WIADOMOŚCI

Webber popiera zmiany dotyczące systemu DRS
Webber popiera zmiany dotyczące systemu DRS
Mark Webber przyznał, że w pełni popiera decyzję FIA o zmianie sposobu korzystania z systemu DRS w sezonie 2013.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Jeszcze w minionym roku wykorzystywanie systemu ruchomego tylnego skrzydła podczas sesji treningowych i kwalifikacji nie było ograniczone, podczas gdy w wyścigu kierowcy mogli z niego korzystać tylko i wyłącznie w wyznaczonej strefie.

Zdaniem Australijczyka taki regulamin był bezcelowy. FIA w tym roku wprowadziła więc zmiany w regulaminie F1 i zezwoliła na korzystanie z systemu DRS podczas treningów i sesji kwalifikacyjnej także tylko w wyznaczonej strefie.

„Uważam, że to dobry ruch” mówił Webber. „Kierowcy od dłuższego czasu naciskali na to, aby strefy DRS były takie same podczas wyścigu i kwalifikacji.”

„Jazda z otwartym systemem DRS piątek i sobotę nie miała sensu dla zespołów, kierowców i fanów. Sprawiała jedynie trochę większe ryzyko, więc jeżeli możemy tym zarządzać nico lepiej to czemu nie.”

„Sądzę, że wszystkie zespoły są teraz zadowolone, gdyż nadal mogą dobierać przełożenia [skrzyni biegów] tak, aby korzystanie z systemu DRS było opłacalne.”

Webber przyznał także, że podczas testów w Jerez czasami zapominał o nowych ograniczeniach dotyczących systemu DRS.

„Nadal próbuję wykorzystywać system DRS w kilku miejscach, więc muszę do tego przywyknąć.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
Vysogota

18.02.2013 10:22

0

Oby poprawiło to jego statystykę w Qualach


avatar
LubięSutila

18.02.2013 12:43

0

Czyli chyba będzie jeszcze wolniej... :<


avatar
TrueVanDal

18.02.2013 15:52

0

Choć jestem za tą zmianą to miało to pewne plusy. Kiedy oglądało się treningi i koś ciągle korzystał z DRSu poza normalna strefą to można było z duża dozą prawdopodobieństwa założyć, że symuluje w ten sposób czasówkę (jazda z pełnym bakiem i DRSem nic by nie mówiła bo w wyścigu się tak nie jeździ). Można było więc nieco lepiej sprawdzić jaki program w tej chwili wykonuje kierowca no i jakoś odnieść to do formy danego zespołu/kierowcy. Teraz znowu będzie trudniej. Oczywiście i wtedy pojawiały się "zasłony dymne" jak np. przejeżdżanie na limicie tylko danego sektora a w reszcie odpuszczanie ale to nadal był jakiś wyznacznik. Pozdro.


avatar
6q47

18.02.2013 15:56

0

Nie wiem jak ocenia tą wypowiedź reszta fanów, ale słowa Webbera są jak najbardziej OK. Owszem, walka w qualach była emocjonujaca... z drugiej strony czy wszystkie "talenta" poszczególnych zespołów były eksponowane w takich qualach na pierwszym miejscu? Wątpię ... konkretnie nie były. W takiej wersji bardziej Oświetlone zostaną zespoły o silnym składzie bolid&kierowca, które powzowlą w pewnym sensie na urozmaicenie walki na torze. Można też brać pod uwagę bardzie spokojne podejście inżynierów odpowiadajacych za silniki - inne ustawienia skrzyni biegów i brak "katującego" kręcenia silników w dowolnym momencie dla użycia DRS pozwoli na bardziej komfortowe zarządzanie jednostakmi na przestrzeni historycznego sezonu.


avatar
6q47

18.02.2013 15:57

0

*szybkie pisanie nie daje końcowej satysfakcji...


avatar
Grzesiek 12.

18.02.2013 18:16

0

Skoro DRS ma służyć jako dopalacz podczas wyprzedzania , to niech tak zostanie . Sam nie wiem po jaki grzyb FIA pozwoliła go używać bez ograniczeń podczas kwalifikacji ... No chyba tylko po to aby zaprzeczyć swojej polityce ... oszczędności :)


avatar
sojer123321

19.02.2013 15:58

0

takie przyzwyczajenie ja też tak nie raz mam. Nie mogę tak zrobić, a i tak zrobię to, bo sobie zapomnę, że miałem tego np. nie ruszać.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu