WIADOMOŚCI

Leclerc w Belgii pewnie sięgnął po swoje trzecie pole position w karierze
Leclerc w Belgii pewnie sięgnął po swoje trzecie pole position w karierze
Charles Leclerc nie miał najmniejszych problemów, aby w Belgii sięgnąć po swoje trzecie w karierze pole position. Monakijczyk wykorzystał szybkość swojego Ferrari na prostych, aby na torze Spa-Francorchamps zdecydowanie wyprzedzić Sebastiana Vettela i obu kierowców Mercedesa.
baner_rbr_v3.jpg
Pogoda w Ardenach sprzyja kierowcom i zespołom F1. Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Belgii rozegrana została w podobnych warunkach co wszystkie trzy treningi. Było słonecznie i ciepło. Tor rozgrzany był do 40 stopni Celsjusza a powietrze oscylowało w okolicy 29 stopni.

Finałowa część kwalifikacji tradycyjnie została podzielona przez kierowców na dwie tury. Już podczas pierwszej doszło do nerwowego zachowania kierowców przy przygotowywaniu się do szybkiego okrążenia. Hamilton jechał za Bottasem, który robił sobie miejsce za Hulkenbergiem, gdy Max Verstappen postanowił ich wyprzedzić.

Po pierwszym przejeździe Leclerc dysponował komfortową przewagą 0,6 sekundy nad Lewisem Hamiltonem. Sebastian Vettel był trzeci ze stratą aż 0,8 sekundy do partnera zespołowego.

Podczas decydującego o wszystkim drugiego przejazdu Charles Leclerc wyśrubował jeszcze swój czas jako jedyny schodząc w ten weekend poniżej 1 minuty i 43 sekund. Sebastian Vettel w pierwszym sektorze był szybszy od swojego kolegi zespołowego o 0,007 sekundy, ale zdecydowanie przegrał z nim walkę w drugim, krętym sektorze. Vettel zdołał jednak rzutem na taśmę wyprzedzić Lewisa Hamiltona. Zespół Ferrari przystąpi więc do GP Belgii z pierwszego rzędu.

W drugiej linii ustawią się kierowcy Mercedesa- Lewis Hamilton przed Valtterim Bottasem. Brytyjczyk stracił do zdobywcy pole position blisko 0,8 sekundy a Fin był wolniejszy blisko 0,9 sekundy.

Piąty czas wykręcił Max Verstappen, który wyprzedził kierowców Renault. Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg w niedzielę zostaną jednak przesunięci o pięć pól startowych za wymianę podzespołów silnikowych.

Czołową dziesiątkę zamykali Kimi Raikkonen, Sergio Perez i Kevin Magnussen.

Przebieg Q1 i Q2


Pierwsza część czasówki rozpoczęła się od spektakularnej awarii jednostki napędowej zainstalowanej w bolidzie Roberta Kubicy. Polak mógł tylko zaparkować swoje auto na poboczu i powrócić na piechotę do boksów. Przygoda Polaka sprawiła, że FIA przerwa sesję czerwoną flagą co stanowiło przysłowiową wodę na młyn dla walczącego z czasem Mercedesa, którego mechanicy do ostatniej chwili naprawili bolid Lewisa Hamiltona po porannym dzwonie.

W końcówce sesji plany kierowcom pokrzyżowała kolejna eksplozja silnika. Tym razem była to jednostka Ferrari zainstalowana w bolidzie Antonio Giovinazziego. Jako że do końca sesji pozostała niecała minuta, FIA nie wznowiła już Q1.

W pierwszej części kwalifikacji najszybsi byli kierowcy Ferrari przed Maksem Verstappenem i zawodnikami Mercedesa, a awans do Q2 oprócz kierowców Williamsa, nie udał się także: Kwiatowi, Sainzowi oraz Gasly'emu. Druga część czasówki w Belgii po awarii silnika w bolidzie Antonio Giovinazziego już pod sam koniec Q1 została przesunięta o kilka minut.

W Q2 wszyscy kierowcy wyjechali na tor na oponach miękkich bez zbędnego kombinowania ze strategią startu na oponach średnich.

W takich okolicznościach ponownie najszybsi okazali się kierowcy Ferrari i ponownie szybszy okazał się Charles Leclerc. Tym razem jednak Monakijczyk był szybszy od Vettela o tylko 0,099 sekundy.

Do Q3 oprócz Giovinazziego, który awansował do Q2 ale z powodu usterki silnika nie mógł wziąć w niej udziału, nie udało się awansować: Albonowi, Strollowi, Norrisowi i Grosjeanowi.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 mc Charles Leclerc Ferrari 1:42.519
2 de Sebastian Vettel Ferrari 1:43.267
3 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:43.282
4 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:43.415
5 nl Max Verstappen Red Bull 1:43.690
6 au Daniel Ricciardo Renault 1:44.257
7 de Nico Hulkenberg Renault 1:44.542
8 fi Kimi Raikkonen 1:44.557
9 mx Sergio Perez Racing Point 1:44.706
10 dk Kevin Magnussen Haas 1:45.086
11 fr Romain Grosjean Haas 1:44.797
12 gb Lando Norris McLaren 1:44.847
13 ca Lance Stroll Racing Point 1:45.047
14 th Alexander Albon Red Bull 1:45.799
15 it Antonio Giovinazzi -:--.---
16 fr Pierre Gasly 1:46.435
17 es Carlos Sainz McLaren 1:46.507
18 ru Daniił Kwiat 1:46.518
19 gb George Russell Williams 1:47.548
20 pl Robert Kubica Williams -:--.---
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
MattiM

31.08.2019 16:29

0

Awaria Kubicy to oczywiście wina Mercedesa. Specjalnie spalili silnik Kubicy, żeby Hamilton zdążył wyjechać w Q1.


avatar
obiektywny2019

31.08.2019 16:30

0

Vettel szybszy po pierwszym sektorze a na mecie 0.75s straty. Masakra. Jutro Leclerc popełni błąd albo zajedzie opony i wygra Hamilton.


avatar
seb_2303

31.08.2019 16:31

0

Ale przepaść między Leclerkiem a Vettelem - 0,7 sekundy ...


avatar
Mission Winnow

31.08.2019 16:32

0

0,748 sekundy różnicy pomiędzy juniorem a 4-krotnym mistrzem świata = coś normalnego. Tylko Kubica ma podłogę z dykty, nadwozie z tektury, zawieszenie z Ursusa C330, opony po bieżnikowaniu, silnik wybuchający na pilota który ma u siebie Toto:-)


avatar
seb_2303

31.08.2019 16:33

0

1. MattiM - szkoda że spalił się tylko silnik a nie cały samochód - może zbudowaliby mu lepszy - tylko z czego, jak części brak


avatar
TomPo

31.08.2019 16:39

0

Do przewidzenia. Tak samo doinacja Ferrari (przynajmniej jednego), jak rowniez wyzszosc Lec nad Vet. Jutro to bedzie inna historia i o ile Vet nie odjedzie, to bedzie naciskany przez Lewisa a to oznacza predzej czy pozniej blad Niemca. Lec powinien wygrac, drugi Lewis, trzeci Seba. Max raczej z Bot nie powalczy, wiec to moga byc dla nich wyscigi bez historii. Zobaczymy jak Albon sobie poradzi na dystansie wyscigu z przebijaniem sie do przodu. Robert - bez znaczenia. Osiagnal to samo co i tak by osiagnal a przynajmniej sie przespacerowal i zaoszczedzil troche czasu :)


avatar
obiektywny2019

31.08.2019 16:39

0

@3 Vettel mocno przyblokował koła i dlatego taka różnica.


avatar
ds1976

31.08.2019 16:41

0

Imponujący czas LEC, ale na tym koniec sukcesów, wygrana mu nie grozi. Żałosny występ Albona - stało się tam coś? Bo nie widziałem kwalifikacji.


avatar
obiektywny2019

31.08.2019 16:42

0

@6 Leclerc pokazał dobitnie w ostatnich wyścigach swoją wyższość nad Vettelem... Módl się jutro żeby LEC był przed VET, bo inaczej znowu skulisz ogon jak kundel i będziesz siedział cicho w swojej budzie....


avatar
Sasilton

31.08.2019 16:52

0

8. ds1976 Tak, stało się. Od dawna wiadomo, że będzie startował z końca, bo ma zmianę silnika.


avatar
Schumi96

31.08.2019 17:01

0

Bardzo mi się podobała ta parada świętych krów blokujących Kimiego.


avatar
ds1976

31.08.2019 17:02

0

@10 Sasilton I dlatego odpuścił qual?


avatar
robertunio

31.08.2019 17:02

0

Da ktos link do newsa dlaczego Robert bez czasu ??? Tak wiem ze spektakularna awaria silnika - ale skoro spektakularna dlaczego nie ma newsa na pierwszych stronach ???


avatar
Konradv15

31.08.2019 17:03

0

Nie ma co się tak jarać dużymi różnicami, bo to najdłuższy tor w tym roku. Przy takiej samej jeździe różnice będą różne ze względu na m.in. właśnie długości pętli. Niektórzy chyba nie rozumieją, że oni nie jeżdżą ciagle po jednym torze ;)


avatar
Fear87

31.08.2019 17:07

0

@12. ds1976, tak, dlatego! Skąd to pytanie? Przecież nie od dziś oglądasz F1. Po co nadwyrężać jednostkę napędową, zjeżdżać opony jak i tak będzie startował z końca stawki?


avatar
RoyalFlesh F1

31.08.2019 17:12

0

12. ds1976 To dla Ciebie jakaś nowość. Zespoły zawsze tak robią.


avatar
TomPo

31.08.2019 17:20

0

@12 Oczywiscie. Pojechal zeby miec ustalony czas i tyle. Po co zajezdzac silnik i niszczyc opony. To typowe zagranie. @14 Kiepska proba wybielenie Vet. Po prostu schrzanil te okrazenia i tyle, co widac bylo w przekazie TV na powtorkach. To 4-krotny mial tu miazdzyc mlodego, a teraz to trzeba Vet usprawiedliwiac ze tor dlugi? xD Jutro jak mu Lewis siadzie na skrzynie biegow, to predzej czy pozniej bedzie jakas wtopa. Pytanie jak tym razem Ferrari planuje schrzanic ten wyscig, na pewno maja juz na to opracowana strategie od A do F. Jesli nie wygraja tu lub/i na Monzie, to juz bedzie po prostu kpina.


avatar
obiektywny2019

31.08.2019 17:36

0

Kto Ci kretynie powiedział że Vettel na Spa ma być szybszy od Leclerca?. Wymyślasz sobie sam historyjki, byle móc dowalać później Vettelowi. Wystarczy że Lec jest za Vet a już Cię nie ma albo w najlepszym przypadku bagatelizujesz przegraną młodego.


avatar
Raptor202

31.08.2019 17:41

0

Albon, Ricciardo, Hulkenberg - oni na pewno. Kto jeszcze zostanie cofnięty na starcie i o ile pozycji?


avatar
Raptor202

31.08.2019 17:49

0

TEORIA SPISKOWA #10 Mercedes kolejny raz ustawił kwalifikacje, tym razem na torze Spa-Francorchamps. Najpierw mistyfikacja z wypadkiem Hamiltona, który już zgłosili do FIA, zawierając w raporcie informację, że w bolid Lewisa z premedytacją wjechał Sebastian Vettel, co w tej skorumpowanej organizacji zostanie najprawdopodobniej rozpatrzone pozytywnie i jutro niemiecki kierowca otrzyma dotkliwą karę. Po drugie eliminacja ryzyka związanego z ewentualną porażką ich młodego kierowcy, George'a Russella, z jego partnerem zespołowym, czyli Robertem Kubicą, poprzez kontrolowaną eksplozję silnika w pojeździe Polaka. Po trzecie sandbagging przez cały weekend, by uśpić czujność ich przeciwników i dopiero w niedzielę wyjadą z pełną mocą, a Ferrari z wrażenia zupełnie się pogubi i ich kierowcy być może w ogóle nie ukończą wyścigu. #FIAMercedes


avatar
Del_Piero

31.08.2019 17:53

0

@Raptor202 Ricciardo, Hulkenberg, Sainz - 5 pozycji Albon, Kvyat, Stroll - na koniec stawki


avatar
Jacko

31.08.2019 17:57

0

@19. Raptor202 No zapewne Kubica, jeśli dostanie nowy silnik.


avatar
FabLemon1947

31.08.2019 17:57

0

Brawo Ferrari i brawo Renault


avatar
ds1976

31.08.2019 17:59

0

@15 @16 - Albon mógł chcieć zaimponować w pierwszym występie, dla RBR zajechanie jednego silnika ALB w tą lub w tamtą już różnicy nie robi. I tak będą mieć P3 wśród konstruktorów. Albon ma 9 (?) wyścigów by przekonać Marko, że to jemu należy się fotel w 2020. Więc nie ma zbyt wielu możliwości, trzeba iść za ciosem i wygrać rywalizację z Kvyat'em.


avatar
Fear87

31.08.2019 18:02

0

@24. ds1976, Albon ma tam mało do gadania, słucha się zespołu.


avatar
Raptor202

31.08.2019 18:04

0

@21 Dzięki. To w sumie Russell będzie miał niezłą pozycję startową. No i będzie się działo także z tyłu na początku wyścigu.


avatar
Sasilton

31.08.2019 18:14

0

24. ds1976 On ma zaimponować jutro, a nie w nic wnoszących kwalifikacjach.


avatar
ArkadioMorales

31.08.2019 18:31

0

Ble ble ale tu ekspertów a i tak wygra Hamilton..... To długi tor więc jakieś mikro różnice nie są warte uwagi. Z kolei Robert jest jedynym kierowcą w stawce który może się zatrzymać w boksie i pójść się odlać albo wypić kawę po czym dalej wsiąść i jechać bo co to za różnica czy ma dwa duble czy dziecięć.


avatar
giovanni paolo

31.08.2019 18:39

0

czy to pierwszy raz jak Pan Stroll przeszedł do Q2?


avatar
Mission Winnow

31.08.2019 19:00

0

Anthoine Hubert nie żyje. Apel do Kubicamaniaków - nie róbcie choć w ten weekend syfu, nie szukajcie wszędzie spisków, nie gnojcie od świtu do zmierzchu Russela i Claire Williams. Zastanówcie się chwile nad życiem i tym jak kierowcy ryzykują.


avatar
Viggen2

31.08.2019 19:05

0

RIP Hubert [*]


avatar
Fear87

31.08.2019 19:08

0

30. Mission Winnow, Taki sam apel wystosuj też do antyKubicamaiaków. Bądź obiektywny.


avatar
Mission Winnow

31.08.2019 19:10

0

@32 Apeluję także do drugiej strony - w ten weekend pomyślcie nad tym jak kruche jest życie.


avatar
giovanni paolo

31.08.2019 19:39

0

30. czy ty właśnie wycierasz sobie... twarz czyjąś śmiercią?


avatar
Mayhem

31.08.2019 19:57

0

@33 Gościu, to własnie Ty, belzebub i inni trolle, odpuśćcie przynajmniej w ten jeden weekend, smutny weekend...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu