Robert Kubica opowiedział trochę więcej o tym, jak poczuł się za kierownicą Alfy Romeo C39.
Tuż po prezentacji nowego samochodu ekipy z Hinwil, za kierownicę wskoczył polski kierowca. Udało mu się okrążyć tor 59 razy, wykręcić czas 1:18.386 na mieszance C3 i zająć 13. miejsce.
Po przerwie obiadowej w kokpicie zastąpił go Antonio Giovinazzi, który przejechał 79 okrążeń. Jak sam przyznał, przeprowadzał symulację wyścigu, przez co nie zszedł nawet poniżej 1:20 i był najwolniejszy.
Krakowianin ma za sobą sezon w bardzo trudnym w prowadzeniu FW42. Jego pierwsze wrażenia z jazdy C39 były zupełnie inne. Został zapytany o pierwszy uśmiech za kierownicą i przyznał, że pojawił się praktycznie od razu.
"Auto jest inne, nie chodzi tylko o kolory. Wyczucie jest inne. To była dobra połowa dnia. Dla reszty kierowców to ewolucja maszyn, które znają. Ja odkrywałem wiele nowości."
"Gdy wyjechałem z garażu i nacisnąłem hamulec przed zakrętem numer 1, bo to był główny problem w zeszłym roku. Zrozumiałem, że w samochodzie Formuły 1 można mieć normalne hamulce."
Polak przyznał, że chociaż to tylko testy, da się zauważyć różnice między Alfą Romeo a Williamsem.
"Zaczynam z niskimi oczekiwaniami po zeszłym roku. Możecie sobie wyobrazić, że wszystko było lepsze. Za każdym razem w nowym aucie są rzeczy, które można poprawić. Mamy kolejne dni testowe na to. Najważniejsze, by wykonać jak najwięcej pracy i przygotować się do Australii."
"Wszystko było nowe. Bądźmy szczerzy, nie chcę wracać do zeszłego roku, bo był trudny, ale niektóre aspekty samochodu wyczułem dużo lepiej. To zawsze miłe doświadczenie, gdy jest się z nowym zespołem. Widać, że są inne sposoby projektowania, rozwijania i pracy nad bolidem."
20.02.2020 12:18
0
Dziwnie to brzmi z ust człowieka który w F1 ma za sobą wiele sezonów "zrozumiałem, że w F1 można mieć normalne hamulce" Tak jakby nigdy nie rozumiał, że w F1 "normalne hamulce" to podstawa. Czyżby na pewno tak powiedział. Mógł powiedzieć iż w porównaniu obu bolidów widać kolosalną różnicę ale "zrozumieć...." to się kupy nie trzyma i tak jakby tamten sezon był gorszy bo "Nie rozumiał hamolów gdyż tamte były nienormalne" .
20.02.2020 13:22
0
.. ot skrót myślowy. Jakby Kubica chciał ci powiedzieć ci co ma na myśli to byś połowy rzeczy nie zrozumiał
20.02.2020 13:46
0
Gdy zaczyna się gramatyka kończy się merytoryka ;)
20.02.2020 15:01
0
@1 Normalne hamulce to raczej wiedział, że są w F1. Przyciął tylko małą szyderę z Williamsa XD
20.02.2020 16:27
0
@1 To co powiedzial, to sie nazywa sarkazm. Ot taka mala szpila wbita w Williamsa, uzyl po prostu skrotu myslowego (pewnie celowo), by nie wymieniac nazwy Williams ani nic w tym stylu.
20.02.2020 18:23
0
KUB chyba niewiele rozumie, nie przeszkadza mu nawet dobry bolid bo i tak ma żółwie tempo. Dzisiaj RAI pokazał że Alfa można powalczyć P1, bravo!
20.02.2020 18:31
0
@6. zazuk Witamy kolejnego debila na forum.
20.02.2020 20:37
0
@7. Vendeur Ale przynajmniej dzięki debili wiemy że RAI w tym sezonie będzie regularnie walczył o P1. :) :) :)
20.02.2020 21:22
0
Ja też zrozumiałem że można mieć normalne hamulce w : 1. Polonezie Caro były inne 2. Fordzie Focusie były inne 3. Nissanie Qashqai były inne 4.Nissanie X-trail też inne. Jak widać każda firma robi inne hamulce jedna gorsze drugie lepsze.
20.02.2020 22:11
0
Yyy... W seryjnych autach hamulce robi Lucas, Bosch lub ewentualnie brembo... Dedykowane do danej grupy pojazdów
20.02.2020 23:29
0
@10, jeszcze jest ATE.
21.02.2020 06:05
0
Zgadza się, jest tego trochę, chodziło mi o to, że taki nissan czy vw nie produkuje swoich hamulców, daje wytyczne a firmy zewnętrzne to za nich robią
21.02.2020 06:46
0
Co za bezsensowna konwersacja.... Czasem się zastanawiam czy wy naprawdę tak na poważnie i jesteście takimi debilami czy to wszystko na żarty... Pozdro
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się