Hiszpańscy promotorzy ujawnili szczegóły swojego nowego toru, który od 2026 roku dołączy do kalendarza F1. Udostępnili także nagranie z przejazdu po całej nitce.
Tym samym madryccy organizatorzy całkowicie odcięli się od plotek dotyczących rzekomych problemów na polu przygotowań. Już wczoraj ujawnili nagranie z przejazdu po pełnej nitce toru, a dziś zorganizowali specjalną imprezę z tego powodu. Przy okazji ogłosili, że ambasadorem wyścigu został lokalny bohater, Carlos Sainz.
Finalna wersja Madringu stanęła na 22 zakrętach rozłożonych na dystansie 5,4 kilometra. Kierowcy w czasie wyścigu pokonają 57 okrążeń, a szerokość nitki na całej długości będzie wynosić 12 metrów z wyjątkiem głównej prostej i pierwszego łuku. W tych miejscach odległość między białymi liniami zatrzyma się na 15 metrach.
Wszelkie wyliczenia wskazują, że pokonanie całego kółka zajmie koło 1:32.000. Hiszpanie ujawnili też charakterystyki poszczególnych zakrętów wraz z ich nazwami, którą są ukłonami w stronę historii całego państwa i miasta.
Z kibicowskiego punktu widzenia najciekawiej wygląda stromy łuk La Monumental z 24-procentowym nachyleniem. Kierowcy będą przebywać nad nim przez ponad 5 sekund i osiągać prędkość około 300 km/h. Obok niego pojawi się trybuna mogąca pomieścić aż 45 000 osób. Zakręt wzorowany jest na projekcie ostatniego łuku w Zandvoort.
Na najlepsze miejsce do wyprzedzania zapowiada się na hamowanie do szykany zakrętów 5-6 znajdującej się pod wiaduktem autostradowym. Wcześniej kierowcy będą pędzić po długim odcinku z pełnym gazem, a maksymalne prędkości w tym miejscu mają wynosić około 340 km/h.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, prace nad tym półulicznym torem rozpoczną się w maju. Będą nad nim działać firmy ACCIONA i Eiffage Construction. Premierowe GP Hiszpanii w Madrycie ma odbyć się we wrześniu 2026 roku. Do tej pory brakuje natomiast informacji nt. przyszłości obiektu Circuit de Barcelona-Catalunya, któremu wygaśnie kontrakt po 2026 roku.
25.04.2025 18:37
0
Ten przejazd to na klawiaturze chyba ktoś jechał. Zero jedynkowe ruchy kierownicą.
25.04.2025 19:23
0
Takie trochę podrasowany tor w Miami, ale wygląda nieźle :D . Szczególnie te proste i nawrót łukowy pod kątem. Będzie interesująco :)
25.04.2025 19:41
0
Jeśli te betnowe ściany będą tak blisko to będzie bardzo ciekawy tor
26.04.2025 07:20
1
0
Problem jest taki, że za rok bedą inne bolidy, wiec wyprzedzanie bedzie zupełnie inne niż teraz.
Do tego te ciasne szykany to jakiś dramat. Połowa stawki chyba się rozbije, bo nawet typ na filmiku uderzył w ściane.
26.04.2025 09:37
2
0
Strasznie ciasny tor, przynajmniej tak wygląda na tym "pokazie". Bardzo ostre zakręty, nie wiem czy na tym torze w ogóle da się wyprzedzać; chyba że będą bomby do szykan. No, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać gotowe.
PS Sainz za pokazanie "palca" dostanie jakieś upomnienie, czy to poza jurysdykcją FIA? ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się