WIADOMOŚCI

Mercedes wyznaczył już kierunek rozwoju bolidu W15
Mercedes wyznaczył już kierunek rozwoju bolidu W15
Andrew Shovlin i Toto Wolff udzielili pierwszych ogólnych informacji odnośnie przyszłorocznej konstrukcji swojego zespołu. Ta ma być tak przygotowywana, aby w sezonie 2024 można było ją bezproblemowo rozwijać.
baner_rbr_v3.jpg

Od początku nowej ery regulacyjnej Mercedes walczył z wieloma problemami w swojej unikatowej koncepcji smukłych bocznych wlotów powietrza. Te były związane z uciążliwym podskakiwaniem czy dużym oporem aerodynamicznym, przez co stajnia z Brackley musiała skupić się na rozwiązaniu tych trudności zamiast spokojnym rozwoju.

Pewien przełom w tej materii nastąpił przy okazji tegorocznego weekendu w Monako, gdy wprowadzono zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny W14, który wyeliminował dotychczasowe mankamenty. Jedynym problemem Niemców jest obecnie zwyczajny brak tempa, a to - zdaniem Andrewa Shovlina - można naprawić poprzez odpowiedni plan rozwojowy oparty na szukaniu wydajności:

"Można pokusić się o stwierdzenie, że z powodu przepisów i tego, jak działają te samochody byliśmy skoncentrowani na rozwiązywaniu tych problemów, które mogły obejmować podskakiwanie czy kłopoty z balansem. Notując jednak postęp na tym polu, rozwój samochodu przechodzi na poszukiwanie osiągów", tłumaczył brytyjski inżynier w najnowszym materiale Mercedesa.

"Dzięki temu mniej uwagi poświęcasz rzeczom, które trzeba rozwiązać, a więcej temu, gdzie można poprawić czas okrążenia. W kontekście przyszłorocznej maszyny skupiamy się na tym, żeby kluczowe decyzje dały nam duże pole do rozwoju."

"W tym roku widać, jak zespoły zyskują w ciągu sezonu [McLaren] i należy zapewnić też taką wydajność. Tak jak powiedziałem, mniej skupiamy się na rozwiązywaniu ogólnej listy problemów. Koncertujemy się na tym, jak możemy wykonać krok naprzód w kontekście czasu jednego okrążenia. Miejmy nadzieję, że pozwoli nam to powrócić do seryjnego zdobywania pole position i walki o zwycięstwa."

Podobny wniosek można było wysnuć z wypowiedzi Toto Wolffa udzielonej jeszcze na Węgrzech. W niej Austriak rzucił też ciekawym stwierdzeniem, że Mercedes przyjrzy się każdemu projektowi z obecnej stawki:

"Uważam, że potrzebujemy wielu zmian na sezon 2024, a sam kierunek, w jakim rozwija się zespół, jest interesujący. Widzimy pewne możliwości i nie cofniemy się. Dołożymy wszelkich starań i przyglądamy się każdej koncepcji, jaką zauważyliśmy w pozostałych bolidach", wyjawił dowodzący ekipą z Brackley.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
Zaps

27.07.2023 12:36

0

Na Ferrari nie ma co liczyć, Astony złapią zadyszkę, McLareny posżły do przodu ale zobaczymy jak w długim czasie im to pójdzie.. kto jak kto ale na przestrzeni całego sezonu to chyba tylko Mietki mogą dostarczyć rozrywki w postaci walki z RBR (ale i tak liczę że jeszcze ktoś dołączy do tego grona)


avatar
carrera 2013

27.07.2023 12:40

0

Jak to mówią: Nadzieja Umiera Ostatnia;);). Życzę Mercedesowi jak najlepiej. Jednak uważam, że dotrzymanie kroku RedBullowi w kolejnym sezonie będzie niezwykle trudne. Czy możliwe?


avatar
hubos21

27.07.2023 15:08

0

Czyli wyznaczyli kierunek rozwoju ale przyglądają się każdej koncepcji.


avatar
markus202

27.07.2023 16:04

0

nie wierzę że dogonią Red Bulla, ale szansa na poprawę zawsze jest, wiec niech się rozwijają i przybliżają to może w 2024 zobaczymy więcej walki o zwycięstwo ;)


avatar
Preteee

27.07.2023 17:26

0

No a Perez niestety znacząco im tę pracę ułatwił, odsłaniając całą podłogę RB.


avatar
hubos21

27.07.2023 22:32

0

@5 Zdjęcia podłóg nie są czymś nadzwyczajnym, trzeba to jeszcze wszystko zrozumieć a nawet najwięksi eksperci nie za bardzo potrafili zrobić analizy takiej podłogi. Rodsberg twierdzi, że w Mercedesie zrobili jakiś projekt 3D tej podłogi RB i będą teraz dumać, tylko ludzie im odchodzą.


avatar
Lulu

28.07.2023 16:58

0

@5 To że ludzie odchodzą ( starzy fachowcy ) to nie zawsze źle o tyczy się to każdego teamu . Co zrobi RBR jak Adrian przejdzie na emeryturę? Myślę że zbuduje swój ostatni bolid i sezon 2026 będzie jego ostatnim . Ważne by starych zastępować i wprowadzać nowe . Nowe twarze i kreatywne rozwiązania. Zobaczymy jak to wyjdzie w Mercedesie a pewnie nie długo w RBR. Pozdro


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu