WIADOMOŚCI

Webber w końcu wygrywa z Vettelem
Webber w końcu wygrywa z Vettelem
Pole position przed Grand Prix Japonii wywalczył Mark Webber, który w końcu w sobotnie popołudnie okazał się szybszy do Sebastiana Vettela. Za kierowcami Red Bulla czasówkę zakończył Lewis Hamilton.
baner_rbr_v3.jpg
Mark Webber jako jedyny kierowca na torze zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 31 sekund. Przypominamy, że Sebastian Vettel sięgnie po tytuł mistrzowski już w jutro jeżeli wygra GP Japonii, a Fernando Alonso nie przekroczy mety na pozycji wyższej niż 9.

Sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Japonii na torze Suzuka, podobnie jak treningi także została rozegrana w sprzyjających warunkach. Na torze było ciepło i sucho.

Stawka kierowców w Q3 jak zwykle podzieliła się na tych, którzy wyjeżdżają na tor dwukrotnie i tych, którzy stawiają wszystko na jedną kartę. Wśród wyjeżdżających dwukrotnie znaleźli się Webber, Vettel, Alonso i Hamilton.

Za czołową trójką kwalifikacje zakończył Romain Grosjean, który wyprzedził Felipe Massę i Nico Rosberga.

Po raz koelny świetnie za kierownicą Saubera spisał się Nico Hulkenebrg, któ®y ylaczył siódme pole startowe. Słabo z kolei pojechał w sobotnie popołudnie Fernando ALondo. Hiszpan jutro przystąpi do rywaliacji odległego, ósmego pola.

Czołową dzisiątkę w Q3 uzupełnili Kimi Raikkonen oraz Jenson Button.

Po pierwszej części czaówki, z rywalizacji odpadli kierowcy Caterhama i Marussia a także Jean-Eric Vergne i Adrian Sutil.

Podczas pierwszych 20 minut rywalizacji doszło do dwóch pożarów. Najpierw na moment w garażu Saubera w płomieniach stanął bolid Estebana Gutierreza. Na trzy minuty przed końcem Q1 dyrekcja wyścigu przerwała rywalizację, po tym jak na torze zapalił się bolid Jeana-Erica Vergne.

W drugiej części sesji kwalifikacyjnej nie było wielkiej niespodzianki. Kierowcy Red Bulla na średniej mieszance opon zdominowali stawkę, a do dalszej rywalizacji nie przeszli: obaj kierowcy Williamsa, Daniel Ricciardo, Esteban Gutierrez, Paul di Resta i Sergio Perez.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 au Mark Webber Red Bull 1:30.915
2 de Sebastian Vettel Red Bull 1:31.089
3 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:31.253
4 fr Romain Grosjean Team Lotus 1:31.365
5 br Felipe Massa Ferrari 1:31.378
6 de Nico Rosberg Mercedes 1:31.397
7 de Nico Hulkenberg BMW Sauber 1:31.644
8 es Fernando Alonso Ferrari 1:31.665
9 fi Kimi Raikkonen Team Lotus 1:31.684
10 gb Jenson Button McLaren 1:31.827
11 mx Sergio Perez McLaren 1:31.989
12 Paul di Resta Force India 1:31.992
13 fi Valtteri Bottas Williams 1:32.013
14 mx Esteban Gutierrez BMW Sauber 1:32.063
15 Pastor Maldonado Williams 1:32.093
16 au Daniel Ricciardo 1:32.485
17 de Adrian Sutil Force India 1:32.890
18 de Ralf Schumacher 1:33.357
19 gb Max Chilton Marussia 1:34.320
20 fr Charles Pic Caterham 1:34.556
21 nl Giedo van der Garde Caterham 1:34.879
22 fr Jules Bianchi Marussia 1:34.958

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

70 KOMENTARZY
avatar
Caronez_usuniety

12.10.2013 08:10

0

Gratulacje dla Webbera! :)


avatar
Michael Schumi

12.10.2013 08:11

0

Wyczuwam dobry wynik Grosjeana.


avatar
robertunio

12.10.2013 08:19

0

Sebastian nie mial KERS'u w Q3 wiec to niesamowity rezultat z Jego strony.


avatar
LittleMy

12.10.2013 08:19

0

Ciekawe jak Kimi i Fernando mają się motywować do lepszych kwalifikacji w przyszłym roku, jak nie dość, że na 9 i 8 miejscu, to jeszcze obaj pokonani przez "słabszych" kolegów z zespołu. Będzie śmiesznie. :D


avatar
frutek05941

12.10.2013 08:22

0

Z tym `KERSem to ściema.


avatar
zarrr

12.10.2013 08:23

0

2. Michael Schumi Możliwe, ale ja wyczuwał kolejny dobry(lub bardzo dobry) wynik Nico Hulkenberga. I śmiesznie znów (może)będzie jak Kimi znajdzie się na mecie przed GRO.


avatar
MarTum

12.10.2013 08:24

0

Bardzo ciekawe kwalifikacje.


avatar
Juvefan

12.10.2013 08:24

0

@4. Little My - za to w wyścigach i tak ogrywają "słabszych kolegów" :) Wyczuwam jutro dublet RedBulla tyle że w odwrotnej kolejności. Vettel wygra start a Mark będzie robił za bufora i Niemiec będzie sobie odjeżdzał i odjeżdżał. Barrichello też czasem się zdarzało ograć Schumachera ale i tak był za słaby dla niego na dystansie całego roku. Myślę, że o 4 miejsce walkę stoczy Hamilton i Grosjean. 3cie zajmie Raikkonen, który jak zawsze nie wiadomo skąd i jak wysunie się do przodu. Button jutro namiesza a Alonso osiągnie to samo co tydzień temu. Nie spodziewam się pasjonującego wyścigu, no chyba że popada. Suzuka jest fajnym torem, ale wyścigi nie są tu porywające.


avatar
zaqxsw

12.10.2013 08:26

0

A czy ktoś wie, czy WEB dostał kare za blokowanie bolidu McLarena?


avatar
Jens

12.10.2013 08:28

0

Webber zawali start, pewnie dojdzie do jakiegoś kontaktu na pierwszym zakręcie, alonso i raikkonen mogą odpaść bo w tym tłoku jak w zeszłym roku wszysto się może zdarzyć. @8 masz rację że wyścigi na suzuce nie są za ciekawe. Na fuji działo się o wiele więcej ulewa z 1976 i 2007 roku chociaż układ trasy nie tak ciekawy jak suzuka


avatar
silvestre1

12.10.2013 08:31

0

Grosjean przed szansą na bardzo dobry wynik. Dobra taktyka, odrobina szczęścia i kolejna wizyta na podium.


avatar
saint77

12.10.2013 08:33

0

@3. robertunio ośmielam się zwrócić uwagę, że Vettel nie jest żadnym bóstwem więc w trzeciej osobie nie piszemy o nim z dużej litery. A więc: jego, jemu, o nim, on. A NIE: Jemu, Jego itp. No chyba że wciągną go na listę jakiegoś panteonu, wówczas tak będzie wypadało go określać. Co do Marka: chyba nowy bolid dostał przez pomyłkę. Nowy samochód i udało się wygrać kwalifikacje. Może to było auto przygotowane dla Vettela na ostatnie wyścigi? W każdym razie jutro na starcie Mark straci tradycyjnie swoją pozycję na rzecz swojego boskiego kolegi:)


avatar
ego

12.10.2013 08:34

0

i co z tego że webber i tak vettel go zrobi na starcie a jak nie to szanownie go webber przepuści poza tym zaczynam mieć dość tej formuły przez tego vettela robi się nudna w kólko jedno i to samo vettel i vettel zauważcie też ze vettel jest bardzo szczęsliwym kierowcą praktycznie każdy wyścig układa się pod niego a to tez pomaga


avatar
devious

12.10.2013 08:37

0

Ojej, "najlepszy kierowca (a co tam, pójdę dalej - człowiek!) wszechczasów" przegrał z tym kiepskim partnerem emerytem? To na pewno była awaria KERSu, przebita opona i taktyka zespołu, nie ma innej opcji :) Przecież w normalnych warunkach bóg nie może przegrać ze zwykłym śmiertelnikiem... Alo wydawało się będzie miał udane kwalifikacje a w końcówce znowu zawalił, Kimi to samo - cóż, nie są to królowie jednego kółka ;) Znowu brawa dla Gro, Mas i Hulka za świetne kwal - i ten ostatni znowu mam nadzieję mocno zapunktuje w wyścigu :) Webbera czeka oczywicie okrutny los na starcie, choć bardzo bym chciał by choć raz wygrał w tym sezonie - fajnie jakby to stało się na Suzuce :) @10 Jens Na Fuji wyścigi lepsze, żartujesz? A Suzukę 2005 pamiętasz? :)


avatar
robertilla

12.10.2013 08:43

0

Sorry panowie,gdzie mogę obejrzeć powtórkę kwalifikacji???


avatar
bartexar

12.10.2013 08:43

0

Brawo Mark! Świetne kwalifikacje, i w końcu koniec dominacji. Mam nadzieję na ciekawy wyścig.


avatar
devious

12.10.2013 08:44

0

Swoją drogą ciekawe jest, że Webber zawsze na tych trudnych, "klasycznych" torach jak Monaco, Spa, Suzuka, Interlagos jest bardzo mocny i zawsze jest konkurencyjny, zdarza mu się tam walczyć z Vettelem - a na "Tilkodromach" już sobie tak nie radzi... Chyba faktycznie Webber jest "klasycznym" kierowcą F1 w każdym tego słowa znaczeniu i chyba po prostu urodził się 20 lat za późno :] Inną sprawą jest ten nowy bolid - może skoro walka o tytuł juz jest rozstrzygnięta RBR postanowił dać równe bolidu obu swoim kierowcom i Webber może w końcu "powalczyć" jak równy z równym ;] Trzeba uważnie śledzić formę Webbera w kolejnych wyścigach, może dzisiaj to jednorazowy wyskok a może faktycznie nowy bolid pozwoli mu powalczyć z Vet...


avatar
ego

12.10.2013 08:45

0

14 devious masz rację niedługo w lektyce go będą do bolidu przynosić a zamiast płynu do picia w trakcie wyścigu będzie spijał nektar może jeszcze jakąś kurttyzanę mu do kokpitu włożą


avatar
fan massy

12.10.2013 08:48

0

15. Na RTL będa o 12:30. Ciekawe kwalifikacje szkoda vettela, ale Massa przed Alonso i Grosjean przed Raikkonenem. gratulacje dla Webbera


avatar
zarrr

12.10.2013 08:49

0

WEB jutro znów będzie miał "awarie sprzęgła". Szkoda mi go. Raz by mu dali(RBR) wygrać(z przyzwoitości) w tym sezonie( na koniec kariery). Bardzo mnie rozbawiło, jak RBR zauważył, że Mark jest szybszy od Vettela, to od razu "ściema" o awarii KERSU Niemca. Bo niby jakim prawem WEB śmiał wygrać z "trzykrotnym mistrzem świata"?!. Cóż, awaria Vettela, to "woda na młyn" dla WEB, którą wykorzystał, jak mawiają w polsacie. Pozdr.


avatar
Jahar

12.10.2013 08:50

0

Vettel przegrał pierwsze miejsce w zakręcie spoon. Za pierwszym razem co chyba każdy widział wyjechał za szybko a za drugim przestrzelił punkt hamowania, potem trzeba było zrobić kontrę i zabrakło prędkości na prostej. Bajki o awarii KERS to niech zostaną dla komentatorów Polsatu. Alonso i Raikkonen postanowili się pościgać już w tym roku ze sobą bo obaj znacząco obniżyli loty.


avatar
viggen

12.10.2013 08:55

0

@14 Już ze 100 razy pisałem, że Alo i Kimi to nie kierowcy jednego kółka. Oczywiście, inni są mądrzejsi. Gdzie jest @Grzesiek12? Widzisz, nie tylko Kimi nie wykorzystuje potencjału bolidu :) Jak widzisz, Alonso również daje ciała. Co do Alonso - nie wiem jaka przyczyna. Kimi - raz, że bolid jest podsterowny a to jest to, czego Fin nie cierpi. I dwa - zespół stawia mocno na Romka - w końcu w przyszłym sezonie to ich nr 1.


avatar
Jahar

12.10.2013 08:59

0

@22. To samo można o Ferrari powiedzieć, że się nie skupia na Alonso tylko na nowym sezonie:)


avatar
Alonso 3321

12.10.2013 08:59

0

TWOJE TYPY NA WYŚCIG Pierwsze miejsce Sebastian Vettel Drugie miejsce Romain Grosjean Trzecie miejsce Fernando Alonso Czwarte miejsce Mark Webber Piąte miejsce Lewis Hamilton Szóste miejsce Kimi Raikkonen Siódme miejsce Felipe Massa Ósme miejsce Nico Hulkenberg


avatar
thinktank

12.10.2013 09:09

0

@22 Viggen Wynik RAI to także kwestia liczby kółek w testach. We wszystkich przejechał niemal polowe tego, co GRO. Zatem u GRO mogą być modyfikacje, a u RAI niekoniecznie. Druga przyczyna to, nastawienie się na wyścig (podobnie zrobiłby ALO) - wtedy pokazuje to 100% konsekwencje Fina. Co nie zmienia faktu, że nie jest on mistrzem kwalifikacji. Pozdrawiam.


avatar
Skoczek130

12.10.2013 09:19

0

Oczywiście mądrale z F1 - dziel pasje wiedzą lepiej... Skrajny subiektywizm po prostu bije w oczy... ;)


avatar
viggen

12.10.2013 09:23

0

@23 Tak tak :) I Massa nie rozwijanym bolidem jedzie lepiej jak Alonso :P @25 O tym też już pisałem. Od momentu podpisania kontraktu przez Fina z Ferrari, Kimi nie ma wejścia do fabryki Lotusa. nie może zajrzeć do telemetrii Romka itd itp. Co do nastawienia się na wyścig... ok, ale oni mają wygrać ten wyścig a nie dojechać na podium. A startowanie z pozycji 8.9 to nie jest tak łatwo.


avatar
Jahar

12.10.2013 09:25

0

@27. Patrz to zupełnie tak jak Grosjean w Lotusie.


avatar
viggen

12.10.2013 09:27

0

@29 Patrz, zupełnie nie rozumiesz tekstu pisanego i całego F1 :)


avatar
Martitta

12.10.2013 09:28

0

@17 devious: "Swoją drogą ciekawe jest, że Webber zawsze na tych trudnych, "klasycznych" torach jak Monaco, Spa, Suzuka, Interlagos jest bardzo mocny i zawsze jest konkurencyjny, zdarza mu się tam walczyć z Vettelem - a na "Tilkodromach" już sobie tak nie radzi... " O tym samym pomyślałam oglądając kwalifikacje i faktycznie tak się dzieje. @22. viggen - Miałam nadzieję, że uporają się już z tą podsterownością do weekendu w Japonii. Inna sprawa, czy w ogóle tego chcą... ;) Z całym szacunkiem do pana Zientarskiego, ale on dzisiaj straszny ferment siał na tym Polsacie;) A błędy Borowczyka zaczął wyłapywać nawet mój starszy brat, który Formułę 1 ogląda baaardzo okazjonalnie :)


avatar
viggen

12.10.2013 09:31

0

@31 Marttitta Nie mają takiej potrzeby. Wyprzedzić w punktach Mercedesa i Ferrari - będzie ciężko. A podsterowność preferuje Romek - więc jeżeli Francuzowi to odpowiada to dlaczego mieliby to zmienić? W końcu - Romek się uczy na lidera a dwa - w końcu punktuje. Może im się uda dogonić Merca albo Ferke w kwalifikacji.


avatar
Martitta

12.10.2013 09:36

0

@31. viggen - A no właśnie... Dodatkowo, lepiej dla nich, gdy to Romek nazbiera punkty do WCC.


avatar
Grzesiek 12.

12.10.2013 10:11

0

22. viggen Jakaś obsesja na moim punkcie ...... ? Akurat spojrzałem na statystyki tego sezonu ........ Średnia Alonso w kwalifikacjach to 5,80 . Do tego nigdy nie kończył czasówki spoza pierwszą dziesiątką .... Zaś Twój "debeściak " ma tą średnią 7,60 Do tego dwukrotnie nie udało mu się wejść do pierwszej dziesiątki . Dodatkowo średnio Alonso rusza o dwie pozycje przed Massą . Różnica zaś między Romkiem i Kimim wynosi tylko 0,53 .... Więc i tak wychodzi że Alonso jest lepszy . Do tego pozycja startowa Massy i Raikkonena jest niemal identyczna 7,80 do 7,60 na korzyść Fina . Ale to tylko pokazuje że jeśli idzie o samą szybkość , Kimi jest na równi z Felipe .... :P Więc jeśli według Ciebie Alonso daje cała , to jak określisz jazdę Raikkonena ..... ?


avatar
Grzesiek 12.

12.10.2013 10:13

0

* zamiast spoza > poza <


avatar
Polak477

12.10.2013 10:44

0

Myślę, że Alonso był w stanie zrobić czas na P3. Jechał całkiem dobrze do S2 i tam stracił sporo dziesiątych sekund, więc pewnie popełnił jakiś błąd, albo trafił na jakiegoś kierowcę. Szkoda, że nie było 1 okrążenia więcej to może udałoby się to poprawić i byłoby wyżej, ale nic, z tej pozycji też da się walczyć, przynajmniej o 2 miejsce konstruktorów.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu