WIADOMOŚCI

Za przekroczenie limitów budżetowych grożą poważne konsekwencje
Za przekroczenie limitów budżetowych grożą poważne konsekwencje
Ross Brawn wytłumaczył, jak działać będzie nowy Regulamin Techniczny, który będzie częścią zasad w Formule 1 od sezonu 2021.
baner_rbr_v3.jpg
O ograniczeniu wydatków na szczycie motorsportu mówiło się od wielu lat, ale prawdziwe limity zaczną obowiązywać dopiero za nieco ponad rok.

Nie będą to tylko zalecenia, ale faktyczny Regulamin Finansowy, który będzie tak samo ważny jak Techniczny i Sportowy.

Z powodu poprzednich prób, które według Rossa Brawna zakończyły się porażką, wprowadzono rozwiązanie, które ma zapewnić przestrzeganie zasad. Są nim konsekwencje, które mogą czekać nieposłuszną ekipę.

Kary mogą być bardzo poważne, a wśród nich znajduje się nawet utrata tytułu mistrzowskiego. Zapewne w przypadku zajęcia innej pozycji, byłaby to po prostu dyskwalifikacja.

"Próbowaliśmy wprowadzić to w przeszłości, ale nie odnieśliśmy sukcesu. Myślę, że kluczową rzeczą jest to, że limity budżetowe są teraz częścią regulaminów FIA. Sankcje za ich złamanie to sportowe kary, które będą zależne od wielkości przewinienia."

"Wcześniej, jeśli ktoś pamięta, mieliśmy ograniczenie zasobów. To była dżentelmeńska umowa między zespołami. Cóż, obawiam się, że w padoku nie ma zbyt wielu dżentelmenów i to była porażka."

"To, co wprowadzimy, może ugryźć. Jeśli będzie się wyjątkowo nieuczciwym, straci się swoje mistrzostwo. Zespół, który złamie te zasady, poniesie poważne konsekwencje."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
XandrasPL

31.10.2019 23:03

0

Dla topowej trójki zbudowanie bolidu za 175k to będzie jak dla Kowalskiego przeżyć dzień za 5 zł jak nie mniej.


avatar
czuczo

01.11.2019 09:44

0

A czy pensje kierowców będą wliczane do budżetu?


avatar
mich11

01.11.2019 10:52

0

Dwa pomysły na obejście limitów: 1. outsourcing zespołów inżynierskich do osobnych spółek technologicznych, które będą sprzedawać technologie do zespołu F1; 2. przy premiach nie wliczanych do limitów, ograniczenie poziomu wynagrodzeń do minimum, przy jednoczesnym rozbudowaniu systemu premiowego. Choć tak jak pisałem w artykule dot. zmian technicznych, kluczowym zespołom nie zależy już na rozwoju technologii, które odchodzą do lamusa. Zamrożone silniki i skrzynie biegów a rozwinięte prace na monokokiem i jego warstwą materiałową są tego najlepszym przykładem. Formuła 1 będzie powoli stawać się tradycją jak wyścigi konne. Wprowadzone regulacje finansowe wpisują się w ten trend i w jakiś sposób legitymizują główne teamy w zmianie podejścia do F1, na czym zapewne po cichu im zależało.


avatar
seybr

01.11.2019 14:14

0

Znajdą obejście. Spółki córki pracujące na rzecz danego teamu. Jakiś czas temu był omawiany model. Regulamin da się obejść i team z dużym kapitałem poradzi sobie.


avatar
yaiba83

01.11.2019 14:58

0

Zaczną się mistrzostwa księgowych...


avatar
Redar

01.11.2019 15:06

0

@6 To chyba mistrza już znamy.


avatar
Skoczek130

01.11.2019 15:38

0

Jakoś sobie poradzą. Elita, by być elitą, nie może być uczciwą... :P


avatar
XandrasPL

01.11.2019 22:22

0

a jak Dallara robi nadwozie dla Haasa to się liczy? A co z silnikami? RedBull, Tororoso, Renault, Ferrari i Merc w wygodniej sytuacji.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu