WIADOMOŚCI

Budkowski: Renault nie ma szans powalczyć w przyszłym roku z Mercedesem
Budkowski: Renault nie ma szans powalczyć w przyszłym roku z Mercedesem
Marcin Budkowski, który wzeszłym roku kontrowersyjnie dołączył do ekipy Renault prosto z działu technicznego FIA przyznał, że jego nowy zespół w przyszłym roku nie powalczy o zwycięstwa z Mercedesem.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa z Enstone w Austrii zaliczyła bardzo słaby występ mimo dostarczenia poprawek aerodynamicznych i silnikowych.

Budkowski "cieszy się" jednak z dołączenia do Renault: "Projekt cały czas jest bardzo obiecujący."

"Przyznaję, że początek roku był trudniejszy niż się spodziewaliśmy, ale gdy podpisywałem umowę nie spodziewałem się, że będzie łatwo" mówił dla francuskiego Auto Hebdo.

"Sport jest brutalny" dodawał Polak.

Budkowski przyznaje, że Renault spisuje się poniżej swojego potencjału i cały czas szuka sposobu na odzyskanie prędkości i sprostanie swoim oczekiwaniom.

"W mojej opinii jesteśmy zespołem, który spisuje się poniżej potencjału" mówił. "Musimy być rozsądni. Nie pokonamy Mercedesa w przyszłym roku, gdyż oni cieszą się olbrzymią przewagą nad nami. Nie mamy zasobów, aby ich dogonić i prześcignąć."

"Mamy potencjał, aby to zrobić w przyszłości, ale najpierw musimy się rozpędzić" dodawał Polak. "Najpierw musimy boksować powyżej naszej wagi."

"Chcę, abyśmy mogli spojrzeć na siebie i powiedzieć: robimy dobrą robotę z tego co mamy do dyspozycji. Dzisiaj niestety tak nie jest."

"Gdy tak się stanie, rozpędzimy się na tyle, że zachęci to nowych ludzi, nowych sponsorów itp. Potem przyjdzie czas na przyglądnie się czołowej trójce."

"Szykujemy się na sezon 2021."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
Sasilton

05.07.2019 12:44

0

Cytując wybitnego poetę, "Ah shit, here we go again".


avatar
TomPo

05.07.2019 13:37

0

Jak juz kiedys pisalem, nie da sie byc w F1 na pol gwizdka, Lauda uswiadomil Merca to i wyniki przyszly. Renault mam wrazenie tam jest, ale nie chcialoby sie za bardzo angazowac. McL wydaje sie byc bardziej zdeterminowany. No i oczywiscie WIlliams, ktory jest tam tylko po to, by kolejny rok fiskalny skonczyc na plusie, by Claire miala za co waciki kupowac.


avatar
Kruk

05.07.2019 14:04

0

Renault nie ma żadnego interesu w F1. Postawili na napęd elektryczny, zbudowali pedalskie ZOE i są zdziwieni,że nie ma popytu na to gówno-już nie wspominam o TWIZY. Nie wiem jak jest w innych krajach,ale Francuzi masowo oddają to badziewie w rozliczenie. Wcale nie będę zdziwiony, jak Renault opuści F1.


avatar
Raptor202

05.07.2019 15:10

0

W pierwszej kolejności powinni pozbyć się Cyrila Irritable i na jego miejsce zatrudnić kogoś kompetentnego.


avatar
belzebub

05.07.2019 15:12

0

Myślę, że Reno i inne pomniejsze zespoły liczą na 2021 rok, jakby miał wtedy zdarzyć się jakiś cud. Być może, czołówka nieco straci, a reszta zyska ale... czy na tyle, żeby zespoły z poza wielkiej trójki zaczęły z nimi walczyć? Czy tylko wysokość max budżetu ma tutaj znaczenie czy inne kwestie? Żeby pokonać Mercedesa nie wystarczy mieć podobny budżet, co pokazuje idealnie Ferrari. Zespół od lat nie jest w stanie pokonać srebrnych strzał. Jest duże prawdopodobieństwo, że nawet z mniejszym budżetem będą konkurencyjni, bo mają bardzo dobre zaplecze nie tylko w obszarze silnikowym, ale również jeśli chodzi o aero. Nawet jeśli w Austrii nieco odstawali formą to i tak są bardzo mocni i idą po kolejnego majstra. Bolączką Reno przez dłuższy czas był z kolei nie tylko aero, ale sam silnik - głównie jego osprzęt. Wydaje się, że większe problemy w tym obszarze mają już chyba za sobą, bo Mclaren z tymi samymi silnikami idzie po 4 miejsce. Reno musi teraz bardziej skupić się w obszarze samego nadwozia. Trochę to kuriozum że zespół fabryczny odstaje od zespołu klienckiego. Ściągnięcie Budkowskiego chyba niewiele dało, choć wcześniej straszono że z taką jego wiedzą Reno może nawet zagrozić pierwszej trójce. A w zasadzie Reno jest mniej więcej na tym samym poziomie. Problem istnieje chyba w tym, że nie potrafią wykorzystać wiedzy Budkowskiego, albo brak im zasobów ludzkich albo problem leży w osobie Abiteboula. Zastanawiam się jak długo będą go trzymać? Wracając do 2021 roku, chyba najbardziej prawdopodobne będzie to, że rywalizacja wśród zespołów p9za czołową trójką bardziej się spłaszczy (może za wyjątkiem Williamsa i może nieco zbliżą się do RBR, ale raczej nic więcej się nie wydarzy - choć cuda się zdarzają.


avatar
Miki42

05.07.2019 15:15

0

Jakie to miały być sukcesy w Renault bo mieli mieć niby przewagę bo Budkowski dołączył do nich i to z FIA co on to miał nie wiedzieć a jest jak jest to tylko było głupie pisanie przeciętnych pismaków nic więcej


avatar
Fanvettel

05.07.2019 16:21

0

W przyszłym sezonie chciałbym chociaż jedno podium dla Renault


avatar
hubos21

06.07.2019 09:44

0

Mają szczęście, że McL kupuje od nich silniki bo bez RBR nawet by nie wiedzieli co ich silnik jest warty i gdzie znajdują się w jego rozwijaniu, Budkowski mówił przed sezonem, że ze starego bolidu zostało tylko wspomaganie kierownicy więc cała zima na straty


avatar
Luzak564

06.07.2019 10:22

0

@3 poczytaj dane na temat sprzedaży nowych Zoe i Twizy i dopiero napisz coś mądrego, to są pedalskie samochody? wiesz co taka moja dobra rada rozpędź się a ściana sama się znajdzie i zakończy to twoje zas...ne życie


avatar
mafico

06.07.2019 11:10

0

I dobrze bo jakby nagle Renia ruszyła z forma to by było " BUDKOWSKI UKRADŁ TECHNOLOGIE 1o1noeneoneo1n!!!


avatar
kiwiknick

06.07.2019 12:42

0

@9 w 2017 sprzedano 853 Twizy. No i to jest Hetero Macho pojazd! Pedalski jest Porsche GT 2 :))


avatar
Luzak564

06.07.2019 12:56

0

@11 renault Zoe 17.038 rejestracji nowych aut tylko we Francji i długo długo nic, czytając to co niektórzy tu piszą to dochodzę do wniosku że w f1 powinny same mercedesy jeździć bo cała reszta to chłam, aha i przede wszystkim to niemiecka motoryzacja a ona jest najlepsza na świecie


avatar
Kruk

06.07.2019 22:41

0

@Luzak564. Przestań głupio unosić się, niczym uczestnik manifestacji LGBT. Ty masz dane ze sponsorowanych artykułów motoryzacyjnych, a ja jestem naocznym świadkiem wydarzeń, których napisałem. Przecież to oczywiste,że oby coś oddać w rozliczenie-trzeba najpierw to kupić i zarejestrować.


avatar
Luzak564

07.07.2019 09:18

0

@13 po jaką cholere kupować coś nowego i za chwilę to oddać? wytłumacz mi to proszę logicznie


avatar
Kruk

07.07.2019 09:54

0

@14 Dzieje się tak, ponieważ więcej ludzi jest podatnych na reklamy. We Francji jest jeszcze gorzej, bo mają skrzywienie narodowe i są wpatrzeni we francuskie samochody jak w święty obrazek. Idzie taki żabojad(-ka) do salonu Renault, kupuje ZOE (reklamowany jest , jak lek na sraczkę) a potem zdziwienie, że: -obiecany zasięg takiego auta ma się nijak do rzeczywistości, -są problemy z systemem R-LINK, -dojeżdża do danej miejscowości, a tam nie działają ładowarki, karta nie chce jej uruchomić albo co najgorsze wszystkie zajęte Po takich przygodach, franek ma już dosyć i wraca do salonu, bierze np. Renault Captur Tce albo dci i rączki w kieszeni. Pędzi z rodziną nad morze a tam cyk, tankowanko w 3 min.


avatar
Luzak564

07.07.2019 10:56

0

@15 masz rację że każda sroka swój ogonek chwali, francuzi we francuskie, niemcy w niemieckie, japończycy w japońskie a wlosi we włoskie, tylko trochę generalizujesz że,, wszyscy francuzi/ski są podatni na reklamy'' ale ok skoro jesteś tak dobrze poinformowany na temat motoryzacji,, żabojadów'' to ta dyskusja chyba nie ma sensu, ja osobiście jestem przekonany do marki Reno, miałem kilka i nigdy żadnych poważniejszych problemów w przeciwieństwie to aut produkcji niemieckiej i może stąd się bierze niewielki brak obiektywizmu z mojej strony ale dzięki za uświadomienie mnie że to takie,, gówno''


avatar
Kruk

07.07.2019 12:34

0

@16 No widzisz, jednak da się ze mną normalnie pogadać;) Tym bardziej cieszę się,że nie miałeś problemów z Renią, bo to kolejny przykład powiedzenia: "Każdy sprzęt jest dobry, jak jest w dobrych rękach". Natomiast do samochodów elektrycznych prędko nie przekonam się,ale to już jest najmniej istotne.


avatar
kiwiknick

07.07.2019 16:59

0

@17 ale do takiego niemieckiego elektryka to się dasz przekonać https://youtu.be/8il5ohB8FYk


avatar
Luzak564

07.07.2019 18:52

0

@17 Z każdym da sie porozmawiać pod warunkiem że będzie to merytoryczna dyskusja a nie szukanie zaczepki


avatar
Gregorrius

08.07.2019 11:24

0

Renault w 2021 może już nie być w F1 lub nie będzie miało własnych silników, jeśli potwierdzi się fuzja Fiat/Chrysler z Renault to nie będzie miało sensu tworzenie dwóch konstrukcji silnika w ramach jednego koncernu i utrzymania 3 zespołów


avatar
kiwiknick

08.07.2019 17:54

0

@20. Przecież odwołali już tą fuzję :)


avatar
kiwiknick

08.07.2019 17:55

0

@20 dobry miesiąc temu.


avatar
Kruk

08.07.2019 22:19

0

@18 Eeee...taki sam mikser, jak każdy elektryk. Na początku rywalizacji sprzętu AGD (jeżeli do niej dojdzie) może i coś tam zdziała-póżniej FIA przykręci śrubę;) Fuzja odwołana, czyli Renault dalej zdane same na siebie?


avatar
kiwiknick

09.07.2019 12:59

0

@23 Francuzi nie chcieli!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu