WIADOMOŚCI

Marlboro nie widzi przeszkód do dalszej współpracy
Marlboro nie widzi przeszkód do dalszej współpracy
Jak wynika z najświeższych doniesień niemieckiej prasy, firma Marlboro jest gotowa przedłużyć wygasającą w tym roku umowę sponsoringową z ekipą Ferrari w F1 oraz Ducati w MotoGP do sezonu 2014.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo, że reklama marek tytoniowych w Formule 1 od kilku lat skutecznie jest zwalczana, a wiele krajów posiada specjalne ustawy zakazujące reklamy papierosów, zespół Ferrari od lat związany jest z marką Marlboro.

W ubiegłym roku włoska Scuderia zmuszona została do usunięcia z pokrywy silnika logo w postaci kodu kreskowego, który rzekomo nawiązywał do paczki papierosów Marlboro. Zastąpiono je nowym, jeszcze bardziej wyrafinowanym znakiem, przy okazji legalnie propagując „zakazaną” markę.

Oficjalnej informacji w tej sprawie jeszcze nie ma, jednak jak spekulują dziennikarze, może zostać ona potwierdzona już podczas prezentacji nowego bolidu Ferrari, 28 stycznia.

„Nie widzimy żadnych przeszkód dla przedłużenia umowy” mówił rzecznik prasowy koncernu Philip Morris. „Nasza współpraca z Ferrari opiera się o prawdziwe partnerstwo, budowane na przestrzeni przeszło 20 lat ciągłej i obopólnej współpracy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
saint77

20.01.2011 15:12

0

Jeszcze tylko nieco ponad tydzień i będzie wiadomo, jak wygląda nowe arcydzieło:) Ciekawe, czy zmieni się całkowicie koncepcja bolidu?


avatar
Kojag

20.01.2011 15:17

0

Cały zakaz jest idiotyczny, koncerny tytoniowe zawsze towarzyszyły Jedynce, a teraz trzeba to sztucznie obchodzić. Skoro team orders są legalne, to reklamy tytoniu też powinny być. Ja nie palę, nie lubię, jak się przy mnie pali, ale to jest biznes! W takim razie, dlaczego nie zakazujemy reklam marek samochodowych w F1? Wszak wiele osób zmarło przez samochody - nawet więcej niż przez papierosy...


avatar
ziyon

20.01.2011 15:20

0

Zabraniają reklam szlugów ale nie przeszkadza im to, że niektóre zespoły rozwijają się za kasę od koncernów tytoniowych....


avatar
frg1pl

20.01.2011 15:37

0

3. Pecunia non śmierdzi ;)


avatar
patrolek23

20.01.2011 16:18

0

W końcu sie dowiedziałem po co ten kod kreskowy mają namalowany i co on oznacza ahaaaaaaa. Faktycznie dyskretna ta reklama - wie o niej tylko Philip Morris i Ferrari.


avatar
fan od dawna

20.01.2011 16:41

0

Że Ferrari reklamuje fajki to nikt się nie czepia, wkońcu tez maja barwy podobne do tych z przed lat gdzie marlboro gosciło na czerwonych bolidach. A do biednego Lorusa sie czepiaja.. Układy i układziki...


avatar
BLOO

20.01.2011 16:53

0

kryzys kryzysem , a alkohol i papierosy sprzedaja sie zawsze. Moim zdaniem pieniadze koncernów tytoniowych i alkoholowych mogły by w sporcie i nie tylko zrobic wiele dobrego. Nie jestem zwolennikiem propagowania tego stylu zycia, ale na prawde już wolę zobaczyć normalna reklame fajek czy wódki niz "łódkę bols'' i inne takie


avatar
R90

20.01.2011 16:59

0

Hehe, fajnie byloby gdyby Roberta sponsorowal Polmos Lublin ze swoja gorzka zoładkowa ;D


avatar
głodny

20.01.2011 19:05

0

Smieszne jest to iż można reklamować alkohol na bolidach a papierosów nie.Tylko ,że wypadki zazwyczaj są po spożyciu alkoholu a nie po wypaleniu papierosa. Osobiście jak zaczołem palić to nie dlatego ,że mnie reklama skusiła a raczej chec spróbowania i to ,że koledzy też palili. Obecnie niepale prawie 2 lata i patrząc na paczke Marlboro pozostaje obojętny i żadna reklama do zapalenia tej czy też innej marki nie zmusi mnie ,wiięc uważam iż reklama wyrobów tytoniowych działa raczej na czynnych palaczy, i niepowinna być zakazana .


avatar
danilo

20.01.2011 19:20

0

Wg mnie, reklama papierosów głównie dociera do młodocianych i w tym jest problem. Ja po papierosy nie sięgnę i pewnie wielu z Was także nie, ale dzieciaki są bardzo podatne na różne pokusy. Zakaz reklam papierosów ma jednak jakiś sens.


avatar
tasm.dis

21.01.2011 00:14

0

E tam... ja przeżyłem kiedy były reklamy i nie zapaliłem ani jednego jak tysiące innych ludzi w Polsce. Od wychowania dzieci są dorośli, jak ojciec nie wytłumaczył poprawnie gówniarzowi o co chodzi to problem ojca. A tak wszystko nam podupada. U nas jak w rajdowkach zabronili to też wesoło nie było.


avatar
TomPo

21.01.2011 00:23

0

Tak jak pisałem... zakaz wiazdu do Kanady Ferrari bo Marlboro, Lotusa, proponuję też Reni jak żółta bo to Camel. Saubera itp bo biel i niebieski to L&M że o srebrnych L&M HAMka nie wspomnę. W ogóle F1 zakazać bo jakieś takie podłużne te auta i okrągłe koła mają i filtry też i dymią... jedna wielka reklama fajek... i ludzka głupota by robić szum gdzie nie trzeba. Ale jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi wiadomo o co :) Alkohol można reklamować? Po red bullu w pomieszaniu z alkoholem też ponoć można zejść z tego świata (coś mi się o uszy obiło) Rozumiem że palenie jest bez sensu (sam rzuciłem po 18 latach palenia) ale nie róbmy jaj.


avatar
Kerk

23.01.2011 10:26

0

Śmieszne są te "prawa" antynikotynowe:, tyle zespołów było związanych z koncernami tytoniowymi, ze można wręcz powiedzieć, ze współtworzyły F1: WEST McLaren (pamiętne loga MIKA i DAVID gdy u arabów nie mogli mieć napisu WEST) Marlboro SF Williams z Rothmansami Beneton i Camele Juz nie wspominajac o zespole, który został stworzony przez koncern tytoniowy - BAR Honda.... A najgłupsze jest to co ktoś wyżej tez zauważył... Alkohol można reklamować........


avatar
conrad30

23.01.2011 21:49

0

13. Kerk-Ja skromnie bym dodał iż Alo swoje tytuły zdobył w renówce oklejonej Mild Seven.


avatar
masabitumiczna

24.01.2011 19:40

0

bez sensu jest to że w Bahrajnie na podium polewają się wodą różaną zamiast szampana bo araby mają prohibicję alkoholową...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu