe że wiele teamów wogóle nie opracuje na początku sezonu systemu KERS, a skupi się na innym rozwoju (zysk osiągów będzie minimalny, porównywalny np z poprawą aerodynamiki przystosowaną do nowych przepisów).
23.06.2008 23:09
0
jaros69: owszem BMW już stosuje ten system w niektórych modelach(także serii 1) ale za dopłatą i w bogatszych oraz bardziej paliwożernych wersjach, gdzie oszczędność w stosunku do zwiększonej procentowej ceny i pojemności silnika ma jakąś wymierną korzyść (nie tylko marketingową)
24.06.2008 09:08
0
dziarmol - ja właśnie ironizuję.
24.06.2008 13:50
0
jaros69 i HUN - dobrze jakby BMW miało już doświadczenie z KERS....
24.06.2008 16:15
0
walerus: inne teamy, np toyota i honda też już stosują w samochodach cywilnych system odzyskiwania energii (zdaje się że przoduje w tym toyota,np w priusie i w hybrydowych lexusach, ale honda nie pozostaje w tyle).
24.06.2008 20:00
0
Tylko jak bedzie to z takim efektem jak w Priusie to bedzie masakra
25.06.2008 13:15
0
To będzie można wystawić do wyścigu samochód bez KERS? Czyli wszyscy takie samochody zbudują ale nikt nigdy nie wystawi do wyścigu. Może z wyjątkiem pierwszego w sezonie, ale to też nie wszyscy. Najmądrzejsi zrobią KERS doczepiany gdzieś na jedną śrubkę, aby tylko za wiele nie wydać i żeby FIA się odczepiła...
25.06.2008 14:57
0
KERS ma być dozwolony, nie obowiązkowy.
25.06.2008 20:07
0
McLaren zbuduje 2 bolidy.J eden "na podstawie" Ferrari, drugi "na podstawie" BMW :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się