WIADOMOŚCI

Vettel zdobywa pole position przed GP Bahrajnu
Vettel zdobywa pole position przed GP Bahrajnu
Pole position przed GP Bahrajnu w dzisiejszych kwalifikacjach wywalczył, po dramatycznej końcówce Q3, Sebastian Vettel, który wyprzedził Lewisa Hamiltona i Marka Webbera.
baner_rbr_v3.jpg
W finałowej części sesji kwalifikacyjnej większość kierowców zdecydowała się obrać strategię pojedynczego przejazdu. Po dwa przejazdy wykonali tylko Webber, Button i Hamilton.

Za czołową trójką kwalifikacje zakończył Jenson Button. Dopiero z trzeciego rzędu do GP Bahrajnu wystartuje Nico Rosberg. Obok Niemca na starcie ustawi się po świetnej czasówce Daniel Ricciardo z Toro Rosso.

Siódmy czas w dzisiejszych kwalifikacjach wywalczył Romain Grosjean, który po raz kolejny okazał się szybszy od Kimiego Raikkonena. Czołową dziesiątkę uzupełnią Sergio Perez oraz Fernando Alonso i Paul di Resta. Dwaj ostatni w ogóle zrezygnowali z przejazdu w Q3.

Tor w Bahrajnie okazał się zdradliwy dla wielu kierowców. Boleśnie przekonali się o tym Schumacher i Raikkonen, którzy odpadli odpowiednio po Q1 i Q2. O ile ekipa Mercedesa poinformowała o awarii w bolidzie Niemca, która uniemożliwiła mu wyjazd na drugi przejazd w Q1, o tyle Raikkonen w Q2 celowo pozostał w garażu. Przyczepność toru zmieniała się na tyle szybko, że przed końcem Q2 Fin znalazł się na 11 miejscu i przestał się liczyć w walce o pierwsze pole startowe.

Problemy Mercedesa skrzętnie wykorzystał Heikki Kovalainen, który w Q1 okazał się szybszy od Schumachera oraz Vergne i po raz kolejny awansował do Q2.

Felipe Massa, który znowu nie przeszedł do Q3 jutro ruszy z 14 pola startowego.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:32.422
2 gb Lewis Hamilton McLaren 1:32.520
3 au Mark Webber Red Bull 1:32.637
4 gb Jenson Button McLaren 1:32.711
5 de Nico Rosberg Mercedes 1:32.821
6 au Daniel Ricciardo 1:32.912
7 fr Romain Grosjean Team Lotus 1:33.008
8 mx Sergio Perez BMW Sauber 1:33.394
9 es Fernando Alonso Ferrari -:--.---
10 Paul di Resta Force India -:--.---
11 fi Kimi Raikkonen Team Lotus 1:33.789
12 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:33.806
13 de Nico Hulkenberg Force India 1:33.807
14 br Felipe Massa Ferrari 1:33.912
15 br Bruno Senna Williams 1:34.017
16 fi Heikki Kovalainen Caterham 1:36.132
17 Pastor Maldonado Williams -:--.---
18 de Ralf Schumacher 1:34.865
20 ru Witalij Pietrow Caterham 1:35.823
21 fr Charles Pic Marussia 1:37.683
22 es Pedro de la Rosa HRT F1 1:37.883
23 de Timo Glock Marussia 1:37.905
24 in Narain Karthikeyan HRT F1 1:38.314

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

160 KOMENTARZY
avatar
Tilion

21.04.2012 16:48

0

62. Dawid9 - zgadzam się całkowicie. Już w poprzednim sezonie irytowało mnie to, że część kierowców wcale nie wyjeżdża w Q3, bo szkoda opon. Gdzieś ucieka idea ścigania się i walki o najlepszy czas, a zaczyna się zwykłe kalkulowanie, co się opłaca, co nie itd. Jeśli jutro (a z uwagi głównie na temperaturę) potwierdzi się, że wyżej będą ci "kalkulujący" niż ci, którzy cisnęli w qualu nie patrząc na opony, to będzie dla mnie bardzo smutny moment w F1 :/ Mimo, że moi faworyci raczej (zwłaszcza jeden ;)) na opony uważają i "kalkulują".


avatar
Skoczek130

21.04.2012 17:14

0

Napisałbym coś, ale zaraz zostaną skrytykowany za brak obiektywizmu... ech ci ludzie... ;]


avatar
Jahar

21.04.2012 17:21

0

Vettel wywalczył pusty tor przed sobą co dla niego jest błogosławieństwem bo startując z środka nie umie odnaleść się w tłumie a tak to postara się o utrzymanie opon w dobrym stanie i jak wystartuje tak dojedzie na pierwszym miejscu. Rosberg nie wytrzymał dzisiaj ciśnienia a tydzień temu szalał po torze. Normalnie klon Vettela. Co ciekawe to pan komentator Kochański nie rozróżnia kiedy jest jedna setna a kiedy tysięczna a Borowczyk to powinien się umówić z Massa na randkę. Mclareny coś nie błyszczą, spodziewałem się więcej po nich.


avatar
szumif1

21.04.2012 17:22

0

@saint77 cos Ci sie popapralo bo ten twoj ostatni wpis chyba mial byc do mnie, bo odpowiedziales w nim na moje argumenty, jesli tak to juz Ci odpowiadam... udowodnij to ze Webber mial inny bolid tzn gorszy od Vettela(w poprzednim sezonie) jesli to zrobisz to zwracam honor,szanuje to ze nie uwzasz go za top 3 obecnych kierowcow masz do tego prawo, po drugie Webber nigdy nie byl i juz chyba nie bedzie szybszm kierowca niz Vettel wyniki same mowia za siebie, po3 kto z tego grona tzn Vettel czy Webber jest przyszlosciowym kierowca ?? nie dziwie sie ze RBR stawia na Vettela bo jest kierowca mlodszym bardziej przyszlosciowym niz juz powoli zblizajacy sie do emerytury Webber,po 4 nie zapomnij ze Vettel wygral GP Wloch slabym bolidem Torro Rosso nie mial 2s przewagi nad konkurencja(i to nie bylo zwyciestwo przypadkowe jak Roberta w Kanadzie gdzie Ham uderzyl w Kimiego w pit lane) czego Webber nie dokonal w swoich poprzednich zespolach, po 5 jak mozesz juz z gory zakladac ze w tym sezonie to Webber bedzie lepszy od Vettela?? wrozysz z kart?? po 6 jakos nikt nie pisal ze Button wygral w Australii bo mial lepszy bolid od konkurencji czy Ham zdobyl 2 PP w tym sezonie i ) zwycieztw??


avatar
Marti

21.04.2012 17:25

0

Żeby nie było monotonnie - gratulacje Sebuś!! ;))) fajnie, że znowu wrócił na PP ;-))) no i szkoda Schumiego... ach ten pie*uński pech ;/


avatar
belzebub

21.04.2012 17:47

0

No tak, Vettelomaniacy z Iloną świętują, powrót mistrza, jaki to on najlepszy i na pewno wygra wyścig i zdobędzie kolejny tytuł, tylko że.... nie ma tu czymś się podniecać. Jak na razie udało mu się zrobić jedno szybkie kółko, no i co z tego?????? Nie wiedziałem, że pojechanie jednego szybkiego kółka oznacza wygranie wyścigu, na pewno nie w tym sezonie. Jutro może wygrać ktokolwiek z pierwszej piątki, a nawet z dziesiątki, a Vettelek równie dobrze skończyć poza nią. Czasami wystarczy zdjąć klapki z oczu i wykrzesać krztynę obiektywizmu. Co do reszty, to kolejny nieprzewidywalny qwal, szkoda Schumiego, jak widać pech go nie opuszcza. Perez po raz kolejny mocniejszy od Kobayashiego. Rosberg nieźle, choć mogło być lepiej, MCL na swoim wysokim poziomie, jeśli chodzi o RBR poczekam z oceną po wyścigu, jakie będą mieli tempo i jak będą zużywać opony. Ricciardo wysoko, ale to raczej nie z tego względu że mają mocny bolid, ale bardziej z tego że tor im ten odpowiada. Ferrari, no cóż Massie nie udało się wcelować w pierwszą dziesiątkę. Alo chyba wiedział, że nic więcej nie zrobi, widocznie uznał, że nie ma sensu marnować opon na zyskanie jednej, dwóch pozycji. W sumie to paranoja, z tym oszczędzaniem opon, część nie wyjeżdża tylko z tego względu.


avatar
GTR

21.04.2012 17:50

0

Siemaneczko wszystkim! No proszę - Red Bull znów na czele. Są dobrzy. Po prostu są dobrzy. Genialne w tym zespole jest to, że błyskawicznie reagują na zmiany i potrafią wyciągać odpowiednie wnioski z sesji treningowych. Z lekkim oporem, ale gratulacje dla Vettel'a :) Jestem wielkim fanem Ferrari, ale oni są jak wielkie cywilizacje - szybko upadają. Przez majty czuję, że szybko na szczyt nie wrócą. Coś chyba pracownicy im popadli w rozkosze i luksusy i bydlakom nie chce się robić :) Patrząc na okrążenie Alonso z przenajszczerszym sumieniem stwierdzę sobie, że tylko robot potrafiłby urwać z tego czasu ułamek sekundy. Fergie dokonał terroru na F2012... @szumif1 - widzisz - używasz stwierdzeń, których nie bardzo do końca rozumiesz. Postawić na Vettel'a = robić tak, żeby Webber był drugi. Chyba, że masz jakąś kobiecą logikę (szanowne Panie - no offense). Nie jest dla mnie ważny wynik Webber'a, bo nie uważam go za typa, co wyznacza cechy znakomitego kierowcy (robi sporą robotę jego doświadczenie), ale przyznasz, że RB nie grzeszył obiektywnością w kwestii konkurowania swoich zawodników. Podobnie jak Ferrari, podobnie jak McL itd.


avatar
tysu

21.04.2012 17:52

0

Alonso zużył wszystkie zestawy miękkich, a Massa zaoszczęsził jeden. Szczerze mówiąc zdziwiło mnie to.


avatar
saint77

21.04.2012 18:06

0

74. szumif1 tak, wyniki mówią, zwłaszcza w bieżącej tabeli. Co do wpisu - był do Ilony bo zarzuca mi brak obiektywizmu. Obiektywnie starałem się jej udowodnić, że się myli. Jutro po wyścigu chętnie wymienię obiektywne poglądy na temat zwycięstwa Vettela lub jego braku.


avatar
Ilona

21.04.2012 19:21

0

70. saint77, ustalmy jedną rzecz, ani ja ani Ty nie mamy obowiązku być tutaj obiektywni. To pytanie tylko tak ze zwykłej ciekawości, czy potrafisz tak po prostu przyznać;) bo ja np nie mam z tym problemu, starałam się być obiektywna w miare, na pewno nie zawsze do końca mi to wychodziło,. Natomiast z przykładem nie trafiłeś za bardzo, bo akurat f1 to sport zespoły i w każdym przypadku team pracuje na sukces kierowcy, co akurat Seb podkreśla niemal na każdym kroku, więc trudno żebym miała twierdzić coś innego. Btw. jaką znowu rozpacz? :)


avatar
Ilona

21.04.2012 19:22

0

*zespołowy


avatar
tysu

21.04.2012 19:25

0

Oj, dajcie sobie spokój, bo te dywagacje doprowadzą Was do nikąd. Nie zmienicie swoich poglądów i dalej będziecie stać przy swoim, więc po co ta dyskusja?


avatar
MARU

21.04.2012 19:42

0

80. Ilona Ale się uśmiłem z tych wywłók co napisałaś,przecież vettel niewie co to praca w zespole no może poza jego partnerem z zespołu czyli PALCU :-)


avatar
czajan101

21.04.2012 19:52

0

oho web za wentylem, chyba im sie udalo oslabic marka ;p jeszcze majstrowanie przy sprzegle i gra gitara :p but web ham - top 3 jutro :p palec bedzie wyjezdzal za tor co 3-4 okrazenia :p


avatar
wist13

21.04.2012 20:03

0

Jutro wygraVettel.


avatar
Jaro75

21.04.2012 20:14

0

Podjąłem decyzję.Trudna i bolesna ( nie dla mnie ) ale jadę po ten palec :)


avatar
siwyf1team

21.04.2012 20:19

0

Mam nadzieję że się mylisz wist13


avatar
saint77

21.04.2012 20:23

0

@80. Ilona Może i nie zawsze jestem obiektywny w stosunku do Vettela, wynika to z faktu że za nim nie przepadam. Od razu napiszę - nie ma to związku z narodowością. A w stosunku do moich faworytów również potrafię napisać to co myślę, np. o Alonso napisałem że zachował się wobec Petrova po GP Abu Zabi jak kmiot. A Alonso jest jednym z moich ulubionych kierowców w obecnej stawce F1 obok Buttona, Webbera, Kovalainena i Kobayashiego. A Petrova nie trawię na równi z Vettelem. Jutro nawet jak Vettel wygra, co jest bardzo prawdopodobne, dalej będę uważał OBIEKTYWNIE, że są od niego lepsi:)


avatar
saint77

21.04.2012 20:35

0

@86. Jaro75 Może mu gumową kaczkę kąpielową na ten palec z zaskoczenia założyć?:) Ale w tym sezonie zbyt wielu okazji raczej nie będzie...


avatar
SpriTe

21.04.2012 21:16

0

paluszka pokazal :D


avatar
andy1

21.04.2012 21:34

0

Wygra HAM a mister paluch jeżdzi hamsko pamiętam jak załatwił Roberta, Marka i kilku innych . Potem kręcił paluchem koło ucha z pogardom


avatar
januszj26

21.04.2012 22:00

0

Vettel to najlepszy zawodnik w stawce, a Hamilton ,Webber ,Button czy Alonso mogą się od niego uczyc.


avatar
pjc

21.04.2012 22:33

0

No proszę wielka niespodzianka. Vettel zdobył PP. To osiągnięcie wskazuje na jedno. RedBull poprawił osiągi. Wybaczcie ale mówienie o dwukrotnym mistrzu świata że jest przeciętny to gruba przesada. Nie jestem jego fanem ale tego rodzaju określenia to zwyczajna bzdura. Poza tym to jest na razie tylko Pole Position a w wyścigu wszystko może się zmienić. Ogromne brawa dla Ricciardo. To niesamowity wynik. Poza tym niesamowity pech Schumachera. Warta odnotowania obecność Kovalainena w Q2, chociaż chciałbym aby nie było to dziełem przypadku. No i De la Rosa w końcu pokonał w kwalifikacjach kogoś z innych ekip. Tego tez się nie spodziewałem. Myliłem się co do Mercedesów - jednak są jeszcze za słabi na regularne triumfy. Może w wyścigu poradzą sobie lepiej.


avatar
rafekf1

21.04.2012 22:37

0

Jakby nie było, widać że Adrian Newey i spółka doszli do ładu i składu z tegorocznymi regulacjami. Czy się nam to podoba czy nie, Ventyl i spółka wracają do gry. Zwycięstwa im raczej jutro nie wróżę ale nigdy nie wiadomo. Ja stawiam na Przyciska :)


avatar
Jacu

21.04.2012 22:44

0

Kwalifikacje tym razem to była prawie farsa. Niech w końcu skończy się idiotyzm z oszczędzaniem opon - w walce o PP. Najszybszy kierowca (plus bolid) powinien być na pierwszym polu, a nie kombinowanie czy w ogóle wyjeżdżać na tor. Dla mnie to przeczy idei kwalifikacji. Jak ja bym chciał powrotu opony kwalifikacyjnej... ehhh.


avatar
szumif1

21.04.2012 22:51

0

@saint77 a wiec jednak nie masz "dowodow" ze Webber mial gorszy bolid w zeszlym sezonie, wiec tę kwestie przemilczales a co do wynikow to przypominam ze dopiero3 wyscigi za nami jeszcze duzo moze sie zmienic, jakos nie odnosisz sie do faktow tylko "pleciesz" glupoty, slogany o pokrzywdzonym Panu Webberze jak mu tak zle w RBR to dlaczego nie odejdzie??jak by byl tak dobrym i wartosciowym kierowca to by wczesniej ktos dostrzegl jego Wielki talent a nie na starosc zainstalowal sie w RBR w ktorym ma mozliwosc wygrywania i walczenia o mistrzostwo, wiec skonczmy te glupia i w sumie mialka wymiane zdan bo i tak nikt nikogo nie przekona Pozdrawiam @GTR kobieca logike hahah ok moze potrafisz czytac ale czytac ze zrozumieniem to juz nie bardzo, tak oczywiscie to jakis spisek 2 Smolensk w RBR ludzie tylko mysla i opracowuja taktyke aly Webber nie wygral z Vettelem(proponuje zapisac sie do PiS-u), po 2 jak bys czytal uwazne moje poprzednie wpisy to jasno z nich wynika ze tez w pewnym sensie rozumiem(nie popieram) strategie i postepowanie RBR bo to Vettel jak by nie patrzec jest przyszloscia RBR(glownie z racji wieku) a nie podstarzaly Webber po 3 oswiec mnie jakich stwierdzen nie rozumiem naprawde prosze po 4 nie pisz w jezyku ktorego nie rozumiesz bo kazdy glupi potrafi pisac proste wyrazenia jezyk polski jest na tyle bogatym jezykiem ze bez problemow mozesz wyrazic swoja mysl


avatar
subaru555wrc

21.04.2012 22:57

0

w srodku stawki vetelek jest poprostu sredni jak nie ma szybszego bolidu,taka prawda. dzis mu sie udaloi oby jutro objechaly go maki i rosberg tez


avatar
subaru555wrc

21.04.2012 23:07

0

96#schumif1 nie chce sie wpi....c w wasze dywagacje ale powiedz czy ty potrafisz udowodnic ze mieli jednakowy sprzet? bo ja w to pieprz...e o rownosci w zespolach dawno nie wierze ! pozdro I apeluje i prosze Was wszystkich o nie wpieprza..e polityki tutaj bo zygac sie chce !!!


avatar
saint77

21.04.2012 23:10

0

@96 szumif1 ja właśnie wcześniej skończyłem, dlatego nie odpisałem. Jakie "dowody" ktoś spoza ścisłego grona zespołu może przedstawić?:)) Tym mnie dobiłeś:)


avatar
Mad89

21.04.2012 23:23

0

haha, sory za offtop, ale Hamilton z całym szacunkiem wygląda jak na zdjęciu "znajdź murzyna" :)


avatar
szumif1

21.04.2012 23:26

0

@saint77 sokro nie masz tych rzekomych "dowodow" to po co piszesz z ze Vettel na 100% byl faworyzowany?? Tym mnie dobiles:), rozumiem ze skonczyly Ci sie argymenty i po prostu nie miales juz co napisac:) szkoda @subaru555wrc Boze zlituj sie:) sprawa jest prosta na poczatku sezonu w kazdym z czolowych zespolow ma "czysta karte" tzn scigaja sie na maxa(to bylo widac w Chinach kiedy RBR nie "zabronil" Webberowi wyprzedzac Vettela a kiedy sezon wchodzi w koncowa decydujaca faze to faworyzuje sie kierowce ktory ma wieksze szanse na mistrza chyba to jest jasne nieprawdasz??


avatar
subaru555wrc

21.04.2012 23:50

0

101# czy Ty naprawde wierzysz w to ze we wszystkich zespolach wszyscy sa rowni?? podam przyklady; alonso-hamilton w mclarenie, schumi-massa,schumi-barichello w ferrari! to tylko te najbardziej widoczne przyklady... f1 jest jak polityka;kasa i uklady ! vettelek przynosi kase (czytaj ze zrozumieniem-Pupilek RedBulla) i to bylo widac chocby nie wiem jak obiektywnie patrzec ... w poprzednich przykladach tez choc w przypadku ham-alo to byly rodzinne uklady (tez polityka ;-)) pozdro i dobrej nocy...emocjonujacego wyscigu sobie i wszystkim zycze a podium kazdy niech sobie obstawi jak lubi :-)


avatar
czarekcw

22.04.2012 00:07

0

Mam nadzieję że nie zacznie się znowu NUDNA dominacja Red Bull'a bo byłaby kaszana. Zróżnicowana stawka jest zdecydowanie najlepsza.


avatar
szumif1

22.04.2012 00:19

0

@subaru555wrc po pierwsze nie"Ty" bo wodki razem nie pilismy, po 2 masz racje w 2 przypadkach tzn faworyzowania Szumiego z Rubensem i Massa a z para Ham-Alo sie nie zgadzam, po prostu Alo nie mogl zniesc tego ze debiutant jest rownie szybkia ja 2 krotny mistrz swiata i pozniej zaczął odwalac motywy ze "sprzedawaniem" swojego zespolu, a Alonso jest typem kierowcy podobnie jak Szumi w Benettonie, Ferrari ze nie pozwoli na to zeby 2 kierowca mogl z nim rywalizowac na rowni oni musza zgniesc swojego rywala i ustawic reguły kto jest nr 1(moim zdaniem to jest zaleta nie wada) , a co do pary Webber - Vettel nie zgadzam sie 2 lata temu Webber mial szanse na mistrza ale pogrzebal je zlamanym barkiem w poprzednim sezonie byl wyraznie wolniejszy, a w tym zobaczymy nie mowie ze bedzie lepszy niz Vettel ale jak byl by kierowca nr 2 to zespol nie pozwolil by mu wyprzedzic Vettela w Chinach Rowniez zycze spokojnej nocy i pasjonujacego pelnego zdrowych emocjii wyscigu w Bahrajnie


avatar
robertunio

22.04.2012 00:33

0

W koncu wlasciwy czlowiek na wlasciwym miejscu (PP). Mam nadzieje ze to powrot na dluzej i ze w kolejnych wyscigach bedzie rownie dobrze. Zycze zdobywcy PP zwyciestwa w wyscigu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu