WIADOMOŚCI

Rusza drugi dzień testów pod Barceloną
Rusza drugi dzień testów pod Barceloną
Pod Barceloną rusza drugi dzień zimowych testów Formuły 1. Zespoły będą kontynuowały prace rozpoczęte wczoraj w mocno zmienionych składach.
baner_rbr_v3.jpg
Według planów, z dnia wczorajszego na torze pozostanie tylko Kevin Magnussen oraz kierowcy Mercedesa, którzy każdego dnia naprzemiennie testują nowy bolid W08.

Pogoda w okolicy toru również dzisiaj ma sprzyjać testom gładkich opon, ale na niebie może pojawić się więcej chmur.

Poniżej prezentujemy składy ekip na dzisiejsze testy na torze Catalunya.
  • Mercedes: Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
  • Red Bull: Max Verstappen
  • Ferrari: Kimi Raikkonen
  • Force India: Esteban Ocon
  • Williams: Lance Stroll
  • McLaren: Stoffel Vandoorne
  • Toro Rosso: Daniił Kwiat
  • Haas: Kevin Magnussen
  • Renault: Jolyon Palmer
  • Sauber: Antoio Giovinazzi
Jak widać zdecydowana większość ekip drugiego dnia testów zdecydowała się sprawdzać nowe bolidy ze swoimi podstawowymi kierowcami. Wyjątek tutaj stanowi zespół Saubera, który został postawiony w trudnej sytuacji po tym jak okazało się iż kontuzja Pascala Wehrleina jakiej doznał podczas tegorocznego Race of Champions uniemożliwi mu wystąpienie w tym tygodniu na torze.

W barwach Saubera pojawi się więc kierowca testowy Ferrari Antonio Giovinazzi. Włoch w tym tygodniu zastąpi Niemca i będzie w pogotowiu, gdyby była konieczność zastąpienia go również podczas drugiej tury zimowych testów. Ostatnie doniesienia sugerują jednak, że niemiecki kierowca zdoła sprawdzić nową konstrukcję Saubera podczas testów rozpoczynających się 7 marca.

Tradycyjnie prosimy naszych użytkowników o zachowanie kultury dyskusji i komentowanie doniesień z toru Catalunya pod poniższą wiadomością.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
Artefact

28.02.2017 09:19

0

dzień dobry, może ktoś pamięta, była taka strona grecka, gdzie dostępny był live timing z testów i cholera zapomniałem :) hm ?


avatar
kempa007

28.02.2017 09:19

0

No to się McLaren na jeździł :/


avatar
St Devote

28.02.2017 09:23

0

Oni chcą zniszczyć psychicznie Alonso. To się w głowie nie mieści.


avatar
Lukas9_5

28.02.2017 09:28

0

Nie mówcie, że znów awaria? o.O


avatar
Blazefuryx

28.02.2017 09:40

0

htt p:// www. f1today. net/en/live/f 1/222726/fo llow-live-the-se cond-d ay-of-the-first-test-of-2017


avatar
jack22

28.02.2017 09:45

0

Czuje ze Alonso nie wyczyma psychiatrycznie i się wycofa a na jego miejsce wskoczy Robert i wyciśnie z tego bolida 125%. Bo to już są kaberty z tym silnikiem Honda.


avatar
Artefact

28.02.2017 10:00

0

@ 5 - > dziękuję :)


avatar
BonesT101

28.02.2017 10:09

0

Ciekaw jestem Red Bull i co pokażę Ferrari.


avatar
Heytham1

28.02.2017 10:13

0

Ferrari już z najlepszym czasem 1:23:718


avatar
BlahBlah

28.02.2017 10:42

0

Z jakiej racji tylko Merc ma dwóch kierowców...


avatar
matikte1

28.02.2017 10:55

0

@10 pewnie dlatego, ze zbudowali bolid dwuosobowy ;)


avatar
ForzaFerrari F1

28.02.2017 10:56

0

@10 taki sobie wybrali program testów. Każdy zespół może wybrać ile jakiemu kierowcy dać testować. Podzieli ich po połowie może dlatego żeby każdy testował w podobnych warunkach albo żeby ich nie przemęczać z racji ilości pokonanych okrążeń


avatar
BlahBlah

28.02.2017 10:58

0

@12 To trochę niesprawiedliwe w stosunku do innych zespołów... :-/


avatar
ForzaFerrari F1

28.02.2017 11:00

0

Mogli sobie też tak podzielić przecież.


avatar
BlahBlah

28.02.2017 11:02

0

Ale nikt nie podzielił, dlatego to dla mnie jest dziwne ;p


avatar
ForzaFerrari F1

28.02.2017 11:07

0

@15Post z 1 dnia testów.,,Jak widać ekipa Mercedesa jako jedyna zdecydowała się dzisiaj rozdzielić obowiązki swoich podstawowych kierowców, powtarzając strategię sprzed roku. Wtedy miało to pomóc ekipie wykorzystać w pełni niezawodność bolidu W07, który dzień w dzień pokonywał po 150 okrążeń. Tym razem może być podobnie, ale dochodzi do tego jeszcze aspekt fizycznego zmęczenia zawodników ze względu na bardziej wymagające konstrukcje wyścigowe w tym roku. ":-)


avatar
Kalor666

28.02.2017 11:25

0

Lewis już ma ten sam czas co wczoraj na koniec dnia. Ciekawe czy Bottas po obiedzie coś więcej wycisnie


avatar
Heytham1

28.02.2017 11:49

0

Ciekawie jak mocno silnik w bolidzie Mercedesa jest skręcony. Wszystkie samochody z tą jednostką obecnie rozwijają mniej więcej taką samą prędkość. Najszybsze Ferrari ale też nie wiadomo jak to z tymi osiągami wygląda u nich


avatar
bbrbutch

28.02.2017 12:33

0

Na Youtube mamy obraz na żywo zapraszam


avatar
bbrbutch

28.02.2017 12:37

0

F1 2017 TEST LIVE 24/7 - Formula One Testing Day 2 Barcelona [Teds NoteBook Live Here at 9pm]


avatar
Purrek

28.02.2017 12:51

0

No i tyle z testów Force India na dziś.


avatar
Kalor666

28.02.2017 13:09

0

Lewis znowu podnosi poprzeczkę


avatar
karolck93

28.02.2017 13:12

0

Ja pierdziele, Vandoorne również miał zmienianą jednostkę napędową. Obawiam się, że pierwszych wyścigów oba McLareny nie będą w stanie ukończyć przez silnik, który w ogóle nie powinien być dopuszczony do użytku. To nie jest normalne, że kierowca nie może przejechać 30 okrążeń, bo jednostka napędowa nie jest w stanie tyle wytrzymać. I to powtarza się w kolejnym już egzemplarzu, a przecież na pewno to jest cały czas skręcony silnik. Honda powinna płacić ogromne odszkodowania McLarenowi za stworzenie takiego syfu, może wtedy byłyby jakieś efekty ich pracy, bo póki co to nie ma żadnych. Jak cały ten rok będzie wyglądał podobnie, to wydaje mi się, że współpraca na linii Honda-McLaren rozpadnie się po tym sezonie, bo ile można? A Mercedes znowu wydaje się być poza konkurencją, chociaż poczekajmy na początek sezonu. Może Red Bull im zagrozi, na pewno jeszcze sporo ukrywają, bo szczerze mówiąc, w Ferrari nie upatruję żadnego kandydata to mistrzostwa, rok temu też dobrze w testach wypadali.


avatar
Artefact

28.02.2017 14:23

0

@ 22 extra sprawa, ale teraz live nie chodzi :) @ 23. Kolego, czemu opowiadasz takie głupoty ? silnik nie powinien być dopuszczony.... odszkodowanie... masz na to dowody ? irytuje mnie takie durne gadanie bez żadnych podstaw.


avatar
karolck93

28.02.2017 14:47

0

@24, ale na co mam mieć dowody? Na to, że mają wadliwą jednostkę napędową? Wczoraj wymieniali Alonso, dzisiaj Vandoorne. Cały czas mają z nią problemy. Jakich Ty chcesz dowodów? I z jakiego innego powodu to robią, jak nie kolejnych awarii? Skoro silnik nie jest w stanie wytrzymać jednego dystansu wyścigu, to jaki jest cel wystawiania takiego silnika do startów, tym bardziej, że zespoły mają ograniczoną ich ilość do wykorzystania w sezonie? Będą zmieniali jednostkę co weekend wyścigowy? Przecież to są ogromne koszty, a dodatkowo kary dla zespołów przez przesunięcia na starcie, a w związku z tym kolejne straty finansowe. Poza tym oni są już 3 sezon w stawce i dalej nie widać światełka w tunelu! Dwa lata temu, kiedy zaczynali nic takiego nie pisałem, w końcu to był czas na naukę, jak i cały sezon, rok temu również, ponieważ uznałem, że testy są po to, by do końca wyeliminować problemy występujące w pierwszym sezonie, ale trzeci sezon z rzędu? Ile można testować? Wiem, że od nowa konstruowali, ale mieli już doświadczenie z dwóch sezonów! Gdybym ja odwalał taką fuszerkę w pracy, już dawno by mnie z niej wyrzucili! Dla Ciebie to naprawdę coś normalnego?


avatar
Sasilton

28.02.2017 15:33

0

Bottas podczas symulacji wyścigu zrobił 1:23.582.


avatar
BlahBlah

28.02.2017 15:34

0

Dobrą formę podtrzymuje Force India i Haas. Oby tak było podczas sezonu!


avatar
jaga23

28.02.2017 15:47

0

Ludzie to są tylko testy co widać a wy tylko narzekacie jaki to Honda fatalny silnik zrobiła , np teraz McLaren montuje jednostkę napędową w bolidzie Vandoorne co wczoraj dla Alonso padła , w celu sprawdzenia czy udało się zlikwidować problem , i co zaraz znowu zacznie się pisanie jaka to katastrofa się dzieje


avatar
Kalor666

28.02.2017 15:53

0

1.20.60 czas Kimieego. Obiecująco ale co ma w zanadrzu merc to ciężko powiedzieć


avatar
Kalor666

28.02.2017 15:53

0

1.20.960 miało być


avatar
Artefact

28.02.2017 16:04

0

@ 25 rozumiem Twoje podejście, ale nie znamy kontraktów by o odszkodowaniach mówić, nie znamy także (przynajmniej ja) warunków dopuszczenia silników ... więc argument, że silniki są awaryjne ostać się nie może. to czysta spekulacja i słaba na dodatek, ponieważ jak widać FIA dopuściła bolidy do testów.


avatar
karolck93

28.02.2017 16:54

0

@31 To z odszkodowaniami było akurat trochę na wyrost, lekko ironiczne stwierdzenie, by podkreślić wadliwość ich konstrukcji, chociaż dla mnie to jednak byłaby nauczka na przyszłość, by takie aspekty uwzględniać konstruując kontrakty (no chyba, że już coś takiego jest, bo my oczywiście nic o tym wiedzieć nie możemy). Niestety takie testy robione przez FIA nie są zbyt miarodajne (to głównie jakaś praca na hamowni czy praca przez jakiś czas na najwyższych obrotach), co pokazują testy czy najświeższa historia, gdzie rok temu i dwa lata temu McLaren wymieniał kolejne jednostki na potęgę w obu bolidach. Z resztą w takich testach nie da się odzwierciedlić warunków, jakie panują w bolidzie na torze. Co do homologacji FIA, jak to wygląda, to jakieś informacje są na Internecie, dość łatwo znaleźć, bo to nie jest żadna tajemnica raczej :)


avatar
Purrek

28.02.2017 17:04

0

@32 Ale wiesz, że ta wymieniana jednostka pochodzi od Alonso, bo chcieli sprawdzić, czy sobie poradzą z jej ogarnięciem?


avatar
Blazefuryx

28.02.2017 17:38

0

Räikkönen Ferrari SF70-H 1:20.960 To ponad sekunda szybciej niż zeszłoroczne Pole Position, a jestem pewien, że kierowcy nie próbują osiągać rekordowych wyników. Na pewno realne tempo jest jeszcze o 1.5-2.5s lepsze, i to przy tych śmiesznych prędkościach maksymalnych ~280km/h. Na torze w Barcelonie to prawie 40km/h mniej niż przykładowo w 2013 roku, nie wspominając w ogóle o 2016. Oni muszą tymi bolidami jechać praktycznie cały czas z wciśniętym pedałem gazu w podłogę.


avatar
Artefact

28.02.2017 17:52

0

@ 32 podyskutować jest zawsze dobrze :) a propos.... mega fajne te nowe bolidy, aż chce się jechać i na żywo zobaczyć :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu