WIADOMOŚCI

#1 trening: Leclerc przed Norrisem i Sainzem
#1 trening: Leclerc przed Norrisem i Sainzem
Charles Leclerc okazał się najszybszym kierowcą po pierwszym treningu w Singapurze. W spokojnej sesji Monakijczyk okazał się szybszy od Lando Norrisa i zespołowego kolegi, Carlosa Sainza.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Formuła 1 powraca na tor Marina Bay w Singapurze. Popularna, pierwsza nocna runda mistrzostw świata F1 przez ostatnie 16 lat zyskała duże uznanie kibiców oraz kierowców.

Uliczna nitka toru nie przeszkadza w kreowaniu ciekawych wyścigów, a pora rozgrywania poszczególnych sesji nadaje jej dodatkowego uroku z punktu widzenia europejskich kibiców.

Kierowcy oprócz potężnego upału i ogromnej wilgotności muszą dostosować się również do harmonogramu weekendu, który z założenia miał nie odbiegać zbytnio od pór rozgrywania tradycyjnych europejskich wyścigów. W Azji jest to jednak późny wieczór i rytm funkcjonowania kierowców jest pod to dokładnie zaplanowany.

Mimo iż słońce w Singapurze powoli chowało się za horyzont, temperatura powietrza podczas pierwszego treningu wynosiła aż 31 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 39.

Firma Pirelli na uliczny tor dostarczyła tradycyjnie trzy najbardziej miękkie mieszanki P Zero. Zaraz po rozpoczęciu treningu kierowcy skłaniali się bardziej w kierunku sprawdzania średniej i twardej mieszanki. Bardzo szybko okazało się również, że tor jest mocno zakurzony.

Pechowo sesja rozpoczęła się dla zeszłotygodniowego zwycięzcy- Oscara Piastriego. Zespół McLarena tuż przed rozpoczęciem treningu poinformował bowiem o wykryciu problemu w bolidzie Australijczyka w okolicy tylnego lewego koła. Mechanicy szybko jednak uporali się z naprawą i kierowca stracił tylko 13 minut. Pecha miał też drugi reprezentant kraju kangurów. Daniel Ricciardo podczas pierwszych przejazdów korzystał ze specjalnej kratownicy w celu pomiaru przepływu powietrza, a gdy powrócił do boksu, mechanicy mieli problem z demontażem tego elementu.

Po pierwszych przejazdach, najszybszy w tabeli był Land Norris, który na średnich oponach wyprzedzał o przeszło 0,8 sekundy Charlesa Leclerca i Lance'a Strolla, którzy korzystali z twardszego ogumienia.

Zanim kierowcy zaczęli przechodzić na miękkie opony niezły czas na twardym ogumieniu wykręcił Charles Leclerc, który okazał się szybszy od Norrisa o pół sekundy.

Sygnał do zmiany opon na miękkie jeszcze przed półmetkiem sesji dał kierowca McLarena. Brytyjczyk nie miał problemu, aby wskoczyć na pierwsze miejsce z przewagą pół sekundy nad Leclerkiem. Chwilę później ze stratą 0,2 sekundy pętlę toru Marina Bay pokonał na takich oponach Max Verstappen.

Wraz z gumowaniem toru czasy stopniowo poprawiały się. Na 25 minut przed końcem Carlos Sainz na miękkich oponach zbliżył się do Norrisa na 0,001 sekundy, ale chwilę później Brytyjczyk zszedł jeszcze mocniej z czasem, odskakując Hiszpanowi na 0,3 sekundy.

Nie był to jednak koniec potyczki między kierowcami McLarena i Ferrari. Po pierwszym przejeździe na miękkich oponach, na którym Charles Leclerc wyjechał zbyt szeroko w ostatnim zakręcie, ten w kolejnych próbach zdołał najpierw wskoczyć na drugie miejsce, a chwilę później uzyskać najlepszy czas.

Monakijczyk wyprzedzał Norrisa o 0,076 sekundy, które utrzymał do końca sesji, gdyż Brytyjczyk w końcówce powrócił do sprawdzania auta na średniej mieszance opon, podobnie z resztą jak większość kierowców, którzy w końcówce wyjeżdżali na dłuższe przejazdy.

Za Leclerkiem i Norrisem sesję ukończył Carlos Sainz, a dopiero czwarty był Max Verstappen, którego bolid nie był okazem stabilności w pierwszej sesji treningowej. Mistrz świata stracił do lidera przeszło 0,3 sekundy. Za jego plecami niespodziewanie zameldował się za to Yuki Tsunoda, który wyprzedzał Piastriego, Ricciardo i Albona.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Fernando Alonso i Esteban Ocon z Alpine.

Przez pełną godzinę kierowcy unikali większych problemów. Większość korzystała z możliwości szerszego wyjazdu w miejscach, które na to były przygotowane. Doszło także do kilku aktów blokowania rywali, ale nie było to nic czego nie można się było spodziewać przed wizytą na ulicznej pętli.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:31.763 26
2

Lando Norris

McLaren

1:31.839 25
3

Carlos Sainz

Ferrari

1:31.952 27
4

Max Verstappen

Red Bull

1:32.097 22
5

Yuki Tsunoda

Visa RB

1:32.263 26
6

Oscar Piastri

McLaren

1:32.369 25
7

Daniel Ricciardo

Visa RB

1:32.375 21
8

Alexander Albon

Williams

1:32.451 25
9

Fernando Alonso

Aston Martin

1:32.610 26
10

Esteban Ocon

Alpine

1:32.615 27
11

Franco Colapinto

Williams

1:32.618 25
12

Lewis Hamilton

Mercedes

1:32.679 24
13

Pierre Gasly

Alpine

1:32.694 27
14

Sergio Perez

Red Bull

1:32.767 22
15

Lance Stroll

Aston Martin

1:32.778 21
16

George Russell

Mercedes

1:33.334 25
17

Kevin Magnussen

Haas

1:33.377 21
18

Valtteri Bottas

Stake Sauber

1:33.485 25
19

Zhou Guanyu

Stake Sauber

1:33.585 24
20

Nico Hulkenberg

Haas

1:33.797 24

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
hubi7251

20.09.2024 12:49

0

Lawson za Ricciardo i jak dobrze będzie sobie radził do końca sezonu to w przyszłym do Red Bulla za Pereza, bo to co w tym sezonie odwala ten Ogór to przechodzi ludzkie pojęcie. Wyjazd z Magnussenami, Bottasami również. Dawać młodych, głodnych kierowców. Odświeżyć trochę tę F1!


avatar
kiwiknick

20.09.2024 13:12

0

@1 dmłodzenie to najlepiej zacząć od najstarszych! Hamiltona i Alonso wymienić na młodych ;)


avatar
hubi7251

20.09.2024 13:18

0

@2 Nie o sam wiek chodzi. Hamilton i Alonso są mistrzami świata i to nie jednokrotnymi. Nie wsadzajmy ich do jednego worka z ogórkami.


avatar
Harman1997

20.09.2024 13:31

0

Ferrari nieźle sobie radzi od przerwy wakacyjnej. Gdyby carlos był trochę szybszy może była by szansa wygrać konstruktorów - a tak będą drudzy przed rbr


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu