Zwycięstwo Marka Webbera było przez chwilę zagrożone, gdyż nad Red Bullem wisiała wizja protestu. W Monako mówiło się bowiem otwarcie o możliwej niezgodności RB8 z regulaminem.
Zgodnie z doniesieniami z Monte Carlo, Ferrari i McLaren kwestionowały obecność dziur w podłodze samochodu Red Bulla, znajdujących się przed tylnymi kołami.Zgodnie z regulaminem, ten obszar podłogi musi być równy, mocny i sztywny, nie odchylając się w żaden sposób względem reszty nadwozia. Jednakże regulamin mówi też, że dziury w powierzchni są dozwolone, pod warunkiem, że żadna część samochodu nie będzie przez nie widoczna, jeśli popatrzy się na nie bezpośrednio z dołu.

Szef Red Bull Racing stwierdził, że całość jest legalna i zatwierdzona przez FIA.
"Jesteśmy w pełni przekonani, że nasz samochód jest w pełni zgodny z regulaminami. Oczywiście konsultowaliśmy to z FIA, mamy ich opinię na piśmie potwierdzające naszą interpretację, więc rozczarowujące byłoby, gdyby był protest. To nie byłoby szczególnie sportowe."
Ostatecznie jednak żaden z zespołów nie zdecydował się wnieść procesu, choć McLaren i Ferrari są zainteresowane wyjaśnieniem obecności dziur w podłogach RB8.
"Słyszałem o tym i na pewno potrzebujemy wyjaśnienia w tej sprawie" - stwierdził Stefano Domenicali.
"Nie jest moim zadaniem komentowanie czyjegoś samochodu, to FIA podejmuje decyzje" - uznał z kolei Martin Whitmarsh. "Sądzę, że zostanie to rozwiązane w niedługim czasie."
27.05.2012 20:38
0
I bardzo dobrze. Fia uznało,że jest to legalne,więc nie ma tematu. Teraz zespoły bardziej powinny skupić się na skopiowaniu tego wynalazku.
27.05.2012 20:39
0
Nie ma się co dziwic - protest i tak zostałby odrzucony, bo nic im nie udowodnią. To jest właśnie geniusz Adriana. I to mnie cieszy - jednostka potrafi przesądzic szalę zwycięstwa na własną korzyśc! :))
27.05.2012 20:53
0
Nie lubię takiego omijania regulaminu, ale nic się z tym nie zrobi, tak samo ten słynny kanałem F mercedesa, o którym w sumie zrobiło się cichutko.
27.05.2012 21:01
0
Elegancki artykuł, tak powinno być zawsze, że jeśli piszemy o o zmianach, nowościach i sporach technicznych powinno być w artykule zdjęcie elementu o którym jest mowa. Tak trzymać
27.05.2012 21:21
0
A swoją droga , zastanawiam się czy w regulaminie jest zapis o tym że osoba dokonująca legalności dziur , musi być osobą widzącą ...:D Bo mam co do tego pewne wątpliwości ,,, :)))
27.05.2012 21:31
0
Teraz Red Bull siedzi przy korycie F1 i to oni rozdają karty
27.05.2012 21:54
0
Jakie zadanie maja te dziury ?
27.05.2012 22:04
0
szukanie dziury w całym :)
27.05.2012 22:23
0
@8 Kto wie :) Newey zrobił dziury z tyłu by ludzie mieli czego szukać podczas gdy coś tam wdraża z przodu bolidu. Tak jak kiedyś wszyscy przyglądali się uginającemu się przedniemu skrzydłu podczas gdy to śmigające z tyłu spaliny robiły tą różnicę. Wywiercili dziury i mają radochę...
27.05.2012 22:23
0
7 Np odprowadzanie powietrza, przez co zwiększa się docisk, jak na moje, ale doktorem nauk fizycznych nie jestem.
27.05.2012 23:00
0
Chodzi prawdopodobnie o utrzymywanie stałej temperatury tylnych opon dzięki przepływowi powietrza, który nanosi spaliny z wydechu.
28.05.2012 20:03
0
@mssie - kanał F jako pierwszy stworzył McLaren. ;] To nie omijanie przepisu, a szukanie możliwości polepszenia osiągów. Każdy zespół to robi, jednak z różnym skutkiem. Jeżeli FIA nie dopatrzy się nagięcia przepisów, nie ma co oceniac postawy żadnej z ekip. :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się