WIADOMOŚCI

Negocjacje między McLarenem a Prodrivem zerwane
Negocjacje między McLarenem a Prodrivem zerwane
Jak donosi serwis autosport.com negocjacje pomiędzy zespołem McLaren-Mercedes, a nowopowstającym teamem Prodrive zostały zerwane. Zespół Prodrive, którego założycielem jest znany w światku sportów motorowych David Richards, od kilku miesięcy informował, że prowadzi negocjacje z McLarenem w sprawie tzw. bolidów klienckich (ang. customer cars), które od przyszłego sezonu mają być legalnym sposobem rywalizacji w elitarnym gronie Formuły 1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zespół Prodrive miał wykupić od McLarena nadwozie oraz silnik, niemniej według źródeł blisko związanych z zespołem Martin Whitmarsh dyrektor McLarena wczoraj poinformował swoich pracowników, że plany współpracy z Prodrive zostały zaniechane.

Ani zespół McLaren, ani Prodrive nie potwierdził oficjalnie tej informacji. Nie wiadomo także co było przyczyną takie obrotu spraw, niemniej informacja ta pojawiła się zaledwie kilka dni po tym jak FIA ogłosiła, że Prodrive stanie przed Międzynarodowym Sądem Apelacyjnym pod koniec tego miesiąca w sprawie apelacji zgłoszonej przez zespół Williamsa, a dotyczącej legalności nowopowstającego zespołu.

Podczas weekendu w Chinach Ron Dennis- szef zespołu McLaren, wyraźnie dał do zrozumienia, że nie podpisze umowy z Prodrive przed oficjalnym wyjaśnieniem sprawy legalności wpisania zespołu na listę startową w sezonie 2008.

„Nie podpisaliśmy żadnego kontraktu, z żadnym zespołem” powiedział. „Jeżeli jakiś zespół chce wejść do Mistrzostw Świata w sezonie 2008, a nie ma pełnej jasności w sprawie tego czy jest, czy nie jest dopuszczony do wejścia, wtedy jest to sprawa tego zespołu i z pewnością nie McLarena.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

23 KOMENTARZY
avatar
AndrzejOpolski

09.10.2007 23:23

0

Bardzo ucieszyła mnie informacja, że to właśnie Prodrive wejdzie do F1 w 2008r. gdyż uważam Davida Richardsa za jednego z najlepszych fachowców F1. Jeżeli tak się nie stanie to będzie wielka strata dla jakości tego sportu. Trzymam kciuki za pozytywny finał tej sprawy.


avatar
piotrek

09.10.2007 23:26

0

Denis normalnie promieniuje uczciwością jak nigdy!!!


avatar
Kazik

09.10.2007 23:42

0

Prodrive już w 2006 roku szumnie był ogłaszany jako dwunasty team w F1 a tymczasem......?


avatar
cervantez17

10.10.2007 00:36

0

Swój zawsze swego znajdzie :)


avatar
tola

10.10.2007 08:16

0

moze szerzej wyjaśnić, o co chodzi z tymi bolidami klienckimi?


avatar
atomic

10.10.2007 08:32

0

a może to prodrive olał mcl za afere szpiegowską nie chcąc babrać się w brudnych papierach .


avatar
flowenol

10.10.2007 09:07

0

Zerwali negocjacje bo okazało się że ów silnik i nadwozie było z Ferrari:)


avatar
Wehr

10.10.2007 09:28

0

Nie uważacie, że już teraz na torach jest nieco zbyt duży tłok? :P A bez bolidu klienckiego Prodrive podzieli los przesympatycznych Super Ogórów, które wszyscy lubią, ale nie liczą się one w czasie wyścigu. ;)


avatar
Smola

10.10.2007 10:05

0

Raczej to bardzo malo prawdopodobne atomic. Swoja droga, patrzac na obrot sprawy z zespolem Prodrive, mozna sadzic, ze pozytywne zakonczenie tej sprawy moze miec jakies swoje konsekwencje w przyszlosci. Prodrive bedzie jezdzil na Mclarenach... ale niestety nie bedzie ich konstruowal. I tak co sezon (moze). Jest to troche moim zdaniem odciecie sie od czegos wielkiego w tym sporcie... od konstruowania nowych bolidow na nowy sezon. Zaniechanie jakiegos rozwoju. Nie wydaje mi sie, zeby wejscie tego zespolu wnioslo cos niesamowitego do F1.... gdyz beda bazowac tylko na sprawdzonych juz projektach. Nie podoba mi sie to.... ale poczekamy zobaczymy. Pozdrawiam :-)


avatar
fezuj

10.10.2007 10:17

0

A może także i bolid Prodrive był by sprawdzany tak jak McL przed przyszłorocznymi MŚ pod względem czy nie ma tam przypadkiem jakichś zakazanych "fragmentów" bolidu Ferrari? i Richards boi się ewent. kłopotów z dopuszczeniem bolidu do startów, może chce spróbować "licencji" od nieco bardziej wiarygodnego teamu nie ubabranego w szpiegostwo.


avatar
walerus

10.10.2007 11:42

0

Prodrive od razu miałby mclarenoferrari do dyspozycji......


avatar
bartek.s

10.10.2007 13:16

0

A może BMW sprzeda do Prodrive swój 'niezawodny' bolid F1.07 (+skrzynia biegów gratis) ;-)


avatar
fezuj

10.10.2007 13:37

0

bartek.s- miej litość nad nowicjuszami !!!


avatar
walerus

10.10.2007 14:05

0

i dużo płynu do hydrauliki....


avatar
mati_09

10.10.2007 14:28

0

i uszczelki żeby płyn nie wyciekał :)


avatar
Siwy92

10.10.2007 15:34

0

+ mechanikow zeby sie niemartwili ze iim cos sie popsuje ;)


avatar
borgolot

10.10.2007 18:23

0

Ron Dennis poprostu się boi, że goście z Prodrive podrasuje ich (nie ich tylko ferrari) bolid i będzie ich objeżdżał na każdym GP


avatar
AndrzejOpolski

10.10.2007 18:53

0

Smola: bolid konsumencki to według mnie mały, choć w konsekwencji brzemienny w skutkach krok w F1. Przecież i Max Mosley i Bernie Ecclestone nieraz wypowiadali się, że najlepiej byłoby aby kierowcy jeździli jedną konstrukcją bo byłoby to sprawiedliwe, tańsze itd. Zresztą już teraz mamy jednego dostawcę opon. I tak w 2008r. dwa zespoły jeździłyby jedną konstrukcją - mały krok do unifikacji.


avatar
pink

10.10.2007 20:58

0

Z tego co wiem Richards jest wspołwłaścicielem Astona Martina i chciałby go wprowadzić w ciągu 5 lat do F1. Stąd był ten krok żeby wprowadzić teraz Prodrive a w przyszłości zasapić go Astonem


avatar
kamilos23

10.10.2007 21:22

0

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase!!!!


avatar
walerus

11.10.2007 10:00

0

może i Denis się boi bo przecież jego brykę będą prześwietlać spece z FIA przed każdym wyścigiem a bilidy prodrive nie - więc będą mogli dalej mclarenoferari jeździć....;-)


avatar
kristo

11.10.2007 10:40

0

To mi się marzy Aston martin F1 wygrywający wyscigi a za kierownicą RK jako aktualny mistrz


avatar
S98

14.10.2007 17:26

0

ja wolalbym gdyby prodrive mial silniki opla i bybyla druzyna prodrive opel i nareszcie bybyla jaks nowa druzyna super aguri wzieloby silniki astona martina i nagle zespol z konca stawki bylby pierwszy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu