WIADOMOŚCI

Whiting: trzy bolidy na zespół są mało prawdopodobne
Whiting: trzy bolidy na zespół są mało prawdopodobne
Dyrektor wyścigów F1 osobiście chętnie wdrożyłby omawiany pomysł, jednak zdaje sobie sprawę z konsekwencji tej decyzji, zwłaszcza względem zespołów środka stawki, dlatego na ten moment całkowicie odrzuca taką opcję.
baner_rbr_v3.jpg
Temat trzech bolidów na zespół powraca jak bumerang za sprawą ostatnich roszad na rynku kierowców i ich skutków dla tak utalentowanych zawodników jak chociażby Esteban Ocon, który może pozostać bez posady na przyszły sezon.

Największym argumentem przeciw wprowadzeniu trzeciego samochodu jest obawa przed jeszcze większą dominacją czołowych teamów.

"Jeśli masz dominujący zespół z trzema samochodami, cała reszta walczy o czwarte miejsce, a nie o podium. Jeśli masz trzy czołowe zespoły, walka toczy się o miejsca poza dziesiątka. Jestem w stanie zrozumieć, dlaczego nie wszyscy byliby zadowoleni" argumentował Whiting.

Brytyjczyk zauważa także, że od początku nowej ery silników V6 turbo, dopiero w tym roku czołówka stała się bardziej konkurencyjna. Rozwiązanie z trzema samochodami jest dobrym modelem ekonomicznym, jeśli stawka jest bardziej wyrównana, jak w niższych seriach.

"Przyszłoroczny plan dla F3 to dziesięć teamów z trzema samochodami. Jest to dobry model biznesowy, ponieważ umożliwia obniżenie ceny trzeciego samochodu. Uważam, że mogłoby to zadziałać także w F1" dodał dyrektor wyścigów F1.

Kwestią sporną pozostaje także liczba dodatkowych pracowników, w których musiałyby się zaopatrzyć zespoły. W tym momencie przy dwóch samochodach pracuje około 60 osób. Istnieje obawa, że przy większej liczbie osób pojawiłby się problemy, na przykład w wykonywaniu pit stopów.

"O ile więcej osób by potrzebowali? Jest duża różnica między tym, ilu by potrzebowali naprawdę, a o ilu mówią, że by potrzebowali. Musielibyśmy zdecydować, jaka jest właściwa liczba. To nie byłoby 30, być może 10" zastanawia się Brytyjczyk.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Sasilton

19.09.2018 12:32

0

Ja to bym chętnie zobaczył kilka zespołów z 1 bolidem. Pytanie tylko czy w ogóle było by zainteresowanie.


avatar
tysu

19.09.2018 13:31

0

@1 W sumie to wszystkie zespoły mogłyby mieć po jednym bolidzie, tylko musiałoby wejść dodatkowe 10. Wtedy skupienie byłoby na jednym kierowcy i bolidzie i nie byłoby kierowców ze statusem nr2, tzn. przydupasów.


avatar
PiotrasLc

19.09.2018 14:06

0

Trzeci bolid dla młodego kierowcy tak. Kto powiedział że musi mieć najnowszą zabawkę. Młodzi kierowcy mogli by jeździć bolidami starszej specyfikacji np. Z poprzedniego sezonu


avatar
Duke_

19.09.2018 15:52

0

I młodzik z ubiegłorocznym bolidem Mercedesa czy Ferrari objezdzalby pół stawki a Williamsa dwa razy


avatar
mcjs

19.09.2018 15:58

0

@3 Nie do zrobienia. Starsze bolidy nie spełniłyby szeregu regulacji technicznych i dyrektyw, które ustala FIA każdorazowo na nowy sezon. Plus na różnorodność nie byłoby przyzwolenia także ze strony zespołów.


avatar
XandiOfficial

19.09.2018 17:52

0

@3 bez szans ... od kilkunastu lat zabronione jest używanie bolidów 2 lata wstecz od obecnego czyli teraz jakieś pokazy własne zespoły mogą robić na bolidach 2016 lub aż 2015 (te najnowsze możliwe) chyba, że event robi F1 to jak w Londynie, Marysli czy teraz Mediolanie mogły być użyte ... + taki bolid nawet gdyby mógł jeździć to testowanie na nim przy inny osiągach w sezonie nie dało by miarodajnych informacji, sam zespół ciężko miałby aby stwierdzić czy to coś daje a sądzę, że mogłyby być kłopoty z legalnością wielu rzeczy aby narobić szumu i używać nielegalnych bolidów ( tzw samo robótka bez żadnych regulacji technicznych ) dlatego 3 bolid nwm ... w 2014 roku pod koniec sezonu też o tym było głośno a teraz Wolf nie ma gdzie wsadzić Ocona i płacze ... W 2009 roku ok. GP Japonii zlikwidowali 3 bolid ( zapasowe tzw ) ale służyły one dla 3 kierowców dlatego np. Kanada 2006 Kubica 1 trening jeździł za Villeneuve a 2 treningu za Nicka ... Wtedy rozbicie w 3 treningu dawało ci możliwość i tak startu w kwalifikacjach ...


avatar
mafico

19.09.2018 18:10

0

Ja to kiedyś miałem rozkmine żeby był jakiś zespół "FIA" złożony ze standardowych części... ale nie wiem jakby to w praktyce wygladalo


avatar
Mat5

19.09.2018 18:58

0

Myślę, że Wolff powinien poważnie zastanowić się nad utworzeniem juniorskiej ekipy, która mogłaby zadebiutować w 2021. Red Bull ma istniejące już 12 lat Toro Rosso, Ferrari współpracuje z Sauberem i Haasem, więc czemu też by nie iść tą drogą. Wtedy juniorzy Mercedesa mogliby zbierać doświadczanie przed awansem do głównej ekipy. W pewnym sensie rozumiem Whitinga, że w przypadku najlepszych ekip dochodziłoby do sytuacji, że reszta stawki biłaby się o czwarte miejsce.


avatar
sismondi

19.09.2018 19:56

0

W tej stawce jest od groma super kierowców a co mówić jeszcze 10 ......non stop safety car.........


avatar
MarTum

19.09.2018 20:15

0

Hamilton ucieka a Raikonen i Bottas zastawiają jego tyły przed Vettelem :D


avatar
TomPo

19.09.2018 20:55

0

Williams glosowalby za. Przeciez to dodatkowe petroruble, a kazde 10mln to sekunda :) Przy 3 bolidach i tylu rubelkach to by moze konczyli na +1 kolko a nie na +2. Generalnie poroniony pomysl. Scigali by sie ci sami, a reszta robilaby sztuczny tlok.


avatar
saint77

19.09.2018 21:12

0

@11. TomPo o to, to....... właśnie. Obok Sirotkina posadziliby Mazepowa i np. Kwiata W sume 60 mln petroUSD. I jakoś by to przetrwało.


avatar
waterball

20.09.2018 07:11

0

3 bolidy jednego zespołu ... trzeba jeszcze rozpatrzyć inny aspekt: 2 bolidy skutecznie blokują przeciwników a prowadzący ucieka, lub po picie blokują goniącego przeciwnika. 2 bolidy jadące zespołowo pozorujące walkę między sobą na wielu torach byłyby całkowicie nie do wyprzedzenia. I wyścig zamieniłby się w komedię.


avatar
Freakelele

20.09.2018 12:30

0

Ja bym rozważył inną opcję. Może warto zabronić procederu dofinansowywania drużyn przez sponsorów kierowcy, albo chociaż ograniczyć powiedzmy do maksimum 5 milionów zielonych. Wtedy nie byłoby tak wielu przeciętnych kierowców w stawce. Jasne, budżet drużyn by się uszczuplił, ale od dawna jestem za tym żeby wyrównać stawkę.


avatar
Reseller

23.09.2018 14:03

0

Myślę, że 3 bolidy to dobry pomysł. Tylko wykombinować jakąś spójną zasadę punktowania w klasyfikacji konstruktorów, np przed wyścigiem każdy team wyznacza dwóch kierowców, którzy w klasyfikacji konstruktorów punktują dla zespołu.


avatar
HeksonPL

23.09.2018 18:27

0

Dla mnie 3 bolidy to nie za bardzo :P


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu