Mercedes odchodzi od filozofii "zero sidepods"
Zespół Mercedesa zgodnie z oczekiwaniami do Monako dostarczył pakiet poprawek, jaki planował sprawdzać tydzień tomu na Imoli.Z tego powodu od samego przyjazdu karawany F1 do Monte Carlo ekipa z Brackley była pod czujnym okiem fotoreporterów. Już wczoraj udało się im uchwycić pierwsze zdjęcia potwierdzające odejście zespołu od filozofii zero sidepods.
Dzisiaj nowe boczne sekcje pokazały się w pełnej krasie i przybrały bardziej tradycyjny kształt przypominający rozwiązanie Astona Martina oraz Alpine no i oczywiście samego Red Bulla.
Comparativas de los nuevos pontones de Mercedes
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) May 25, 2023
New @MercedesAMGF1 sidepods comparissions #f1 #MonacoGP pic.twitter.com/NuMcAYaPMe
Boczne wloty powietrza zostały poszerzone, a górna ich część przypomina charakterystyczną wannę. Mercedes zdecydował się więc pójść ścieżką jaką rywale obrali od początku powrotu efektu przyziemnego do F1. Zmiany wprowadzone w trakcie sezonu były jednak okupione sporymi ograniczeniami, przede wszystkim budżetowymi, które uniemożliwiły pełną rekonstrukcję auta.
Nowe sekcje boczne zostały w tym celu obudowane na podstawowej wersji podwozia W14, w tym bocznej strukturze zderzeniowej, której nie da się zmienić bez ponownej homologacji monokoku.
Oprócz tej najbardziej rzucającej się w oczy zmianie Mercedes do Monako dostarczył nową podłogę, a przede wszystkim nowe przednie zawieszenie.
To właśnie w tym elemencie ekipa upatruje rozwiązania problemów, na jakie obaj kierowcy narzekają od początku sezonu. Chodzi o stabilność i przewidywalność auta głównie podczas hamowania.
komentarze
1. SpookyF1
Wolfa musi nieźle rzucać. Ma 30% udziału w tej firmie, po miliardach lat dominacji teraz taka posucha i trzeba się jeszcze wycofać i budować bolid od nowa na czyimś pomyśle. Węszę tu dramat finansowy. To może być ciekawy temat czy Merc dobije do czołówki w 2024 roku. Dowiodłoby to ich geniuszowi, zważywszy na limit budżetu. Ta ekipa pracuje jak szwajcarski zegarek.
2. ahaed
@2. Finansami, to niech się Redbull zajmie, żeby znowu "kateringiem" go nie przekroczyli ;) . Jest dopiero kilka wyścigów za nami. Dopiero kilka, Merc jak się pozbierał to ma jeszcze dużo okrążeń na to by wygrać ten sezon.
3. hubos21
@2
Wygranie tego sezonu im nie grozi, ulepili z tego co mieli i co mogli, na co im limity pozwoliły, bez robienia nowego monokoku cały czas będzie to składak.
4. TomPo
@2
wygrac sezon? no raczej bardzo watpliwe z taka strata w osiagach, powiedzialbym nierealne
odskoczyc Ferrari i Astonowi? no to juz bardziej realne
5. Frytek
Teraz to są już tylko dwie opcje.
Albo będzie wielkie Łaaał,
Albo wielkie Łuuu.
Przy tak dużych zmianach wszystko może się zdarzyć.
Dowiemy się po kwalifikacjach, na treningach zapewne będą się uczyć tego pakietu. Ciekawe kto szybciej zatrybi? Młody czy stary?
6. hubos21
@5
W ich przypadku to każda zmiana będzie wow, najwięcej ugrają nowym zawieszeniem z przodu, układ chłodzenia został stary, sidepody puste, powietrze spływające po nich nie jest kierowane z tyłu w określone miejsce bo to wymaga zmiany całego tyłu, na pewno zyskają na prostych bo szersze sidepody będą wypychać brudne powoetrze poza obrys tylnych kół
7. Manik999
Zmiany, jakie czynią, mają długofalowe zamiary. Chyba każdy trzeźwo myślący człowiek tak wnioskuje. Z pewnością ten sezon zaczynają traktować jako poligon testowy. Czas pokaże, czy robią słusznie. Niewątpliwie mają na sobie presję Lewisa, który formą bolidu warunkuje przyszły i kolejny sezon. Do Ferrari nie przejdzie na pewno, bo to jak przejść z deszczu pod rynnę. Jeżeli chodzi o samą koncepcję, zaczerpnęli być może co najlepsze z różnych pomysłów. Ograniczenia budżetowe w pewnym sensie ich ograniczają. Pytanie tylko, czy jest sens testować to już w Monte Carlo. Chyba jednak lepiej odroczyć do Barcelony. Ale to ich decyzja i ich klocki.
8. hubos21
@7
Dobrze, że w końcu porzucili tą koncepcję
9. Litwak
W końcu poszli po rozum oczywiście tutaj w Monako akurat nic nie zdziałają
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz