WIADOMOŚCI

Wurz: kierowcy otrzymają dodatkową ochronę kokpitu
Wurz: kierowcy otrzymają dodatkową ochronę kokpitu
Przedstawiciele ekip Formuły 1 zaakceptują wdrożenie dodatkowej ochrony kokpitów kierowców poprzez montaż specjalnych pałąków.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo iż informacje płynące po ostatnich spotkaniach szefów F1, sugerowały raczej, że ekipy nie potrafią dojść do porozumienia w kwestii przyszłych zmian przepisów, Alexander Wurz- przewodniczący stowarzyszenia kierowców GPDA, twierdzi że plan podwyższenia standardu bezpieczeństwa w F1 został już zaakceptowany.

W ostatnim czasie to Austriak wyartykułował jasno stanowisko kierowców w kwestii ochrony kokpitów oraz stworzenia mniej degradującego, a zapewniającego lepsze osiągi ogumienia.

BBC cytuje obecnie Wurza, który potwierdza, że zmiany zostały zaakceptowane: „Oczywiście kierowcy są zadowoleni, że przedstawiciele techniczni zgodzili się na dodatkową ochronę głowy zawodników, która wejdzie w życie od sezonu 2017 po rekomendacjach ze strony kierowców oraz badaniach przeprowadzonych przez FIA.”

Wedle nieoficjalnych doniesień podczas wtorkowego spotkania w siedzibie Pirelli w Mediolanie osiągnięto również porozumienie w kwestii opon.

„Jeżeli chodzi o to, aby odpowiedni ludzie usłyszeli o problemach, było to dobre spotkanie i dokonaliśmy postępu” mówiło anonimowe źródło.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
Blazefuryx

04.02.2016 11:51

0

Śmiech na sali po prostu. Te bolidy zaczynają wyglądać naprawdę, jakby wyjechały z cyrku. Już nawet nie będę komentować zbytnio, jak na zdrowy rozsądek to rozwiązanie wydaje się tylko pogarszać stan bezpieczeństwa kierowcy, a nie je polepszać.


avatar
greyhow

04.02.2016 12:44

0

Nic dziwnego, że to akurat Wurz jest za zwiększaniem ochrony. To jemu Coulthard omal głowy nie urwał.


avatar
nonam3k

04.02.2016 12:55

0

Podejrzewa ze nawet z tym pałąkiem Bianchi straciłby życie.


avatar
patryk1201

04.02.2016 14:31

0

To już nie jest ta F1, którą się oglądało 10 może 8 lat temu. Rywalizacja była ciekawsza, liczył się czysty talent kierowcy, bolidy były piękne, a teraz pay-driverzy i gó*na na kółkach ;(


avatar
ekwador15

04.02.2016 14:50

0

Taka ochrona jak na zdjęciu poniżej może pomoże jak urwane kolo będzie leciało w stronę kierowcy, ale taka spręzynę jaka trafiła Massę w 2009 na Węgrzech to nie złapie i trafi w kask kierowcy. A opony tak często w F1 fruwają? Mamy dwie linki zabezpieczające. Niech w tą stronę pójdą. Jeśli ma być absolutne 100% bezpieczeństwa, to po co ta F1? Ci co się boją, niech zrezygnują. Niestey Julesa Bianchi i tak by to nie uratowało :(


avatar
marekko

04.02.2016 16:12

0

W starożytnym Rzymie ludzie dla rozrywki umierali na arenie , jeszcze 40 lat temu Wayne Gretzky nie wyjechał by na lodowisko w kasku, Niki Lauda podczas swojego wypadku miał nie homologowany kask bo nikt tego nie wymagał, tym ludziom płacą miliony dolarów bo to niebezpieczne zajęcie, może k..wa dajmy se spokój z samochodami i niech ścigają się na jeb...ych Xboxach albo P-station. A co do bezpieczeństwa niech przemyślą wypadek Roberta.


avatar
Mikus1982

04.02.2016 17:28

0

Hej:)Już z tych wyścigów rzeczywiście robimy cyrk to ma być ściganie a nie ciągle konsultacje z Lekarzem lub Farmaceutą bo tak to wygląda no czasy SCHUMIEGO to była jazda bo walił ciągle ponad limit:):):):):)


avatar
MarTum

04.02.2016 17:30

0

Już mogli by dać ciemną szybę na całość przez którą nie wydać było by tego wynalazku. Bolidy by lepiej wyglądały.


avatar
bopss

04.02.2016 17:34

0

Ciekaw jestem jak dojdzie do kraksy, bolid przewróci się do góry kołami, bolid zapali się a kierowca utknie przez ten pałąk. Co wtedy wymyślą ?


avatar
rokosowski

04.02.2016 20:30

0

lol ludzie gościu w czwartym komentarzu pisze, że 10 lat temu liczył się w f1 czysty talent kierowcy więc pewnie Schumacher w 2005 roku po zdobyciu 5 tytułów z rzędu zapomniał jak się jeździ xD, i co najlepsze on chyba naprawdę w to wierzy.


avatar
MacGyver

05.02.2016 15:15

0

Zgadzam się, że bolidy wyglądają fatalnie. Od fatalnego wyglądu gorszej jest jednak co innego - to prosta droga do zamknięcia kokpitów i końca ery open wheel. Nie wiem natomiast na jakiej podstawie ktokolwiek z tego forum może wypowiedzieć się na temat wzrostu czy obniżenia bezpieczeństwa przez to rozwiązanie, skoro przeszło ono testy?


avatar
Skoczek130

08.02.2016 12:07

0

W F1 jest dla bogatych ludzi, którzy nie mają co robić z kasą, a nie dla kierowców. ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu