Organizatorzy Grand Prix Monako ogłosili, że na tegoroczny wyścig zostaną wprowadzone pewne zmiany w układzie toru na ulicach Monte Carlo, by poprawić bezpieczeństwo.
Główną zmiany będą dotyczyć fragmentu toru tuż za tunelem, gdzie w zeszłym roku Sergio Perez miał dość poważny wypadek, który wykluczył go ze startu w GP Kanady.Powierzchnia na dojeździe do szykany została wyrównana, po tym jak pomiary laserowe spowodowały odkrycie różnic w poziomie rzędu 20 cm w strefie hamowania. Dodatkowo ściana, w którą uderzył Perez zostanie przesunięta o 14,6 metra.
Kolejną znaczącą zmianą jest obszar wyjazdu z boksów, który został poszerzony i wyprostowany wskutek wycięcia kilku drzew, co pozwoli samochodom dołączać do stawki z wyższą prędkością.
Inne zmiany to m.in. wprowadzenie obszarów wyjazdowych o zwiększonej przyczepności (wzorem Paul Ricard), a także zastąpienie kilku barier z opon barierami TecPro, w tym tej, w którą uderzył Perez.
"Bezpieczeństwo zawsze jest stałym zagadnieniem dla organizatorów Grand Prix Monako" - czytamy w oświadczeniu. "Wprowadzone zmiany mają na celu bezpieczeństwo kierowców i publiki, oraz demonstrację dalszej chęci do modernizacji toru."
19.04.2012 18:11
0
Bardzo dobrze. W końcu się za to wzięli. Strasznie lubię wyścig w Monako. A im więcej kierowców jeżdżących tym większe zamieszanie- to jest ekscytujące. Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią.
19.04.2012 18:15
0
Monako to najciekawszy tor na świecie, zawsze chętnie oglądałem wyścigi tam, niech go ulepszają, ale konfiguracji zakrętów nie ruszają.
19.04.2012 18:27
0
Juz sie przestraszylem ze zmienia konfikuracje zakretow, zmiany na pewno wyjda im na dobre.
19.04.2012 18:46
0
Powinni jeszcze pomyśleć nad jakąś lepszą barierą na 1 zakręcie. Kiedyś ktoś tam przywali tak, że już nie wyjdzie spod tych opon.
19.04.2012 19:14
0
wszystko ok ale ten wyjazd był podchwytliwy i tak powinno zostac oraz te pobocza z paul ricard źle kojarzą sie z monaco gdzie błąd powinien równac się dzwon reszta zmian ok
19.04.2012 19:43
0
uff... Tytuł mnie nieco przestraszył.Na szczęście to tylko chwyt w stylu wydawnictw brukowych.
19.04.2012 19:45
0
@1.-"Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią"???
19.04.2012 19:48
0
@ 7. conrad30 wykazać. pomyłka.
19.04.2012 19:56
0
Tor w Monako to kręty i techniczny tor dla prawdziwych mistrzów, te zmiany są nie potrzebne.
19.04.2012 21:08
0
oczywiście że dzwon i bez zmian,na szczęście w monte carlo nie ma miejsca na bezkarny bahrajn.
19.04.2012 22:59
0
9. alto - tor nadal jest kręty i techniczny ( dla najlepszych ). Ale teraz, jeśli będzie wypadek, to przynajmniej jest większa szansa, że kierowcy nic poważnego się nie stanie.
20.04.2012 08:35
0
No to teraz tam będą jechać na złamanie karku. Zobaczymy ile razy przydzwoniliby w starej konfiguracji. Będą cisnąć do samego końca, albo nawet dłużej, bo "jak się nie wyrobię, to i tak nic się nie stanie"... Według mnie wystarczyłaby poprawa nawierzchni w tamtym miejscu i nic więcej, bo faktycznie, często rzucało tam tyłem...
20.04.2012 09:17
0
@ 12. command_dos- zgadzam się, że wystarczyłaby zmiana nawierzchni za tunelem i nic więcej. Tak swoją drogą to ciekawe co powiedzą zieloni na wycięcie drzew przy wyjeździe z alei serwisowej. Moim zdaniem powinny zostać, a nie jestem aż tak zbzikowany na punkcie ekologii, tylko uważam, że ten tor jest taki lubiany przez wszystkich dlatego, że jest trudny między innymi przez te drzewa
20.04.2012 11:28
0
Czyli zmiany niezbyt duże. I tak w Monaco już od dawna większość barier to TecPro. W Singapurze i Abu Dhabi chyba nawet wszystkie.
20.04.2012 15:38
0
Akurat poprawa bezpieczeństwa za wyjazdem z tunelu jest potrzebna. Szkoda,że takiej zmiany nie dokonano juz po wypadku Wendlingera w 1994r.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się