Jak donoszą informacje ze Stambułu ciężarówki Super Aguri nie zostały wczoraj wpuszczone na tor. Wstępne doniesienia sugerują iż powodem takiego zachowania było poinformowanie Berniego Ecclestone’a przez szefa zespołu Hondy- Nicka Fry’a o tym iż zespół Super Aguri nie weźmie udziału w GP Turcji.
Borykający się z problemami finansowymi zespół zaledwie kilka dni temu poinformował iż po fiasku rozmów z Grupą Magma znalazł nowego, potencjalnego sponsora- Grupę Weigl.Zdaniem Nicka Fry’a tak mała firma jaką jest niemiecka Grupa Weigl nie będzie w stanie zapewnić egzystencji konkurencyjnego zespołu w F1.
„Wydaje się, że firma wielkości Weigla nie jest w stanie wesprzeć konkurencyjnego zespołu Formuły 1, do czasu gdy nie będą znani inni partnerzy, o których nie zostaliśmy powiadomieni” powiedział Fry dla agencji Reuters.
05.05.2008 12:40
0
i masz ci babo placek . zamiast zwiększać ilość bolidów na gp , mamy odpływ zespołów z formuły. młodzi kierowcy wdzierają sie do f1 więc chyba nadchodzi czas aby panowie na stołkach ustąpili miejsca młodszym "menago" .
05.05.2008 12:46
0
...a miało być tak piknie, zamrożenie silników, skrzynie biegów długodystansowe, redukcja kosztów totalna... wydaje mi się że jedynym tego efektem bedzie spowolniony rozwój tego sportu, bo i tak stać nań jest i bedzie tylko "krezusów" tego świata.. ...a szkoda, bo pamiętam czasy kiedy w wyścigu startowało 26 kierowców, a do wyścigu nie zawsze kwalifikowali się wszyscy (107%)
05.05.2008 13:30
0
Wszystko przez SS Unietd. Gdyby nie odeszli od Super Aguri to startowaliby do końca sezonu. Szkoda mi ich
05.05.2008 14:01
0
czyli będzie 10 teamow?to beda musieli zmienić zasady kwalifikacji
05.05.2008 14:09
0
Szkoda...
05.05.2008 14:33
0
A po co zmieniać zasady? Wchodzi pierwsza x ilość kierowców i już. Kto by pomyślał rok temu, że zamiast 12 zespołów przyjdzie się zadowolić 10.
05.05.2008 14:37
0
Stanie im się... jeśli mają fundusze jako takie i potencjalnego sponsora to z czego robia szopke.. niedługo zostanie kilka zespołów w stawce bo im się coś odwidzi.. po aferze szpiegowskiej z 2007 teraz będzie znowu kolejna?
05.05.2008 14:47
0
no to ładnie zrobił reklamę grupie Weigl Fry. Jak bym był właścicielem tej grupy ostro bym się wkurzył. Co on może wiedzieć czy grupa jest w stanie czy nie zasponsorować Aguri. Z drugiej strony Aguri nie zachwyca i naprawdę nie ma co ich oglądać. NAwet kamery kręcą z dala od nich ;)
05.05.2008 14:59
0
Ten regulamin jest idiotyczny. Od kiedy tańsze jest zaprojektowanie skrzyni która ma wytrzymać 4 wyścigi niż taka co po wyścigu leci na śmietnik? przecież same koszty wyprodukowania skrzyni w porównaniu z projektem to pikuś. W przyszłości bez wsparcia jakiegoś giganta motoryzacyjnego żaden zespół nie da rady. A jak co sezon bedą takie zmiany i ograniczenia to na pewno nikt sie nie będzie angażował
05.05.2008 15:01
0
Takuma Sato Anthony Davidson szkoda ale i tak napewno by niedojechali!!
05.05.2008 15:12
0
Nie rozumiem, dobra, Honda ma udziały, ale Fry nie jest szefem Super Aguri i nie ma prawa decydować. W sumie to Eclestone ma tyle kasy, mógłby zainwestować 10 mln. $ w zespół. Ma taką kwotę w mld.
05.05.2008 15:14
0
kazdy moze miec gorsze chwile!! to jest nie fair. powinni im pomoc im w tym momencie. a taki sato czy davidson to i tak sa najlepsi kierowcy na swiecie!!!!!
05.05.2008 15:21
0
nie ma co przeżywać.. ten zespół i tak nie wnosi niczego do f1.. pomyślcie: mniej kierowców to mniej zamieszania, a to razem daje większe szanse Vettela na dojechanie do mety!! :D
05.05.2008 15:24
0
ahh...jak to się ma do wyscigów z lat 70,80 zawsze było tyle kierowców ile się zmiesciło...i jeszcze te genialne wyprzedzania,tyle się działo w wyścigach,się rozmarzyłem...naprawdę szkoda Super Aguri,ale dziwię się żę np audi nie chce wykupić teamu, kiedyś czytałem że są zainteresowani F1...
05.05.2008 15:30
0
life is brutal, kiedyś niegdyś sponsorowany przez chello zespół z pomarańczowymi bolidami też nie miał pieniędzy na silniki i znikł ze świata F1
05.05.2008 16:15
0
szkoda....
05.05.2008 16:20
0
ten zespol to Arrows...
05.05.2008 16:28
0
taka prawda: bez pieniędzy nie dojedziesz
05.05.2008 16:33
0
A pamiętacia zespół Benetton Ford. FIA zmieniła przepisy dotyczące silników, a oni nie mieli kasy na przerobienie swojego i wycofali się podobno na jeden sezon, tylko benetton w tym czasie zbankrutował i Ford już nie wrócił.
05.05.2008 16:57
0
Ich szanse to 50/50 Ecclestone nie chce zeby SA odpadło Ale Honda sama chce się rozwijać i pieniądze które idą na SA mogliby lepiej wykorzystać czego nie ukrywają poszukajcie wywiadu Nicka Frya Jednego z inżynierów Hondy że już nie chcą im pomagać
05.05.2008 18:53
0
stare czasy gdy było w sezonie 2005 też 10 teamów nie będzie tak źle :-)
05.05.2008 19:41
0
Nie dobrze. Lepiej jak jest więcej bolidów. A tu aż dwa odpadną. Fajnie by było aby SA jeździło cały czas a prócz nich doszedł ten zespół co miał być od GP WB (bo coś słyszałem że miał dojść ale FIA nie pozwoliło tak późno).
05.05.2008 20:32
0
Bez wyznaczenia limitu wydatków na sezon nie ma co marzyć o udziale małych prywatnych zespołów w F1. Rozumiem ciągłe dążenie do doskonałości bolidów ale na tym etapie rozwoju coraz większe nakłady dają coraz mniejsze korzyści i ktoś kiedyś będzie musiał to zatrzymać. Super Aguri szkoda, w nich jest dużo zapału i radości ścigania. A dopóki nie pojawią się stałe w długiej perspektywie przepisy nikt ich nie zastąpi bo żaden koncern nie zaryzykuje wejścia w tem biznes.
05.05.2008 22:06
0
@borgolot i @Piotre_k: F1 to rywalizacja, konkurencja, walka na torze, a nie miejsce na wyznaczanie limitu wydatków, chociaż można odnieść wrażenie, że FIA o tym zapomina.. ;D wygrywają najsilniejsi i tak powinno zostać.. zespoły, które sobie nie radzą, muszą zejść ze sceny, tak było, jest i (mam nadzieję) będzie!! ;D amen
05.05.2008 22:35
0
nie ciekawie
05.05.2008 23:11
0
"A dopóki nie pojawią się stałe w długiej perspektywie przepisy nikt ich nie zastąpi bo żaden koncern nie zaryzykuje wejścia w tem biznes". racja Piotre_k
05.05.2008 23:19
0
tewumoto: a jak limit wydatków przeszkadza najsilniejszym wygrywać? Właśnie wtedy byłoby widać komu udało się zorganizować najzdolniejszych ludzi, który kierowca jest najlepszy. W tej chwili najsilniejszy=najbogatszy, stąd nieradzące sobie (na razie przynajmniej) Honda i Toyota mogą sobie być w F1 tak długo jak im się podoba. A w końcu koszty mogą odstraszyć też tych bogatych. Wystarczy spojrzeć na WRC.
06.05.2008 09:13
0
ktoś z GP2 chciał wejść w F1 może moderatorzy podpowiedzą kto...
06.05.2008 10:14
0
W GP2 właścicielami teamów są pojedyncze osoby a ich nazwy pochodzą od ich nazwisk Z GP2 nikt nie będzie sie chciał pakować w takie wydatki a ranga GP2 jest trochę niższa niż w F1 a Pieniądze są nieporównywalnie mniejsze Może przykładem Spykera Jakiś wschodni Miliarder zabawi się w F1 wyda Kasę postawi Plan rozwoju i wszyscy będą zadowoleni
06.05.2008 10:15
0
i Super Aguri pod zmienionym szyldem będzie dalej walczyło
06.05.2008 10:45
0
mam nadzieje że znajdzie sie jakiś koleś który będzie miał kasę i aguri wróci od przyszłego sezonu... a kto wie może wpadnie jeszcze jakiś nowy team...
06.05.2008 11:14
0
i stało sie... super aguri kończy swój udział w mistrzostwach... właśnie znalazłem info na necie i podobno jest na oficjalnej stronie Super Aguri
06.05.2008 14:33
0
SA wlasnie sie oficjalnie wycofalo z zawodów F1 ...
06.05.2008 17:37
0
no i mamy juz tylko 20 pewnie znajdzie sie ktos kto przejmie ten team jak spaykera ale watpie by stalo sie to w tym sezonie
06.05.2008 20:03
0
tewumoto- jak tak by miało być jak mówisz to mieli byśmy w F1 2 ewentualnie 3 teamy, bo poco reszta ma wydawać kasę skoro i tak ich w danym sezonie nie dogonią...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się