komentarze
  • 1. Gosu
    • 2010-01-14 10:45:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zobaczymy czy wszyscy jednomyślnie zrezygnują z KERS'u. Bombowe starty Raikkonena i doskonale zsynchronizowany i KERS w McL to coś co dawało przewagę nad konkurencją.

  • 2. Musashi
    • 2010-01-14 11:23:09
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Ja tam mam alergię na taką przewagę jak KERS czy dyfuzory - czyli że ktoś zrobił szybciej a inni nie mają lub im nie działa. To bardziej pasuje do wyścigów na kiju od szczotki a nie do królewskiej F1..

  • 3. walerus
    • 2010-01-14 11:48:46
    • *.klingspor.pl

    żal ich KERSu...

  • 4. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-01-14 11:48:58
    • *.warszawa.supermedia.pl

    Przewaga dzięki technice to nie tylko motto jednego z producentów aut ale także- a moze raczej przede wszystkim- hasło wiodące myśli F1. Zatem nie wdrażanie nowinek to krok wstecz.

    mimo tego jestem przeciwny robieniu z bolidu dziwadła. Lepiej zamontować NOS lub zezwolić na turbo i downsizing

  • 5. lechart
    • 2010-01-14 12:24:46
    • *.olsztyn.mm.pl

    KERS nawet najlepszy, ma pewną wagę. W tym roku nie będzie tankowania. Każde zmniejszenie ciężaru samochodu się liczy. Coś za coś. KERS przydał by się, do samochodów seryjnych i nad tym chyba pracuje Williams.

  • 6. jar188
    • 2010-01-14 12:28:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pisałem wiele razy, że nikt w tym sezonie nie użyje KERSu, po pierwsze nie dadzą rady po drugie umowa mimo, że dżentelmeńska to jednak jest.
    A tyle osób było święcie przekonanych że KERS będzie używany przez niektóre zespoły.

  • 7. Voight
    • 2010-01-14 12:58:25
    • *.ssp.dialog.net.pl

    KERS w ogóle nie będzie miał zastosowania w samochodach seryjnych. To całkiem inna bajka

  • 8. gob
    • 2010-01-14 13:05:27
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    chyba tylko Mclaren opanował KERS więc chyba oni będą go używać :/ lepiej by było żeby szefuncio f1 wycofał KERS

  • 9. Dr Prozac
    • 2010-01-14 13:18:51
    • *.ipartners.pl

    Szkoda, ten KERS chciałbym zobaczyć w akcji. Byl to oryginalny pomysł, a F1 ostatnio cierpi na deficyt nowinek technicznych.

    A normalny KERS w najlepszym wydaniu i po dopracowaniu w poprzednim sezonie pozwalał wyrównać straty poniesione przez jego rozwój oraz niekorzystną zmianę rozkładu wagi bolidu.
    No i KERS zajmuje miejsce, a teraz to cenne bo zespoły będą zapewne chciały zminimalizować wpływ powiększonych baków na rozstaw osi oraz aerodynamikę.

  • 10. Zbynio87
    • 2010-01-14 16:01:08
    • *.51.56.159

    KERS to jest przszlosc ale nie w F1! w innych seriach wyscigowych zrobi furore!!!!!

  • 11. 6q47
    • 2010-01-14 16:28:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niestety, ja wolę normalne maszyny bez wypasu w postaci KERS-u. Jakoś to wtedy wszystko jest takie normalne, na pięści można powiedzieć, a nie na rzucanie kamieniami. W gruncie rzeczy to właściwie tylko starty i wyjście z zakrętu dawało jako taki pożytek. W innym wypadku powodowało to tylko obronę przed atakujacym. Bardzo rzadkością było wyprzedzanie na prostej.
    A w cywilu to chyba tylko do sprawnego wyprzedzania TIR-a może się przydać.

  • 12. leo_
    • 2010-01-14 20:08:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KERS przydałby się do wyprzedzania na torze, ale gdyby był na poziomie lepszym od tego rozwiązania zastosowanego przez McLarena w 2009, i gdyby jedne zespoły go miały, a inne nie. Podstawowy problem, moim zdaniem, to wyrównana stawka. Może przeprojektowanie torów by coś dało, na wzór tych, gdzie można łatwiej wyprzedzać. Ale cudów bym się nie spodziewał.

  • 13. ipkuser
    • 2010-01-14 23:25:14
    • *.adsl.inetia.pl

    a ja uważam, niezależnie od tego czy KERS jest dobry czy zły, iż powinno być jasno powiedziane: albo KERS ma być zainstalowany w każdym bolidzie, albo ma go nie być wcale. niektóre zespoły wydały mnóstwo pieniędzy na jego rozwój w czasie gdy inne rozwijały aero. i w przeciągu tych kilku (3?) sezonów dojdzie/doszło do sytuacji gdzie o dobrej czy złej formie zespołu decydowała obrana wcześniej strategia (aero albo KERS). gdyby np. KERS był obowiązkowy wszystkie zespoły musiały by go rozwijać i środki przeznaczone na aero były by mniejsze, co z kolei spowodowało by mniej skomplikowane aero.

  • 14. lechart
    • 2010-01-15 01:31:24
    • *.olsztyn.mm.pl

    7. Voight. KERS (system odzyskiwania energii ruchu) już jest używany w samochodach seryjnych. Samochody o napędzie hybrydowym to co...........

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo